Galapagos

Tortois

Heippa,

Tarkoituksena on lähteä joulun tienoilla Ecuadoriin ja Galapagokselle.

Onko lukijoissa siellä käyneitä?

Pahaksi onnekseni kärsin merisairaudesta, joten ilmeisen suositut saariristeilyt eivät tule meidän tapauksessa kyseeseen. Onko saaria ja luonnonnähtävyyksiä mahdollista kierrellä omin päin vaikka pyöräillen ja siirtyen vain lyhyitä matkoja saarelta toiselle veneillä (esim Santa Cruz-Isabela)? Mahtaako kukaan tietää.

Kiittäen: Angervo

4

2379

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käynyt

Hei käy lainaamassa tai osta Lonely Planet Galapagos kirja, siitä löydät matkustusmahdollisuuksia saarien välillä tai googlaa galapagos niin saat tietoa. itse oli 6 päivää merellä ja upea matka oli. Aluksen nimi oli Sulidae ja ainakaan huhtikuussa ei ollut merenkäyntiä.

• tutina

Hei,
        minäkin suunnittelen matkaa saarille marraskuussa. Minkä firman paatilla menit? Plajonko maksoi? Olen yrittänyt Mosaikoecuador.com sekä metropolitan touring mutta jälkimmäinen ei vastaa spostiin ja edellisen nettisivut ovat vähän hämärät... itsekin kärsin merisairaudesta jos on kova merenkäynti- ajattelin kuitenkin uskaltaa jos sopiva risteily löytyy! Kiitos vastauksista jo etukäteen!

• Done that
        tutina kirjoitti:

Hei,
        minäkin suunnittelen matkaa saarille marraskuussa. Minkä firman paatilla menit? Plajonko maksoi? Olen yrittänyt Mosaikoecuador.com sekä metropolitan touring mutta jälkimmäinen ei vastaa spostiin ja edellisen nettisivut ovat vähän hämärät... itsekin kärsin merisairaudesta jos on kova merenkäynti- ajattelin kuitenkin uskaltaa jos sopiva risteily löytyy! Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Juu, olen minäkin siellä käynyt omalta osaltani pilaamassa erästä maailman luonnonihmettä enkä ole siitä tippaakaan ylpeä. Jonossa siellä kuljetaan kilpikonnia vahtaamassa - teoriassa Ecuador on asettanut kiintiöt massaturismille ainutlaatuisen luonnon suojelemiseksi, mutta käytännössä rahakkaan turistin dollarit ovat aina tervetulleita virkamiesten pohjattomiin taskuihin.

Ei tarvitse kuin mennä Quiton keskustassa tiettyyn keskustan kortteliin ja napata paras tarjous. Ei siihen mitään kuukausien suunnittelua tarvita.

Voisitte tehdä poikkeuksen sääntöön ja olla menemättä Galapagos-saarille, ei teitä siellä tarvita. Tekisitte samalla hyvän ympäristöteon.

• buenvenida
        Done that kirjoitti:

Juu, olen minäkin siellä käynyt omalta osaltani pilaamassa erästä maailman luonnonihmettä enkä ole siitä tippaakaan ylpeä. Jonossa siellä kuljetaan kilpikonnia vahtaamassa - teoriassa Ecuador on asettanut kiintiöt massaturismille ainutlaatuisen luonnon suojelemiseksi, mutta käytännössä rahakkaan turistin dollarit ovat aina tervetulleita virkamiesten pohjattomiin taskuihin.

Ei tarvitse kuin mennä Quiton keskustassa tiettyyn keskustan kortteliin ja napata paras tarjous. Ei siihen mitään kuukausien suunnittelua tarvita.

Voisitte tehdä poikkeuksen sääntöön ja olla menemättä Galapagos-saarille, ei teitä siellä tarvita. Tekisitte samalla hyvän ympäristöteon.

Hei tämä oli mahtava tieto! Olen hirveässä Ecuador-matkakuumeessa, sinne on ihan pakko päästä. Galapagos-matkat lentoineen maksaa Guayagilista lennettynä, 5 päivän risteily jokseenkin kunnollisessa pikkupaatissa n. 920€ mun etsintöjen jälkeen.

Millähän hinnalla sieltä Quiton kadulta lähtisi vastaavanlainen matka?

Sinne Amazonin alueellekin pitää vielä pistää nenänsä kun kerran on niin kauaksi lähdetty. Ja ne retket on ihan yhtä kalliita vaikka kestävät vain 4-5 päivää. Kaipa taas Quitolainen kadunkulma auttaisi??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      168
      1428
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      41
      1019
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      725
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      650
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      37
      637
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      28
      632
    7. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      20
      622
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      607
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      577
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      573
    Aihe