Galapagos

Tortois

Heippa,

Tarkoituksena on lähteä joulun tienoilla Ecuadoriin ja Galapagokselle.

Onko lukijoissa siellä käyneitä?

Pahaksi onnekseni kärsin merisairaudesta, joten ilmeisen suositut saariristeilyt eivät tule meidän tapauksessa kyseeseen. Onko saaria ja luonnonnähtävyyksiä mahdollista kierrellä omin päin vaikka pyöräillen ja siirtyen vain lyhyitä matkoja saarelta toiselle veneillä (esim Santa Cruz-Isabela)? Mahtaako kukaan tietää.

Kiittäen: Angervo

4

2161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käynyt

      Hei käy lainaamassa tai osta Lonely Planet Galapagos kirja, siitä löydät matkustusmahdollisuuksia saarien välillä tai googlaa galapagos niin saat tietoa. itse oli 6 päivää merellä ja upea matka oli. Aluksen nimi oli Sulidae ja ainakaan huhtikuussa ei ollut merenkäyntiä.

      • tutina

        Hei,
        minäkin suunnittelen matkaa saarille marraskuussa. Minkä firman paatilla menit? Plajonko maksoi? Olen yrittänyt Mosaikoecuador.com sekä metropolitan touring mutta jälkimmäinen ei vastaa spostiin ja edellisen nettisivut ovat vähän hämärät... itsekin kärsin merisairaudesta jos on kova merenkäynti- ajattelin kuitenkin uskaltaa jos sopiva risteily löytyy! Kiitos vastauksista jo etukäteen!


      • Done that
        tutina kirjoitti:

        Hei,
        minäkin suunnittelen matkaa saarille marraskuussa. Minkä firman paatilla menit? Plajonko maksoi? Olen yrittänyt Mosaikoecuador.com sekä metropolitan touring mutta jälkimmäinen ei vastaa spostiin ja edellisen nettisivut ovat vähän hämärät... itsekin kärsin merisairaudesta jos on kova merenkäynti- ajattelin kuitenkin uskaltaa jos sopiva risteily löytyy! Kiitos vastauksista jo etukäteen!

        Juu, olen minäkin siellä käynyt omalta osaltani pilaamassa erästä maailman luonnonihmettä enkä ole siitä tippaakaan ylpeä. Jonossa siellä kuljetaan kilpikonnia vahtaamassa - teoriassa Ecuador on asettanut kiintiöt massaturismille ainutlaatuisen luonnon suojelemiseksi, mutta käytännössä rahakkaan turistin dollarit ovat aina tervetulleita virkamiesten pohjattomiin taskuihin.

        Ei tarvitse kuin mennä Quiton keskustassa tiettyyn keskustan kortteliin ja napata paras tarjous. Ei siihen mitään kuukausien suunnittelua tarvita.

        Voisitte tehdä poikkeuksen sääntöön ja olla menemättä Galapagos-saarille, ei teitä siellä tarvita. Tekisitte samalla hyvän ympäristöteon.


      • buenvenida
        Done that kirjoitti:

        Juu, olen minäkin siellä käynyt omalta osaltani pilaamassa erästä maailman luonnonihmettä enkä ole siitä tippaakaan ylpeä. Jonossa siellä kuljetaan kilpikonnia vahtaamassa - teoriassa Ecuador on asettanut kiintiöt massaturismille ainutlaatuisen luonnon suojelemiseksi, mutta käytännössä rahakkaan turistin dollarit ovat aina tervetulleita virkamiesten pohjattomiin taskuihin.

        Ei tarvitse kuin mennä Quiton keskustassa tiettyyn keskustan kortteliin ja napata paras tarjous. Ei siihen mitään kuukausien suunnittelua tarvita.

        Voisitte tehdä poikkeuksen sääntöön ja olla menemättä Galapagos-saarille, ei teitä siellä tarvita. Tekisitte samalla hyvän ympäristöteon.

        Hei tämä oli mahtava tieto! Olen hirveässä Ecuador-matkakuumeessa, sinne on ihan pakko päästä. Galapagos-matkat lentoineen maksaa Guayagilista lennettynä, 5 päivän risteily jokseenkin kunnollisessa pikkupaatissa n. 920€ mun etsintöjen jälkeen.

        Millähän hinnalla sieltä Quiton kadulta lähtisi vastaavanlainen matka?

        Sinne Amazonin alueellekin pitää vielä pistää nenänsä kun kerran on niin kauaksi lähdetty. Ja ne retket on ihan yhtä kalliita vaikka kestävät vain 4-5 päivää. Kaipa taas Quitolainen kadunkulma auttaisi??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4135
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1620
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1416
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1140
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe