Terve,
Minulla on access tietokanta, jossa on tuoterivejä. Jokaisella rivillä on lisäksi "tilausmäärä" niminen column, johon syötetään esim 2 kertomaan, kuinka paljon tuotetta tilataan.
Ongelma on, että jos laittaa yhdelle riville 1, painaa nuolta alas ja laittaa siihen 2 ja painaa taas nuolta alaspäin, niin access laittaa automaattisesti siihen kolmosen ja sitten nelosen taas seuraavalle riville ja niin edelleen.
Satunnaisessa käytössä ei haittaa, mutta päivittäisissä tilauksissa ei ole yksi tai kaksi kertaa kun tukusta on tullut kolme laatikkoa jotain sotkua, jota ei ole ollut aikomuskaan tilata.
Kysymys siis kuuluu, miten tämän ominaisuuden saa pois? Ko. Colmumn ei ole autonumber columni vaan tavallinen number.
Kiitoksia etukäteen guruille!
t
Misa
Automaattinen numerointi pois?
Misa
1
410
Vastaukset
- gego
Avaa taulun rakenne ja laita tilausmäärä-kentän oletusarvoksi 0
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774612- 1801887
- 1241580
- 1231110
- 351036
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161031- 78933
- 52886
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78862- 4828