Aloitan tänä syksynä liiketalouden opinnot ammattikorkeassa. Kaikenlaisia keskusteluja ym. luettuani olen alkanut katumaan valintaani. Alan työllisyyskään ei niin hirveästi innosta. Eniten pelottaa kielitaidottomuuteni ja kiinnostuksen vähyys alaa kohtaan. Pelkään, että en pärjää, vaikka ensimmäinen vuosi saattaa olla helpompaa.
Ainut hyvä asia on, että minulla ei ole vielä asuntoa opiskelupaikkakunnalla eli en nosta opintotukea ainakaan ensimmäiseltä kuukaudelta. Koulumatka on sopiva kotoakin käsin, ainakin jonkinaikaa..
Onko muita samassa tilanteessa olevia? Mitä jos haluan keskeyttää ennen kuin ensimmäinen vuosi on edes ohi? Silloin en voi ainakaan vielä vuoden vaihteessa hakea toiseen AMKhon, mutta ammattikouluun kyllä.
Vai voinko valmistua suht. kivuttomasti tradenomiksi ilman täydellistä kielitaitoa?
AMK ahdistus
6
3667
Vastaukset
- aloitin nyt myös..
Aloitin juuri tradenomi opinnot ja minua myös tuo kielitaito huolestutti ja suuresti! Kyselinkin asiasta jo ennen hakua koulusta koulutuspäälliköltä. Sain vastaukseksi sen suuntaista että pärjää kyllä heikommallakin kielitaidolla, se ei siis ole este opinnoille jos vaan on valmis lukemaan kovasti.
Toki suuntautuminenkin ratkaisee minkä verran esim. englannin kielisiä luentoja on.
Itse aion kyllä opintoni läpi viedä joten on niistä kieliopinnoistakin vaan selvittävä. - Studentin-84
...mutta älä jatka pidempään, jos ei kiinnosta! Mä huomasin jo ekana vuonna, että eipä ole mun ala, mut sitkeesti jatkoin vain. Nyt opintoja takana 4v, eikä papereita kuulu vieläkään. Jos olisin ollut fiksu, olisin lopettanut heti huomattuani, ettei ala kiinnosta yhtään. Älä siis tuhlaa aikaasi opintoihin, jotka ei kiinnosta. Mutta voihan se olla, että oot tehny oikeen valinnan koulun suhteen ja huomaat tykkääväsi kunhan alkujännitys yms laskeutuu... :)
- opinnot aloittava
Taloushallinto tässä eniten kiinnostaa, jos joku :) Mitenkäs ne kielet siinä?
Ja niiden ryhmätöiden määräkin hirvittää. Onko aiheet hankalia ensimmäisenä vuotena?- Studentin-84
Oon itsekin aivan surkee kielissä ja juuri ne kiliopinnot ovat jääneet roikkumaan. Kyllä niistä kuitenkin selviää, älä hätäile siitä! :) Ja jos taloushallintoon on mielenkiintoa, niin oikean koulun olet valinnut! ;)Itselläni oli markkinointi ainut, joka kiinnosti ja kaikki muu tuntuikin ja tuntuu edelleen niin perkuleen vaikeelta...
- Studentin-84
Niin, ryhmätöitä ainakin mun koulussa on ollut aivan kauheesti = LIIKAA!!! Niihin kannattaa panostaa ja aloittaa aina ajoissa! Mutta siis niistäkin selviää... ;)
- Pohtija?!
Jos ala ei KIINNOSTA niin älä ihmeessä aloita opintoja!! Mutta kielitaidottomuudesta se ei jää kiinni, jos olet valmis tekemään töitä. Itse menin amk:hon amiksesta.. enkku taisi olla 2-3. Ja pois päästessä amk:sta on 3. Mutta kaikkihan koulutus töitä vaatii..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1094236
- 783476
Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?803292Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?243199Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223142- 722896
"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452770Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim612721Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852539- 332384