ollu niin että normaalikierrossa rinnat kipeytyy noin viikkoa ennen menkkoja, ja sit ku on raskautunu ni ei ookkaa ollu?? kiinnostaisi tietää mitä eroavuuksia on ollu normaali menkkakierrossa ja siinä kierrossa kunon tullut raskaaks! : )
ONKO KELLÄÄN
13
8374
Vastaukset
- n29
Meinasin aloittaa tälle ihan oman ketjun, mutta kun olit lukenut ajatukseni (osittain) ja vastaavan kysymyksen tänne laittanut, niin lainaan ketjuasi. (sorry!)
Siis mitkä oireet teillä kertoo selkeästi juuri menkkojen alkamisesta? Kun tällä palstalla roikkuu, alkaa kaikki normaalit PMS oireet mieltämään mahdollisiksi raskausoireiksi.
Tällä hetkellä oma tilanteeni sellainen että odottelen menkkojen alkavan sunnuntaina. Valitettavasti ei ole mitään raskausoireita. (paitsi rintojen arkuus, joka siis mullakin aina ennen menkkoja, ja suunnaton väsymys josta syytän syksyisiä sateisia päiviä)
Kun kiertoni on vielä niin epävarma, (vasta kaksi yrityskiertoa ilman pillereitä) haluisin saada varmuuden että ne menkat olis ees tulossa että pääsis seuraavaan yrityskiertoon.
Siis onko raskautuneilla ollut eroa rintakivuissa (kuten ap kysyi), tai esim mahan juilaisuissa. (alempana, ylempänä tms. kuin menkkojen edellä)Mulla mahaa koskee melko alas, heti tuosta häpyluun ylpuolelta, olettaisin kivun olevan ylempänä jos olisi merkki raskaudesta?
Ja selkäsärkykin alkaa joka kk ennen menkkoja.
Tulipas erittäin epäselvä postaus. Mutta siis juuri kipujen eroja Pms vrt raskaus kyselisin...- ap.
että "yhdyit" tähän mun alottamaan ketjuun! Toivottavasti saatais nopee jotain vastauksia! itellä nyt kp 22/28-30
- omallani..
Kiva kuulla, että samanlaisia murheita myös muilla. Aloitettiin lapsen hankinta tässä joku aika sitten. Epäsäännöllisen kierron vuoksi (28-36) lääkäri määräsi terolut kuurin, josta ensimmäinen kuuri syöty. Nyt kp 22/28 (edelline kiertoni oli onnistuneesti 28 mutta ei noista kuulemma haittaakaan ole, sanoi lääkäri kun ikääkin on jo kuiten 28.. heh)
Muutama päivä tässä saa vielä jännitellä miten on käynyt. Koko kierron ajan ollaan kerran päivässä puuhailtu, usein illalla, jotta selälleen jääminen olisi mahdollista pitkän aikaa.
Aikaisemmin minulla oli voimakkaat oireet oviksen ja kk alkamisen välillä. Näin reilu vuosi, jolloin siirryttiin pillereistä muuhun ehkäisyyn. OIreina vihlonta molemmin puolin munasarjoissa, olettaisin, rinnat todella kipeät. NYT sitten tilane on se, että verrattuna aikaisempaan niin rinnat ei niin kipeät ja vihlontaa vähemmän ja ei niin kipeää.
Raskaustoiveet luonnollisesti korkeat, mutta pessimistisesti yritän ajatella, että oireiden vähyys johtunee teroluteista..
KOKEMUSTA tällaisesta?????!!! - jkll
mulla oli kaks päivää ennenkuin plussasin ihan hirveät vatsakivut... oli just sellaset kuin menkat alkais ja vatsakipu (miedompana) on jatkunut koko ajan.
otin (tietämättä raskautumisestani) kaksi buranaa ja nyt mietin et aiheuttiko ne jotain...
- rv16
Itselläni ei rinnat kipeytynyt raskautuessani. Yleensä oli kipeät ennen menkkoja,mutta kun tulin raskaaksi ei kipeät. Siitä arvelin, että nyt on tärpännyt. Muita oireita ei ollut.
- mulla näin...
Mulla ei tullut niitä tyyppillisiä pms oireita, kuten rintojen pigotus, menkkamaiset tuntemukset, ärtyneisyys, ihon rasvoittuminen.
Tosin alavatsassa oli tuntemuksia, vihlaisua, jonka tapaisia EI koskaan ennen ole ollut menkkoja.
Menkkatuntemukset ovat olleet paineentunnetta tms.
Tuosta oireettomuudesta, tajusin että taidan olla raskaana.
Nyt kuitenkin raskaana ollessa on tullut menkkamaista tuntemusta alamahaa, mutta ei niin voimakkaina, myös rinnat turvonneet, pingottuneet ja hieman kipeytyneet.
Mielialan vaihtelut kanssa.
Mutta jokainen nainen ja jokainen raskaus on niin erilainen, eli oireita ei kannata kauheesti lähteä vertaileen. - yuhyp99
mulla oli täsmälleen samat oireilut kun ennen menkkoja, siis alavatsan jomotus, arat rinnat.No, ehkä ne rinnat oli tavallista aremmat ja turvonneet, mutta niin oli menkkamaiset oireet että en voinut kuvitellakaan olevani raskaana.Kun oireet jatku vaan vaikka menkkojen olis pitäny jo aikaa sitte alkaa, plussasin...hämäävää tuo oireilu toisilla...
- ja ei
Mä ihmettelin ku tulin raskaaks, että eiks rintojen pitäis olla alussa kipeet, niin ainaki väitetään, enkä uskonu et voisin olla raskaana ku ei rinnoissa tuntunu niin mitään. Yleensä ennen menkkoja on rinnat ollu kipeet.
- n29
Kyllä tässä vauvahaaveissaan tosiaan taantuu välillä aika hönttejä miettimään... x)
Jotenkin sitä toivoo että tulis edes selkeitä merkkejä jommasta kummasta, joko menkoista tai mahd. raskaudesta, mutta eihän se tietenkään niin mene. Kun on pitkä kierto (38) ilmeisesti, niin tuntuu välillä kohtuuttoman pitkälle odottaa ensin että alkaako menkat, ja jos alkavat, niin seuraavaan ovulaatioonkin on vielä tapauksessani pitkä aika ennen kuin pääsee uudestaan toivomaan.
Helpottavaa kuulla että noin monilla raskautuneilla ei ole ollut mitään erityisiä oireita sen enempää kuin ennen menkkoja. Ei oireita tosiaan voi vertailla, mutta tämä tieto auttanee olemaan syynäämättä niitä muutoksia ja oireita, kun ei niitä välttämättä sitten tositilanteessa tulekaan.
Ainakin tämän projektin parissa oppii paljon uutta omasta kehostaan ja jopa mielestään. Enpä ole ennen uhrannut ajatustakaan ovuloinnille tms. Ja mies raukka on joutunut ennen näkemättömien tunnemyllerrysten uhriksi tänä pillerittömänä aikana.
Ja kuten monilla muillakin, tarkoitus oli antaa lapsen tulla jos on tullakseen... En voi väittää romahtavani ja masentuvani aina menkkojen alkaessa, mutta tietty pieni pettymys mielessä aina käväisee. Ja meidän "projekti" on vasta alkumetreillä!
Onnea kaikille, etenkin teille kaauuuuuaaan yrittäneille!- jatkaa =)
yritys on meilläkin alkumetreillä, mutta olettaisin olevani pettynyt jos menkat alkaa. Mun mies on ihanasti mukana kaikessa, jaksaa kuunnella ja selata kaiken maailman vauvakirjoja... hihihi... hulluksi tullut olen =)
- mm77
se että joskus ei kipeydy ei myöskään tarkota välttämättä raskautta. Tän sain kokee pitkästä aikaa karvaasti viime kierrossa, ne ei ollu YHTÄÄN kipeet ja vielä kierto venyi 3 päivää normaalia pidemmäks ni eikö TAAS ruvennu kuvitteleen kaikkee turhaa...:( Viimeks ollu näin joskus yrityksen alkuvaiheessa eli viime vuoden huhti-kesäkuussa...
Ei oo luottamista tohon tissien tarkkailuun enää. Mieluummin uskon jomotuksia tästälähin. Kyllä se onm tietynlainen "painostava olo" koko lantionpojan alueella ja se menee päivä päivältä tukalammaks ja sillon lopulta jo toivoo että ne alkais niin "jännite" laukee ja olo helpottuu.
Kun olin raskaana niin en muista oliko ne kipeet ennen menkkojen oletettua alkamispäivää (ei ollu suunniteltu raskaus niin en "kytänny"..) mutta ihmettelin ku ei ollu yhtään kipeet vielä viikkokaan niiden myöhästymisestä. Nii, ja missään vaiheessa ei tuntunu ristiselän jomotuksia eikä mitään muutakaan tunnetta että menkat alkais.. - menkkoja
minulla oli yleensä rinnan päät vain kipeänä ja sitten kun tulin raskaaksi, tulivat rinnat kokonaisuudessaan niin kipeiksi että pienikin hipaisu sattui. Ja nännit ei yhtään kipeänä.. Kaikki muut oireet samat kuin ennen menkkoja: repäisykivut, päänsärky yms. Erona vain iltapalelu ja jumalaton väsy! Itsellä kierto niin epäsäännöllisen epäsäännöllinen pco:sta johtuen(32-45) etten muista milloin tuo rintojen kipu alkoi. Odottelinkin aika kauan ennen kuin testasin, nega pelotti niin kovin.. Kaikille toivon täällä sitä plussaa!!
- pikki-vaimo
Mulla aina ennen menkkoja kipeytyy rinnat yms yms mutta kun esikoista rupesin odottamaan niin ei mitään menkka oireita,hirveä oksentaminen alkoi kyllä varhain...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265