Audio in - liitäntä

onnistuuko?

Sain äskettäin uudet stereot ja haluaisin kytkeä ne tietokoneeseen, jotta voisin kuunnella tietokoneella toistamaani musiikkia stereoiden kautta. En vain tiedä miten se onnistuu. Stereoissa on Audio in - liitäntä, voiko siihen ylipäätään liittää tietokonetta?

Kävin jo yhdestä liikkeestä ostamassa yhden johdon (3,5 mm plug), jonka yhdistin tietokoneen vihreästä ääni ulos - liittimestä stereoiden audio in - liitimeen. Tuloksena oli se, ettei mitään ääniä kuulunut ja kone ilmoitti äänilaitteen puuttuvan.

15

6846

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • as-keetti
      • onnistuuko?

Kiitos, kävin tsekkaamassa tuon vinkkaamasi linkin; itse asiassa olin käynyt siellä jo aiemminkin. Ajurien osalta en viisastunut... Koneesta tulee kyllä ääntä, kun siinä on kiinni tietokoneelle tarkoitetut kaiuttimet (Philips DGX 220). Voiko siis ajurit kuitenkin puuttua...?

• ei puutu
        onnistuuko? kirjoitti:

Kiitos, kävin tsekkaamassa tuon vinkkaamasi linkin; itse asiassa olin käynyt siellä jo aiemminkin. Ajurien osalta en viisastunut... Koneesta tulee kyllä ääntä, kun siinä on kiinni tietokoneelle tarkoitetut kaiuttimet (Philips DGX 220). Voiko siis ajurit kuitenkin puuttua...?

Jos kerran tietokonekaiuttimista kuuluu ääntä. Jos kytket piuhan samasta liittimestä stereoihin, niin pitäisi äänen kuulua sieltä. Tietysti stereoissa pitää valita se audio in -sisääntulo. Voit kytkeä piuhat vaihtoehtoisesti myös tape in / cd in / line in, kokeile eri liitäntöjä. Tietokoneen päässä voit kokeilla myös kuulokeliitäntää, ja kaikkia reikiä mihin se plugi menee, ei siinä mikään mene rikki.

• as-keetti
        ei puutu kirjoitti:

Jos kerran tietokonekaiuttimista kuuluu ääntä. Jos kytket piuhan samasta liittimestä stereoihin, niin pitäisi äänen kuulua sieltä. Tietysti stereoissa pitää valita se audio in -sisääntulo. Voit kytkeä piuhat vaihtoehtoisesti myös tape in / cd in / line in, kokeile eri liitäntöjä. Tietokoneen päässä voit kokeilla myös kuulokeliitäntää, ja kaikkia reikiä mihin se plugi menee, ei siinä mikään mene rikki.

ei siis ajurit ei puutu.
        Toi vinkki tietsikan kuulokeliitännästä on hyvä,
        kokeile sitä.
        Ja sitten niistä stereoistasi esim. "aux in" tms.
        liitäntä ja nappi on hyvä valinta.

• onnistuuko?
        ei puutu kirjoitti:

Hmm, itseasiassa ne koneen omat kaiuttimet eivät olleet kytkettyinä samaan liittimeen, kuin piuha nyt, koska kaiuttimet olivat USB-liitännällä... Eli periaatteessa vika voi aivan hyvin olla tietokoneessa... Olen nyt kokeillut kaikki ääniliitännät (ääni ulos ja sisään ja mikrofoni) tietokoneesta. Stereoissa ei ole muuta kuin se audio in - liitäntä mahdollisuus. Ja stereot ovat olleet päällä ja audio in valittuna ja piuhat olen tsekannut, että ovat pohjassa. Tietokone sanoo aina vain, ettei äänilaitetta ole.

Mistähän nyt kannattaisi etsiä vikaa?

• Niin no
        onnistuuko? kirjoitti:

Hmm, itseasiassa ne koneen omat kaiuttimet eivät olleet kytkettyinä samaan liittimeen, kuin piuha nyt, koska kaiuttimet olivat USB-liitännällä... Eli periaatteessa vika voi aivan hyvin olla tietokoneessa... Olen nyt kokeillut kaikki ääniliitännät (ääni ulos ja sisään ja mikrofoni) tietokoneesta. Stereoissa ei ole muuta kuin se audio in - liitäntä mahdollisuus. Ja stereot ovat olleet päällä ja audio in valittuna ja piuhat olen tsekannut, että ovat pohjassa. Tietokone sanoo aina vain, ettei äänilaitetta ole.

Mistähän nyt kannattaisi etsiä vikaa?

Tietokoneessasi ei siis todellakaan ilmeisesti ole audiolaitetta, eli äänikorttia. USB-kaiuttimet muodostavat "virtuaalisen" äänilaitteen. Eikö kaiuttimissa ole kuulokeliitäntää? Jos on, niin homma toimii sen kautta. Jos ei ole, niin ei onnistu mitenkään hankkimatta äänikorttia. Voit vielä tarkistaa sen äänikortin olemisen tai olemattomuuden laitehallinnasta.

Minkähänlainen se tietokoneesi on? Aika harvinaista, ettei nykyaikaisessa tietokoneessa ole tavallista äänikorttia, tai emolevylle integroitua äänilaitetta.

• Hannu.
        Niin no kirjoitti:

Tietokoneessasi ei siis todellakaan ilmeisesti ole audiolaitetta, eli äänikorttia. USB-kaiuttimet muodostavat "virtuaalisen" äänilaitteen. Eikö kaiuttimissa ole kuulokeliitäntää? Jos on, niin homma toimii sen kautta. Jos ei ole, niin ei onnistu mitenkään hankkimatta äänikorttia. Voit vielä tarkistaa sen äänikortin olemisen tai olemattomuuden laitehallinnasta.

Minkähänlainen se tietokoneesi on? Aika harvinaista, ettei nykyaikaisessa tietokoneessa ole tavallista äänikorttia, tai emolevylle integroitua äänilaitetta.

on olla äänikortti kun kerran liittimetkin löytyvät, mutta ajurit on sitten toinen juttu, ne voi hyvin olla asentamatta.

• onnistuuko?
        Hannu. kirjoitti:

on olla äänikortti kun kerran liittimetkin löytyvät, mutta ajurit on sitten toinen juttu, ne voi hyvin olla asentamatta.

Kaivelin koneen paperit esille ja siinä lukee äänikortin kohdalla: "Integroitu 5.1" eli kyllä siellä pitäisi se äänikortti olla. Mutta mistäs saan selville, onko ne ajurit asennettu? Ja jos ei ole, niin mistä ne saan?

• keksa
        onnistuuko? kirjoitti:

Kaivelin koneen paperit esille ja siinä lukee äänikortin kohdalla: "Integroitu 5.1" eli kyllä siellä pitäisi se äänikortti olla. Mutta mistäs saan selville, onko ne ajurit asennettu? Ja jos ei ole, niin mistä ne saan?

tulee aina joku romppu, jolla ainakin wintoosaan saa emossa olevien laitteiden ajurit.

Toinen mahis on katsoa netistä kuvaus kyseisestä emosta ja mikä äänipiiri siinä on. Sitten kaivaa äänipiirin ajurit emon valmistajan sivuilta.

• onnistuuko?
        keksa kirjoitti:

tulee aina joku romppu, jolla ainakin wintoosaan saa emossa olevien laitteiden ajurit.

Toinen mahis on katsoa netistä kuvaus kyseisestä emosta ja mikä äänipiiri siinä on. Sitten kaivaa äänipiirin ajurit emon valmistajan sivuilta.

Hmm. Emolevyni on Asus P4VP-MX ja löytyi tuolta laatikon pohjalta siihen sellainen CD:kin... Mutta, mutta... Voinko mä jostain nähdä, onko tarvittavat ajurit asennettu vai ei? Vai pitääkö mun vaan "sokkona" asentaa ne? Ja onko siitä mitä haittaa jos niitä ajureita asentelee uudestaan, vaikka ne siellä jo ois? Mie alan olla jo kohta aika hukassa...

• RCA in

jos sinulla on tällainen 3,5mm -> 2xRCA kaapeli niin kyllä sillä kuuluu.

Varmista ensin kuulokkeilla että kuulokeliitännästäsi tulee ääntä ja sitten vain tuo kaapeli kuulokkeiden paikalle. Sisäänmenoksi kotistereoissa voit valita minkä tahansa.

Ongelmasi on todennäköisesti siinä ettet ole vääntänyt volumia tappiin. Kuulokeliitäntä on sen verran heikkotehoinen että nupit pitää vääntää kaakkoon ennenkuin kotistereot tajuavat että RCA-sisäänmenoihin tulee jotain signaaliakin.

• Ossi Viikate

oletko muuten käynyt ohjauspaneelissa katsoon onko äänet säädetty voimakkuus nollaan?? minulla joskus ollut siinä vika.
        siis ÄÄNET PUHE JA ÄÄNILAITTEET, säädä järjestelmän voimakkuutta / vaihda kaiutinasetuksia.

• onnistuuko?
        Ossi Viikate kirjoitti:

oletko muuten käynyt ohjauspaneelissa katsoon onko äänet säädetty voimakkuus nollaan?? minulla joskus ollut siinä vika.
        siis ÄÄNET PUHE JA ÄÄNILAITTEET, säädä järjestelmän voimakkuutta / vaihda kaiutinasetuksia.

Olen käynyt siellä ohjauspaneelissa, mutta koska tietokone sanoo sielläkin ettei äänilaitetta ole, niin tietenkään olemattoman laitteen asetuksia eli äänenvoimakkuuta yms. ei pääse säätämään.

• onnistuuko?

Kaapelini on 3,5 mm plug 3,5 mm plug. Stereoissa on vain yksi "audio in" reikä (ja toinen on "phones") eli mielestä stereoihin ei ole mahdollista kytkeä mainitsemaasi kaapelia.

• onnistuuko?

Ongelma ratkesi, kun asensin emolevyn mukana tulleelta levyltä ajurin.

Kiitokset kaikille avusta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5963
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3724
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2577
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2111
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1892
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1868
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1765
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1448
    Aihe