En kelvannut kaasoksi

- ei siis hänkään?

Ystäväni ei ottanut minua kaasoksi häihinsä. Olin jotenkin aina ajatellut että olen hänen läheisin ystävänsä, vaikka ei tästä olla koskaan puhuttukaan varsinaisesti. Muistan kuitenkin, että joskus kännissä ollaan molemmat luvattu ottaa toisemme kaasoksi. Minä olin edelleen vankkumatta sitä mieltä, että tämä ystäväni tulee olemaan minun kaasoni minun häissäni. Mutta hänelle en ilmeisesti olekaan merkinnyt tarpeeksi. Nyt en siis halua ottaa häntäkään minun kaasokseni, kun en kerran kelvannutkaan hänelle.

Onko kaason valinta = ystävyyden mitta??

10

4965

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jannikka

      kasva aikuiseksi.

    • kaasosta...

      Tiedän, että tunteesi on varmasti pettymys ja ajatuksia on monenlaisia...
      Mutta ei se ole ystävyydenmitta, toivottavasti ei ainakaan teidän välillä,
      Vaikkakin yleensä paras ystävä siihen valitaan taikka monet pyytä läheistä siskoa.
      Mutta voin vakuuttaa sinulle että mukavampi mennä häihin vieraana kun hössöttää puolikin vuotta etukäteen, siinä se ystävyys kuule punnitaanki.
      Ole helpottunu enemmin.
      Ja sitten kun sun aika on kävellä morsiona vihille niin mieti myös tarkkaan kenet halaut vai haluatko ketään... koska minä olen ainakin sitä mieltä että jos joskus naimisiin menen niin en halua ketään järjestelemän omia häitäni vaan teen sen rakkaan puolisoni kanssa kahdestaan ja annan muiden vain nuattia..

    • *******

      Hei,

      Eräs kaverini oli minulle sanonut, että kun menee naimisiin, niin minusta tulee kaaso. Olin aivan otettu ja asiasta tuli tosi hyvä olo ja itse ajattelin, että omissa häissäni hän on yksi kaasoistani. Hänen häänsä olivat ja minä en ollut kaaso. Hän valitsi tyypit, joita ei oikeastaan kunnolla tuntenut ja he eivät häntä...polttarit olivat olleet kaaosta (en päässyt osallistumaan kylläkään)ja morsian pettynyt...vielä muutamaa päivää ennen häitäkin he tappelivat..harvase ilta morsian soitteli minulle ja itki ja valitti kuinka nämä tyypit pilaavat kaiken....kuuntelin, lohdutin ja olin siinä ja tein sen aidosti..mutta mielessäni kävi,että itse olet kaasosi valinnut, joten sun oon vaan pakko kestää..

      Mutta minun on pakko myöntää, että olin/olen pettynyt..minusta ei pitäisi luvata kellekään kaason tehtävää, jos ei ole asiaa ajatellut kunnolla..tai jos ei haluakaan ottaa luvattua ihmistä kaasoksi, olisi oikeutettua jutella ja selittää valintansa...

      Morsiamella on oikeus valita juuri ne kaasot, jotka haluu ja se ei ole välttämättä helppo homma..mutta minun on pakko myöntää, että tämä kyseinen kaveri ei tule olemaan kaasoni (onneksi en ole edes pyytänyt häntä, enkä ole edes puhunut asiasta)...

      Eli ymmärrän sinua..minulle tuli myös paha mieli ja mietin, että miksi hän pyysi, mutta muutti mielensä..voi olla hyvinkin lapsellista ajatella näin, mutta jos luvataan eikä asiasta puhuta tai selitetä niin kyllä se ainakin minulle jotain kertoo...

      Olen edelleen kaveri tälle kaverille, mutta ehkä en ajattele häntä enää niin hyvänä kaverina, kuin ennen..

      • syytä

        Miksi et kysynyt suoraan syytä sille, että hän ei pyytänytkään sinua kaasoksi? Miten edes maltoit olla kysymättä..? Ihan siitäkin syystä kannattaisi kysyä, että ystävyydellä voisi olla paremmat mahdollisuudet jatkua, jos tuollaiseen asiaan saisi selityksen (joskus selitys voi olla jopa ihan looginenkin). Olisi kannattanut kysyä varsinkin sinun tapauksessasi, kun olit vielä niin kiltti, että suostuit toimimaan ystäväsi olkapäänä...

        Itse en haluaisi kenenkään kaasoksi. Mieluummin nautin häistä yleisön ominaisuudessa. Tiedän kyllä tunteen, itse en päässyt parhaan ystäväni lapsen kummiksi, vaikka niin luulin:(


      • vastaus**
        syytä kirjoitti:

        Miksi et kysynyt suoraan syytä sille, että hän ei pyytänytkään sinua kaasoksi? Miten edes maltoit olla kysymättä..? Ihan siitäkin syystä kannattaisi kysyä, että ystävyydellä voisi olla paremmat mahdollisuudet jatkua, jos tuollaiseen asiaan saisi selityksen (joskus selitys voi olla jopa ihan looginenkin). Olisi kannattanut kysyä varsinkin sinun tapauksessasi, kun olit vielä niin kiltti, että suostuit toimimaan ystäväsi olkapäänä...

        Itse en haluaisi kenenkään kaasoksi. Mieluummin nautin häistä yleisön ominaisuudessa. Tiedän kyllä tunteen, itse en päässyt parhaan ystäväni lapsen kummiksi, vaikka niin luulin:(

        Niin...
        Ajattelin aluksi, että kysyn asiasta ja kerron, mitä tunnen..mutta sitten ajattelin, et saattaisi tuottaa kaverilleni pahan mielen ja en halunnut, että hän kokisi sellaista..Ja pelkäsin, että hän sitten "pakosta"/säälistä pyytää...Minusta ihmiset tekevät sellaisia valintoja,jotka kokevat oikeiksi..minä vaan luulin, että minä kuuluisin niihin oikeisiin ratkaisuihin...
        Olen kuitenkin aika varma, itseni tuntien, että nyt kun häät ovat ohi, niin tulen kysymään asiaa ja kertomaan, kuinka paha mieli minulle asiasta tuli..

        Totta on, että kaason hommat eivät ole helpot ja ihanaa olla häissä vaan vieraana..ei tarvii stressata tai huolehtia mistään...mutta itselleni kuitenkin on todella kunnia asia päästä kaasoksi ja jopa se oli, kun hän minua pyysi...sitä vaan luuli, että siihen hommaan on valittu ja sitten kun ei ollukaan, niin kyllä se hieman hämmensi...

        Näin se elämä vaan opettaa sinisilmäistä tyttölasta**


    • sitä kaasoa

      oikein tarvitaan???

    • morsio vuosimallia 2005

      mulle kävi niin, että ennen kuin tapasin tämän nykyisen aviomieheni, mulla oli paras ystävä, jonka kanssa oli aina selvää että olemme tulevaisuudessa toistemme kaasot, ja lapsiemme kummit.mutta...tapasin mieheni ja suunnitelimme häitä.laitoimme kutsut ja pyysin tätä ystävääni kaasoksi. olin luullut että hän ilahtuisi, mutta hän ottikin pestin vastaan nihkeästi ja hän ehdottikin moneen otteeseen että saan vaihtaa kaasoa jos haluan. pidin kuitenkin kiinni valinnastani koska hän kuitenkin oli paras ystäväni. ensinnäkään, hän ei järjestänyt mulle polttareita, sain järkätä ne itse. niistä ei jäänyt mitään mukavaa muistoa, kävimme muutaman kaverin ja tämän kaason kanssa baarissa, siinä se. häitä edeltävänä iltana olimme valmistelemassa juhlapaikkaa jossa kaaso kyllä auttoi kiitettävästi mutta olin tietenkin toivonut että hän järjestäisi jotakin ohjelmaa yms häihin, mutta vihkipäivänä juhlapaikalla oli hyvin hämmentynyt tunnelma, kun saimme itse esim. juontaa häävalssin ja ilmoittaa kakun leikkaamisesta tai ruokailun aloittamisesta. näin jälkikäteen ajatellen, jos olisin vaihatanut kaasoa kesken kaiken olisin ehkä saanut kivemmat juhlat, mutta meillä kävi näin. häiden jälkeen kaasoni ja minä olemme erkaantuneet toisistamme niin paljon että 2 vuoden aikana olemme olleet yhteydessä vain kerran. en tietenkään sano että tämä johtuu siitä että hän oli kaasoni, mutta jotakin siitä jäi mielen pohjalle. Toivon, että te valitsette kaasonne paremmin, jos hän ei halua ryhtyä kaasoksi, valitkaa joku muu.pääsette paljon vähemmällä, ja ehkä saatte pitää parhaan ystävänne:) tsemppiä kaikille tuleville morsiamille!

    • "kostaa"

      Usein kaaso on paras ystävä. Mutta tuntuu tuollainen "kosto", että kun sä et valinnut mua niin en mäkään sua vähän lapselliselta. Toisen ystävä pitäisi olla pyytettömästi. Tietysti myös jonkinlaista vastavuoroisuutta pitäisi olla.

      Bestmanin valinnassa korostuu ystävyyden lisäksi myös usein se, että kuka kavereista on esiintymishaluinen yms. Ehkä joskus myös kaason valinnassa vaikuttaa tälläisetkin asiat.

      Itse valitsin siskon niin ei tarvinnut miettiä kenet ystävistäni valitsisin. Vaikka ainahan voi olla useampikin kaaso.

      Kaikki ei välttämättä edes halua kaasoksi, kun se voi joskus teettää liikaa työtä.

    • siranca

      en ymmärrä tollasta käytöstä. kysyn vaan, et jos pitää ihmistä parhaana kaverinaan ja sitte vetää herneet nenään, ku se ei pyydäkään kaasoksi, ni voi reenata parempana kaverina olemista. mun paras ystäväni on sellainen, jonka jokaisesta valinnasta olen onnellinen, kohdistuu se sitten muhun tai johonki muuhun. tiedän, että tää ystäväni ei myöskään suutu, vaikka itse en häntä kaasoksi pyytäisikään.

      • pääsen naimisiin asti

        minulla tulee olemaan monta kaasoa: sisko, lapsuudenystävä ja kolme lukioaikaista edelleen läheistä ja rakasta ystävää.

        Ajattelen asian siten, että jokaiselle on yksi vastuualue, jotta yhdelle ihmiselle ei muodostu liian isoa taakkaa ja sitten pääsisi juhlimaankin välillä.

        Yksi voisi olla se, joka kuskaa meikäläistä kampaajalle ja meikkaajalle ja kukkakauppaan ja lopulta kirkkoon. Yksi on kaasona kirkossa. Yksi on se, joka huolehtii, että meikäläisellä on tukka hyvin ja kello näkyy ja muutenkin nätti morsian ja kuuntelee huolia tärkeän päivän aikana. Yksi olisi se, joka bestmanin kanssa huolehtisi leikeistä ja juonnoista ja muutenkin ohjelmasta. Ja viimeinen olisi se, joka huolehtisi lahjoista ja kyselisi keittiöltä että koska on sapuskat ja koska on kahvit ja ilmoittelisi että nyt olis häävalssi ja sit tultas kahveelle jne. Jotain tällaista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 97
      1824
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1815
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1804
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1340
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1300
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1276
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1271
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe