Sakemannien omistajat RAIVOISSAAN

Nimetön

Näyttäisi olevan vallallaan kun tätä palstaa lukee sellainen, että heti vastaukset on tyyliin Haista vittu, jos ollaan erimieltä.

Missä on ne rauhalliset sakemannien omistajat, jotka saavat koirattomienkin arvostuksen, sillä etteivät vouhota turhan takia. Saksanpaimenkoira on hieno koira ja joskus vielä hankin sellaisen.

18

2570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku

      Niin on! Minulla itselläni on saksanpaimenkoira, aivan mahtava luonteeltaan, en vaihtaisi pois. Hanki vaan saku itsellesi. Niin ja ei me kaikki olla ilkeitä.

    • SpeedyGame

      ...Vietetään aikaa ihan toisella palstalla.
      Siellä missä asioista voi puhua niiden omilla nimillä.
      Ja missä erimieltä oleminen tarkoittaa sitä, että luvassa on mehukas keskustelu.
      Vttua ei joudu haistella eriävien mielipiteiden takia, mut kannattaa silti perustella kanta hyvin ;)

      Palstan vaihtoon siis.

    • KingBee07

      Mä oon vähän samaa mieltä että kärkästä porukkaa on.

      Ja asiasta poiketen itse suht "uutena" sakuharrastajana oon saanu tuta sen että virheitä ei kannata tehdä tai ainakaan sitten kertoa niistä näille vanhoille harrastajille, saat arvostelua niin itsestäsi kuin koirastasikin jos teet jotain väärin.

      En yhtään ihmettele että ihmisille on tullut sakuharrastajista huono kuva, mun mielestä on hyvä että informaatiota annetaan ja opastetaan, mutta hyvin HYVIN useasti se menee sellasen pätemisen ja arvostelun puolelle. Valitettavasti.

      Yksinkertaisesti jos et harrasta, olet huono sakun omistaja, jos harrastat (tai yrität harrastaa) teet kaiken väärin ja koirasikin on ihan paska. Huoh. Ja tätä asennetta on kaikki nettipalstat täynä.

      Tottakai varmasti löytyy myös mukaviakin sakuharrastajia, mut itse en ainakaan ole yhteenkään vielä törmännyt.. Olisi ehkä kiva tutustua oikeasti sellaisiin ihmisiin jolta sais neuvoja ilman arvostelua ja morkkaamista.

      • PresaCanarioChicka

        Olen KingBee07 sun kanssa samaa mieltä. Mekin ollaan erittäin tyly vastaanotto saatu vaikka sakuja on jo ollu vaikka kuin kauan. Ennen sentään sakupiireihin otettiin innolla uusia harrastajia mukaan ja opastettiin, mutta tänä päivänä vaan hyökätään heti kimppuun, jos jostain asiasta on erimieltä, tai vaikka ei olisikaan. Musta se on todella ikävää, eikä ainakaan lisää uusien harrastajien määrää.

        Mä olen itse saanut kuulla vaikka minkälaista kommentia siitä kuinka "paska" mä olen kun olen sakujen jalostuksesta kommentoinut, että huonompaan suuntaan on menty ja millä voitaisiin parantaa sakukantaa. No, eikös ihmiset yleensä silloin eniten suutu kun toinen on oikeessa ja sen tietää, mutta halutaan vain tosiasiat kieltää?

        Voi kyllä sanoa, että tää saku mikä meillä nyt on, tulee olemaan viimeinen saku, jollei jalostuksen suuntaa ruveta muuttamaan ja ei kyllä huvita sitten yhtään edes enää tutustua saku immeisiin kun on jo ihan paskan maku suussa :(


    • firerose

      ei ilmeisesti kuulu valtaosan hyveisiin sakupalstalla.

      Aikoinaan itsekin yritin täällä keskustella,mutta eihän siitä mitään tullut.
      Aina joku on suutaan soittamassa ja kärkkäästi valistamassa.

      Ollaan tultu siihen lopputulokseen,että parempi hankkia tuttavia muualta ja nauttia oman sakun seurasta ja harrastuksista hissun kissun omissa oloissaan.

    • Panaanilaivan kuljettaja N

      Eivät todellakaan hengaile tämmöisillä palstoilla..

    • kusipäät

      Vain kusipäät ostelevat enää Saksanpaimenkoiria. Eihän niillä pärjää enää misään. Ne myös aivan sikasairaita. SM-kisoissa on opastus mukaanlukien on seitsemän lajia. Belkkarit voittivat viiden lajin mestaruudet. Eli sakemanni kuuluu menneisyyteen työkoirana jo Suomessakin. Niistä ei ole oikeasti juuri mihinkään. Vietti sammuu kun vähän kyljestä kutittaa. Leventelijöiden lässytyksillä ei ole paljon painoa faktojen edessä.

      • KingBee07

        Kyllä sulla nyt meni tän topicin pointti ohi ja pahasti.. Ei täällä vissiin kysytty sun mielipidettä saksanpaimenkoirista, eikä meitä välttämättä kiinnosta sun mielipitees myöskään belggareista. Ihme kitinää


      • ei pärjää
        KingBee07 kirjoitti:

        Kyllä sulla nyt meni tän topicin pointti ohi ja pahasti.. Ei täällä vissiin kysytty sun mielipidettä saksanpaimenkoirista, eikä meitä välttämättä kiinnosta sun mielipitees myöskään belggareista. Ihme kitinää

        Niin. Mutta kylmä fakta on, että sakuilla ei enää pärjää töissä eikä kisoissa. Ei ole viettejä. Ei ole rohkeutta. Ei ole terveyttä. Ei ole suorituskykyä. Ei muuta tarvita. Sisäpiirikisoilla ei mitään arvoa.


      • Mitäs sitä
        ei pärjää kirjoitti:

        Niin. Mutta kylmä fakta on, että sakuilla ei enää pärjää töissä eikä kisoissa. Ei ole viettejä. Ei ole rohkeutta. Ei ole terveyttä. Ei ole suorituskykyä. Ei muuta tarvita. Sisäpiirikisoilla ei mitään arvoa.

        itkemään.Harrasta sinä niiden hermoheikkojen viettihyrrien ja isäntäänsä purevien kanssa ihannoimaasi suojelua,me kun ei olla kiinnostuttukaan koko lajista enää,saati sellaisista koirista jota se laji ihannoi,tai sen harrastajat.

        Montas malia on poliisilla/rajalla/sotakoira puolella,noin niinkuin määrällisesti,voitko tässä kertoa kaikille?


      • gumma hebbu
        Mitäs sitä kirjoitti:

        itkemään.Harrasta sinä niiden hermoheikkojen viettihyrrien ja isäntäänsä purevien kanssa ihannoimaasi suojelua,me kun ei olla kiinnostuttukaan koko lajista enää,saati sellaisista koirista jota se laji ihannoi,tai sen harrastajat.

        Montas malia on poliisilla/rajalla/sotakoira puolella,noin niinkuin määrällisesti,voitko tässä kertoa kaikille?

        Tässä muutamia verenpainetta kohottavia: Kun puhutaan paperittomasta koirasta saksanpaimenkoirana.
        Kun kiljutaan lenkillä, "hui susikoira tulee!!" Tähän olen kyllä saanut hyvän keinon hiljentää huutaja. Olen esitellyt koirani, pyytänyt anteeksi että koirani näyttää susikoiralta vaikka onkin aito koirasusi. Tie on ollut tämän jälkeen vapaa kulkea.
        Kun verrataan Saksanpaimenkoiraa esim. maleihin bortsuihin jne...
        Kuitenkin on kysymys KOIRASTA ei mistään, no olkoot sanomatta.
        Raivoon saa nykyinen saksanpaimenkoiraliitto joka tuhosi suuren osan hyvää kotimaista koiramateriaalia, ajoi satoja, jopa tuhansia harrastajia muiden rotujen pariin.
        Tässä minun listaa.


      • petra77
        gumma hebbu kirjoitti:

        Tässä muutamia verenpainetta kohottavia: Kun puhutaan paperittomasta koirasta saksanpaimenkoirana.
        Kun kiljutaan lenkillä, "hui susikoira tulee!!" Tähän olen kyllä saanut hyvän keinon hiljentää huutaja. Olen esitellyt koirani, pyytänyt anteeksi että koirani näyttää susikoiralta vaikka onkin aito koirasusi. Tie on ollut tämän jälkeen vapaa kulkea.
        Kun verrataan Saksanpaimenkoiraa esim. maleihin bortsuihin jne...
        Kuitenkin on kysymys KOIRASTA ei mistään, no olkoot sanomatta.
        Raivoon saa nykyinen saksanpaimenkoiraliitto joka tuhosi suuren osan hyvää kotimaista koiramateriaalia, ajoi satoja, jopa tuhansia harrastajia muiden rotujen pariin.
        Tässä minun listaa.

        Katsoo suurimman osan omistajista tapaa käsitellä koiraansa niin en ihmettele yhtään miksi suurin osa tapaamistani saksanpaimenkoirista on niin hyökkääviä ja vihaisen oloisia..ei ole omena kauas puusta pudonnut,kun katsoo omistajia.Harvoin olen tavannut"mukavaa"omistajaa tai koiraa.
        Oli mielenkiintoista katsottavaa PENTUJEN jälkitreeneissä,kun eräs tyttö läiski remmillä koiraansa(saku) kuonolle ja persuksille"saatana!Älä vedä hullu!"-huudon säestyksellä.Ikää sakulla taisi olla 6kk.Olin et jee,jee..Itse en omista saksanpaimenkoiraa enkä halua teilata kaikkia omistajia mutta..............


      • Ja rynkky
        petra77 kirjoitti:

        Katsoo suurimman osan omistajista tapaa käsitellä koiraansa niin en ihmettele yhtään miksi suurin osa tapaamistani saksanpaimenkoirista on niin hyökkääviä ja vihaisen oloisia..ei ole omena kauas puusta pudonnut,kun katsoo omistajia.Harvoin olen tavannut"mukavaa"omistajaa tai koiraa.
        Oli mielenkiintoista katsottavaa PENTUJEN jälkitreeneissä,kun eräs tyttö läiski remmillä koiraansa(saku) kuonolle ja persuksille"saatana!Älä vedä hullu!"-huudon säestyksellä.Ikää sakulla taisi olla 6kk.Olin et jee,jee..Itse en omista saksanpaimenkoiraa enkä halua teilata kaikkia omistajia mutta..............

        En pidä ihmisistä enkä eläimistä. Siksi omistan sakemannin, joka pitää loitolla ihmiset ja muut eläimet. Toimii hyvänä pelotteena. Olen joittenkin mielestä sotahullu.
        Kuulumme koirani kanssa reserviläisiin. Minun sakemanni on todella agressiivinen ja sen pitääkin olla. Se on sotakoira!


      • gumma hebbu
        petra77 kirjoitti:

        Katsoo suurimman osan omistajista tapaa käsitellä koiraansa niin en ihmettele yhtään miksi suurin osa tapaamistani saksanpaimenkoirista on niin hyökkääviä ja vihaisen oloisia..ei ole omena kauas puusta pudonnut,kun katsoo omistajia.Harvoin olen tavannut"mukavaa"omistajaa tai koiraa.
        Oli mielenkiintoista katsottavaa PENTUJEN jälkitreeneissä,kun eräs tyttö läiski remmillä koiraansa(saku) kuonolle ja persuksille"saatana!Älä vedä hullu!"-huudon säestyksellä.Ikää sakulla taisi olla 6kk.Olin et jee,jee..Itse en omista saksanpaimenkoiraa enkä halua teilata kaikkia omistajia mutta..............

        Kerran eräässä kissanäyttelyssä, jossa omistajat roikottivat elukoitaan niskasta, eräs sadisti jopa hännästä.
        Kaiken huippuna n. 150 kg madam ruiskutti jotain ainetta, olisiko ollut rikkihappoa kattinsa hännän alle, johan alkoi häntä pysyä pystyssä.
        Ei minullakaan ole kissa, enkä usko, että kaikki rikkihappoa ruiskuttavat että silleeeeee....


      • petra77 kirjoitti:

        Katsoo suurimman osan omistajista tapaa käsitellä koiraansa niin en ihmettele yhtään miksi suurin osa tapaamistani saksanpaimenkoirista on niin hyökkääviä ja vihaisen oloisia..ei ole omena kauas puusta pudonnut,kun katsoo omistajia.Harvoin olen tavannut"mukavaa"omistajaa tai koiraa.
        Oli mielenkiintoista katsottavaa PENTUJEN jälkitreeneissä,kun eräs tyttö läiski remmillä koiraansa(saku) kuonolle ja persuksille"saatana!Älä vedä hullu!"-huudon säestyksellä.Ikää sakulla taisi olla 6kk.Olin et jee,jee..Itse en omista saksanpaimenkoiraa enkä halua teilata kaikkia omistajia mutta..............

        ..itse en ole törmännyt saku kentillä tälläiseen pentujen läimimiseen remmeillä ..ihmisetkin ovat olleet tosi mukavia aina alusta asti ..päinvastoin näillä palstoilla on porukka osin outoa ..ja näillähän voikin pahaa oloaan nimettömänä purkaa mielin määrin.:D


      • härskisti
        Ja rynkky kirjoitti:

        En pidä ihmisistä enkä eläimistä. Siksi omistan sakemannin, joka pitää loitolla ihmiset ja muut eläimet. Toimii hyvänä pelotteena. Olen joittenkin mielestä sotahullu.
        Kuulumme koirani kanssa reserviläisiin. Minun sakemanni on todella agressiivinen ja sen pitääkin olla. Se on sotakoira!

        antaa reserviläisistä vähän uhoavan kuvan.On hyvä kun reserviläiskoiralla on käyttöä.Kyllä niissä kuvioissa pärjää koirakin joka vasta tositoimissa ja tarpeenvaatiessa osoittaa hyökkäys haluja käskiessä.Suurin osa palstan kirjoittajista kun on nuoria tyttöjä jotka kauhistelevat agressiivisia koiria,vaikka suuri hinku onkin mennä kouluttamattomalla koiralla suojelua treenaamaan.Suojelukoiran vajaa koulutus ja olematon tottelevaisuus ja uhoava luonteenlaatu,niin perästä kuuluu kun on purtu.Maalimiehellä pitää olla vastuuntuntoa ettei kouluta lunnevikaisten omistajien luonnevikaisia koiria.Kaikista ei tule suojelukoiria.


    • kokeilu

      Olen samaa mieltä.

    • akka ja rakit

      Harvoin käyn tällä suomi24:n sivustolla, ennemmin pysyttelen pääasiallisesti saksanpaimenkoirapuolen "omilla" sivustoilla, jossa jokainen esiintyy omalla nimellään tai ainakin niin, että hän on tunnistettavissa. Täällä kun kommentointi, moralisointi ja moni aihe on niin maanrakoon poljettua, että ei mitään järkeä. Ja kun se tehdään aina eri nimimerkin takaa. Siitä syystä en itsekään kirjoita omalla nimelläni.

      Eiköhän meitä koiraihmisiäkin ole joka junaan, rodusta huolimatta. Osa on herkempiä, osa ei ole moksiskaan puheista ja osa on sitten kaikkea siltä väliltä. Tähän väliin huomautan, että olen itsekin suhteellisen uusi ihminen sakemannipuolella, vaikka sakemanneja onkin ollut pitkään, mutta nyt vasta on ensimmäinen harrastuskoira. Joten en puhu oikeastaan kenenkään puolesta tai ketään vastaan. Vastaan asiallisesti kritiikkiin, tarkoituksenani ei ole ketään suututtaa - ei myöskään muun rodun harrastajia!

      Tällä palstalla erityisesti on ollut paljon malikka-saku vertailuja. En koe sitä pahana asiana, mutta miksi siitä pitää vaahdota ja verrata koiria keskenään, koska kyseisiä rotuja kuitenkaan ole luotu alunperinkään samanlaiseksi? On hyviä ja huonoja koiria, niin sakuissa kuin malikoissakin. Malikoissa on hyvää nopeus ja tietynlainen tempperamentti ("säpäkkyys"), mutta se menee myös äkkiä sellaisen hermostuneen ja ylivilkkaan luonteen puolelle - siinä koirassa MINUN mielestäni ei ole sitä voimaa mitä saku esittää. Sakemanni taas on keventynyt rakenteeltaan paljon, jotta saataisiin koiraan nopeutta lisää, siitä en itse pidä. Arvostan paljon niitä ns. vanhanmallin koiria, jossa urokset olivat uroksen näköisiä ja kokoisia, unohtamatta ominaisuuksia. Jokainen varmasti kehuu omaa rotuaan aina toista paremmaksi, mutta mitä turhaan tehdä vertailuja - jokainen koira on erilainen, oli se sitten paljon vertailun alla ollut saku tai malikka, saati joku muu rotu.

      Koirakentille menosta en osaa sanoa, puhun vain oman alueen toiminnasta. Sinne oli suhteellisen helppo mennä, vaikka alkuun jännittikin. Ihmiset neuvoivat mielellään, jos vaan aikaa oli. Tietysti tuli kritiikkiäkin (ja tulee nykypäivänäkin), mutta jos olet valmis ottamaan asiallista ja oikein esitettyä palautetta niin itsestäsi kuin koirastasikin, olet oikeilla jäljillä. On eri asia, jos palautetta / kritiikkiä tulee ns. negatiivisessa mielessä. Nekin täytyy unohtaa kuitenkin, jos joku sellaiseen sortuu. Kaikki rakentava kritiikki on meille jokaiselle varmasti tarpeen, yksikään meistä kun ei ole seppä syntyessään eikä koskaan osaa kaikkea. Olen minäkin kritisoinut oman yhdistyksemme jäsenistöä, toimintaa ym., mutta yleisellä tasolla. Annan palautetta ja esitän toiveita, mitä voitaisiin tehdä, jotta saataisiin mukaan uusia harrastajia - sillehän koirahommat perustuvat. Näen asioita uuden harrastajan näkökulmasta, mutta olen myös nähnyt yhdistyksemme toimintaa.

      On turhaa vetää hernettä - saati melonia - nenäänsä jokaisen kommenteista. Etenkin kun ne kirjoitetaan nimimerkin takaa ja joka kerta eri nimellä. Mielellään kuulisin henkilökohtaisesti palauttetta face to face.

      Voisin antaa paljon vielä kommenttia keskusteluun, mutta näen tärkeämmäksi lähteä töihin kuin kiistellä / lukea asioista, joista kiistellään jatkuvasti.

      Mukavaa syksyä jokaiselle ja treeni-intoa, vaikka alkaakin olla jo pimeää. Nauttikaa koiristanne ja lopettakaa turha pipon kiristely ;D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      200
      5138
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      124
      3170
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      142
      2417
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2374
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1992
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1566
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      116
      1510
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1403
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe