mitä

mieltä olette

kahdella koiralla metsästämisestä,onko se
eettisesti hyväksyttävää.Koirathan käy
laumana hirven kimppuun.

12

890

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käykkään

      Kahdella tervepäisellä koiralla voi ihan rauhassa metsästää hirveä.. Ei käy kiinni niin kauan kuin eläin on elossa.. Ei ne susia ole vaikka siitä periytyvätkin..

      • käyvät

        on tuo tullut nähtyä,ahdistettuna eläin hakeutuu
        veteen jolloin se on hukkunut,näitäkin
        tapauksia on nähty.Entä sitten raanakot,en ole
        vielä sellaista koiraa nähnyt joka ei kävisi
        kiinni.On tapauksia joissa raanakon perään
        lähtenyt koira on repinyt hirven elävältä.
        jäätyään kahden hirven kanssa.Puhun lähinnä
        karhukoirista ja laikoista.


      • on aina
        käyvät kirjoitti:

        on tuo tullut nähtyä,ahdistettuna eläin hakeutuu
        veteen jolloin se on hukkunut,näitäkin
        tapauksia on nähty.Entä sitten raanakot,en ole
        vielä sellaista koiraa nähnyt joka ei kävisi
        kiinni.On tapauksia joissa raanakon perään
        lähtenyt koira on repinyt hirven elävältä.
        jäätyään kahden hirven kanssa.Puhun lähinnä
        karhukoirista ja laikoista.

        ollu karhukoiria ja tälläkin hetkellä niitä on kolme ja ovat olleet keskenään haukulla useasti eikä tuo sinun juttusi kuullosta yhtään tutulta. Syötän koirilleni säännöllisesti raakaa lihaa, ovat tarhassa 70% ajastaan ja niillä on selkeä lauma käytös mutta sen lauman johtaja olen minä ja ne eivät koske hirveen ennen kuin se on kuollut. Olet varmaan nähny jotai luonne vikaisia rakkeja joiden omistajat ovat olleet lauman heittiöitä ja jotka puree kaikkea pehmolelusta auton konepeltiin.


      • kyllä
        on aina kirjoitti:

        ollu karhukoiria ja tälläkin hetkellä niitä on kolme ja ovat olleet keskenään haukulla useasti eikä tuo sinun juttusi kuullosta yhtään tutulta. Syötän koirilleni säännöllisesti raakaa lihaa, ovat tarhassa 70% ajastaan ja niillä on selkeä lauma käytös mutta sen lauman johtaja olen minä ja ne eivät koske hirveen ennen kuin se on kuollut. Olet varmaan nähny jotai luonne vikaisia rakkeja joiden omistajat ovat olleet lauman heittiöitä ja jotka puree kaikkea pehmolelusta auton konepeltiin.

        paikkansa koiran omistajassahan se vika on.


      • JUhra
        on aina kirjoitti:

        ollu karhukoiria ja tälläkin hetkellä niitä on kolme ja ovat olleet keskenään haukulla useasti eikä tuo sinun juttusi kuullosta yhtään tutulta. Syötän koirilleni säännöllisesti raakaa lihaa, ovat tarhassa 70% ajastaan ja niillä on selkeä lauma käytös mutta sen lauman johtaja olen minä ja ne eivät koske hirveen ennen kuin se on kuollut. Olet varmaan nähny jotai luonne vikaisia rakkeja joiden omistajat ovat olleet lauman heittiöitä ja jotka puree kaikkea pehmolelusta auton konepeltiin.

        sama täällä on kaksi jämtiä ovat haukuneet yhdessäeivätkä koskaan ole menneet hirven päälle. ovat haukuneet yksinäistä vasaa myös eikä edes yrittäneet mennä päälle- onko isännässä vika?


      • metsällä
        JUhra kirjoitti:

        sama täällä on kaksi jämtiä ovat haukuneet yhdessäeivätkä koskaan ole menneet hirven päälle. ovat haukuneet yksinäistä vasaa myös eikä edes yrittäneet mennä päälle- onko isännässä vika?

        Sudetkin kaatavat hirven laumana, eivät yksin tai kaksin.

        Jos hirvi on terve, niin koira pääsee hengestään, jos hirven kinttuu kiinni käy. Ei hirvi ole mikään avuton eläin, jonka kaksi koiraa voi raadella elävältä. Hirvi ei olisi ikinä säilynyt näihin päiviin asti, jos se olisi näin helppo saalis.

        Tutustukaan luontoon ja eläinten elämään siellä!


      • Miki
        metsällä kirjoitti:

        Sudetkin kaatavat hirven laumana, eivät yksin tai kaksin.

        Jos hirvi on terve, niin koira pääsee hengestään, jos hirven kinttuu kiinni käy. Ei hirvi ole mikään avuton eläin, jonka kaksi koiraa voi raadella elävältä. Hirvi ei olisi ikinä säilynyt näihin päiviin asti, jos se olisi näin helppo saalis.

        Tutustukaan luontoon ja eläinten elämään siellä!

        Korjaan sen verran että sudet eivät mielellään hyökkää pääluvun ollessa tasan saaliin kanssa ja eivätkä juuri koskaan alivoimalla. Mutta tällekkin kesälle on tietoa että susi siis yksinäinen on kaatanut hirviä mutta tämäkin susi on massiivinen uros ja sen saaliina ovat olleet hirvimullit ja yksi hirvilehmä. Muuten olen edellisen kanssa samaa mieltä..


      • Anonyymi

        Kyllä varmaan kaksi Norjan Harmaata voi viipottaa hirven perässä , siellä nyt ei kummosia voi tapahtua jos on aikunen terve Hirvi .Tilanne saattaa muuttua jos sieltä metsästä löytyy yksinäinen huonokuntonen Vasa . varsinkin silloin jos on nää isot Koirat kysymyksessä , Karhukoirat ja Laikat ja niitä on kaksi , siinä käy vasikalle huonosti , koira on pikkuista vaille Peto . itsellä on ollut Karhu Koira Joka haukkui Karhua ja tietysti Hirveä , nyt on Laika rotunen Koira Uros korkeus 62sm, 7 vuotias . Olen metsästänyt Hirviä Koiralla 34 vuotta , että kokemusta on . enkä ole Autolla pyytäjä ,Yksi Koira irti ja itse kävellen perään , tulosta on tullut noin 50 hirviä ja yksi Karhu .


    • Anonyymi

      Nykyäänhän gps aikana koirat ajavat hirviä kymmeniä kilometrejä ja autolla ajetaan eteen kun on paljon metsäteitä. Pysäyttävä hirvikoira on taakse jäänyttä aikaa, siksi nostettiin säkäkorkeutta, koska koirat ajavat hirviä, eivät siis pysy paikoillaan.

    • Anonyymi

      Kerran näin että hirvikoira pysäytti hirvisonnin ja kahden jäätyään söi hirveltä toisen takajalan. Passimies oli ihmetellyt kun kolmijalkainen hirvi konkkasi passiin. Koira oli maannut mättäällä vatsa pallona.

    • Anonyymi

      Kyllä Hirvelle pitää yksi Koira riitää , on edesvastuutonta löysätä kaksi isoa Koiraa metsään , karhu koira ja Laika rodut . varsinkin Poron hoito alueella . jos saisin päättää kieltäisin lailla kahden koiran käytön Hirven pyynnissä , puhun kokemuksen syvällä rinta äänellä .

      • Anonyymi00012

        😃😃😃😃😃


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1254
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      121
      1133
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      855
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      316
      797
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe