voiko opiskella oppisop. jos on jo yks ammatti

kgh

Mulla on jo yks ammatti (2.asteen) ja nyt haluaisin uuden ammatin, koska en oo päässy oman alan töihin. Onko se mahdollista? Kuinka monta vuotta kestää oppisopimus, jos haluaa merkonomiksi ja tosiaan on jo yks perustutkinto käyty?

6

979

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittaja

vaikuttaako se, ku oon tällä hetkellä osa-aikatöissä? Pitääkö olla työtön, tai vailla ammattia että pääsee oppisop. ?

• asiat

eivät estä oppisopimuskoulutustasi...saa opiskella vaikka 100 ammattia opparilla jos haluaa.

• KMP

Terve! Itse olen kauppiksen käynyt ja siis merkonomin paperit on pölyttymässä tuolla laatikon pohjalla. Alotin vuosi sitten oppisopimuksella lähihoitajaks opiskelemaan eli aikasemmista tutkinnoista ei oo mitään haittaa, hyötyä joissain tapauksissa kyllä saattaa olla. Ja se oppisopimuksen pituus riippuu siitä mikä koulutus sulla on ennestään, et voiko siitä saada joitain aineita hyväksiluetuksi tohon merkonomi juttuun. :) Täällä kaupungissa missä asun (n. 15 000 asukkaan kaupunki) mun piti olla 1 PÄIVÄ työttömänä et kaupunki sai sitten sen koulutustuen täysmääräsenä tai jotain vastaavaa. Mut siis ei muuta kun etit itselles opparipaikan ja sit yhteys oppisopimustoimistoon. TSEMPPIÄ! :)

• -Henna_

Minkälaisista paikoista kävit kysymässä oppisopim.paikkaa? Itse olen kans kiinnostunut lähihoitajan ammatista oppisopim. avulla. Jos haluais enemmän lasten parissa olla niin pitäisikö paikka olla joku tarha tms?

• oppisopimuksella

Olen itse aloittamassa opiskelemaan merkonomiksi oppisopimuksella. Käyn itse töissä säännöllisesti, mutta kiinnostuin opiskelusta ja työnantajallekin se kävi. Opiskelu kestää vuodesta kolmeen vuoteen, riippuen hieman omasta kiinnostuksesta ja siitä, miten nopeasti haluat opiskella. Itselläni tavoitteena olisi mahdollisuuksien mukaan suorittaa se kahdessa vuodessa ja mielellään vähemmässäkin.
      Viikon päästä suunnilleen tehdään mulle suunnitelma opiskeluista, ja suunnittelin nyt alussa suorittavani aika tiheässäkin tahdissa kursseja. Vielä kun on motivaatio kohdallaan, niin opiskelen alussa paljon jotta voin jossian välissä hieman hengähtää, koska aina opiskeluun hetkellisesti kyllästyy:)

• lastenohjaajaksi

ite olen ajatellut opiskella oppisopimuksella lastenohjaaksi niin tapahtuuko opiskele kokonaisuudessaan työpaikalla vai pitääkö käydä myös jossain oppilaitoksessa..? Kun itselläni on jouluna toiseen asteen koulutus eli perjaatteessa yleisaineita ei enää tarvisi käydä.. Onko siis jotai kokeita tms. mitä täytyy tehdä jossai muualla kuin työpaikalla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4312
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1813
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1523
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1287
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1073
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      919
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      833
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe