Länsigöötänmaan pystykorvasta

Nimetön

Maksaako pennut n. 1000 e/kpl, kuten muutkin rotupennut, vaiko enemmän ? Sopisiko narttubernin kaveriksi (narttugöötti siis)? Mitä kokemuksia rodusta ?

7

395

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

onko göötti haukkuherkkä, kuten useimmat pystykorvat ? Tämä rotu ei kuitenkaan ole metsästyskoira, vaan paimenkoira. No, jotkut paimenkoiratkin haukkuvat !

• muutamat

Hinta riippuu kasvattajasta. Meidän oli alle tonnin. Rotu on hauku herkkä, mutta oma ja miksei muutkin yksilöt kouluttamalla saa suht' asiallisen hiljaisiksi. Göötin korvien välissä on puuta(suora lainaus meidän eläinlekurilta), joten mikään pehmeä lässytys ei sovi kouluttamiseen. Olethan perehtynyt siihen mitä paimenkoirarotuiset koirat vaativat? Nämä ei ole mitään sohvaperunoita! Mutta ei muuta kuin käänny rotu yhdistyksen puoleen jos pentua harkitsette.

• berniläinen

...göötiä. kun ei kukaan vastaa asialliseen kysymykseeni ???

• Karvat kuriin

Lähteekö göötistä karvaa ympärivuoden?Vai oisko joku sairaus?

• Olisikos

mahdollisesti kapi? Kysy neuvoa ell:ltä.

• Pennun ottava

Hei!

Itse olen harkinnut myös gööttiä, ja saanut pennun hinnaksi noin 950 € sis. Sirutuksen, rokotteet ja pentupaketin.

Kirjoittelin jo tuonne pk. palstalle ja totesin, että koira kiinnostaa minua juuri luonteensa takia, eli seurallinen, osallistuva ja puhelias (herkkä haukkumaan) toinen mielenkiinnon kohteistani on lancashiren heeler.

• Joku vaan

Minäkin otan göötin, kunhan pääsen eläkkeelle ja on aikaa koiralle. 90-luvulla meillä oli göötti, mutta siitä jouduttiin luopumaan eron takia. Sen koiran jälkeen en edes mieti muunrotuisen ottamista.
        Tuo haukkupuoli on sellainen, ettei sitä koulutuksella pois saa. Vahtkoirakin kun göötti on, haukkuminen on geeneissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      150
      2019
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      320
      1214
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      83
      1019
    4. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      898
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      839
    6. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      52
      819
    7. Mitä tekisit jos näkisit täällä viestin joka on varmasti sulle

Olisit siitä 100% varma.
      Ikävä
      71
      764
    8. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      18
      756
    9. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      711
    10. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      56
      709
    Aihe