Amk ja yliopisto samaan aikaan?

jetsulleennäin

Onko jollain kokemusta, onko mahdolista käydä samaan aikaan amk:n kätilö-opintoja sekä yliopistosa lukea fysiikkaa? Tiedän erään näin tehneen (en kyllä muista hänen alojaan), ja mietin pystyisinkö siihen itsekin.

Haluan asiallisia vastauksia, ja syistä sanon vain sen, että kätilön työ kiinnostaa, mutta työ on raskasta ja alipalkattua ja -arvostettua, ja kaipaisin jotain teoreettisempaakin tavallaan.

4

2421

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Salliiko laki muka?

Eikös jokaisessa hakuoppaassa puhuta yhden opiskelupaikan säädöksestä? En olisi ikinä kuullutkaan, että olisi mahdollista olla kirjoilla kahdessa koulussa yhtä aikaa. Ei se ainakaan käsittääkseni laillista ole, avoimista opinnoista en tiedä. (Mielestäni AMK-opetuksen ohella voi opiskella avoimessa yliopistossa, mutta varsinainen täysipäiväinen opiskelu ei ole mahdollista, mikäli AMK:n ja yliopiston valintaoppaat eivät valehtele).

Minusta tuollaiseen ei riittäisi edes aika. Fysiikan opiskelu on sen verran vaativaa, että aikaa tuskin kauheasti jää AMK:n opintoihin. Eikä kahdessa paikassa saa olla kirjoilla yhtä aikaa, johan se olisi epäoikeudenmukaista muita opiskelijoita kohtaan. Toiset jäisivät ilman, kun jotkut varaisivat kaksi paikkaa. Luehan AMK:n ja yliopiston hakuoppaita, sieltä se asia viimeistään selviää.

• sallii

kyllä kahdessa korkeakoulussa opiskelun samaan aikaan. Yhden opiskelupaikan säädös koskee opiskelupaikan vastaanottamista saman lukuvuoden aikana..

• Vastattiinkin jo

Laki tosiaan sanoo vain sen, että ei saa ottaa vastaan kuin yhden
        korkeakoulupaikan vuodessa. Laki ei siis sano, ettei saisi
        olla monessa yhtä aikaa kirjoilla, kunhan ne paikat on ottanut
        vastaan eri vuosina.

Niin siis ei voi tehdä, että hakee samalla kertaa lukemaan sitä
        fysiikkaa ja kätilöksi, mutta niin voi tehdä, että hakee ensin
        lukemaan toista, ottaa paikan vastaan ja hakee seuraavana vuonna
        lukemaan toista ja ottaa senkin paikan vastaan.

Olen minäkin ollut kirjoilla yhtä aikaa sekä Turun Yliopistossa,
        että TTY:ssa.

• 1977

Opiskelu yhdessä onnistuu kun viitsii nähdä vaivaa. Itse olen vielä työssäkin koko päiväisesti, vuorotyö mahdollistaa luennoilla istumista jonkin verran.

Monesti esimerkiksi opettajiksi opiskelevat tekevät yhtäaiakaisa opintoja. Eli opiskelevat alaa jolle aikovat opettajaksi esim sairaanhoitoa ammattikorkeassa ja ohella opetusta yliopistossa. Se onko siinä järkeä on kyseenalaista, sillä sairaanhoidonopettajaksi pääsyyn vaaditaan työkokemusta (eikös?). Ja tämä oli vain yksi esimerkki, miksi tehdään opintoja päällekkäin... Kiinnostaisi tietää mitä meinasit isona tehdä tuolla yhdistelmällä kätilö fysiikka?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2284
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1562
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1499
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1292
    8. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1289
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      265
      1265
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1255
    Aihe