Labradori/kultainennoutaja

Dara@

Tietääkö kukaan minkäläisia ois labradorin ja kultsun sekotukset? olen 12w haluaisin koiran ja ihan mielenkiinnolla haluaisin tietää minkäläisten koirien sekotus, eli sekarotunen sopis kerrostalossa asuvalle,iloiselle,ei niinkään himourheilijalle ja ystävälliselle tytölle. terrieriä ei kannata ehdottaa koska rodun pitäisi olla helposti koulutettavissa,kuten labradori ja kultsu. entäpä vielä mitä sekarotuinen noin suurinpiirtein maksaa? oon ilonen jos joku kiva tyyppi vois vastailla! =) =)

16

1075

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse tunnen yhden kultsu/labbis coktailin, uroksen. Poijjaalla riittää virtaa, vaikka muille jakaa ja on pureskellut huonekaluja ihan kiitettävästi. Koira on myös sairastellut yllättävän paljon ikäänsä nähden. Tuntemani koira on siis vielä alle vuoden ikäinen. Voimaa tälläiseltä pakkaukselta löytyy myös ihan kiitettävästi, oletko kyllin vahva hallitsemaan keskikokoista-hieman keskikokoa suurempaa koiraa?

      Kerrostaloon koiraa ottaessa ei mielestäni niinkään kannata kiinnittää huomiota koiran kokoon, kunhan jaksaa kunnolla lenkkeillä, se on pääasia! Enemmän sitä luonnetta, että mitään vartioivaa tms. ei kannata ottaa. Naapurin eivät välttämättä tykkää "kuka kävelee minun rappukäytävässäni" -haukahduksista.

      Olisiko pieni koira kuitenkin teille sopivampi, kuin suuri? Hoitaisitko itse koirasi vai auttaisiko vanhempasi? Onko sinulla koiralle aikaa?

      Sekarotuisten hintahaitari on huima. Useimmiten olen ehkä törmännyt 100-500euroon, mutta hinta voi olla myös enemmän tai vähemmän. Sekarotuista ostaessa tuon hinnan suhteen kyllä kannattaa olla järki kädessä (niin, kuin rotukoirankin) ja katsoa tarkkaan mistä koiransa ostaa, pentutehtailua ei tule tukea edes säälistä!

      • Dara@

        minä kun luulin ja olen kuullut että kultsut ja labbiksethan on tosi oppivaisia ja sopeutuvaisia? Se onkin ongelma etten tiedä mikä koira minulle sopii, kaikki on ihania, mutta haluaisin keskikokoisen koiran, en aivan pientä rotua välttämättä. Novascotiannoutajathan on myös tosi oppivaisia, ja älykkäitä tunnen meinaan yhden, olen pystynyt hallitsemaan koska tottelee käskyjä ja on hurmaava uros,nartun kyllä itse haluaisin. Eli jos novascotiannoutajan ottaisi, sekarotuinen siis niin mitä toista rotua siinä voisi olla...? rodun siis pitäisi olla keskikokoinen,älykäs ja ystävällinen.


      • Dara@ kirjoitti:

        minä kun luulin ja olen kuullut että kultsut ja labbiksethan on tosi oppivaisia ja sopeutuvaisia? Se onkin ongelma etten tiedä mikä koira minulle sopii, kaikki on ihania, mutta haluaisin keskikokoisen koiran, en aivan pientä rotua välttämättä. Novascotiannoutajathan on myös tosi oppivaisia, ja älykkäitä tunnen meinaan yhden, olen pystynyt hallitsemaan koska tottelee käskyjä ja on hurmaava uros,nartun kyllä itse haluaisin. Eli jos novascotiannoutajan ottaisi, sekarotuinen siis niin mitä toista rotua siinä voisi olla...? rodun siis pitäisi olla keskikokoinen,älykäs ja ystävällinen.

        Oppivaisuuskin on ihan koirakohtaista, mutta kyllähän ne koirat oppivat, kun osaa vain olla johdonmukainen opettaja. Jotkut uros labbikset saattavat kuulemma olla hyvinkin dominoivia, mutta koirakohtaista toki. Sopeutuvaisuus lienee myös koirakohtaista, mutta jos sopeutuvaisuudella meinasit tuota kerrostaloa se ei liene ongelma, totuttelu kysymys pikemminkin. Vai mitä meinasit?

        Novascotiannoutaja on kovin aktiivinen rotu, sitä en suosittele "pelkäksi kotikoiraksi" Mielestäni tollerin hankkijan tulisi ehdottomasti harrastaa jotain missä koirakin joutuisi käyttämään aivoja. En sitten tiedä meinasitko itse jotain harrastaa koirasi kanssa?

        Tottelevaisen koiran hallitseminen on toki ihan eri juttu, kun pennun tai täysikasvuisen koiran, joka ei vielä hallitse käytöstapoja.

        Sekarotuiset yleensä (valitettavasti näin ei aina ole) ovat vahinkoja, joten niihin ei yleensä noin vain rotuja päätetä tai valikoida itse. Jos olet ajatellut sekarotuisen hankintaa niin silloin yleensä tulee otettua vähän millon mitäkin. Myöskin useimmissa sekarotusissa on useampaa eri rotua tai todella useaa, joista ei edes ole tietoa. Jos kuitenkin rotukoira kiinnostaa niin suosittelisin sinua tekemään koirat.comin keskustelufoorumille rotukyselyihin oman kyselysi. Voi kyselyn toki tehdä, vaikka sekarotuinenkin kiehtoo.


      • Dara@
        JemppuliZ kirjoitti:

        Oppivaisuuskin on ihan koirakohtaista, mutta kyllähän ne koirat oppivat, kun osaa vain olla johdonmukainen opettaja. Jotkut uros labbikset saattavat kuulemma olla hyvinkin dominoivia, mutta koirakohtaista toki. Sopeutuvaisuus lienee myös koirakohtaista, mutta jos sopeutuvaisuudella meinasit tuota kerrostaloa se ei liene ongelma, totuttelu kysymys pikemminkin. Vai mitä meinasit?

        Novascotiannoutaja on kovin aktiivinen rotu, sitä en suosittele "pelkäksi kotikoiraksi" Mielestäni tollerin hankkijan tulisi ehdottomasti harrastaa jotain missä koirakin joutuisi käyttämään aivoja. En sitten tiedä meinasitko itse jotain harrastaa koirasi kanssa?

        Tottelevaisen koiran hallitseminen on toki ihan eri juttu, kun pennun tai täysikasvuisen koiran, joka ei vielä hallitse käytöstapoja.

        Sekarotuiset yleensä (valitettavasti näin ei aina ole) ovat vahinkoja, joten niihin ei yleensä noin vain rotuja päätetä tai valikoida itse. Jos olet ajatellut sekarotuisen hankintaa niin silloin yleensä tulee otettua vähän millon mitäkin. Myöskin useimmissa sekarotusissa on useampaa eri rotua tai todella useaa, joista ei edes ole tietoa. Jos kuitenkin rotukoira kiinnostaa niin suosittelisin sinua tekemään koirat.comin keskustelufoorumille rotukyselyihin oman kyselysi. Voi kyselyn toki tehdä, vaikka sekarotuinenkin kiehtoo.

        mää arvasin että tästä tulis vaikeeta.. apua,mistä saan apua? mää ku luulin et just tiettyjen rotujen risteytyksiä on,voi kysellä ja saada. mitä rotukoira maksaa suurinpiirtein,eikö aika kalliita kumminkin..?a-p-u-v-a!!


      • Dara@
        Dara@ kirjoitti:

        mää arvasin että tästä tulis vaikeeta.. apua,mistä saan apua? mää ku luulin et just tiettyjen rotujen risteytyksiä on,voi kysellä ja saada. mitä rotukoira maksaa suurinpiirtein,eikö aika kalliita kumminkin..?a-p-u-v-a!!

        koirat.com täytyy kirjautua että voi kysellä..


      • Dara@ kirjoitti:

        koirat.com täytyy kirjautua että voi kysellä..

        Koirien hintoja löytyy ainankin täältä: http://keskustelu-2007.koirat.com/viewtopic.php?t=897 Mutta muistathan, että koiraan uppoaa sitä rahaa etenkin ensimmäisenä vuonna paljon tarvikkeisiin, rokotuksiin, ruokiin, lekuriin yms. Eli halpa koira voi hyvin äkkiä tulla kalliiksi, se on aina otettava huomioon lemmikkiä hankkiessa.

        Ja tuosta rekisteröimisestä; se ei oo iso homma, että sen kyllä jaksaa tehdä laiskempikin :D


      • Duudeli@
        JemppuliZ kirjoitti:

        Koirien hintoja löytyy ainankin täältä: http://keskustelu-2007.koirat.com/viewtopic.php?t=897 Mutta muistathan, että koiraan uppoaa sitä rahaa etenkin ensimmäisenä vuonna paljon tarvikkeisiin, rokotuksiin, ruokiin, lekuriin yms. Eli halpa koira voi hyvin äkkiä tulla kalliiksi, se on aina otettava huomioon lemmikkiä hankkiessa.

        Ja tuosta rekisteröimisestä; se ei oo iso homma, että sen kyllä jaksaa tehdä laiskempikin :D

        kysyin yhelt toiselta sivulta kyselystä mikä koira minulle sopisi ja tuli vastaukseksi, kultsu ja englanninsringespanieli. Lueskelin tietoja siitä spanielista ja minusta kuulostaa hyvältä, ystävällinen, sopiva turkki ja jos on huono sää koira ei ota nokkiinsa jos ei lähdetäkkään ulos mutta silti joka sään koira. oppivainen ja ehkäpä voisin ruveta jotain koiran kanssa harrastamaan koska minulla ei ole mitään muitakaan harrastuksia. Juttelen tietenkin myös raha puolesta isälle, ja mulla on nyt jo valmiina 50 tai vähän ylikin,nimppareilta saisin yli 50, synttärirahat saisin ennakkoon yli 100, pulloista ja kotitöistä sais kivasti rahaa kanssa. Eikös rotukoiran saa halvemmalla jos esim. väri- tai häntä jotenkin viallinen, kun en tuskin näyttelyyn menisi? oon kuullut niin olevan. i


      • jgkjhä
        Duudeli@ kirjoitti:

        kysyin yhelt toiselta sivulta kyselystä mikä koira minulle sopisi ja tuli vastaukseksi, kultsu ja englanninsringespanieli. Lueskelin tietoja siitä spanielista ja minusta kuulostaa hyvältä, ystävällinen, sopiva turkki ja jos on huono sää koira ei ota nokkiinsa jos ei lähdetäkkään ulos mutta silti joka sään koira. oppivainen ja ehkäpä voisin ruveta jotain koiran kanssa harrastamaan koska minulla ei ole mitään muitakaan harrastuksia. Juttelen tietenkin myös raha puolesta isälle, ja mulla on nyt jo valmiina 50 tai vähän ylikin,nimppareilta saisin yli 50, synttärirahat saisin ennakkoon yli 100, pulloista ja kotitöistä sais kivasti rahaa kanssa. Eikös rotukoiran saa halvemmalla jos esim. väri- tai häntä jotenkin viallinen, kun en tuskin näyttelyyn menisi? oon kuullut niin olevan. i

        Kannattaa oikeasti vielä miettiä... olet vasta 12 vuotta, kerkeät kyllä vielä koiran ottamaan. koiraan kuluu todella aikaa ja rahaa. jos olet koulussa päivät niin loppu päivä ja ilta täytyy olla koiran kanssa, ystävät jää.rahaa menee todella paljon. voithan muuten hoitaa ja lenkkeilyttää koiria. rotukoirat maksaa, mutta hinnasta ei kannatta tinkiä.


      • Duudeli@
        Duudeli@ kirjoitti:

        kysyin yhelt toiselta sivulta kyselystä mikä koira minulle sopisi ja tuli vastaukseksi, kultsu ja englanninsringespanieli. Lueskelin tietoja siitä spanielista ja minusta kuulostaa hyvältä, ystävällinen, sopiva turkki ja jos on huono sää koira ei ota nokkiinsa jos ei lähdetäkkään ulos mutta silti joka sään koira. oppivainen ja ehkäpä voisin ruveta jotain koiran kanssa harrastamaan koska minulla ei ole mitään muitakaan harrastuksia. Juttelen tietenkin myös raha puolesta isälle, ja mulla on nyt jo valmiina 50 tai vähän ylikin,nimppareilta saisin yli 50, synttärirahat saisin ennakkoon yli 100, pulloista ja kotitöistä sais kivasti rahaa kanssa. Eikös rotukoiran saa halvemmalla jos esim. väri- tai häntä jotenkin viallinen, kun en tuskin näyttelyyn menisi? oon kuullut niin olevan. i

        Harkitse nyt vielä jne. juttu on kuultu noin 1000 ja 1kertaa, tiedoksenne epäluuloiset. Ikä ei minusta ole se kaikista tärkein kunhan nyt yli 10v. on, vaan se kuinka paljon oikeasti eläimistä ylipäätään välittää, vai onko vain nähnyt naapurinkoiran olevan niin suloinen ja itse tahtoo samanlaisen, en ole sellainen. Rakastan koiria, ja muita eläimiä, välitän niiden hyvinvoinnista ja olen valmis uhraamaan vapaa-aikani koiralle, mitä läksyistä ja koulusta jää eli päivä,ilta ja viikonloput. Asia ylipäätään on vielä muutenkin vasta harkinnalla keräilempä nyt vaan tietoa ja kyselen, sillä asiasta pitää puhua vielä isän kanssa. Olen valmis kouluttamaan ja olemaan koirani kanssa, ja voihan sitä tehdä ystävienkin kanssa aina välillä mm. lenkkeilyttää ja leikkiä koiran ja omien ystävien kanssa aivan hyvin, ja pitää vuoroin sellaisiakin päiviä jolloin oikeasti keskittyy koiraansa, ja sen kouluttamiseen.


      • Duudeli@ kirjoitti:

        Harkitse nyt vielä jne. juttu on kuultu noin 1000 ja 1kertaa, tiedoksenne epäluuloiset. Ikä ei minusta ole se kaikista tärkein kunhan nyt yli 10v. on, vaan se kuinka paljon oikeasti eläimistä ylipäätään välittää, vai onko vain nähnyt naapurinkoiran olevan niin suloinen ja itse tahtoo samanlaisen, en ole sellainen. Rakastan koiria, ja muita eläimiä, välitän niiden hyvinvoinnista ja olen valmis uhraamaan vapaa-aikani koiralle, mitä läksyistä ja koulusta jää eli päivä,ilta ja viikonloput. Asia ylipäätään on vielä muutenkin vasta harkinnalla keräilempä nyt vaan tietoa ja kyselen, sillä asiasta pitää puhua vielä isän kanssa. Olen valmis kouluttamaan ja olemaan koirani kanssa, ja voihan sitä tehdä ystävienkin kanssa aina välillä mm. lenkkeilyttää ja leikkiä koiran ja omien ystävien kanssa aivan hyvin, ja pitää vuoroin sellaisiakin päiviä jolloin oikeasti keskittyy koiraansa, ja sen kouluttamiseen.

        Jos sinä itse joudut maksamaan koiran niin älä kuule haaveile koirasta vielä vuosiin. Se koiran hinta, kun ei koostu vaan siitä itse koiran hinnasta. Rahaa menee tuplaten, jos ei jopa triplatenkin koiraan hyvinkin äkkiä. Ota se huomioon.

        Ikä ei sinänsä olekkaan tärkeä. Joku alle 10v voi hoitaa koiraa hyvin, kun taas joku aikuinen ihminen ei sitten osaa ollenkaan, mutta... Otathan huomioon, että olet kuitenkin ala-asteella, eikös? Mitäs sitten, kun menet ylä-asteelle. Koulu on oletettavasti eri, kaverit vaihtuu yms. Tai, kun menet opiskelemaan? Mitenkäs sitten se koira? Koira, kun elää kuitenkin parhaimmillaan sen ~15v

        Vapaa-aikasi koiralle... Koira kuitenkin tarvitsee hoitoa myös aamullakin, lenkit ja ruoat yms. Joutuisit siis uhraamaan koiraan aikaa jopa enemmänkin, kuin sen vapaa-aikasi. Oletko valmis uhraamaan kavereiden kanssa olemiset tai jopa koulua koiran takia?

        Koiran kanssa, kun ei vain olla silloin, kun huvittaa tai on aikaa. Koira tarvitsee hoitoa, lenkitystä, leikkejä, aktivointia yms. Myös niinä ärsyttävinä sateisina ja pakkaspäivinä, vaikka omistajaa ei aina innostaisikaan.

        Onko koira nyt siis tulossa vain sinulle vai koko perheelle? Mielestäni olet yksin liian nuori ottamaan vastuun koirasta, mikäli vanhemmat eivät ole myös osa koiran elämää, siirtäisin sinuna koiran hankintaa muutamalla vuodella ainankin.


      • Jennssku
        Duudeli@ kirjoitti:

        Harkitse nyt vielä jne. juttu on kuultu noin 1000 ja 1kertaa, tiedoksenne epäluuloiset. Ikä ei minusta ole se kaikista tärkein kunhan nyt yli 10v. on, vaan se kuinka paljon oikeasti eläimistä ylipäätään välittää, vai onko vain nähnyt naapurinkoiran olevan niin suloinen ja itse tahtoo samanlaisen, en ole sellainen. Rakastan koiria, ja muita eläimiä, välitän niiden hyvinvoinnista ja olen valmis uhraamaan vapaa-aikani koiralle, mitä läksyistä ja koulusta jää eli päivä,ilta ja viikonloput. Asia ylipäätään on vielä muutenkin vasta harkinnalla keräilempä nyt vaan tietoa ja kyselen, sillä asiasta pitää puhua vielä isän kanssa. Olen valmis kouluttamaan ja olemaan koirani kanssa, ja voihan sitä tehdä ystävienkin kanssa aina välillä mm. lenkkeilyttää ja leikkiä koiran ja omien ystävien kanssa aivan hyvin, ja pitää vuoroin sellaisiakin päiviä jolloin oikeasti keskittyy koiraansa, ja sen kouluttamiseen.

        minä ainakin uskon että pystyt hoitamaan koiraa,siis etsä liian nuori ainakaan välttämäti ole!! !Itse sain siskojeni kanssa yhteisen koiran kun olin ala asteen tokalla ja olin vanhin lapsi:) se oli sellanen kääpiövillakoira ja elää vieläkin minun toisen siskon kanssa n.15v pappa:) kyllä me vaan hoidettiin se siskojen kanssa yhdessä,trimmattiin se yms!! Äitskä ja iskä osti vaan ruuat ynnä muut jutut mitä se tarvitsi=) JA MEILLÄ OLI MONIA MUITAKIN ELÄIMII mitä me hoidettiin ihan hyvin!!=) Tsemppii koiran hankintaan =) Muista et kultsu/labbis tarvitsee kuiteskin aika paljon liikuntaa et jos vaan olet varma että jaksat hoitaa sen KOKO LOPPUEÄMÄN!! NIIN ONNEA SIT VAAN SULLE!! KOIRAT ON IHANII!!=D


    • hyvä yhdistelmä

      Onko sinulla tiedossa sellainen pentue jossakin? Meillä oli kaksi labbis/kultsu -veljestä. Elivät 13 vuotiaiksi ja olivat terveitä ja kilttejä koiria. Ottaisimme mieluummin risteytyksen kuin puhtaan rotukoiran, koska emme ole kiinnostuneet koiranäyttelyistä.

      Oma poikani ulkoilutti kahta koiraa yhtäaikaa heti kymmenen vuotta täytettyään. Koirat olivat kovia vetämään mutta uskoivat puhetta, joten hänkin pärjäsi niiden kanssa aivat mainiosti.

      Noutajat kaipaavat joka päivä jotakin toimintaa, vaikka viihtyvätkin hyvin kerrostalossa. Pallon hakeminen, uiminen ja tavaroiden etsiminen lienevät kaikkein mieluisimpia harrastuksia näille koirille.

      Tavaroiden pureminen loppuu näillä koirilla noin yhden vuoden iässä, joten siihen saakka pitää olla tarkkana jos haluaa pitää huonekalut ehjinä. Purulelujen hankkiminen ja keppien tuominen sisälle säästää huonekalut täystuholta.

      • Kiikku

        Mä ostin tossa vähän aikaa siten kultsun pennun. Maksoi 900e Rokotus 50e lelut,kynsisakset,ruokakupit ruokasäkki yms. Kaikki varmaan tuli maksaan reilusti yli tonnin..Pennussa on ollut hoitamista.Joka päivä yritän käydä 2 kertaa lenkillä,Aamu ja Ilta lenkit.Tuhoja ei ole tehnyt paljon,,Laittaa vähän aktivointia sille.. Esim;Piilottelee makupaloja... Suosittelisin vaikkapa Kultsua. Päädyin itse kultsuun koska meillä on ollut jo yksi..Joka eli 15vuotta.Ja Kultsu on lempeä ja yhteistyöhaluinen koira.MUTTA MYÖS RIITTÄVÄSTI TEKEMISTÄ,LIIKUNTA JA AKTIVITEETTIÄ VAATIVA KOIRAROTU... Itse olen: 13.v


      • et taida yksin hoitaa..
        Kiikku kirjoitti:

        Mä ostin tossa vähän aikaa siten kultsun pennun. Maksoi 900e Rokotus 50e lelut,kynsisakset,ruokakupit ruokasäkki yms. Kaikki varmaan tuli maksaan reilusti yli tonnin..Pennussa on ollut hoitamista.Joka päivä yritän käydä 2 kertaa lenkillä,Aamu ja Ilta lenkit.Tuhoja ei ole tehnyt paljon,,Laittaa vähän aktivointia sille.. Esim;Piilottelee makupaloja... Suosittelisin vaikkapa Kultsua. Päädyin itse kultsuun koska meillä on ollut jo yksi..Joka eli 15vuotta.Ja Kultsu on lempeä ja yhteistyöhaluinen koira.MUTTA MYÖS RIITTÄVÄSTI TEKEMISTÄ,LIIKUNTA JA AKTIVITEETTIÄ VAATIVA KOIRAROTU... Itse olen: 13.v

        Kiikku: tuskinpa olet tuota itse ostanut, ja yksin hoidat, nimittäin nuorelle koiralle EI riitä 2 lenkkiä päivässä, varsinkaan pennulle, jota joutuu parhaillaan käyttämään n. kymmenen kertaa päivässä, jos haluaa säästyä mattopyykiltä. en siis tarkoita, että sinulla olisi pentu, vaan sanoin vain yleisesti.
        tosiaan kultsu on aktiivinen rotu, kuten labradorikin, eli niille ei riitä 2 lenkkiä päivässä. varsinkaan jos YRITETÄÄN tehdä 2 lenkkiä päivässä..

        ---

        Itselläni on labradori, ja voin sanoa, että se vaatii n. 4 lenkkiä päivässä, joista 2-3 käytän itse, ja ne eivät ole pikkupisulenkkejä, vaan kunnon lenkkejä, sillä energiaa tuolla rodulla riittää.


        Oma on myös päätöksesi otatko seropin vai puhdasrotuisen, mutta itse suosittelisin puhdasrotuista, vaikka se maksaakin enemmän, on myös harrastusmahdollisuudet laajemmat jos myöhemmin kiinnostut virallisista näyttelyistä tms. ja rotukoirissa tietää enemmän mitä on ostamassa.


      • svv

        Hep! Tänne syntymässä parin viikon päästä kyseistä sekoitusta. :-)


    • 5555

      Vanha topic, mutta svv, voitko laittaa s-postisi näkyviin niin laitan mailia :)?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      335
      2921
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2204
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1640
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1164
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1047
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      960
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      944
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      852
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      41
      763
    Aihe