En tiedä, kuuluuko tämä nyt tänne ollenkaan, mutta ei voi mitään.
Mutta ystävä kysäisi tuossa aikaisemmin, että selitäs sana sympaattinen.. Mietin pääni puhki enkä keksinyt miten sen voisin selittää :D Yritin netistä etsiä vastausta, mutten löytänyt.. Asia jäi todella häiritsemään minua.. Että olisi tosi ihanaa, jos joku ihana ihminen voisi selittää suht ymmärrettävästi mitä sana tarkoittaa.. :D Tiedän kyllä mitä se tarkoittaa, mutten osaa selittää sitä.. Auttakaa, olkaa kilttejä :) Isot kiitokset sille, joka vastaa
Sympaattinen?
21
16010
Vastaukset
- A R vielä hereillä
Riippuu pikkusen asiayhteydestä mitä tarkottaa. Ihan tavallisessa puheessa Nykysuomen Sanakirja kääntää merkityksen: Myötatuntoa herättävä, miellyttävä.
Lääketieteessä ja anatomiassa merkitys on ihan eri, vaan siitä ei liene kyse.
Ole hyvä.
P S
Paperikirjoillakin on hyvät puolensa- kiitos paljon
Kiitos kovin paljon :) Olen todella kiitollinen :) Ei tullut kyllä pieneen mieleenkään katsoa kirjasta ;D Heh.. Mutta tulipahan nyt selvyys tähänkin.. Kiitos:)
- vastapainoksi?
kiitos paljon kirjoitti:
Kiitos kovin paljon :) Olen todella kiitollinen :) Ei tullut kyllä pieneen mieleenkään katsoa kirjasta ;D Heh.. Mutta tulipahan nyt selvyys tähänkin.. Kiitos:)
Sinä näyt kuuluvan niihin ihmisiin, jotka käyttävät kahta pistettä joidenkin virkkeiden lopussa. Selittäisitkö, mitä se merkitsee, kiitos!
Yhden pisteen ja kolmen pisteen ryhmän merkitykset tiedän, mutten kahden pisteen ryhmän merkitystä. - enpäs ole varma
vastapainoksi? kirjoitti:
Sinä näyt kuuluvan niihin ihmisiin, jotka käyttävät kahta pistettä joidenkin virkkeiden lopussa. Selittäisitkö, mitä se merkitsee, kiitos!
Yhden pisteen ja kolmen pisteen ryhmän merkitykset tiedän, mutten kahden pisteen ryhmän merkitystä.Ennen käytin aina kolmea pistettä lauseiden lopussa.. Siis kyllä joskus yhtäkin vain, mutta kuitenski. Kaverit aina valittivat, et miks laitat kolme pistettä kun kaksikin riittää :D Ja sit kun yhden kaverin kanssa paljon tekstailtiin ja meseiltiin ym, ja se aina laittoi kaks pistettä vain, niin jotenkin se on minullekin jäänyt.. Ja kaksi pistettä näyttää paremmalta kuin kolme ;D
- vastapainoksi?
enpäs ole varma kirjoitti:
Ennen käytin aina kolmea pistettä lauseiden lopussa.. Siis kyllä joskus yhtäkin vain, mutta kuitenski. Kaverit aina valittivat, et miks laitat kolme pistettä kun kaksikin riittää :D Ja sit kun yhden kaverin kanssa paljon tekstailtiin ja meseiltiin ym, ja se aina laittoi kaks pistettä vain, niin jotenkin se on minullekin jäänyt.. Ja kaksi pistettä näyttää paremmalta kuin kolme ;D
Arvelin alun perinkin, että siitä ah, niin muodikkaasta SMS-viestityksestä tuossa virheellisessä pisteen käytössä on kyse. Kiitos sinulle, kun vahvistit arveluni.
Käytät kahta pistettä, muttet tiedä niiden merkitystä? En oikein ymmärrä. Eikä kahden pisteen ryhmä näytä "paremmalta" vaan virheelliseltä.
Normaali virke päättyy yhteen pisteeseen, halutessasi ilmaista epämääräisyyttä voit panna loppuun kolme pistettä. Sitä kolme pistettä merkitsee. Kaksi pistettä taas ei merkitse yhtään mitään.
Eikö ole hölmöä taipua kavereiden painostukseen, ellei edes tiedä mitä on tekemässä?
Liika pisteiden viljely laimentaa niiden painoa. - kommentti:
Arvelin alun perinkin, että siitä ah, niin muodikkaasta SMS-viestityksestä tuossa virheellisessä pisteen käytössä on kyse. Kiitos sinulle, kun vahvistit arveluni.
Käytät kahta pistettä, muttet tiedä niiden merkitystä? En oikein ymmärrä. Eikä kahden pisteen ryhmä näytä "paremmalta" vaan virheelliseltä.
Normaali virke päättyy yhteen pisteeseen, halutessasi ilmaista epämääräisyyttä voit panna loppuun kolme pistettä. Sitä kolme pistettä merkitsee. Kaksi pistettä taas ei merkitse yhtään mitään.
Eikö ole hölmöä taipua kavereiden painostukseen, ellei edes tiedä mitä on tekemässä?
Liika pisteiden viljely laimentaa niiden painoa.Tekstarissa ehkä halutaan jäljitellä puhetta, joten kaksi pistettä voi olla tavallaan foneettisena merkkinä. Ja säästäähän siinä pidemmän päälle puhelinlaskuissakin :)
- kun sait vahvistuksen
Liika pisteiden viljely laimentaa niiden painoa.Mutta et kyllä voi olla ihan tosissasi :D Siis, mitä väliä sillä on laitanko kaksi vai kolme pistettä? Samaa se kuitenkin tarkoittaa.. Ei voi olla noin iso asia.
Enkä mä mitenkään ole 'taipunut kavereiden painostukseen' Nyt vääristelet sanojani. Ei mua ole mihinkään painostettu, itse valintani tein ja aloin käyttämään vaan kahta pistettä. Ei minua painostettu! - Maxsailor
Liika pisteiden viljely laimentaa niiden painoa.Tämä keskustelukin osoittaa, että .. on mainio merkki. Herättää huomiota, on tehokas.. Saa toisetkin ajattelemaan, osallistumaan ja jotkut se saa luulemaan, että sen on väärin. Luova merkki. Hyvä. Ja helppo tehdä.
- Ööö..
Yhden pisteen ja kolmen pisteen ryhmän merkitykset tiedän, mutten kahden pisteen ryhmän merkitystä.yhden ja kolmen pisteen tarkoitukset? En oikein ymmärrä. Minä olen vain joskus laittanut perään.. (kaksi pistettä) että tarin jatkuu tai jotain.
- plöö
Yhden pisteen ja kolmen pisteen ryhmän merkitykset tiedän, mutten kahden pisteen ryhmän merkitystä.näytät liiitttyvän niihin ihmisiin ketkä kiinnittävät huomion jokaiseen pieneen asiaaan.. pisteiden määrällä ei ooo kuule mitäään väliä joillakin ne 2 pistettä tulee ittestäään joillaki enemmän joillakin vähemmän..
- kaikkea näkee
plöö kirjoitti:
näytät liiitttyvän niihin ihmisiin ketkä kiinnittävät huomion jokaiseen pieneen asiaaan.. pisteiden määrällä ei ooo kuule mitäään väliä joillakin ne 2 pistettä tulee ittestäään joillaki enemmän joillakin vähemmän..
Kaivoit 3 vuotta vanhan ketjun esiin sanoaksesi tuon? Voi elämä sentään.
- Pilkunnuss...
Liika pisteiden viljely laimentaa niiden painoa.Miksi niin paljon miinusta niin hyvälle kommentille? >:/ Kaksi pistettä = yksi maailman ärsyttävimmistä asioista!
- -.-
Jos ihminen on sympaattinen niin hän ottaa toiset ihmiset huomioon eikä etsi aina omaa etuaan eli sellainen sydämeltään viisas.Jos mietin montako oikeasti symppistä ihmistä on vastaani tullut näinä 37 vuoden aikana niin huomaan niitä olevan aika vähän(98%Naisia) Johtuuko tuo jakauma sitten siitä että olen itse mies? Ainakin suurimmaksi osaksi.
- symppis mies :)
ei sympaattinen. Sympaattinen on juuri tuota myötätuntoa herättävä ja erityisen miellyttävä ihminen :)Että korjaus viestiisi
- eaaeafda
Heti huomaa ettei joillain oo mitään elämää ko rupee hikoileen jostain pisteistä. LoL.
- ThaNiKsu
mua sanottiin juuri sumpaattiseksi ja sen takia tänne eksyinkin.. Eikä kukaan voi antaa selkeää vastausta eikä ala selittää pisteistä... Nykyään ei edes huomaa itse laittaako 2 vai 3 pistettä ja ps. Olen poika. (liittyen tuohon sympaattisuuteen.)
- Narska~
ite voitin ny ysin päättäreissä 100 euroo ku oon sympaattinen ^^ En tajunnu eka mitä sillä meinaattin mut ku täältä lukasi niin selkisi 8D
- ..
voi luoja.
- Nasse_
Sympaattinen on myötätuntoa herättävä tai miellyttävä, empaattinen on sellainen, joka osaa helposti eläytyä ja asettua toisten asemaan ja osoittaa sen usein käytännössä. Eli toisessa on kyse lähinnä kyvystä herättää toisissa ihmisissä empatiaa tai mieltymystä, toisessa itse empatiakyky. Sympatisoida tai sympatiseerata taas tarkoittaa että tuntee myötätuntoa, jälkimmäinen on ehkä hieman puhekielisempi.
- hehe
Hehe. Kyllä saitte pitkän keskustelun kahdesta pisteestä. Mikäs siinä. XD
- portin löysin
Riippuu kai siitä miten asian lukijana näkee. Minusta ketjussa on kyse sanasta sympaattinen, ja selityksiäkin on tullut ihan kivasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773174
- 492400
- 322107
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812102- 1371869
- 311735
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291691Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91536Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51240Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61234