Vang Vieng

Jepis

Aivan huippu paikka vuoristossa! Ensi vuonna ainakin
viikoksi pakko pysähtyä! :) onko kukaan muu käynyt siellä? pakko päästä melomaan joelle ja hyppimään liiaaneista ja ottaa olutta ::::

12

4524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyva paikka

      Olen kaynyt ja pidin tosi paljon. Lonely Planet sanoo siita, etta se on kuin khao san road vahan suurennettuna. Laosissa ihmiset ovat ystavallisia. Menin joka ilta katsomaan boxingia temppelin pihalle.

      • Hese

        Olen neljän viikon reissulla Etupäässä Thaimaassa ja ajattelin käydä myös Laosin puolella.
        Miten pohjois Thaimaasta pääsee parhaiten Laosiin ja esim. juuri kehuttuun mestaan?


      • Padez
        Hese kirjoitti:

        Olen neljän viikon reissulla Etupäässä Thaimaassa ja ajattelin käydä myös Laosin puolella.
        Miten pohjois Thaimaasta pääsee parhaiten Laosiin ja esim. juuri kehuttuun mestaan?

        Moi
        Edullisimmin Bankokista laosiin pääsee Junalla ota eka luokka. Juna pysähtyy melkein rajalle josta riksalla pikkumatkan rajalle. rajalla tais olla bussi kuljetus rajavyöhykkeen läpi laosiin.
        Vang Vieng makee paikka olin 2004 vuori vaelluksella pari päivää sekä kanoottiretkellä sekä luolia koluamassa, makeeta. Paikka kasvaa nopeasti en tiedä onko hyväks, yks oli ollut 2000 jolloin ei reissaajia. Luang Prapang on hienopaikka mutta paljon lentoturisteja.
        t.pade


      • jepis
        Hese kirjoitti:

        Olen neljän viikon reissulla Etupäässä Thaimaassa ja ajattelin käydä myös Laosin puolella.
        Miten pohjois Thaimaasta pääsee parhaiten Laosiin ja esim. juuri kehuttuun mestaan?

        Moi!

        Mene Nong khaihin rajakaupunkiin ja sieltä bussilla Vang vieng niin..... nuorten falangien mesta toi Vang vieng... paljon englantilaisia, ruotsalaisia ja yhdysvalloista mutta vain "muutama" suomalainen tietää kylän hienoudet... :)


      • Hese
        jepis kirjoitti:

        Moi!

        Mene Nong khaihin rajakaupunkiin ja sieltä bussilla Vang vieng niin..... nuorten falangien mesta toi Vang vieng... paljon englantilaisia, ruotsalaisia ja yhdysvalloista mutta vain "muutama" suomalainen tietää kylän hienoudet... :)

        Mä tulin pohjois Taikkuista ja Laosin slow boatilla Mekongia alaspäin ja sitten Vang Vienneen joka ei ollut kyllä mun mesta mutta makuja on niin monenlaisia.Jengi kyllä näytti nauttivan ....


      • tyylillään
        Hese kirjoitti:

        Mä tulin pohjois Taikkuista ja Laosin slow boatilla Mekongia alaspäin ja sitten Vang Vienneen joka ei ollut kyllä mun mesta mutta makuja on niin monenlaisia.Jengi kyllä näytti nauttivan ....

        Kun ei jaksa katsoa frendejä suomenkaan telkusta niin miksi matkustaisin perse ruvella vv:iin sitä tekemään jenkkipösilöiden sekaan. Ja sienipitsaa väliin.. Laos kiehtoo tällä hetkellä kyllä ihan valtavasti mutta ihan muista syistä.


    • Travelleri, saanen nauraa

      Me Naiset-lehdessä oli juttu tästä nuorten länsimaalaisten turistien uudesta massakohteesta, ja joka rivillä alkoi oksettamaan niin paljon että on pakko muistella Balin muuttaman vuoden takaista pommi-iskua.

      Halpaan Laosiin mennään juomaan viinaa ja vetämään huumeita, melutaan ja sikaillaan. Paikalliset asukkaat ovat vihaisia metelistä, joskin samalla arvostavat tuloja joita isin pikku paskiaiset tuovat heille. Paskiaiset ovat vielä olevinaan "travellereita" nenä pystyssä eivätkä mitään massaturisteja.

      Lukekaapa tuo juttu. Siinä on tosi huvittava lista jossa turistit jaetaan hierarkian mukaan.

      • ei travelleri..

        Pitääpä etsiä käsiin tuo Me Naiset, Laosiin jälleen menossa ja jää tuo Vang Vankers varmasti väliin.
        Tollasia samanlaisia kakaroita on Suomi pullolllaan toukokuun lopulla, miksi niitä pitäisi katsella
        noin upeassa maassa?
        Niin, travellereiksi nämä nuoret itseään kutsuvat, ei se nimi miestä pahenna, jos
        nyt ensin kuitenkin kasvettaisiin miehiksi ja naisiksi.
        Ihme juttu, nämä ns. "travelleri- nuoret" kulkevat tosiaan ylpeinä ja ovat röyhkeitä,
        se on kai sitä "travelleri- suvaitsevaisuutta ja oogeutta"


      • kermaperseet
        ei travelleri.. kirjoitti:

        Pitääpä etsiä käsiin tuo Me Naiset, Laosiin jälleen menossa ja jää tuo Vang Vankers varmasti väliin.
        Tollasia samanlaisia kakaroita on Suomi pullolllaan toukokuun lopulla, miksi niitä pitäisi katsella
        noin upeassa maassa?
        Niin, travellereiksi nämä nuoret itseään kutsuvat, ei se nimi miestä pahenna, jos
        nyt ensin kuitenkin kasvettaisiin miehiksi ja naisiksi.
        Ihme juttu, nämä ns. "travelleri- nuoret" kulkevat tosiaan ylpeinä ja ovat röyhkeitä,
        se on kai sitä "travelleri- suvaitsevaisuutta ja oogeutta"

        MItä tulee you tubesta ensimmäisenä hakusanalla Laos?
        Tässä vastaus:http://www.youtube.com/watch?v=8BKdnmuFoV0


    • nimmiimerggii

      olin vuosi sitten vang vienissä ja omasta mielestä tulin muutaman vuoden liian myöhään. Paikka on ollut varmaan 10 vuotta sitten aivan mahtava, mutta nykyään melkonen turistirysä. toisel puol jokkee eteläpäässä näkyy niitä maalaishökkeleitä asukkaineen sentään ilman että reggae-baarin musiikki kantautuu sinne asti.

      • Ollut...

        Heippa,

        on selvää, että Vang Vieng jakaa mielipiteitä. Itse kävin keväällä ja nyt ajattelin lähteä uudelleen.
        Mutta laitaakaas tänne ehdotuksia... Minne siellä kannattaa mennä / tehdä jne.

        - Tubing on hauskaa ainakin ensimmäisen kerran, ehkä myös toisen...
        - Mopon vuokraaminen ?? Minne ajella ??
        - Onko ketään käynyt pyörä, kanootti ym. retkillä

        jne.

        Tietoa kaipaava...


    • Anonyymi

      Tulipahan käytyä Nong Khaista päivän turistikierroksella ,ruokapaikka, tempppelit, sairaala, ja joku iso tori missä suihkulähde ja sirppi ja vasaraliput liehuu.- Saman näköistä ku Thaikkulassa 20 vuotta sitten , tax-freestä jokunen pullo lao-kao ta .
      Hieno leima passissa :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1913
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1486
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      16
      1398
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe