HEIPS!
Eli jos opettaja kysyy tentissä kerro sydämen toimintakierto/toiminta, niin miten vastaan?? Olen lähihoitajaopiskelija.
Olen yrittänyt joka paikasta etsiä selkeää tekstiä, mikä kertoisi mitä sydämessä tapahtuu, mutten sisäistä sanaakaan.
En ymmärrä sydäntä yhtään. Pitäisi kai saada yläasteen biologian kirja jostain, se varmaan aukaisisi vähän, vai onko muita ehdotuksia?? Kiitti!
Sydämen toimintakierto
5
2573
Vastaukset
- ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;...
Löytyy kirjasta Luut ja ytimet sekä varmasti kaikista muistakin anatomian oppikirjoista, jostain syystä teet nyt asiasta itsellesi vaikean se on ihan selkeää tekstiä esim. tossa luut ja ytimet kirjassa.
Lopeta jännittäminen tentin takia ;)- lähäriopisk. minäkin
Tuossa viestissä se kerrotaan selvästi, Luut ja ytimet on selkokielinen oppikirja ko. aineeseen. Varmaan kysytään sitä sydämen toimintaa, tärkeä osata.
- Oppi ja ikä kaikki
Tarkoittanet verenkiertoa? Itse piirsin sellaisen kuvion, johon laitoin valtimot punaisella ja laskimot sinisellä ja ohuella viivalla hiussuonisto. Kirjoitin tärkeimmät laskimot isolla ja piirsin myös keuhkon ja sydämen kammiot ja eteiset. Tähän saat hyvän kaavion ennen mainitusta luut ja ytimet kirjasta.
Hyvin se menee, usko itseesi! - jo kerrottiin
niin minäkin tenttiin sitten sen osasin.
Mutta arvaappa muistanko enää,en tosiaankaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1785005Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,194397Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993107Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2532952Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432892- 522511
- 271929
- 221757
- 341743
- 681741