Miten saisi parhaiten tai helpoiten tehtyä kansion peilauksen toiselle kiintolevylle. Tarkoitan tässä nyt, että ikäänkuin /sda1/kansio ja /sdb1/kansio olisivat kuin yksi kansio. Älä ehdota RAIDia koska sitä en tässä nyt ole hakemassa.
kansion peilaus
11
1061
Vastaukset
- ln -s a b
Jos tajusin mitä haluat niin tässä voisi olla vastaus komentosarjana:
mkdir a
touch a/file1
#peilaus nimelle b
ln -s a b
ls a
ls b
touch b/file2
ls a
ls b
Kokeile jos kelpaisi. - ln -s a b
Jos tajusin mitä haluat niin tässä voisi olla vastaus komentosarjana:
mkdir a
touch a/file1
#peilaus nimelle b
ln -s a b
ls a
ls b
touch b/file2
ls a
ls b
Kokeile tätä käskysekvenssiä jos vaikka kelpaisi.- YOY
Tuo symbolinen linkki ei käy, koska linkki on vain linkki "fyysiseen" tiedostoon. Tarkoituksena kun on saada aikaan kansiot jotka sijaitsevat kahdella eri kiintolevyllä ja ovat ns. duplikaatteja toisistaan. Ts. kun kopioin tiedoston kansioon a kopioituu se myös kansioon b. Yksi vaihtoehto on käyttää rsync komentoa tyyliin rsync -vaz ~/kansio_a/ ~/kasio_b/
Nyt taytyisi vain saada jokin tarkkailemaan muutoksia kansioissa ja suorittamaan rsync aina tarvittaessa. Tähän löytyy varmasti jokin työkalu, mutta mikä? - weeberpaaber
YOY kirjoitti:
Tuo symbolinen linkki ei käy, koska linkki on vain linkki "fyysiseen" tiedostoon. Tarkoituksena kun on saada aikaan kansiot jotka sijaitsevat kahdella eri kiintolevyllä ja ovat ns. duplikaatteja toisistaan. Ts. kun kopioin tiedoston kansioon a kopioituu se myös kansioon b. Yksi vaihtoehto on käyttää rsync komentoa tyyliin rsync -vaz ~/kansio_a/ ~/kasio_b/
Nyt taytyisi vain saada jokin tarkkailemaan muutoksia kansioissa ja suorittamaan rsync aina tarvittaessa. Tähän löytyy varmasti jokin työkalu, mutta mikä?"ns. duplikaatteja toisistaan"
http://www.cis.upenn.edu/~bcpierce/unison/
- oniong
rsync:llä vaikka.
- O Y O
Vaikka näin:
"Yksi vaihtoehto on käyttää rsync komentoa tyyliin rsync -vaz ~/kansio_a/ ~/kasio_b/ "
Tuo luki jossain, en muista missä. Olisko ollu tässä ketjussa?
link-komennolla tehty kova linkitys...?
http://www.hmug.org/man/2/link.php- YOY
Tuo kovalinkki ei näytä osaavan käsitellä kokonaisia hakemistoja.
# mkdir kansio_a
# ln kansio_a/ kansio_b
ln: ”kansio_a/”: kova linkki ei ole sallittu hakemistolle
Tuo edellä mainittu Unison synkkaaja taitaa olla tutustumisen arvoinen. Pitäisi vaan löytää aikaa tutustua siihen.
Käytän nyt vielä toistaiseksi tätä rsync -skriptiä, ja tyydyn "manuaaliseen" päivittelyyn. YOY kirjoitti:
Tuo kovalinkki ei näytä osaavan käsitellä kokonaisia hakemistoja.
# mkdir kansio_a
# ln kansio_a/ kansio_b
ln: ”kansio_a/”: kova linkki ei ole sallittu hakemistolle
Tuo edellä mainittu Unison synkkaaja taitaa olla tutustumisen arvoinen. Pitäisi vaan löytää aikaa tutustua siihen.
Käytän nyt vielä toistaiseksi tätä rsync -skriptiä, ja tyydyn "manuaaliseen" päivittelyyn.kyseessä ollut komento link, eikä ln...?
- YOY
djmosse kirjoitti:
kyseessä ollut komento link, eikä ln...?
Ei osaa tuo link myöskään.
#link /mnt/sda1/kansio_a/ /mnt/sdb1/kansio_b
link: linkkiä ”/mnt/sdb1/kansio_b” kohteeseen ”/mnt/sda1/kansio_a/” ei voi luoda: Virheellinen laitteiden välinen linkki
Edellinen vastaukseni ei näykkään täällä, eli kokeileppa ihan piruuttaas http://www.hmug.org/man/2/link.php
Vois vaikka toimiakkin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100871
- 75703
- 51595
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa13501ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381