kansion peilaus

YOY

Miten saisi parhaiten tai helpoiten tehtyä kansion peilauksen toiselle kiintolevylle. Tarkoitan tässä nyt, että ikäänkuin /sda1/kansio ja /sdb1/kansio olisivat kuin yksi kansio. Älä ehdota RAIDia koska sitä en tässä nyt ole hakemassa.

11

1061

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ln -s a b

      Jos tajusin mitä haluat niin tässä voisi olla vastaus komentosarjana:

      mkdir a
      touch a/file1
      #peilaus nimelle b
      ln -s a b
      ls a
      ls b
      touch b/file2
      ls a
      ls b

      Kokeile jos kelpaisi.

    • ln -s a b

      Jos tajusin mitä haluat niin tässä voisi olla vastaus komentosarjana:

      mkdir a
      touch a/file1
      #peilaus nimelle b
      ln -s a b
      ls a
      ls b
      touch b/file2
      ls a
      ls b

      Kokeile tätä käskysekvenssiä jos vaikka kelpaisi.

      • YOY

        Tuo symbolinen linkki ei käy, koska linkki on vain linkki "fyysiseen" tiedostoon. Tarkoituksena kun on saada aikaan kansiot jotka sijaitsevat kahdella eri kiintolevyllä ja ovat ns. duplikaatteja toisistaan. Ts. kun kopioin tiedoston kansioon a kopioituu se myös kansioon b. Yksi vaihtoehto on käyttää rsync komentoa tyyliin rsync -vaz ~/kansio_a/ ~/kasio_b/

        Nyt taytyisi vain saada jokin tarkkailemaan muutoksia kansioissa ja suorittamaan rsync aina tarvittaessa. Tähän löytyy varmasti jokin työkalu, mutta mikä?


      • weeberpaaber
        YOY kirjoitti:

        Tuo symbolinen linkki ei käy, koska linkki on vain linkki "fyysiseen" tiedostoon. Tarkoituksena kun on saada aikaan kansiot jotka sijaitsevat kahdella eri kiintolevyllä ja ovat ns. duplikaatteja toisistaan. Ts. kun kopioin tiedoston kansioon a kopioituu se myös kansioon b. Yksi vaihtoehto on käyttää rsync komentoa tyyliin rsync -vaz ~/kansio_a/ ~/kasio_b/

        Nyt taytyisi vain saada jokin tarkkailemaan muutoksia kansioissa ja suorittamaan rsync aina tarvittaessa. Tähän löytyy varmasti jokin työkalu, mutta mikä?

        "ns. duplikaatteja toisistaan"

        http://www.cis.upenn.edu/~bcpierce/unison/


    • oniong

      rsync:llä vaikka.

      • O Y O

        Vaikka näin:

        "Yksi vaihtoehto on käyttää rsync komentoa tyyliin rsync -vaz ~/kansio_a/ ~/kasio_b/ "

        Tuo luki jossain, en muista missä. Olisko ollu tässä ketjussa?


      • YOY

        Tuo kovalinkki ei näytä osaavan käsitellä kokonaisia hakemistoja.

        # mkdir kansio_a
        # ln kansio_a/ kansio_b
        ln: ”kansio_a/”: kova linkki ei ole sallittu hakemistolle

        Tuo edellä mainittu Unison synkkaaja taitaa olla tutustumisen arvoinen. Pitäisi vaan löytää aikaa tutustua siihen.

        Käytän nyt vielä toistaiseksi tätä rsync -skriptiä, ja tyydyn "manuaaliseen" päivittelyyn.


      • YOY kirjoitti:

        Tuo kovalinkki ei näytä osaavan käsitellä kokonaisia hakemistoja.

        # mkdir kansio_a
        # ln kansio_a/ kansio_b
        ln: ”kansio_a/”: kova linkki ei ole sallittu hakemistolle

        Tuo edellä mainittu Unison synkkaaja taitaa olla tutustumisen arvoinen. Pitäisi vaan löytää aikaa tutustua siihen.

        Käytän nyt vielä toistaiseksi tätä rsync -skriptiä, ja tyydyn "manuaaliseen" päivittelyyn.

        kyseessä ollut komento link, eikä ln...?


      • YOY
        djmosse kirjoitti:

        kyseessä ollut komento link, eikä ln...?

        Ei osaa tuo link myöskään.

        #link /mnt/sda1/kansio_a/ /mnt/sdb1/kansio_b
        link: linkkiä ”/mnt/sdb1/kansio_b” kohteeseen ”/mnt/sda1/kansio_a/” ei voi luoda: Virheellinen laitteiden välinen linkki


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe