Onko tyhmä nimi?

J:llä kai...

Onko Jasse tyhmä nimi pojalle?
Onko liian lempinimimäinen? Tuntuu että on niitä huonompiakin valintoja, mutta hieman silti mietityttää.

Jasse Elia Kristian olisi tällä hetkellä se nimi, joka tulisi lapselle.

Myös muita kahta ensimmäistä nimeä saa ehdottaa, eka nimi mieluiten J:llä. Ja vähän erikoisempi kuin Jaakko tai Jussi :)

Jooa ja Joel nimistä tykkäisin itse. Elia oli minun ehdotukseni etunimeksi mutta mies haluaa J:llä...

16

3059

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Treenu

      mielipiteeni on, että ei, Jasse ei ole tyhmä nimi, mutta kyllä, se ehdottomasti on minun makuuni liian lempinimimäinen. Lisäksi tulee mieleen Nasse-setä. :) Mutta eikös miehesi sitten Jooa- tai Joel-nimestä tykkää, kun ette niistä toista anna, vaikka itse tykkäisit? No miltäpä kuulostaisivat sitten nämä nimet: Joose, Joosa, Joakim tai Joonatan? Ainahan te voitte poikaaa Jasseksi kutsua, jos siitä lempinimenä tykkäätte... Ei varmaan ainakaan kovin montaa Joonatan-poikaa löydy, jonka lempinimi olisi Jasse! :)

      • nimimerkki

        Osa Jasmin-tytöistä on Jassuja, Jassija sekä Jasseja. En antaisi tuollaista nimeä, kun on paljon muitakin kivoja nimiä.


      • nimimerkki
        nimimerkki kirjoitti:

        Osa Jasmin-tytöistä on Jassuja, Jassija sekä Jasseja. En antaisi tuollaista nimeä, kun on paljon muitakin kivoja nimiä.

        Jasper on kiva ja vähän harvinaisempi nimi. Jasperia voisi sanoa mainiosti Jasseksi.


    • Monen mutsi

      Jouka Elias.

    • Kukkakimppu I

      kuinka eräs poikavauva sai yli 20 vuotta sitten nimen Jasse. Minulle tuli siitä aina mieleen nimi Jasser, Jasser Arafat oli silloin hyvin tunnettu. Miehen nimeksi sen siis mielsin ilman muuta. Käsittääkseni poika on pärjännyt nimensä kanssa aivan normaalisti. Ei Jasse sen "tyhmempi" nimi ole kuin monet muutkaan mukaelmat Jaskasta alkaen.
      Jos haluat sen vain lempinimeksi, voisi virallinen nimi olla esimerkiksi Jaakko, Jasper tai Jahvetti.

    • mielestäni

      On liian lempinimimäinen. En laittaisi itse.

      Suomalaisessa nimikalenterissä on niin paljon kauniita miesten nimiä, että on todella varaa valita!

      Näistä ehdotuksistasi Joel kuulosti fiksuimmalta.

    • Jasse-Jasse

      Täällä on joissakin viesteissä ehdotettu, että lasta voisi kutsua lempinimellään Jasse olipa hänen oikea nimensä sitten Joonatan tai Jasper tai joku muu. Jos aiotte lasta Jasseksi kutsua, niin antakaa se sitten ihan oikeaksi nimeksi. Se on ihan hyvä nimi, monia muitakin lempinimimäisiä nimiä on olemassa ihan pilvin pimein.

    • sibyllavon

      enemmän nimistä Jonne, Jakke, Jori tai Jyri, makuasia.

      • plaaplaaa

        Joel, Jesse tai Jasper? ...Jasse on mun mielestä myös ihan ok....


    • Siinä teille hyvä nimi. Tunnen monta Jasmin-nimistä tyttöä, joiden lempinimi on Jasse. Se on tosiaan liian lempinimimainen ja lisäksi vielä tyttömäinen. Harkitsethän vielä?

    • tyhmä nimi

      Eipä tuo nyt mitenkään tyhmä nimi ole. Lempinimimäinen ehkä, liikaa? Tuskin. Tuollainen ihan ok nimi. Riittääkö se sitten omalle rakkaalle lapselle, että nimi on "vain ihan ok"?

      Elia Joakim olisi kiva nimi.

    • Liisa-Maria

      noista ehdokkaista. Jasse on mielestäni liiaksi lempinimimäinen. Jooas taas on parempi kuin Jooa. Mitäs tykkäisitte sellaisesta nimestä kuin Jason. Se muistuttaa vähän tuota Jassea.

      • huh,

        Jasse on suoraan sanottuna karsea nimi.


    • Kyllllllä

      Kyllä Jasse tai Jappe on aika karmeaa kuultavaa

    • Anonyymi

      Minun pojan nimi on Jasse

    • Anonyymi

      Ainakin crusto ela gatopizza on minun pojan nimi, minun mielestä se on täydellinen. en vain ymmärrä, miksi häntä kiusataan...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2042
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1577
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1461
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1447
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe