Yksi vai kaksi laukkua?

Espanjaan suunnistava

Olemme poikaystäväni ja kolmen kaveripariskunnan kanssa lähdössä thaimaaseen kahden viikon kuluttua. Sellaista mietin että mahtuuko meidän kahden tavarat yhteen matkalaukkuun? Yhden viikon reissuun mennään. Muut meinaavat ottaa vain yhden laukun. Itseäni mietityttää että vaikka lähtiessä tavarat siihen hyvin mahtuisivatkin niin haluaisin kuitenkin ostaa tuliaisia ja matkamuistoja ja itse olen kahden laukun kannalla. Meiltä löytyy kaksi isohkoa samsoniten laukkua. Itse en ole ennen matkustellut, joten en tiedä mistään mitään :)

16

2794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Thaimaaseen suuntaava

      Otsikko tuli vähän väärin, meillä toistaiseksi asustava siskoni kirjoitteli äsken viestiä, muttei lähettänytkään sitä ja unohdin vaihtaa nimimerkin. Hän tekee muuttoa espanjaan ensi viikolla.

    • pitäisi tietää

      Kai te itse omat tavaranne ja laukkunne tunnette paremmin kuin tuikituntemattomat täällä.

      Mitä reissuun tarvitsee? Vaatteet päälle. Kampa ja hammasharja taskuun.
      Jos haluatte (mutta ei siis välttämätöntä) pakkaatte vielä mukaan hammastahnan ja vaihtovaatteet ...kääritte ne alkkarit ja t-paidat rullalle, menee tosi pieneen tilaan. Joku varmanpäälle pelaava saattaa ottaa mukaan aurinkovoiteen, shampoon (pieni pullo), ja partahöylän. Siinä se. Kaikki muu on turhaa.

      • listaa...

        Oliko se viikon reissu Thaimaaseen?

        Aurinkovoide, parranajovälineet, hammasharja ja -tahna, vessapaperirulla, antin perspirantti. Muuta ei henkilökohtaiseen hygieniaan tarvitse.

        T-paitoja, alkkareita ja sukkia...paljonko sitä nyt viikoksi tarvitsee? Voi kyllä pesettääkin.
        Joku kevyt pusakka, villapaita, tms. illaksi kaiken varalta.

        Mitä aiotte perillä tehdä? Riittääkö sandaalit jalkaan ja shortsit, vai tarvitsetteko lisäksi lenkkarit maastoon ja siistimmät kengät ja housut/mekon kaupungille? Yhdet riittää. Huom. ne voivat olla päällä menomatkalla.

        Henkilökohtaiset lääkkeet jos niitä tarvitsette. ( kaksi aspiriinia ja ripulilääke). Ei muuta.

        Sadeviitta varmuuden maksimoimiseksi. Se on kyllä jäänyt hotelliin silloin kun alkaa sataa...

        Passi ja luottokortti.

        Turha raahata roinaa jota ei tarvitse. Itse olen matkustellut suurinpiirtein tuollaisella varustuksella vuoden yhtämittaa ja silti on laukussa ollut tavaraa jota en ole tarvinnut. Vaatteita tulee helposti otettua mukaan ihan liikaa. Ei niitä hienoja hepeneitä tarvita, ja missä välissä niitä ehtisi edes vaihtamaan.


    • en ymmärrä

      tyhmiä sillä jos olet päättänyt ottaa vain yhden niin sillähän se on sitten selvä. Ja voithan ostaa perillä repun jos ei mahdu tuliaiset? mukaan. Joku ottaa 2 laukkua, 3 laukkua ja joku vain repun kuten minä.

      • Thaimaaseen suuntaava

        Voisit kurkata peiliin. Ensin haukkut toisen tekemän kysymyksen ja sitten kirjoitat itse yhtä tyhmän vastauksen. (heh heh)

        Missä vaiheessa sanoin että olen päättänyt yhden laukun ottaa. Jos niin olisin tehnyt niin tuskin asiaa enää miettisin.

        Kuten jo sanoinkin niin ennen en reissussa ole ollut eikä ole mitään käsitystä siitä minkä verran tavaraa jossain etelänreissussa tarvitaan tai mitä sieltä voisi mukaan kantautua. Reppulinjalle en lähde, enkä myöskään siihen että ostaisin aurinkovoiteet ym. sieltä. Siihen en aio aikaani lomalla käyttää... Tiedän että monet niin tekevät ja minun puolestani se on ok.

        Käsittääkseni palstan tarkoitus on se, että voi itselleen epäselviä asioita kysyä muilta ja jollei kysymyksiin ole vastattavaa niin miksi vastata sitten lainkaan. Voit varmasti uskoa että vastauksestasi en hirveästi hyötynyt :)


      • huvittaa
        Thaimaaseen suuntaava kirjoitti:

        Voisit kurkata peiliin. Ensin haukkut toisen tekemän kysymyksen ja sitten kirjoitat itse yhtä tyhmän vastauksen. (heh heh)

        Missä vaiheessa sanoin että olen päättänyt yhden laukun ottaa. Jos niin olisin tehnyt niin tuskin asiaa enää miettisin.

        Kuten jo sanoinkin niin ennen en reissussa ole ollut eikä ole mitään käsitystä siitä minkä verran tavaraa jossain etelänreissussa tarvitaan tai mitä sieltä voisi mukaan kantautua. Reppulinjalle en lähde, enkä myöskään siihen että ostaisin aurinkovoiteet ym. sieltä. Siihen en aio aikaani lomalla käyttää... Tiedän että monet niin tekevät ja minun puolestani se on ok.

        Käsittääkseni palstan tarkoitus on se, että voi itselleen epäselviä asioita kysyä muilta ja jollei kysymyksiin ole vastattavaa niin miksi vastata sitten lainkaan. Voit varmasti uskoa että vastauksestasi en hirveästi hyötynyt :)

        tiedoksi että jos joutuu pohtimaan ja jopa kyselee muilta että ottaako 1 vai 2 laukua niin suosittelen että jäät kotiin. Sillä tuo laukku juttu ei varmaan ole se vaikein asia mikä matkalla tulee. Usko pois ja et voi väitää että tuo asia ei sinua vaivaa, 1 laukku, 2 laukkua?


      • Thaimaaseen suuntaava
        huvittaa kirjoitti:

        tiedoksi että jos joutuu pohtimaan ja jopa kyselee muilta että ottaako 1 vai 2 laukua niin suosittelen että jäät kotiin. Sillä tuo laukku juttu ei varmaan ole se vaikein asia mikä matkalla tulee. Usko pois ja et voi väitää että tuo asia ei sinua vaivaa, 1 laukku, 2 laukkua?

        Sovitaan vaikka niin että minä jään kotiin niin voit sitten sinäkin lakata ongelmiani miettimästä! Sinua tämä asia nyt näyttää joka tapauksessa enemmän vaivaavan.


      • mielipiteeni kysymykseesi?
        Thaimaaseen suuntaava kirjoitti:

        Sovitaan vaikka niin että minä jään kotiin niin voit sitten sinäkin lakata ongelmiani miettimästä! Sinua tämä asia nyt näyttää joka tapauksessa enemmän vaivaavan.

        Mä suosittelen ottaan 2 laukkua.
        Perustelut: yksi laukku saa painaa korkeintaan 32kg.
        Ja vaikka tavarat mahtuisikin laukkuun vielä takasin tullessakin, niin painoa tulee helposti ylimääräistä. Mutta jos teitä on lähdössä 2 niin kummankin laukku saa painaa 20kg eli yhteensä jo 40kg.
        Eihän se mitään haittaa vaikka laukut olis pikkasen vajaitakin mennessä. Eipä tarvi sit pihtailla matkamuistoissa ja tuliasissa...

        Huom. tää oli vain minun mielipiteeni!

        Mukavaa matkaa!!!


      • minä vain
        mielipiteeni kysymykseesi? kirjoitti:

        Mä suosittelen ottaan 2 laukkua.
        Perustelut: yksi laukku saa painaa korkeintaan 32kg.
        Ja vaikka tavarat mahtuisikin laukkuun vielä takasin tullessakin, niin painoa tulee helposti ylimääräistä. Mutta jos teitä on lähdössä 2 niin kummankin laukku saa painaa 20kg eli yhteensä jo 40kg.
        Eihän se mitään haittaa vaikka laukut olis pikkasen vajaitakin mennessä. Eipä tarvi sit pihtailla matkamuistoissa ja tuliasissa...

        Huom. tää oli vain minun mielipiteeni!

        Mukavaa matkaa!!!

        Ota vain 2 laukkua, mitä haittaa siitä on? Teillä on molemmilla oikeus omaan laukkuun ja tuskin paljon joudutte laukkuja kantamaan jos olette viikon lomalla ydessä hotellissa. Eri asia jos lähdette kiertelemään.

        Näin ei tarvitse ruveta miettimään etä mitä mahtuu laukkuun.

        Äläkä välitä noista uhoajista :) Nämä palstat ovat kysymyksiä varten :)

        Eli hyvää matkaa!


      • Thaimaaseen suuntaava
        minä vain kirjoitti:

        Ota vain 2 laukkua, mitä haittaa siitä on? Teillä on molemmilla oikeus omaan laukkuun ja tuskin paljon joudutte laukkuja kantamaan jos olette viikon lomalla ydessä hotellissa. Eri asia jos lähdette kiertelemään.

        Näin ei tarvitse ruveta miettimään etä mitä mahtuu laukkuun.

        Äläkä välitä noista uhoajista :) Nämä palstat ovat kysymyksiä varten :)

        Eli hyvää matkaa!

        Kiitos vastauksistanne :)
        Aattelinkin jo et saako täällä lainkaan asiallisia vastauksia.
        Viikoksi ollaan tosiaan menossa Thaimaaseen!
        Koitetaan pitää hauskaa ja toivotaan et reissu menee hyvin...
        Matkalaukkuja päätetty nyt kaksi ottaa ja enempää ei asiaa mietitä.


      • olette kui-
        Thaimaaseen suuntaava kirjoitti:

        Kiitos vastauksistanne :)
        Aattelinkin jo et saako täällä lainkaan asiallisia vastauksia.
        Viikoksi ollaan tosiaan menossa Thaimaaseen!
        Koitetaan pitää hauskaa ja toivotaan et reissu menee hyvin...
        Matkalaukkuja päätetty nyt kaksi ottaa ja enempää ei asiaa mietitä.

        tenkin menossa Thaimaahan, ettekä Thaimaaseen.


      • Matkalaukku-kg
        mielipiteeni kysymykseesi? kirjoitti:

        Mä suosittelen ottaan 2 laukkua.
        Perustelut: yksi laukku saa painaa korkeintaan 32kg.
        Ja vaikka tavarat mahtuisikin laukkuun vielä takasin tullessakin, niin painoa tulee helposti ylimääräistä. Mutta jos teitä on lähdössä 2 niin kummankin laukku saa painaa 20kg eli yhteensä jo 40kg.
        Eihän se mitään haittaa vaikka laukut olis pikkasen vajaitakin mennessä. Eipä tarvi sit pihtailla matkamuistoissa ja tuliasissa...

        Huom. tää oli vain minun mielipiteeni!

        Mukavaa matkaa!!!

        En tiedä millä lentoyhtiöllä lennätte,mutta yleensä turistiluokassa/reittilennolla saa olla 20kg/ruumaanmenevä matkalaukku/hlö,ylimenevästä osasta joutuu maksamaan eli edm 32kg on hieman liikaa eikä tule menemään free of charge.Jos eka ulkomaan matkanne,toivottavasti ette mene liian eksoottiseen kohteeseen...hyvää matkaa!


    • ottaisin

      Minä ottaisin molemmille omat matkalaukut, juuri sen vuoksi, että jos sattuu huvittamaan tuoda niitä tuliaisia. Vaikka omat tavarat mahtuisi vähempäänkin, niin ei sitä koskaan tiedä, mitä haluaa tuoda mukanaan kotiin.

    • kohtuullisen kokoista matka...

      kuin yhtä suurta joka painaa tosi paljon.
      Meillä on Samsonitelta kaksi vähän pienempää matkalaukkua, niihin mahtuu kevyesti lapsen ja aikuisen tarvitsemat tavarat viikon matkalle, ja nelihenkisessä perheessä siis riittää hyvin kaksi. Lisäksi käsimatkatavaroita kohtuullisesti. Viimeksi paluumatkalla punnittiin matkalaukut: 39,8 kg, matkalla yhteispaino lisääntyi 5 - 6 kg.

      • kokemuksesta**

        kaksi ilman muuta, jo edellä ketjussa mainittujen syiden takia. Lisäksi molempien kamoja on hyvä pakata molempiin laukkuihin, jos vaikka toinen laukku sattuisi häviämään niin tulee päivän, pari toimeen ilman sitä "omaa" laukkua.


    • jocce

      tehkää näin, mitä aijotte ottaa mukaan sängylle kaikki vaatteet jakakaa ne puoliksi kahteen yhtä suureen pinoon ja valitsette toisen niistä, sen taas jaette puoliksi ja valitsette toisen minkä otatte mukaan. tällä pärjäätte ja tehkää loma budjetti, juokaa tarpeeksi pullo vettä. jocce

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe