Vauvamuskari?

mammi

Mietiskelin tässä pitäisikö aloittaa vauvamuskari tyttelin kanssa, eli on neljäkuinen.. Kertokaapas kokemuksia vauvamuskarista ja oletteko tykänneet.. kiitos etukäteen vastauksista.

7

6187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hermeliini81

      Tästä on nyt aikaa kulunut jo yli 6 vuotta mutta kerrompahan kuitenkin.
      Poikani taisi olla n.8kk ikäinen kun aloitettiin Tampereella muskari. Kesto 45min. Kokoonnuimme ja riisuimme lapset, sitten hetki leikitiin ja puettiin takaisin ulkovaatteet.
      Leikkiin jäi aikaa n. 15min :) Ohjaajana toimi nuorehko lapseton naishenkilö joka oli ohjannut ennen vain kouluikäisiä lapsia...voin sanoa että kävimme 4 kertaa, ja sitten jätimme harrasteen eikä ole nuorempikaan lapseni osallistunut muskariin..
      Vamasti jossain on hyviäkin muskareita mutta tämän kokemuksen jälkeen tuntui että osaan leikittää lapseni itse eikä rahatkaan mene hukkaan.

    • käyneet

      nyt kaksi kertaa vauvamuskarissa 4,5kk pojan kanssa. Ihan jees puuhaa, ainakin pääsee vähäksi aikaa kotoa pois ja näkee samassa jamassa olevia kanssasisaria!

      Itselleen lapselle hommasta tuskin irtoaa juuri mitään. Laulut on aivan vieraita, luultavimmin ihkauusia, joten mukana laulaminen on vähän siinä ja siinä. Leikitys onnistuu joissain hyvinkin, mutta jotkut laululeikit on selkeästi tarkoitettu jo huomattavasti vanhemmille lapsille.

      Meillä vetäjä kertoi heti alkuun, että on kokematon näin pienten kanssa, isommille on vetänyt muskareita jo vuosia. Välillä sen huomaa, mutta suurin osa on ok. Ja todellakin vasta kaksi kertaa on kerho kokoontunut! Jaksan uskoa, että homma tulee tutummaksi, niin meille äideille kuin vetäjällekin.

      Ja listan toiselle voisin kommentoida, että kuka se käskee saapumaan paikalle niin myöhään, että puoli tuntia menee lasten riisumiseen?? Kyllä me kaikki riisumme ja puemme lapset ennen ja jälkeen sen 45 minuutin, joka on varattu itse muskarille!

      • hermeliini81

        Aivan, hyvä pointti..mutta kerhotila oli varattuna ja sinne pääsi vasta klo 18, ja tämän vuoksi kaikki pääsivät sisään silloin..ehkä 5min. aiemminkin..silti lopetimme jo n. 15min. ennemmin jotta ehdimme pukeutumaan...:) että näin.

        Hassua että joka paikassa on kokemattomia ohjaajia!


      • eri kokemusta
        hermeliini81 kirjoitti:

        Aivan, hyvä pointti..mutta kerhotila oli varattuna ja sinne pääsi vasta klo 18, ja tämän vuoksi kaikki pääsivät sisään silloin..ehkä 5min. aiemminkin..silti lopetimme jo n. 15min. ennemmin jotta ehdimme pukeutumaan...:) että näin.

        Hassua että joka paikassa on kokemattomia ohjaajia!

        ole kovin kattava otos.

        Et voi yleistää.


      • kohta valmis ope
        eri kokemusta kirjoitti:

        ole kovin kattava otos.

        Et voi yleistää.

        Valmistun itse muskariopettajaksi keväällä, koulutus 4,5v. Se on kyl totta että on liian monta "muskariopea" jotka tekevät työtä ilman minkäänlaista koulutusta/kokemusta! En ymmärrä mitä siellä tunneilla edes tehdään, kun ei ole ammattitaitoa. On tämä kuitenkin vaativa työ, opetus on tavoitteellista eikä pelkkää lasten laulattamista ja leikittämistä, kuten yleisesti luullaan.

        Ota aina ensin selvää opettajan taustoista - onko koulutettu, ennen kuin maksat. Muuten voi tulla maksettua tyhjästä, niinkuin tuossa edellä joku kirjoitti(45 min:sta vain 15 min varsinaista toimintaa..huhhuh..).


      • Hipsirtiini
        kohta valmis ope kirjoitti:

        Valmistun itse muskariopettajaksi keväällä, koulutus 4,5v. Se on kyl totta että on liian monta "muskariopea" jotka tekevät työtä ilman minkäänlaista koulutusta/kokemusta! En ymmärrä mitä siellä tunneilla edes tehdään, kun ei ole ammattitaitoa. On tämä kuitenkin vaativa työ, opetus on tavoitteellista eikä pelkkää lasten laulattamista ja leikittämistä, kuten yleisesti luullaan.

        Ota aina ensin selvää opettajan taustoista - onko koulutettu, ennen kuin maksat. Muuten voi tulla maksettua tyhjästä, niinkuin tuossa edellä joku kirjoitti(45 min:sta vain 15 min varsinaista toimintaa..huhhuh..).

        Ei se koulutuskaan aina sitä opetuksen tasoa katso: parhaiten opetuksesta saa tuntuman kun käy kokeilemassa pari kertaa. Itse nykyään opiskelen alaa, mutta olen pitänyt jo pitkään muskareita ihan vauvamuskareista eskari-ikäisiin. Tähän lähdin sen jälkeen kun olin päiväkodissa työskennellyt ja musiikista jo aiemmat paperit olivat kädessä, mutta ei kuitenkaan opettajankoulutusta. Tiedot ja taidot olen hankkinut ystävien kautta (käynyt heidän tuntejaan seuraamassa paljon) sekä kirjoista ja ihan käytännön kokemuksesta.
        Eli kokeilemalla selviää ja eri paikoissa eri meiningit.


    • Vauvamuskari

      Aloitin muskarin 8kk vauvan kanssa ja kovin on molemmat tykätty parin kerran kokemuksella. Tapaa muita äitejä ja vauvatkin selkeästi jo ottavat jonkin verran kontaktia toisiinsa. Meidän muskarissa (seurakunnan järjestämä) muskarin ope on ainakin osaava, leikki ja laulu kohtaa hyvin, liikutaan, tanssitaan, nostellaan, heilutellaan, soitetaan marakassia, triangelia ja leikitään esim huiveilla. Laulun sanat yksinkertaiset. Todella hyvä kokemus 30min.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1595
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1047
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      585
      1023
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      940
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      922
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      806
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      721
    Aihe