Eli yksinkertainen kysymys... Miten todistan esim. teatterilippuja ostaessa tai uimahalliin mennessä olevani työtön? Riittääkö työvoimatoimiston "ajanvarauslippu"?
Miten todistan
20
7110
Vastaukset
- Master Of Reality
Työvoimatoimiston asiakaskortti (eli se nimeämäsi "ajanvarauslippu") riittää, eihän sitä muutakaan todistetta ole. Tosin enpä ole itse 2,5 vuoden aikana mitään alennuksia mistään saanut, mutta hyvä jos jossain sellaisiakin on. Täällä kaikki alennukset ovat vain opiskelijoille ja eläkeläisille.
- Naamakin on tuttu?
mutta itse olen ainakin saanut mm. nykytaiteenmuseon kaikissa näyttelyissä ns. työttömyysalennuksen, pelkästään kertomalla, että olen työtön jo useamman vuoden ajan. Ihan varmasti en edes muista olenko todistanut asiaa mitenkään. Asiaan suhtautuminen on kuitenkin hyvin museo- ja tapauskohtaista. Joihinkin näyttelyihin kun on mennyt ja esittänyt asiansa eli että on työtön, niin voi niitä ilmeitä ja elehtimisiä mitä nämä keski-ikäiset täti ihmiset suorittavat siinä kassalla, harmittaa kun ei koskaan muistu kamera mukaan!
Siinähän olis hauska dokumetoinnin aihe, eli eleet ja ilmeet kun kerrot tuntemattomalle joitakin asioita esimerkiksi olevasi työtön...hm..... :)
- Riittää...
Yleensä työkkärin asiakaskortti riittää. Vaan ainakin joitakin vuosia sitten Helsingin Itäkeskuksen uimahallissa vaadittiin työttömiä näyttämään viimeisin tukipäätös (työmarkkinatuki/päiväraha), mikä minusta on varsin arveluttavaa, sillä tuossa minusta kyllä loukataan yksityisyyden suojaa. Vaan sitähän ei työttömällä ole tainnut vuosiin olla.
- sanoo rotta
Minäkin juuri huomasin, että esim. helsingin työväenopisto vaatii nähdä näitä henk.papereita..eli mitä rahaa oot saanu viimeksi..
- joskus.
pyytänyt työkkäristä todistuksen asiasta kun ei kiinnosta sitä maksulappua esitellä.
- sffsa
Työkkärin ajanvarauskortti tai työttömyyspäivärahan maksuosoitus
- MaunoVoutilainen
Tämä on näinä verkkoaikoina merkittävä ongelma. Itse säilytän viimeisimmän työmarkkinatuen saantilapun uuden työttömyysilmoituslapun alla, piirongin lootassa, eli on otettavissa siitä mukaan, jos tarvitsee.
Ajanvarauskortti on, mutta siihen ei ole tullut yli vuoteen merkintöjä, kun viimeisin ilmoittautuminen hoitui onneksi puhelimella.
Ei tarvinnut turhaan mennä TE-toimistoon, saattoi senkin ajan käyttää tehokkaaseen työnhakuun, hyvä niin, tosin vielä ei ole tärpännyt.
Voisi olla joku kortti todellakin, millä todistaa.
Tai leima otsassa, tai piisiru ihon alla, mistä sen voisi laitteilla lukea.
Itselläni jo naama sinänsä ja yleisen veltto olemus todistavat työtä vailla oloa.
Mauno Voutilainen - indiana
eiks tuon näe naamasta kun lakkaa (palkkaa) saamasta. luulis että ne tunnistaa ilman mitään lappuja.
- Byro B
Täälläpäin uskovat puhetta ainakin oman kylän uimahallissa ja kaupungissakin.
Mistään muista alennuksista en tiedä kuin uimahallissa.- Työtön
"Täälläpäin" ?
Pääkaupunkiseudulla uimahalleissa on yleensä riittänyt, että näyttää TE-toimiston asiakaskorttia.
Jossain on kuulemma oltu niin tarkkoja, että on pitänyt näyttää korttiin kirjattu päivämäärä tai jopa näyttää viimeisintä maksuilmoitusta. - Byro B
Työtön kirjoitti:
"Täälläpäin" ?
Pääkaupunkiseudulla uimahalleissa on yleensä riittänyt, että näyttää TE-toimiston asiakaskorttia.
Jossain on kuulemma oltu niin tarkkoja, että on pitänyt näyttää korttiin kirjattu päivämäärä tai jopa näyttää viimeisintä maksuilmoitusta.Ja saako alennuksia muusta kuin uimahallista? Tiedän sitt kysellä, kun pk-seudulle tullaan. Kiitos tiedosta siis.
- korttikortti...
Työtön kirjoitti:
"Täälläpäin" ?
Jossain on kuulemma oltu niin tarkkoja, että on pitänyt näyttää korttiin kirjattu päivämäärä tai jopa näyttää viimeisintä maksuilmoitusta.Mutta kun siihen korttiin ei saa enää mitään merkintöjä, kun työnhaun uusiminen hoidetaan nykyisin puhelimitse eikä henkilökohtaisesti TE-toimistossa käymällä.
Jos on sovitellulla päivärahalla, onko oikeutettu työttömän etuihin? - sedrthyjuj
korttikortti... kirjoitti:
Mutta kun siihen korttiin ei saa enää mitään merkintöjä, kun työnhaun uusiminen hoidetaan nykyisin puhelimitse eikä henkilökohtaisesti TE-toimistossa käymällä.
Jos on sovitellulla päivärahalla, onko oikeutettu työttömän etuihin?Meillä korttiin on kirjattu ihan tavallisella mustekynällä merkinnät. Ihan pystyy jokainen itse siihen ne kirjaamaan, jos kynän omistaa.
Sillä, mitä rahaa työttömyydestään saa, ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko oikeutettu työttömän "etuihin". Työtön on työtön riippumatta siitä saako soviteltua vai jotain muuta. - työttömän määritelmä
sedrthyjuj kirjoitti:
Meillä korttiin on kirjattu ihan tavallisella mustekynällä merkinnät. Ihan pystyy jokainen itse siihen ne kirjaamaan, jos kynän omistaa.
Sillä, mitä rahaa työttömyydestään saa, ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko oikeutettu työttömän "etuihin". Työtön on työtön riippumatta siitä saako soviteltua vai jotain muuta."Sillä, mitä rahaa työttömyydestään saa, ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko oikeutettu työttömän "etuihin". Työtön on työtön riippumatta siitä saako soviteltua vai jotain muuta."
Mikä sitten on työttömän määritelmä? Jos on osa-aika työssä ja saa soviteltua päivärahaa, niin onko työssäkäyvä vai työtön? Koko-aikatyössä käyväkin voi halutessaan olla työkkärin listoilla, niin lasketaanko silloinkin työttömäksi? - sdfdsfdfsa
sedrthyjuj kirjoitti:
Meillä korttiin on kirjattu ihan tavallisella mustekynällä merkinnät. Ihan pystyy jokainen itse siihen ne kirjaamaan, jos kynän omistaa.
Sillä, mitä rahaa työttömyydestään saa, ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko oikeutettu työttömän "etuihin". Työtön on työtön riippumatta siitä saako soviteltua vai jotain muuta.Eli siihen voi siis kirjoitella niitä jos on sattunut joskus olemaan työtön ja kyseisen kortin omistamaan, mikäli paikka johon sillä yrittää mennä työttömän alennuksia hamuamaan, sattuu kyseisen merkinnän hyväksymään? Eikö ole mitään virallisempaa tapaa kuin itse mustakynällä kirjoitettu päivämäärä?
- työtöneityötön
sedrthyjuj kirjoitti:
Sillä, mitä rahaa työttömyydestään saa, ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko oikeutettu työttömän "etuihin". Työtön on työtön riippumatta siitä saako soviteltua vai jotain muuta.Soviteltuahan ei voi saada ellei käy työssä, ja jos käy työssä niin silloin ei ole työtön. Eikun...
- Tämmöstä touhua
Oma kokemus viime kesältä Hesan uimastadion. Olisi pitänyt olla viimeisin maksukuitti tai te-toimiston todistus. Asikaskorttii ei käynyt. Silloin oli mulla ns 5 kk odotusaika päällä, joten maksukuittia ei voinut ola. itiksen työkkäriin jonotin ja aulan akka ei suostunut k.o todistusta kirjoittamaan.
Viikkoa myöhemmin oli tapaamisaika tällä ns te-toimiston asiantuntijalla muissa asioissa. Hän lapun mulle sitten kirjoitti.- Anonyymi
2014 taisi olla olemassa jo Oma asiointi -palvelu. Sieltä sen todistuksen olisi saanut ihan itse tulostettua tai ladattua pdf:nä, ja saa vielä nykyisinkin.
- Anonyymi
Nykyään sitä ajanvaraus korttia enää ole vaa omaplvelin sivuilla on omat tiedot osissa todistus elikkä työttömällä pitää olla oma äly kännykkänumero
- Anonyymi
Paperinenkin kelpaa. Voi käydä printtaamassa esim. kirjastossa, jos ei omista laitteita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1806567- 1481814
- 1131588
- 511310
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️471019Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢40973Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98942Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5869Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan243853- 41819