Onko teillä mielipiteitä näistä uusista aikatauluista? Itselle lähinnä ollut vain harmia; juuri ne bussit joilla töihin pääsee tai sieltä pois kulkevat joko paljon kauempaa tai sitten liian aikaisin tai eivät ollenkaan.. ..sitten löytyy lauantaille tunnin sisään neljä bussia kamppulasta kaupunkiin tai takaisin ja ne kulkevat sitten tyhjillään.. Kuka ihme noita aikatauluja suunnittelee; itse kuljen ja kohta kuljin Gammelbackasta Enstolle ja takaisin ja nyt saa aamuisin kävellä peippolan taksikopille ja töistä saa lähteä aina muutaman minuutin etukäteen että kerkiää bussiin. Iltavuoroon meneminen on täysin lottoamista, bussi 70% ajasta myöhässä ja pois ei pääse enää ellei lähde aikaisemmin tai pääse jonkun kyydillä edes keskustaan 22:10 lähtevään autoon.
Oman auton ostoon tästä täytyy lähteä, tyhmä syy vaan siihen kun en sitä autoa muuhun tartteis ku tuohon että töihin pääsis; luulis et julkiset nyt kulkis vähäisellä matkustajamäärällään edes tollaset järkevät vuorot..
Porvoon Liikenne nykyisin
12
2497
Vastaukset
- Nimetön
Aikataulut suunnittelee Porvoon Liikenne. Luvan niihen myöntää Etelä-Suomen lääninhallitus kuultuaan ensin Porvoon kaupunkia. Käytännössä Porvoon Liikenne keskustelee jo ennen aikataulumuutosten tekemistä kaupungin edustajien kanssa, jotta ne sopivat mm koululaisille. Palautetta kannattaa antaa liikennöitsijälle suoraan. Sähköpostin löytää http://www.porvoonliikenne.fi/ yhteystiedot linkin takaa. Joko liikennepäällikölle tai toimitusjohtajalle viestiä ongelmista. Liikennöitsijä saa kuitenkin rahansa asiakkailtaa, niin kyllä siellä mielellään kuunnellaan palautetta ja pyritään ottamaan se huomioon.
- ---
On laitettu palautetta eikä siellä reagoida niihin juuri mitenkään. Itse olen kironnut 2-linjan muuttunutta reittiä. Ei voi millään käsittää miksi se kulkee Tolkkistentietä pitkin kun siellä ei edes asu ketään!! Sieltä tulee kyytiin vain sellaisia jotka ennen pääsivät bussiin Hamarista, Gammelbackasta ja Peippolasta. Ja turha väittää että aikataulu olisi nopeutunut kyseisellä muutoksella! Yksikin maanantaiaamu (lähtö klo 5.20) kuskilta kesti puoli tuntia ajaa Tolkkisista torille...hohhoijaa!
- ukki5
--- kirjoitti:
On laitettu palautetta eikä siellä reagoida niihin juuri mitenkään. Itse olen kironnut 2-linjan muuttunutta reittiä. Ei voi millään käsittää miksi se kulkee Tolkkistentietä pitkin kun siellä ei edes asu ketään!! Sieltä tulee kyytiin vain sellaisia jotka ennen pääsivät bussiin Hamarista, Gammelbackasta ja Peippolasta. Ja turha väittää että aikataulu olisi nopeutunut kyseisellä muutoksella! Yksikin maanantaiaamu (lähtö klo 5.20) kuskilta kesti puoli tuntia ajaa Tolkkisista torille...hohhoijaa!
se on ihan sama joo mitä sinne sanoo, täysin piittaamatonta meininkiä siellä on; kolme kertaa oon kyselly ja aika tylyä kommenttia sieltä tulee.. toi just että kakkonen kulkee tolkkistentietä pitkin on aika outo juttu kun tosiaan siellä ei kukaan asu, kaikki saa kävellä sinne; on sitten vanha tai nuori tahi sairas tahi terve
- Nimetön
ukki5 kirjoitti:
se on ihan sama joo mitä sinne sanoo, täysin piittaamatonta meininkiä siellä on; kolme kertaa oon kyselly ja aika tylyä kommenttia sieltä tulee.. toi just että kakkonen kulkee tolkkistentietä pitkin on aika outo juttu kun tosiaan siellä ei kukaan asu, kaikki saa kävellä sinne; on sitten vanha tai nuori tahi sairas tahi terve
Kakkosen siirto Tolkkistentielle johtuu siitä, että jo useiden vuosien ajan on jatkuvasti tullut vaatimuksia nopeuttaa linjaa. Niiltä kiemuroilta, joita nyt on oikaistu ei aiemmin noussut kovinkaan monia matkustajia kyytiin verrattuna siihen matkustajamäärään, joiden matkoja muutos nopeuttaa.
Eihän se kerro mitään, jos yksittäisen palautteen perusteella ei ole lähdetty peruuttamaan muutoksia. Joukkoliikenne on nimenomaan JOUKKOliikennettä. Palautteita kerätään useiden kuukausien ajan, ennen kuin niistä aletaan tehdä johtopäätöksiä. Kaikista merkittävin palaute tulee todellisista matkustajamääristä. Niistäkään ei voida muutaman päivän tai viikon perusteella tehdä mitään päätelmiä, vaan muutosten vaikutusten näkymiseen menee useita kuukausia.
Lisäksi olisi mahdotonta tehdäkään nopeita muutoksia nykyisin käytössä olevan lupakäytännön vuoksi. Menee kuukausi tai pari ennen kuin saa uudelle reitille linjaliikenneluvan ja käytäntöön luvan mukaisen reittimuutoksen voi viedä vasta seuraavan aikataulukauden vaihteessa.
Kannattaa myös muistaa se, että Porvoon linjat ovat itsekannattavia. Ne eivät saa mitään suoraa tukea yhteiskunnalta. Porvoon Liikenteen tulot ovat siis suoraan kiinni siitä, kuinka paljon matkustajia se saa houkuteltua busseihin. Tästä näkökulmasta olisi omistajien rahojen väärinkäyttöä, olla ottamatta huomioon asiakkaiden tarpeita ja aika nopeasti saisi huomata oman työpaikkansa olevan häviämässä alta.
- Pysäkillä kärvistelijä
Heti kun se Koiviston porukka Kuopiosta alkoi kaappailemaan näitä muita liikennöitsijöitä, niin, alkoi tulla mieleen Viipurin bussit ja muutenkin meno sen kaltaista. Tullaan kun tullaan ja mennään kun mennään. Ei ainoastaan Porvoon murhe.
- missä lie
"Koiviston porukka kuopiosta" ;)
- Sama kärvistelijä
missä lie kirjoitti:
"Koiviston porukka kuopiosta" ;)
Ok. Alkuaan Kannaksen Koivistolta.
- Pekkapeloton
Sama kärvistelijä kirjoitti:
Ok. Alkuaan Kannaksen Koivistolta.
Eilen tiistaina vuoti kaksi autoa polttoöljyt pihalle. Palolaitos pääsi imeyttelee.
- metasokol
Pekkapeloton kirjoitti:
Eilen tiistaina vuoti kaksi autoa polttoöljyt pihalle. Palolaitos pääsi imeyttelee.
Tankkiautot kuljettaa polttoöljyä. Onko ne vaihtaneet alaa?
- kaukanaporvoostanykysin
tämä nykyinen toimitusjohtaja on nimensä veroinen, DICK - head
- UntoL
Tarjooko POrv liikenne ilmaiset kyydit eläkeläisille niin kun lehdessä kerrottiin.
- EnTarvitseVaihtolippua
Onko Koiviston Auton eli konsernin kalleimmat kaukoliikenteen liput Porvoon Liikenteellä? Pakkomyydään jotain lähiliikenteen jatkoyhteyksiä: EVVK!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361