lentohäkistä

.-.tietämätön.-.

jos tekisi unduille/peipoille parimetrisen (tai tarvittaessa suuremman) tilavan lentohäkin, niin tarvitsisiko lintuja lennättää vapaana huoneistossa?

5

735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • missekisu

      jos sä hankkisit isomman kämpän itelles niin tarttisko sun käydä välttämättä ulkona ollenkaan?

      • kyyländer

        Oisko sun mielestä hienoa, jos mä kyselisin täällä vaikka mun lemmikkikarpin uimaputkesta?
        Että riittääköhän sellainen halkaisijaltaan 30-senttinen, metrinen akryyliputki sille elintilaksi, jos siinä on virtaus ja hapetus kunnossa?
        Peipot haluaa lentää taivaan sinessä, istua vihreissä puissa ja laulaa ilosta.

        Miten sä pystyt nukkumaan?


      • ......

        että ne, jotka kohtelevat huonosti lintujaan tuskin näkevät vaivaa kysyäkseen asiallisesti lintujen hoidosta tällä palstalla- niillä joilla on kokemusta niin tulisi sitä antaa...Seuraava vastaus tossa olikin joltain toistelta tosi asiallinen..

        Nokkavilla kommenteillasi vaan asetut toisten yläpuolelle olevinasi parempi kuin toiset - sinustakin löytyy virheitä...

        Jospa jollain on vaikka mahdollisuus tehdä iso häkki olohuoneen nurkkaan ja haluaa kysellä täällä tietoja. ÄLÄ MORALISOI VAAN AUTA! - niin teet tämän maailman muutenkin hyväksi paikaksi elää ja saat todellisia ystäviä. Hapannaama ja toisten arvostelija ei ole kiva kaveri!


    • -M-

      Parimetrinen häkki (siis vaakapituus, korkeudella ei lentelyn kannalta ole niin suurta väliä) alkaa jo juuri ja juuri olla sen kokoinen että pienimmät peipot saavat lennettyä ja touhuttua häkissä sen verran ettei huoneessa lennätys enää lihaskunnon ylläpidon kannalta ole välttämätöntä. Omat peipponikin majailevat parimetrisissä lentohäkeissä eikä niitä juuri enää erikseen lennätetä (lähinnä siksi ettei tule tapaturmia isompien koukkunokkien kanssa).

      Undulaateille laittaisin lentohäkkiin jo vähän enemmän mittaa ja tietysti oli otus mikä tahansa niin aina parempi mitä isomman saa häkin saa huusholliin mahtumaan etenkin jos sitä lennätystä ei ole haua/mahdollisuutta erikseen tehdä.

      Kunnollisen kokoiseen häkkiin saa jo laiteltua sisustustakin sen verran monipuolisesti (peipoille ehkä jopa kestäviä eläviä kasveja yms), että häkki on itsessään viihtyisä ja virikkeellinen eikä lennätys senkään takia ole enää välttämätön, etenkään parvessa keskenään touhuavilla linnuilla jotka eivät ole ihmisen seurasta riippuvaisia.

      Yksittäiselle ihmiseen kiintyneelle papukaijalinnulle tietenkään mikään häkki ei ole niin iso etteikö sen tulisi päästä seurustelemaan muunkin talonväen kanssa.

      • joskus vuosija

        sitten untulaatteja ne lenteli jokailta olohuoneessa vapaasti ja kylpivät isossa matalassa kukankastelun aluslautasella jossa oli noin 1.5 cm vettä ja mustikan varpuja sitä kesti noin 2 tuntia sekä menivät itse sitten häkkiinsä syömään ja nukkumaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe