Uuteen sedan-Corollaan saa bensaversioihin ja 2.0 dieseliin ns. tehdasasenteisen vakionopeuden säätimen, hinta 350 euroa. Toinen vaihtoehto esim. 1,4-dieseliin on maahantuojan lisävarustevalikoimaan kuuluva ns. jälkiasennus-vakionopeussäädin, hinta 750 euroa asennettuna.
Onko kenelläkään kokemusta tuosta jälkiasenteisesta käytännössä Corollassaan/Auriksessaan? Pitääkö hyvin tasanopeuden? Entä käyttö? Tuleeko se "lisäviiksenä" ohjausakseliin? Ainakin lupaavat sille myös 3 vuoden takuun jos sen hankkii siten että asennetaan ennen uuden auton luovutusta.
Jälkiasennus-
8
6166
Vastaukset
- Mikke vaan
Moi,
-05 corollassani 1.6 on tuo jälkiasenteinen kolmella muistipaikalla enkä voi sitä suositella. Laite ei pidä kovin tarkkaan nopeutta ja etenkin ylämäissä vauhti hiipuu ellet näpäytä kaasupoljinta. Ylipäätään laitteen toiminta on hätäisen oloista, tasamaalla laite toimii joten kuten mutta esim. mäkisillä osuuksilla meno on kovin nykivää. Cruisea on säädettu kolmeen kertaan merkkiliikkeessä mutta toiminta ei ole juuri parantunut. Joten, ota tehdasasenteinen!- mainitsin....
...että 1,4 dieseliin M-MT:lla ei saa tehdasvakkaria vaan ainoastaan tuon jälkiasenteisen. Eli siis jälkiasenteista ei kannata ostaa, ok. Noh, ajellaan sitten ilman vakkaria, en laita 750 egeä kehnoon lisävermeeseen. On se kyllä kumma ettei Corollaan saa tähän pieneen dieseliin M-MT:n yhteydessä tehdasvarustettua cruisea, kun VW:ssä ja Skeidassa on comfortlinessa ja ambientessa vakiona kaikissa konetyypeissä.
- tuossa teknisiä
mainitsin.... kirjoitti:
...että 1,4 dieseliin M-MT:lla ei saa tehdasvakkaria vaan ainoastaan tuon jälkiasenteisen. Eli siis jälkiasenteista ei kannata ostaa, ok. Noh, ajellaan sitten ilman vakkaria, en laita 750 egeä kehnoon lisävermeeseen. On se kyllä kumma ettei Corollaan saa tähän pieneen dieseliin M-MT:n yhteydessä tehdasvarustettua cruisea, kun VW:ssä ja Skeidassa on comfortlinessa ja ambientessa vakiona kaikissa konetyypeissä.
esteitä? M-MT - autoissa on kuitenkin se kytkin (jota käyttää robotti). Kaikkihan sen tietää mitä tapahtuu vakionopeussäätimessä kun kytkinpolkimeen kosketaan.
Eli tasaisella nopeudella tasaisessa maastossa toiminee mutta esim. ylämäessä kun automatiikka vaihtaa pienemmälle vaihteelle, kytkeytyy cruise pois päältä? - teknisiä esteitä
tuossa teknisiä kirjoitti:
esteitä? M-MT - autoissa on kuitenkin se kytkin (jota käyttää robotti). Kaikkihan sen tietää mitä tapahtuu vakionopeussäätimessä kun kytkinpolkimeen kosketaan.
Eli tasaisella nopeudella tasaisessa maastossa toiminee mutta esim. ylämäessä kun automatiikka vaihtaa pienemmälle vaihteelle, kytkeytyy cruise pois päältä?MultiMode-laatikon vuosi ole. Itsellä 1.6 Sol M-MT ja hyvin toimii. Eikä cruise vaihtaessa pois päältä putoa.
Toyotan sivulla sanotaan:
"Vakionopeussäädin nopeudenrajoittimella (ei 1.4 VVT-i/1.4 D-4D, ei MultiModen yhteydessä)"
Eli tuota nopeudenrajoitintoimintoa ei ole MultiModessa. - ...
tuossa teknisiä kirjoitti:
esteitä? M-MT - autoissa on kuitenkin se kytkin (jota käyttää robotti). Kaikkihan sen tietää mitä tapahtuu vakionopeussäätimessä kun kytkinpolkimeen kosketaan.
Eli tasaisella nopeudella tasaisessa maastossa toiminee mutta esim. ylämäessä kun automatiikka vaihtaa pienemmälle vaihteelle, kytkeytyy cruise pois päältä?Ensinnäkään ei kannata sekoittaa M-MT:tä manuaaliin vaikka ovatkin perusrattaistoltaan sama laatikko. M-MT on automaatti siinä kuin muutkin monet erilaiset automaatit ja oheistoiminnot sitten on rakennettu sen toiminnan päälle. Se ei siis ole manuaali jossa vain poljetaan kytkintä sähkömoottorilla vaan sehän on vehje joka sisältää ohjelmistoa ja juttelee moottorinohjausjärjestelmän yms. kanssa käsittääkseni CAN-väylän avulla.
Ainakin 1.6 Dual VVT-i:ssä M-MT toimii tehdasvakkarin kanssa hienosti. Jyrkkään ylämäkeen kun systeemi huomaa että ei tarpeeksi ole voimaa vakkarin automaattikaasunlisäyksellä niin M-MT vaihtaa automaattisesti pienemmälle ja sitten taas isommalle kun tilanne on ohi.
- esim:vaeco
nopeuden säädin ja asennuta se.toimii varmasti kymmenen kertaa paremmin kuin toytoan myymät yli hintaiset lelut.ja syy miksi ei saa vakio varusteena on,kun ei ole tehoa eikä vääntöä on tehdas ajatellut asian sinun puolesta valmiiksi ja jättänyt tyhjän päiväiset varusteet pois.ei ole suotta pyörimässä joka kumpareella muiden edesssä ja pumppaa vauhtia edes takaisin.
- 1,4 d:ssä on....
Vai että ei ole vääntöä eikä tehoa? No tehoa toki vain 90 hv mutta vääntöä 190 Nm kierrosalueella 1800-300 rpm. Ylittää kevyesti 1,6-bensaversion 156 Nm väännön joka tulee vasta 5200 rpm:n kohdalla! Eli mäennousukyky vakkarillakin olisi bensaversiota parempi.
Pitääpä kysellä tuota Vaecoa....
- corolla vm 2005
1,6 sol wagon viikseen asennetulla kolmella muistipaikalla varustettu vakionopeudensäädin, enkä voi sen toimintaa moittia. Ajelen varsin paljon pohjoisen mäkisiä teitä ja aina kun liikenne sallii vakionopeuden säädin päällä. Ainut pieni "heitto" tulee mäen päällä, jolloin vakkarilla kestää hetki huomata, että mäki loppui ennen kuin tasoittaa jälleen nopeuden säädetyksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693