Kertokaapa, avaimet käteen -paketin ottaneet, mitä maksoitte paketista? Onnistuiko homma luvatusti, mikä oli talotehdas?
Kertokaa koko hinta, siis aivan kaikki. Kiitos!
Avaimet käteen -hinta?
8
3728
Vastaukset
- Vasara ja nauloja
Mitä tarkoittaa "avaimet käteen toimitus"? Talotehtaista ei kukaan rakenna omissa nimissä muuttovalmiita taloja. Kaikki tarjoavat erillaisia viritelmiä.Rakentaminen maksaa runkomateriaalista riippumatta noin 2000¬ bruttorakennusneliö. Osaurakoina tehtynä ja oman työn osuus 0. Rakennusliikkeellä tehtynä ei paritonnia riitä alkuunkaan neliöhinnaksi. Hyvällä suunnittelulla ja erityisesti rakennesuunnittelulla voidaan vaikuttaa merkittävästi kokonaiskustannuksiin. Monelle ei vain tunnu suunnittelun merkitys menevän jakeluun. Mutta jokainen voi polttaa euronsa mihin haluaa.
- tarjoaa
Kyllä talotehtaat tekevät valmistaloja omissa nimissään, esimerkkinä vaikka Design-talo ja Kastelli. Vaikka pyyhekoukut ja verhotangot puuttuvat niin kyllä voidaan puhua muuttovalmiista talosta.
Osaurakoina teetettynä ja oman työn osuus 0 on erittäin kallis tapa rakentaa. Silloin on parempi ottaa valmistalo. Itse päädyin valmistaloon ja kerrosneliön hinnaksi tuli noin 1500. Siinä on mukana kaikki kustannukset (talo, tontti ja muut kulut). - Vasara ja nauloja
tarjoaa kirjoitti:
Kyllä talotehtaat tekevät valmistaloja omissa nimissään, esimerkkinä vaikka Design-talo ja Kastelli. Vaikka pyyhekoukut ja verhotangot puuttuvat niin kyllä voidaan puhua muuttovalmiista talosta.
Osaurakoina teetettynä ja oman työn osuus 0 on erittäin kallis tapa rakentaa. Silloin on parempi ottaa valmistalo. Itse päädyin valmistaloon ja kerrosneliön hinnaksi tuli noin 1500. Siinä on mukana kaikki kustannukset (talo, tontti ja muut kulut).Tarjoaako talotehtaat myös perustyöt ja maansiirtotyöt mahdollisine louhinta, paalutustyöt ja työnjohdon. Epäilen. Osaurakointi on yleisin tapa rakentaa talo. Osaurakointi on ainoa keino rakentaa niin, että pystyt jollain tasolla kustannuksia seuraamaan. Järkevintä olisi rakentaa kaikki itse. Siihen ei vain tämän päivän kaupunkilaisilla riitä taito ja maalaisjärki. Mitä tulee "valmistaloihin" niin sellaisen valitsee rakentaja joka ei halua panostaa asumiseen ja budjetti on niin tiukka ettei käppeihin ole varaa. Melkeimpä sama olisi asua rivitalossa tai kerrostalossa jos valinta pitäisi tehdä valmistaloista.
- Eikä todellakaan ole
Vasara ja nauloja kirjoitti:
Tarjoaako talotehtaat myös perustyöt ja maansiirtotyöt mahdollisine louhinta, paalutustyöt ja työnjohdon. Epäilen. Osaurakointi on yleisin tapa rakentaa talo. Osaurakointi on ainoa keino rakentaa niin, että pystyt jollain tasolla kustannuksia seuraamaan. Järkevintä olisi rakentaa kaikki itse. Siihen ei vain tämän päivän kaupunkilaisilla riitä taito ja maalaisjärki. Mitä tulee "valmistaloihin" niin sellaisen valitsee rakentaja joka ei halua panostaa asumiseen ja budjetti on niin tiukka ettei käppeihin ole varaa. Melkeimpä sama olisi asua rivitalossa tai kerrostalossa jos valinta pitäisi tehdä valmistaloista.
järkevin tapa, tai edes taloudellisin tapa teettää itse noita osaurakoita, järkevintä itse rakentaminen on vain sellaiselle jolla on asiasta tietoa ja taitoa. Muille lähes 100 % epäonnistuminen. Valmistalon valitsee yleensä "suhteellisen älykäs ja realistinen asiakas", eikä niitä ole edes raneille tarkoitettu, siis sellaisille jotka kuvittelevat tietävänsä ja osaavansa kaiken itse. Niile ovat muut metodit joilla saavat sitten töpeksittyään täällä uhota suuruuttaan.
- remonttireiska.
Tarjoaako talotehtaat myös perustyöt ja maansiirtotyöt mahdollisine louhinta, paalutustyöt ja työnjohdon. Epäilen. Osaurakointi on yleisin tapa rakentaa talo. Osaurakointi on ainoa keino rakentaa niin, että pystyt jollain tasolla kustannuksia seuraamaan. Järkevintä olisi rakentaa kaikki itse. Siihen ei vain tämän päivän kaupunkilaisilla riitä taito ja maalaisjärki. Mitä tulee "valmistaloihin" niin sellaisen valitsee rakentaja joka ei halua panostaa asumiseen ja budjetti on niin tiukka ettei käppeihin ole varaa. Melkeimpä sama olisi asua rivitalossa tai kerrostalossa jos valinta pitäisi tehdä valmistaloista.
No, ainakin Kastelli ja Design-taloihin kuuluu perustukset. Kun jokainen tontti on erilainen rakentaa niin ei ole mitään mahdollisuuksia sisällyttää maanrakennusta valmistalon hintaan.
Osaurakoinnilla kyllä pystyy jollain tasolla kustannuksia seuraamaan, mutta ei se takaa sitä että pysytään budjetissa. Kun työn ja materiaalien hinnat nousevat koko ajan niin valitsemalla valmistalo pysytään helpommin budjetissa.
Eikö valmistalon valitseva rakentaja tosiaan halua panostaa asumiseen? Todellista paskapuhetta. Eikä se budjetti niin tiukka ole kun on varaa teettää työt muilla. Käppeihin on varaa, mutta niitä ei tule kun hommat tee alan ammattilaiset.
Kerropa vielä millä perusteella valmistalossa asuminen on verrattavissa kerros- tai rivitalossa asumiseen? - Vasara ja nauloja
remonttireiska. kirjoitti:
No, ainakin Kastelli ja Design-taloihin kuuluu perustukset. Kun jokainen tontti on erilainen rakentaa niin ei ole mitään mahdollisuuksia sisällyttää maanrakennusta valmistalon hintaan.
Osaurakoinnilla kyllä pystyy jollain tasolla kustannuksia seuraamaan, mutta ei se takaa sitä että pysytään budjetissa. Kun työn ja materiaalien hinnat nousevat koko ajan niin valitsemalla valmistalo pysytään helpommin budjetissa.
Eikö valmistalon valitseva rakentaja tosiaan halua panostaa asumiseen? Todellista paskapuhetta. Eikä se budjetti niin tiukka ole kun on varaa teettää työt muilla. Käppeihin on varaa, mutta niitä ei tule kun hommat tee alan ammattilaiset.
Kerropa vielä millä perusteella valmistalossa asuminen on verrattavissa kerros- tai rivitalossa asumiseen?Mikäli puhumme saamaa kieltä niin valmistaloina minä ymmärrän tilaelementtitalot. Tilaelementtiratkaisussa et juuri voi vaikuttaa talosi toimitussisältöön. Kyllä ei paljon ole mahdollisuuksia panostaa asumismukavuuteen jos joudut valitsemaan talokirjasta talonkuvan ja muutamasta vaihtoehdosta tapetit, kaapinovet jne. Tilojen muunneltavuus lähes mahdotonta. Voi vain arvailla kuinka moni on ymmärtänyt ostaessa tällaisen talon, että mitä tuli ostettua. Asemapiirrosta piirrettäessä ollaan ihmeissään kun ei talo oikein istu tontille. Tämä on tätä nykypäivän rakentamista. Minulle nyt ja heti kaikki. Niin ja ilmaiseksi tietysti.
- justjustniin
Hyi miten kuvottava olet. Lähtikö emäntä kesken raksaprojektin? Kusiko budjettisi täysin? Eikö vasara pysynytkään kädessäsi?
Kuulostatpa katkeralta. Ainoa todellinen keino saada ammattimaisesti ja pitävällä budjetilla tehty talo on tilata valmistalo ja tehdä mukisematta oma osuus eli maatyöt, siivoukset jne. Vaatimustaso nykyään on erilainen kuin esi-isiemme aikaan, ja kaikki materiaali on kallista yksityiselle ja kallistuu kaiken aikaa. Nykyisin joka toinen talo tehdään avaimet käteen -tomituksena, määrä lisääntyy jatkuvasti. Avaimet käteen ei tarkoitakaan sitä ettei itse laiteta rikkaa ristiin, vaan sitä että jätetään vaativa rakennus- ja suunnittelutyö alan ammattilaisille ja toimitaan itse maksumiehinä. - valmistalon
Mikäli puhumme saamaa kieltä niin valmistaloina minä ymmärrän tilaelementtitalot. Tilaelementtiratkaisussa et juuri voi vaikuttaa talosi toimitussisältöön. Kyllä ei paljon ole mahdollisuuksia panostaa asumismukavuuteen jos joudut valitsemaan talokirjasta talonkuvan ja muutamasta vaihtoehdosta tapetit, kaapinovet jne. Tilojen muunneltavuus lähes mahdotonta. Voi vain arvailla kuinka moni on ymmärtänyt ostaessa tällaisen talon, että mitä tuli ostettua. Asemapiirrosta piirrettäessä ollaan ihmeissään kun ei talo oikein istu tontille. Tämä on tätä nykypäivän rakentamista. Minulle nyt ja heti kaikki. Niin ja ilmaiseksi tietysti.
Mielestäni valmistalon kriteerit täyttää sellainen talo, jonka rakentaminen hoituu yhdellä sopimuksella. Talotehdas tietysti käyttää alihankkijoita, mutta talotehdas vastaa heidän työsuorituksestaan kuin omastaan.
Itse olen valinnut Valmiskastellin. Talomallin valitsin jo ennen kuin Valmiskastelli-konsepti julkistettiin. Talokirjan malli vastaa asumistarpeita, joten mitään muutoksia ei tarvitse tehdä. Näin ollen talo Valmiskastellina on erinomainen valinta. Mitä tulee väri- tapettivalintoihin niin Valmiskastellin värivaihtoehdot kyllä miellyttävät silmää enkä olisi itse pystynyt samaan. Saahan uudet tapetit seinille jos alkaa kyllästyttää.
Jos talo ei sovi tontille niin ei silloin voi syyttää valmistaloja vaan talon ostajaa. Itse asiassa nämä yksilölliset itselle tehdyt talot, jotka ovat täynnä "jänniä" (lue toimimattomia) ratkaisuja, harvoin istuvat tontille. Ihmisillä vaan tuntuu olevan kauhea pätemisen tarve ja halutaan rakentaa mahdollisimman iso ja kallis talo. Valmistalot ovat pääsääntöisesti järkevän kokoisia ja täyttävät normaalin perheen asumistarpeet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",175053Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/942293- 1351978
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee481858Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1171640"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!551246Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu111892Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää48821Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.301818Kaupungin yt
Honkolan tai hietaman koulu suljetaan. Säästölistalle on nostettu muun muassa Honkolan tai Hietaman koulun toiminnan l24654