Mitäs kuuluu joulukuun mamit?

jouluodottelija

Nyt on palattu (jälleen vaihteeksi) kesälaitumilta ja jaksaa toivottavasti paiskia töitä seuraavaan, hieman pidempään, lomaan asti.

Mites teitillä on mennyt, jokos alkaa kaapeissa olla tavaraa ja rompetta? Itellä ei ollut tarkoitus ostaa juuri mitään ennen äippälomaa, mutta erittäin hyvän tarjouksen tullessa kohdille oli "pakko" ostaa haluamani vaunut ja vaatteitakin on jo muutama hankittu, kun nekin hyvän tarjouksen saattelemana houkutti ;) Toistaiseksi ei olla muuta hommattu, mutta luulenpa muidenkin tavaroiden löytävän tiensä meitin kämpille ennen äippäloman alkua.

Entäs mitäs masuasukeille kuuluu? Meikäläisen alivuokralainen on melkomoinen potkunyrkkeilijä/ sambaaja ja aina ruoan tai juomisen jälkeen alkaa intoryminä. Välillä menee pieniä pätkiä nukkumisesta hukkaan, kun en ryminältä saa unta, mutta toistaiseksi ihan huvittuneena "sivustaseuraan" alakerran asukin elämöintiä. Vielä ei olla kokeiltu vessapaperirullan hylsyn laittamista vatsan päälle ja siten sydänäänien kuuntelua tuo vinkki, kun taisi olla mainittu jossain vauva-kirjassa. Toki mies ajoittain pölöttää masulleni, johon en oikein vieläkään ole tottunut...halvat huvit meillä.

Lopuksi vielä kysymys, että kuinka moni on käynyt 4d-ultrassa ja oliko vaivan väärtti? Tai kuinka moni on vakavasti harkitsemassa sitä? Ite porskutan nyt rv24 0 ja suosituksena lienee se 26-27rv, johon mennessä tuo 4d olisi hyvä tehdä jos tekee. En vain osaa päättää sen suhteen, toisaalta tieto lapsen hyvinvoinnista ja mm. mahdollinen tieto sukupuolesta houkuttaa ja toisaalta ei taas mitenkään superälyttömästi. Eli tässä nyt uteliaisuus ja järki hieman vääntävät kättä. Ultrissa kaikki on tähän asti ollut ok, mutta eihän niistäkään kaikki selviä ja 4d:ssä voi taas näkyä jotain muuta...äh, en tiedä. Hyviä odotteluja kaikille tasapuolisesti!

8

628

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jouluna vauva

Taidettiin kummatkin tossa alempana vastailla samaan viestiin. : )
      Meillä on mennyt ihan hyvin, nyt siis viikkoja täällä 25 0.
      Käytiin siinä 4D-ultrassa, kallis oli, mutta hintansa väärti.
      Vilkas ja terve isokokoinen poika siellä oli. : )
      Hän on ollut koko raskauden ajan todella vilkas.. Jokaisessa ultrassa potkinut ja "riekkunut" kovasti, kuten myös sydän ääniä kuunneltaessa...
      Ja tämän menovauvan kyllä tuntee vähintään tunnin välein päivän mittaan... Olenkin miettinyt että saako pikkuinen tarpeeksi nukuttua kun niin liikkuu.. mutta ainakin oli kasvanut todella hyvin, että eiköhän! : )

Meillä ei vielä hirveesti ole hankittu tavaraa, turvakaukalo ja muutamia vaaatteita, siinä meidän tämänhetken hankinnat. mutta kyllähän tässä vielä ehtii. : )

Täällä jo innolla odotellaan joulukuuta!

• Meillä tämä "joululahja" on kyllä kans joku potkunyrkkeilijä. Viimeyönäkin meni ainakin tunti siihen kun yritin pikkuisen hötkyilyltä saada unen. Onneksi ei tarvinnut aamulla kiirehtiä itsellä mihinkään. Mun mies juttelee kans masulle ja saipa tuo yksi ilta potkun korvaan, heh.

Meillä viikkoja kasassa 25 1.
      Selkä on viime aikoina alkanut ainakin pidemmän kävelylenkin loppussa vaivaamaan, mutta eipä onneksi pahasti kuitenkaan.

• täälläkin

juu tuli käytyä 4d:ssä ja oli kyllä hintansa väärtti ja ihan itku tuli kun kuuli että tyttö tuli. Mahdoton potkunyrkkeilijä tämäkin, mies sanoo sitä jo eva wahlströmiksi...sairaslomalla olen ollut koko raskauden ajan selkäni takia ja rupee totisesti aika käymään pitkäksi. meilläkin tuli niin hyvä vaunutarjous vastaan, että oli ostettava ja vaatteita taas on periytyny mun siskolta kaapit täyteen. Vielä pitäs pinnasänky ja turvaistuin hankkia. ei vaan viittis vielä, kun toivotaan että päästäs muuttamaan ennen joulua uuteen kotiin, niin vois sit ostaa suoraan sinne.
      4d:stä vielä sen verran että femedassa ainakin suosituksena oli 18-24 viikot, mutta itsekin olin 24 4 kun kävin ja ihan hyvin näkyi, että varaa vaan jo aika jos aiot mennä.hyvät joulunodotukset kaikille.(=

• Laskettuaika 16.12.

Melko hyvää minulle kuluu, väsymys on vain välillä alkanut vähän painaa ja päänsärkyäkin on usein työpäivän jälkeen. Jouduin olemaan muutaman päivän tuossa jo sairaslomallakin, kun olin niin poikki...

Alaselkä/persaus on välillä kipeä - etenkin jos istun liian kauan tai jos käyn pidemmällä lenkillä asfalttitiellä. Mutta kyllä tuon kanssa on vielä ainakin selvitydytty. :)

4d-ultraan en ole ajatellut mennä. Meille riittää nuo kaksi "pakollista" ultraa. Rakenneultrassa veikkasivat kyllä tyttöä, kun jalkovälissä näkyi kaksi viivaa vierekkäin (ilmeisesti siis häpyhuulet).

Jotain tavaraa ollaan jo hankittu, mm. vaunut, pinnasänky ja jotain vaatetta. Turvakaukalo, amme ja kaikenlaista pientä roinaa on vielä hankkimatta.

Nyt odotan innolla, että Kelasta tulisi päätös äitiysrahasta - ja erityisen innolla odotan saavani äitiyspakkauksen! Siinä tulevat vaatteet taitaa kyllä olla alkuun turhan suuria, mutta täytyy toivoa, että niille olisi käyttöä sitten kevään mittaan. Ja tuleehan siinä paljon muutakin hyödyllistä mukana.

Pikkuinen liikkuu aika terhakkaasti jo. Olen tuntenut liikeet viikolta 18 saakka ja viikolta 23 saakka ne on tuntuneet/näkyneet myös ulospäin. Illalla, kun menen nukkumaan ja myös aamulla, kun herään, tuntuu olevan eniten liikettä.

Tällä viikolla minulla olisi tiedossa sokerirasituskoe (ylipainon vuoksi). Toivon, että siinä olisi kaikki arvot ok. Ei olisi kiva joutua kyttäämään syömisiään vielä tarkemmin tai saatika, jos joutuisi pistämään insuliinia itseensä... No, teen melkeinpä mitä vain tulevan vauvan vuoksi! :)

Mukavaa jatkoa muille joulukuisille!! Meille on tiedossa oikein kunnon joulupaketit... ;)

• joulupaketin saaja =)

Eli ihan kivasti täälläkin voidaan rv on nyt 25 1 ja vauva tuntuu liikkuvan myös paljon =) Rakenneultrassa veikattiin tyttöä mutta eipä niistä aina niin varmaksi tiedä, 4D ultraan ei meinattu mennä kun kaikki on tuntunu olevan vauvalla kuitenkin kunnossa. Mä oon joutunu olemaan nyt jo reilun viikon sairaslomalla kun supistelee niin paljon ja on rankka työ, on kuulemma jo kohdunsuu pehmentyny ja kaula lyhentyny että rauhassa pitää ottaa. Odotan myös innolla äitiyspakkausta =) Ootteko muuten muut olleet jo jossain valmennuksissa tai ryhmä hommissa ja koska niitä yleensä alkaa tulla???

• täälläkin

eli nyt mennään rv 26 5.kovasti on tää kaveri potkinu ja hikkaillu.esikoinen olikin kovin hiljanen,joten tämä oli minulle suuryllätys=)
      oltiin 4d.ssä rv 23 ja oli se hintansa arvoinen,vaikka kuvalaatuun petyin kovasti.se oli niinku tavallinen 2d kokoajan ja välillä lääkäri tavallaan zoomasi esim kasvoista kuvan ja sitten painoi nappia,jotta kasvoista ilmestyi se 4d kuva siihen viereen.olin luullut et koko ultraus tapahtuu 4d:n muodossa.mut silti olin loppujen lopuksi tyytyväinen,sillä saatiin tietää mitä mentiinkin selvittämään,että kaikki on hyvin ja kump tulee=)esikoinen on poika ja nyt siis tyttö luvassa!
      meille on hankittu jo lähes kaikki,sillä ei tarvittu kuin tuplarattaat ja joitain vaatteita vain,sillä esikoiselta on vielä kaikki tallssa,kun ei hänkään ole kuin vasta vuoden=)
      toisaan tuplarattaat hankittiin,kun saatiin 200E tarjouksessa tosi hyvät ja haalari,body,pipo,tumput ja sellanen verkkariasu=) muut löytyykin jo..tietty vauvan tultua ostetaan lisää vaatteita,kun sitten vasta on 100% varma josko sieltä nyt sittne tulee tyttö=)
      muuten olo on mainio mutta malttamaton,ei jaksaisi enää odotella.varsinkin ku nolen jo niiiiiin valtava masusta,että on hieman raskasta tehdä joitakin juttuja..ajatus siitä että tätä kestää vielä reilut 3kk ei yhtään lohduta=) mukavaa odotusta kaikille!!

• tellu80

Elikkäs aika rankkaa on. Moni kans valittaa selkää ja se on mulla tosi kipeänä iltaisin.Joudun liikkumaan ja seisomaan töissä paljon, sekä kotona on alle 2v joka ei varmasti anna äipän levätä töiden jälkeen. Nyt on tullut kamalia pistoksia persukseen...ihan kun puukolla pistettäis ja jalat meinaa mennä alta. Supisteleekin jo jonkun verran...hmmm...tässä kun listaa näit niin tuntuu että pitäis kai ottaa neuvolalääkäriin yhteyttä. Mä vaan ajattelen joka päivä että ehkä huominen on parempi päivä!!
      Me mennään torstaina 4D- ultraan kun ekassakin käytiin. On sitten molemmilla kivoja kuvia kattella kun on äitin massussa. Poika olis kuitenkin tulossa rakenneultran mukaan....saas nähdä pitääkö paikkansa.
      Ei ole hankittu mitään ja ei tarvikkaan jos toinenkin on poika. Vaatteita on läjäpäin kertynyt ja niillä vaatettais vaikka kaksoset!! Mummit ovat olleet ahkeria vaateshoppaajia. Tsemppiä vaan odotukseen! Mä jo odotan joulukuuta kuin kuuta nousevaa...sais normaalin kropan ja olon takaisin.

• jouluodottelija

että porukalla menee yleisesti ottaen hyvin, kovasti tunnutaan kaikki jo varttovan sitä joulukuuta ;)

Eilenkin illalla, jälleen sängyllä kirjaa lukiessani, alkoi sellainen rytke, että oksat pois. Yritä nyt siinä keskittyä lukemiseen, kun joku takoo sisuskaluja "mustelmille", huvitti koko juttu. Äitini vaan kovasti ihmettelee tätä meikäläisen masuasukin riekkumista, kun itse olin kuulemma niiin rauhallinen naatti. Yritin selittää, että jokainen on yksilö eikä siihen vaikuta muiden (edes oman äidin) odotusajat, heh.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      61
      11635
    2. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      96
      8831
    3. Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa

Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.
      Maailman menoa
      10
      4403
    4. Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon

Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka
      Maailman menoa
      21
      3954
    5. Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen

Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti
      Maailman menoa
      5
      3861
    6. Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta

Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j
      Maailman menoa
      7
      3646
    7. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      89
      3610
    8. Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA

, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle
      Perussuomalaiset
      13
      3440
    9. Perussuomalaisiin minä luotan

Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.
      Maailman menoa
      34
      3222
    10. Koulu-uhkaus.

Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.
      Hyrynsalmi
      45
      2415
    Aihe