niin, että kelle tämä Canon Powershot S5 IS kamera sopii? käykö se esim. minunlaiselleni harrastelijalle? :D huonoja ja hyviä puolia?
Canon Powershot S5 IS
9
8707
Vastaukset
- kannattaa ostaa...
...Aion ehkä itsekin ostaa tuon saman.
Kuvanvakaaja
12x zoom
Monta kuvausohjelmaa
Kääntyvä näyttö (2,5 tuumainen)
Salamakenkä, johon voi liittää Canon Speedlite-salamoita
ISO 1600
32mb SD-muistikortti mukana
Ultraäänimoottori (USM)
-Pattereilla toimiva (4kpl)
-Aika tyyris
Kokonaisuutena mahtava, (minun mielestä) en tiedä muista, sanokaapas te muutkin.- objektiivin
zoomausala. Laajakulmapää alkaa vasta 36 millistä (kinarivastaavuus), eli laajakulma ei ole kovin laaja, vaan vastaa vain laajahkoa normaaliobjektiivia.
Sen sijaan telepää menee jo melkein tähtitieteellisiin mittoihin, yli 400 milliin.
Mieluummin näkisin siinä sellaisen objektiivin, joka menisi vaikkapa alueelle 24-200 mm. Silloin molemmat päät olisivat riittäviä useimpiin tarkoituksiin.
Silti hommasin itselleni Canon S5is:n nimenomaan sen käännettävän etsimen takia, mikä mielestäni on loisto-ominaisuus, ja pitäisi ollakaikissa kameroissa!
Vastavalosuoja on ehdoton lisävaruste, ja on ihme, että kamera toimitetaan ilman sitä! Objektiivin lasipinta on melkein objektiivin reunojen tasalla, ja se naarmuttuu ja likaantuu nopeasti ilman vastavalosuojaa! Tinkikää se mukaan!
Moitteen aihe on myös manuaalin puute. Se löytyy vain PDF-tiedostona!
Muuten ihan hieno kamera, ja tuntuu korvaavan yhä useammin digijärkkärini!
- kun minulla
on puoliammattilaisten digijärkkäri ja tuo mokonakin S5 IS tekee lähes yhtä hyvää jälkeä ja lähes yhtä nopeasti n. 1/6 hintaisella ja tavallaan aika vaivattomalla "pokkarilla" ! Sillä mukana tulevalla muistikortillahan ei tietenkään voi kuin kokeilla, mutta muistien hinnat on laskenut, niin ja akuthan siihen tietenkin kannattaa laittaa paristojen paikalle.
- jvkjv
En kuitenkaan aio käyttää kertakäyttöparistoja, vaan kestäviä, ladattavia akkuparistoja.
- vähitellen
jvkjv kirjoitti:
En kuitenkaan aio käyttää kertakäyttöparistoja, vaan kestäviä, ladattavia akkuparistoja.
"Akkuparisto"-nimistä eläintä ei ole.
On akkuja ja on paristoja, mutta ei niiden sekoituksia.
Akkuja voidaan ladata, mutta paristoja ei. Paristot ovat kertakäyttöisiä.
Se, että monet akut ovat pariston näköisiä ja kokoisia, on pelkkä käytännöllisyyskysymys.
Ei se sen vaikeampaa ole. - miimii
on puoliammattilaisten digijärkkäri ja tuo mokonakin S5 IS tekee lähes yhtä hyvää jälkeä ja lähes yhtä nopeasti n. 1/6 hintaisella ja tavallaan aika vaivattomalla "pokkarilla" ! Sillä mukana tulevalla muistikortillahan ei tietenkään voi kuin kokeilla, mutta muistien hinnat on laskenut, niin ja akuthan siihen tietenkin kannattaa laittaa paristojen paikalle.
^ tuosta en nyt saanut selvää, onko tuo negatiivistä vai positiivistä? :D - ajatellut
miimii kirjoitti:
^ tuosta en nyt saanut selvää, onko tuo negatiivistä vai positiivistä? :DTodellakin olen samaa mieltä, että nuo pokkarit on kehittynyt kovasti. Onhan tuo IS:n ylistys osaksi tottakin joiltain osin. Käsivaralta kohteen seuraaminen siitä tihruisesta etsimestä on tietenkin rasittavaa. Järkkärin vahvuus on valoisa ja suurena näyttävä etsin, jonka kautta on parempi kuvata.
- Egor
3 viallista pikselliä jo uutena.
Valotus automatiikassa häikkää autotoiminnolla.
Teki välillä hurjat kohinat kuviin.
Takuuhuoltoon jossa pikselliviat korjattiin ja säädettiin automatiikka.
Nyt toimii kuin se kuuluisa junanvessa.
Kaikenhuippu oli takuukorjauksen aikataulu.
5pv. kesti ja tuossa oli vielä viikonloppu välissä.
Pakko olla tyytyväinen Canonin toimintaa niin kameran kuin huollon puolestakin.- ---
Mistä ostit?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305822Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144374Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522961Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391559Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 661301
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161