kissanrattaat?

outoako?

kuinka moni teistä kehtaisi ulkoiluttaa kissaa rattaissa?:)
puhun nyt yleisesti sisäkissoista, käytettiin niitä valjaissa ulkona tai ei.
entä kuinka moni katsoisi että ihminen on ihan kajahtanut jos työntelisi kissojaan sellaisessa?

itse olen suunnitellut tälläisten hankintaa, eläinlääkärireissutkin menisi kätevämmin, kun en ajokorttia omista:)

http://www.kittywalk.com/royale_1touch.asp

40

5895

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mona<3

      No kyllä tuo aika hassulta näytti. Mutta voisihan tuo olla ihan kätevää, kun en tosiaan minäkään autoa omista ja aina pitää miettiä miten sinne lääkärille pääsisi. Vieläkun saisi pyörällä jotenkin vietyä... No joo, itse en ostaisi, aika kalliitkin näyttivät olevan. Mut ihan omasta itsetunnostahan se on kiinni kehtaako niissä kissaa kuljettaa. Varmasti löytyy joku joka naureskelee, mutta mitäs sillä on väliä jos homma toimii?

    • ...

      Nuo rattaathan näyttävät todella käteviltä. Luultavasti ihmiset ihailisivat niitä. Kuskataanhan kissoja kopassakin ja tuo on vain seuraava aste käytännöllisyydessä. Tietysti aina voi arkailla, mitä ihmiset ajattelevat, mutta jos lakien ja hyvien tapojen sisällä liikutaan, niin kaikki luovat ratkaisut ovat aina tervetulleita ja innostavat muitakin miettimään vaihtoehtoja. Tuollaiset rattaat voisi varmaan värkätä käytetyistä lastenrattaistakin, jos sellaiset saa jostain edullisesti.

      Itse olen muuten huomannut, että vaikka kantokoppa olisi jostain syystä tyhjilläänkin, aina joku on sinne kurkkimassa ja aloittamassa lepertelyä kissan kanssa. Eli kissahan sen huomion aina varastaa... :D

    • catmania

      Viime viikolla näin just Hesassa kahta koiraa työnnettävän tuon tyyppisissä rattaissa.
      Siis kaksi rouvaa oli kävelyllä ja molemmat työntelivät koiriaan rattaissa.
      Aika hauskan näköistä,ehkä niitä alkaa vähitellen olemaan enemmän, amerikassahan niitä on ollut jo kauan.
      Eihän se kissoilla ole sen oudompaa että siitä vaan.
      Stockkalla oli myytävänä koiran rattaita.
      Vaikeasti vammautunut,kipsattu,leikattu ym. kissa,koira varmaan ulkoilisi noin.

      • ed. kanssa

        Kissallehan rattaat kävisivät erittäin hyvin, jos vaikka tarvitsee mennä ensin rauhallisempaan paikkaan, että kissa uskaltaa valjastella. Samalla kissa näkisi maisemia. Ja tietysti ell-reissut ja kyläilyt olisi helppo hoitaa rattailla. Pitäisiköhän toivoa joulupukilta?


    • mimmuzka86

      on ihanat :)

    • Suklaanappi

      saa iloiselle mielelle ku näkee tällaisia. Meilläkin täällä naapurustossa vanhempi mies ja nainen työntävät lastenrattaissa skotlanninpaimenkoiraa. Koira lienee aika vanha, joten saa ulkoilua näin. :)

    • Luulen että tykkäisivät

      Meillä on kaksi kissaa jotka ovat pelkästään sisäkissoja (oleilevat kyllä verkotetulla parvekkeella), eli emme ulkoiluta valjaissakaan. Tämä siksi että emme asu Suomessa, ja täällä on tuo koirien kiinipitäminen puistoissa "vähän" hakusessa. Lähellämme on iso ihana puisto, mutta en ikinä uskaltaisi viedä kissoja sinne valjaissa, koska joku irrallaan oleva koira hyökkäisi takuulla kimppuun. Kuvaavaa on että kun kysyin täkäläisellä kissapalstalla onko kenelläkään kokemusta kissan ulkoiluttamisesta valjaissa, sai niskaani valtavan syytösryöpyn. Pitivät koko ajatusta aivan pähkähulluna, ja minua eläinrääkkääjänä. Joten ajattelen sitten että maassa maan tavalla.

      Mutta tuollainen umpinainen vaunu olisi aivan upea! Luulen että kissat nauttisivat kävelyretkistä, koska pääsisivät näkemään vähän elämää ja vilinää, mutta olisivat samalla täysin turvassa kuomun sisällä. Kyllä mulla varmaan pokka kestäisi niitä vaunussa lykkiä. :-)

      • kunniaan

        "Kuvaavaa on että kun kysyin täkäläisellä kissapalstalla onko kenelläkään kokemusta kissan ulkoiluttamisesta valjaissa, sai niskaani valtavan syytösryöpyn. Pitivät koko ajatusta aivan pähkähulluna, ja minua eläinrääkkääjänä"

        jossain maissa tosiaan vielä kunnioitetaan eläimiä


    • tirppe

      mielestäni perässä vedettävä. Saman tyyppinen mitä vanhat ihmiset käyttävät ruokaostosten kuljettamiseen. Osa kankaasta on verkkoa jotta kissa näkee ulos. Tiedän niitä olevan myytävänäkin.
      Itse kuljetan kissaani polkupyörän etukorissa, valjaissa. Ainakin kesällä kätevää.

    • *hymy*

      pitää muistaa,että täällä me kaikki pidämme kissoista. Ne,jotka kohtaat kadulla,eivät sitä välttämättä ole. Mutta,miksi ihmeessä ajattelisit muita ihmisiä,jos sinulle kätevät:)) Eikä silläkään ole mitään merkitystä,jos joku sitä juttua ei ymmärrä. Maailmassa on paljon sellaisia ihmisiä,joilla on 'laput silmillä'.

      • kurrmaww

        Mä hankin tuollaiset kärrit kisulleni eilen. En ajattele vaikka täällä pienellä paikkakunnalla voin saada hilpeitä katseita ja kommentteja. Helpottaa kummasti liikkumista ja tulee itelle liikuntaa kun menee kisua ulos ns.päiväunille lykkimään. Fillarin taa on semmosta kuljetus boxia vaikea virittää ja on sitä hankala kantaakin...kyllä kärrit on näpsäkät. Ja bussiin ajattelin kans mennä, niin pääse vaik Turun keskustaan palloilee ja vaik kirpputorille. Hinta eroja on..kantsii hiukan katastella liikkeitä.


      • pyöräilemään!
        kurrmaww kirjoitti:

        Mä hankin tuollaiset kärrit kisulleni eilen. En ajattele vaikka täällä pienellä paikkakunnalla voin saada hilpeitä katseita ja kommentteja. Helpottaa kummasti liikkumista ja tulee itelle liikuntaa kun menee kisua ulos ns.päiväunille lykkimään. Fillarin taa on semmosta kuljetus boxia vaikea virittää ja on sitä hankala kantaakin...kyllä kärrit on näpsäkät. Ja bussiin ajattelin kans mennä, niin pääse vaik Turun keskustaan palloilee ja vaik kirpputorille. Hinta eroja on..kantsii hiukan katastella liikkeitä.

        Toivottavasti huomaat tän kysymykseni.
        Olen itse myös pyöräilijä , voi kun jo odotan niitä kelejä!
        Meillä kissa , joka kerrostalostamme päästessään sukulaisen luo maalle on aivan innoissaan.
        Taloudessamme on auto , muttei käytössäni päivisin ja olisi aivan ihanaa pyöräillä tuo 1,5 km matka kisun kanssa kyläilemään.
        Eli kertoisitko tarkemmin mulle ton systeemisi , miten toimitte ?


      • ..
        pyöräilemään! kirjoitti:

        Toivottavasti huomaat tän kysymykseni.
        Olen itse myös pyöräilijä , voi kun jo odotan niitä kelejä!
        Meillä kissa , joka kerrostalostamme päästessään sukulaisen luo maalle on aivan innoissaan.
        Taloudessamme on auto , muttei käytössäni päivisin ja olisi aivan ihanaa pyöräillä tuo 1,5 km matka kisun kanssa kyläilemään.
        Eli kertoisitko tarkemmin mulle ton systeemisi , miten toimitte ?

        Nehän näyttäis ku vauvaa kuljettais, eli mitä ''ns. noloa'' siinä on ?


      • Kissafani83
        .. kirjoitti:

        Nehän näyttäis ku vauvaa kuljettais, eli mitä ''ns. noloa'' siinä on ?

        Mieheni piti minua ihan pöllähtäneenä kun päätin lopulta hommata rattaat kissoilleni. Tänään kävin eläinkaupasta ostamassa sellaiset. Niissä on verkko päällä ja takana verkollinen kurkistus/ilma-aukko. Päälle saa kovalla auringonpaisteella tai sateen yllättäessä rullattua kuomun. Koppa on varustettu kantokahvoilla ja se on irrotettava jotta kissaa saa kuljetettua siinä kantamallakin ja ratasosan laitettua kasaan kuljettamista varten. Tuli kyllä kokeiltua ja oli oikein kätevät. Kisu ei saanut mitään hepulia vaikka olikin kopassa. Minulla on myös pyörään verkollinen kori kissan ulkoilua ajatellen, mutta rattaissa kissa viihtyi huomattavasti paremmin. Vaikka rattaissa ei ole kovinkaan suuria pyöriä niin silti pääsimme ruohokentän läpi oikaisten rattaillen puistoon valjastelemaan. Kääntyvät etupyörät helpottavat kummasti asiaa! Mutta suosittelen kaikille sisäkissojen omistajille lemmikin kuljetus rattaita! Mielestäni niissä ei ole mitään hävettävää ja kuuluvat mukaan harrastukseen!


      • 5+33
        Kissafani83 kirjoitti:

        Mieheni piti minua ihan pöllähtäneenä kun päätin lopulta hommata rattaat kissoilleni. Tänään kävin eläinkaupasta ostamassa sellaiset. Niissä on verkko päällä ja takana verkollinen kurkistus/ilma-aukko. Päälle saa kovalla auringonpaisteella tai sateen yllättäessä rullattua kuomun. Koppa on varustettu kantokahvoilla ja se on irrotettava jotta kissaa saa kuljetettua siinä kantamallakin ja ratasosan laitettua kasaan kuljettamista varten. Tuli kyllä kokeiltua ja oli oikein kätevät. Kisu ei saanut mitään hepulia vaikka olikin kopassa. Minulla on myös pyörään verkollinen kori kissan ulkoilua ajatellen, mutta rattaissa kissa viihtyi huomattavasti paremmin. Vaikka rattaissa ei ole kovinkaan suuria pyöriä niin silti pääsimme ruohokentän läpi oikaisten rattaillen puistoon valjastelemaan. Kääntyvät etupyörät helpottavat kummasti asiaa! Mutta suosittelen kaikille sisäkissojen omistajille lemmikin kuljetus rattaita! Mielestäni niissä ei ole mitään hävettävää ja kuuluvat mukaan harrastukseen!

        Kissa kyllä jaksaa kävellä useitakin kilometrejä ja välillä sen voi napata syliin jos se alkaa vetkuttelemaan tai pysähtyy ihailemaan maailman menoa. Minulla on eläinlääkäriin matkaa noin parisen kilometriä ja jalkapelillä siellä käydään, siis kissa taluttimessa.
        Pitemmille matkoille mullakin on fillariin laitettava kori, mutta rattaisiin en kyllä kissaani laittaisi kun se ei ole vauva eikä nukke mutta kukin tavallaan.


      • näin on markkinat
        5+33 kirjoitti:

        Kissa kyllä jaksaa kävellä useitakin kilometrejä ja välillä sen voi napata syliin jos se alkaa vetkuttelemaan tai pysähtyy ihailemaan maailman menoa. Minulla on eläinlääkäriin matkaa noin parisen kilometriä ja jalkapelillä siellä käydään, siis kissa taluttimessa.
        Pitemmille matkoille mullakin on fillariin laitettava kori, mutta rattaisiin en kyllä kissaani laittaisi kun se ei ole vauva eikä nukke mutta kukin tavallaan.

        Tasan tarkkaan et ihan äkkiseltään löydä sellaista kissaa joka ulkoilee narun päässä kuin koira seuraten omistajaansa. Meillä kissa ainakin tykkää paistatella päivää ihan paikallaan ollen narun päässä. Pikkuisen ehkä liikkuu sinne tänne mutta ei todellakaan kulkisi useita kilometrejä seuraten minua. Ihan naurettava väite! Ulkokissat kulkevat pitkiä matkoja oman vaistonsa mukaan kyllä, mutta valjaissa käyttäytyminen muuttuu kyllä!


      • Xiscus
        näin on markkinat kirjoitti:

        Tasan tarkkaan et ihan äkkiseltään löydä sellaista kissaa joka ulkoilee narun päässä kuin koira seuraten omistajaansa. Meillä kissa ainakin tykkää paistatella päivää ihan paikallaan ollen narun päässä. Pikkuisen ehkä liikkuu sinne tänne mutta ei todellakaan kulkisi useita kilometrejä seuraten minua. Ihan naurettava väite! Ulkokissat kulkevat pitkiä matkoja oman vaistonsa mukaan kyllä, mutta valjaissa käyttäytyminen muuttuu kyllä!

        Meillä oli vielä viime syksypuoleen 7 kissaa joista kaikki paitsi yksi olivat oikein rivakoita lenkkeilijöitä ja nimenomaan valjaissa. Osa kesti mukana lenkillä myös koiran ja lastenvaunujenkin kanssa, mutta oli toki sellainen tyyppi joka suostui kävelemään vain omassa yksinäisessä ylhäisyydessän.
        Ja sitten tämä Pentti, eli kaikkien maanvaivojen äiti ja täyskahjo kissamaailman edustaja eli sisareni sekopäänarttu.. Se ei meinannut millään tajuta että valjaissa ei ole tarkoitus lentää kuin heikkopää ja sekoilla. Onneksi nyt jo hieman vanhempana sekin on älynnyt että on kivempaa kun lenkillä ei touhota ja hillu, eli sekin innostuessaan jaksaa kävellä pitkiäkin matkoja.. vaikka jokaisessa puussa pitääkin päästä kiipeilemään ja kivien päälle hyppimään. Täys seko-seko..!
        Mutta muut katit ovat kyllä oikein hyvin kulkeneet taluttimessa ja huom. jopa useita kilometrejä!!

        Mutta eihän kissa ole koira eikä sen tarvitse kävellä taluttimessa kuin koira. Kuten ei kanin tai fretinkään joita naapurin muksut taluttelevat varsin hyvin tuloksin!!! Kaikki koiratkaan eivät jaksa taluttimessa käyttäytyä kuin enkelit vaan säntäilevät sinne sun tänne.. ja niin on kissojenkin laita. Joka tapauksessa kissa kuin kissa oppii nauttimaan valjastelusta ja tykkää kävellä pitkiäkin matkoja!


    • 7+3

      ei millään pahalla mutta tulee lähinnä mieleen että miten pikkutytöt kuskaavat nukkejaan ja lelujaan kaiken maailman rattaissa..
      ja kissa ei ole lelu

      • Ei outoa!

        Miksi se tekee kissasta lelun jos valjastelun lisäksi on myös rattailua lenkkeillen omistajansa kanssa? On siinä rattaillessakin mahdollisuus päästä nauttimaan raikkaasta ulkoilmasta. Ja sitten nuo näyttelyt niin aion ainakin itse hyödyntää rattaita kissanäyttelyssä. Helppo kuskata kissaa ja rattaisiin saa laitettus myös tavaraa mitä tarvitsee mukanaan. Sisäkissalle ehdottoman hyvä vaihtoehto kulkemiseen!


      • jfkdls
        Ei outoa! kirjoitti:

        Miksi se tekee kissasta lelun jos valjastelun lisäksi on myös rattailua lenkkeillen omistajansa kanssa? On siinä rattaillessakin mahdollisuus päästä nauttimaan raikkaasta ulkoilmasta. Ja sitten nuo näyttelyt niin aion ainakin itse hyödyntää rattaita kissanäyttelyssä. Helppo kuskata kissaa ja rattaisiin saa laitettus myös tavaraa mitä tarvitsee mukanaan. Sisäkissalle ehdottoman hyvä vaihtoehto kulkemiseen!

        Eihän kissa ole lelu eikä vauva mutta miksei niitä rattaissa voisi kuljettaa jos se menoa helpottaa??
        Itse en ainakaan katsoisi pahalla, ehkä ensin ihmettelisin mutta kun tajuaa idean mikäs siinä..:))


      • Maukusti
        Ei outoa! kirjoitti:

        Miksi se tekee kissasta lelun jos valjastelun lisäksi on myös rattailua lenkkeillen omistajansa kanssa? On siinä rattaillessakin mahdollisuus päästä nauttimaan raikkaasta ulkoilmasta. Ja sitten nuo näyttelyt niin aion ainakin itse hyödyntää rattaita kissanäyttelyssä. Helppo kuskata kissaa ja rattaisiin saa laitettus myös tavaraa mitä tarvitsee mukanaan. Sisäkissalle ehdottoman hyvä vaihtoehto kulkemiseen!

        ja seuraavaksi kissat sitten puetaan söpöiksi kuin sylikoirat nykyään!

        Prkle, kissa on eläin eikä mikään nukke!


      • Ei aina niin outoa..
        Maukusti kirjoitti:

        ja seuraavaksi kissat sitten puetaan söpöiksi kuin sylikoirat nykyään!

        Prkle, kissa on eläin eikä mikään nukke!

        Olen nähnyt sivuston jossa myydään kissoille vaatteita! Varsinkin sfinx-kissoille! Karvatonta kissaa pieni nuttu tai paita lämmittää vilpoisemmalla säällä mukavasti kun ovat kerran niin kylmänarkoja! Eli en pidä tuota vaatejuttuakaan ihan outona ja perättömänä.


    • Nuppukissa

      Mä vasta näin kissanrattaa ja aion ostaa heti, kun löydän mieleiset. Ja jos vaan saan kissan niihin, aion mennä työntelemään niitä äheisellä kävelykadulle ja rantapuistoon. Suoraan sanottuna v*t siitä, mitä muut ajattelee.

    • reps'

      Onko niissä 5-piste vyöt? Saakos selkänojan täysin makuuasentoon?? :D Hei, ne on kissoja, ei ihmislapsia. Vaikka tykkäänkin kissoista, niin kissat kävelee 4jalallaan tai on sylissä, tai on sitten menemättä niitten kanssa pihalle. Kohta on kissoille ja koirille jo pinnasängyt, syöttötuolit ja turvakaukalotkin, MIssäs kanien rattaat viipyy??

    • Kaksi kissaa

      Tuota... Minusta nuo on hyvä idea aroille kissoille, koska ne ovat siellä "turvassa" sekä sellaisille jotka vääntäytyvät irti valjaista.
      Sekä tajuttoman suloiset olen aina halunnut tuollaiset, mutta en tiennyt että niitä on oikeasti olemassa!

    • on ne vaan kätevät

      Kyllä ne on kätevät tietyissä tilanteissa. Ne jotka niiden omistajia haukkuvat, eivät osaa ajatella kuin omalta kantiltaan asiaa. Esim. näyttelyissä käyville erittäin kätevät pelit ja näppärät jos joutuu käyttämään vaikka julkisia kulkuvälineitä. Juuri siirryttäessä rauhalliselle valjastelualueelle, todella hyvä kuljetuspeli kissoja ajatellen. Säikähtänyt kissa tekee pahaa jälkeä, nim. omalla pihalla valjastellut kissa kiipesi pitkin jalkaa syliin. Tämän tapauksen aiheutti pieniltä lapsilta irti päässyt koira. Kaikki vastaavat tilanteet on helppo välttää rattaiden kanssa kissaa kuljettaessa.

      Tiedän moniakin joilla rattaat on ja he ovat enemmän kuin tyytyväisiä. Itse käytän näyttelyissä liikkuessa boxeja kärryjä (mahtuu 3 kpl 20 Atlas boxia päälekkäin). Yhden kissan kanssa rattaat voi olla näppärämmät.

      Aiemmin mallit oli vähän mitä sattuu, nyt on valikoima paljon parempi. Niissä on otettu huomioon tilanteet joissa rattaita voidaan käyttää. Koppaosa on irrotettava ja mm. bussissa lisää käyttömukavuutta kun saa kopan syliin ilman runko-osaa.

    • meilleeikuitenkaan

      Ensin ajatus tuntui huvittavalta, mutta kyllä nuo ihan käteviltä näyttää tosiaan. Kunhan ei ole liian ihmislapsien rattaiden näköiset niin miksipä ei... saattaahan se päitä kääntää hieman kun moista ole monikaan ennen nähnyt, mutta mitäpä se haittaisi...kissallekin varmaan paljon mukavampi vähän tasaisempi kyyti

    • Kissanomistaja

      Kyllä minä ainakin kehtaisin noin mennä enkä välittäisi jos muut vähän pitkään katsoisivatkin, saapahan huonotuulisetkin ihmiset hyvälle mielelle :). Kun kissan aikoinaan hankin niin mietin ensin että kehtaakohan sen kans lähteä lenkille kun muut kulkevat koirien kanssa..mutta pian ihmiset siihenkin tottuivat joten rohkeasti vaan liikenteeseen rattaiden kanssa, pitäähän "lapsen" lääkäriin päästä :)

    • 1+1

      Ei jaksa lukea koko ikivanhaa ketjua (2007), mutta miksi ihmeessä kissaa pitäisi rattaissa kuljettaa?

      Onhan sillä jalat! Ja jos täytyy kulkea pitempi (useita kilometrejä) matka, niin kantoboxit on keksitty, samoin polkupyörät ja autot joissa kattia kuljettaa.

      Omat katit ovat tottuneet kulkemaan häntä suorana viipottaen rivakassa tahdissa parikin kilometriä eli postilaatikolle ja takaisin, mutta jos pitemmälle matkalle lähdetään, niin joko kannan kattia sylissäni tai laitan sen boxiin. Joskus harvoin olen kyllä laittanut kissaboxeja maito- tai kottikärryihin kun pyörän tarikalle ei mahdu kuin yksi. Pitemmät matkat sitten hur-rur autokyydillä.

      Mutta että rattaat kissalle? Ehkä silloin jos ei ole autoa, fillaria, linja-autoa eikä jaksa pitkää matkaa elukkaansa kantaa. Mutta ulkoilua ei rattaissa kököttäminen todellakaan korvaa. Se on vain keino siirtyä paikasta A paikkaan B ja ehkä jopa takaisin. Mutta hei, kottikärryt on kyllä katu-uskottavammat :)

      • Luulen että tykkäisi

        Olen näköjään vastannut tähän ketjuun jo 2007. :-) No meillä on tilanne edelleen sama kuin silloin, eli kaksi ihanaa kissaneitiä, ja asutaan keskellä miljoonakaupunkia. Kissaa ei tietenkään voisi mitenkään laskea ulos omin nokkineen. Jos taas veisi valjaissa läheiseen puistoon, niin minuutin sisällä tulisi joku vapaana (sääntöjen vastaisesti!) oleva koira joka hyökkäisi päälle tai ainakin säikäyttäisi kissat henkihieveriin.

        Eläinlääkärille ja kissahoitolaan meidänkin kisut viedään kantobokseissa, mutta eivät ne kyllä niille mitään herkkua ole. Eivät voi sietää niissä olemista, enkä kyllä ihmettelekään.

        Mutta nuo rattaathan näyttävät ihan tilavilta ja mukavilta. Joten itselleni syy noihin olisi mahdollisuus viedä kissoja katselemaan läheisen puiston vilinää, ilman että niille itselleen voisi koitua mitään vaaraa.


      • cat.ti
        Luulen että tykkäisi kirjoitti:

        Olen näköjään vastannut tähän ketjuun jo 2007. :-) No meillä on tilanne edelleen sama kuin silloin, eli kaksi ihanaa kissaneitiä, ja asutaan keskellä miljoonakaupunkia. Kissaa ei tietenkään voisi mitenkään laskea ulos omin nokkineen. Jos taas veisi valjaissa läheiseen puistoon, niin minuutin sisällä tulisi joku vapaana (sääntöjen vastaisesti!) oleva koira joka hyökkäisi päälle tai ainakin säikäyttäisi kissat henkihieveriin.

        Eläinlääkärille ja kissahoitolaan meidänkin kisut viedään kantobokseissa, mutta eivät ne kyllä niille mitään herkkua ole. Eivät voi sietää niissä olemista, enkä kyllä ihmettelekään.

        Mutta nuo rattaathan näyttävät ihan tilavilta ja mukavilta. Joten itselleni syy noihin olisi mahdollisuus viedä kissoja katselemaan läheisen puiston vilinää, ilman että niille itselleen voisi koitua mitään vaaraa.

        Mutta saako kissat rattaissa liikuntaa jota ne todellakin kaipaavat? Ei, eli rattaat eivät voi koskaan korvata valjaissa ulkoilua ja liikkumista. Ne ovat ainoastaan hieman hassu tapa kuljettaa kissoja kuten vauvaa vaunuissa :)


    • hauska idis

      Hyvä idea, jos ei asu sellaisessa paikassa, että voi suoraan viedä kissan tai kissat valjastelemaan. Kerrostalojen pihoillahan on nykyään usein lemmikkikielto.

      Kaksi tai kolme säikähtänyttä kissaa sylissä riehumassa ei ole kovin miellyttävää. Tuollaisen kanssa olisi helppo luoda kissalle turvallinen olo matkan ajaksi, oma selkeä pesä, olipa matka sitten näyttelyyn, eläinlääkäriin tai sopivalle ulkoilupaikalle.

      Jotenkin helpompi toi on ymmärtää kissojen siirtovälineenä kuin koirilla. Koira tarvitsee ulkoillessa liikuntaa ihan eri tavoin, kisu haluaa vaan rauhalliseen paikkaan napsimaan ruohoa. Voisin kuvitella, että kissalle riittäisi omasta mielestään ulkoiluksi pelkkä kärreissä makoilu ja lintujen katselu, sitähän ne usein parvekkeellakin tekevät. Eivät ne halua tonkia ja nuuhkia.

    • Mintan20

      Meille tilattiin juuri eilen rattaat ihan käytännön syistä. Asutaan kaupungin keskustassa ja vain avomiehellä on auto. Eläinlääkärille on matkaa pari kilometriä, mutta en jaksa kunnolla kantaa tulevaisuudessa 4,5kg kissaa(kasvava pentu siis nyt) kantokopassa kunnolla paikalle. Myöskin hyville valjastelupaikoille on parisen kilometriä.
      Vilkkaasti liikennöidyllä keskusta-alueella en usko kissojen kovin hyvin liikkuvan eteen päin (ainakaan aremman, joka omalla kerrostalon pihalla jo kököttää pääasiassa paikoillaan.
      Kärryihin mahtuu myös 2 pientä kissaa, jos vaan tulevat hyvin toimeen keskenään, joten saan sitten 2 kissaa kerralla vietyä esim. lääkäriin, mikäli on tarvetta.

      Innokkaampi ulkoilijammekin pelkää autoja, joten kissan vieminen sylissä syrjempään olisi aika naarmualtista.

      Ja meillä rattaat tulevat olemaan turvallinen kulkuneuvo, ei niinkään mikään leikkikalu, jossa kissaa esitellään naapureille. Aralle kissalle tosin ne voivat olla hyvä turvapaikka esim. valjastellessa, jolloin kissan saa vaikka haukkuvalta koiralta turvaan.

    • Minna turuust

      Ehdottomasti hyvä vaihtoehto jos halutaan kissan kanssa liikkua paikasta A paikkaan B!! Itse kovin kattelen juuri mistä löytyisi hyvänhintainen versio. Parempi se mielestäni on parin kilometrin matka kyläilemään mennä kävellen ja kissa rattaissa kuin autolla! Eikä kissani kanssa millään tuollaista matkaa mennä valjaissa kun koiria pelkää kuollakseen! Ja ihmettelen vaan taas näitä "ei kissa ole vauva"-kommentteja, kuka on väittänyt että olisi? Ja kissaahan ei kaupungissa päästetä yksin ulos ja jos kissan haluaa turvallisesti viedä valjastelemaan mukavaan metsään on tässä oiva vaihtoehto. Itse en välittäisi pätkääkään arvostelijoista koska kaikkeahan aina muutenkin arvostellaan. Mielipiteitä on tässäkin asiassa taas monta, mutta mielestäni tosi hyvä juttu tuollaiset rattaat! :)

      • niin on

        Niinpä, nuo arvostelijat eivät itse ilmiselvästi ymmärrä asiaa laajemmalta kantilta, vaan vain oman nenänsä verran. Tässäkin ketjussa on jo ihmetelty, ettei kissa silloin saa liikuntaa, vaikka on kerrottu, että parempaan liikkumispaikkaan mennään rattailla ja sitten kissa pääsee liikkumaan valjaissa. Kaikilla kun ei ole mahdollista sitä tehdä suoraan kotiovelta.

        Tai kerrotaan, että rattailla voi mennä vaikka lääkärikäynnille turvallisesti. Itsekin voisin helposti kävellä kissan kanssa lääkärille, matkaa kun ei ole kuin pari kilometriä. Boxin kantaminen tuonkin matkan kysyisin aikamoisia voimia ja autolla matka on niin lyhyt, että hyvin voisi kävellä - vaan kun ei ole niitä rattaita. Eikä monikaan kissa kulje valjaissa koiran tavoin, vaan on enemmän "oman tiensä kulkija". Näyttelyihin ei voi mennä kissa sylissä ja valjaissa, siitä tulee turhaa stressiä kun jonotellaan lääkärintarkastukseen monien muiden kissojen seassa. Turvallisempaa sekin on tehdä rattaissa, omassa rauhassa - ellei sitten boxissa joka on lähes sama asia.

        Ei se kissa ole todellakaan mikään nukke tai vauvan korvike, jotta voisi työnnellä rattaissa pitkin maita. Rattailla on ihan oma funktionsa kissan kohdalla.


    • Ilovemycats

      Itse ostin juuri keväällä kyseiset lemminkin rattaat. Ovat todella kätevät, kun vanhin kissani on sairastellu useaan otteeseen ja eläinlääkärissä olemme pahimmillaan joutuneet käymään 1-2 krt/vko. Eläinlääkäriin on n. 3 km matka, autoa en omista. Bussilla kuljemme. Suosittelen rattaita kaikille kissojen omistajille, joilla ei ole autoa. Ei tarvitse enää raahata painavaa koppaa ja kissakin viihtyy paremmin rattaissa, kun kulku on tasaisempaa.

      • Kissan rattaat

        Mä aion hankkia noi kärryt ihan vaan kissoille huvin vuoksi. Kahdella kissallani ei ole sairauksia, mulla ja miehelläni on molemmilla autot jossa kissat menee lekuriin mutta vihaavat niitä hiton koppeja. Asia ei tosin muutu koska lekuriin yli 5km matka ja lekuria emme vaihda koska todistetusti hyvä paikka.

        Sitä paitsi kissat matkaa kesäisin mökillekin n.5h autossa (hui kamala mitä rääkkäystä! Joo pysähdellään usein, tarjotaan vettä, saavat valjastella ja nuuhkia välillä ulkona), ja tykkäävät olla mökillä ihan vapaina. Ulkomaanmatkojen ajan ovat hotellissa tai appivanhemmilla hoidossa.

        Meillä on tilava takapiha jossa kissoilla paljon tilaa valjastella, sekä lasitettu iso terassi. Ei noita tarvitsisi muuten, mutta kissakin kuten koira tarvitsee virikkeitä (ainakin meidän kissat - ja paljon). Eikä ole leikkimisen puutteesta, päivittäin leikitän kissojani n.tunnin ja muuten leikkivät keskenään (emo ja pentu).

        Meillä ei ole lapsia ja sanoisin että mitä väliä muiden mielipiteillä on onko siellä rattaissa kissa vai kaia. Tosin en aio mennä julkisiin kulkuneuvoihin, ihan vaan kävelylenkeille lähialueille tai miksei vähän pidemmällekin. Meidän kissat tykkää kun niiden kanssa puuhastelee ja näin tarjoan niille enemmän virikkeitä ja koen rikastuttavani niiden elämää entisestään.


      • UlJu
        Kissan rattaat kirjoitti:

        Mä aion hankkia noi kärryt ihan vaan kissoille huvin vuoksi. Kahdella kissallani ei ole sairauksia, mulla ja miehelläni on molemmilla autot jossa kissat menee lekuriin mutta vihaavat niitä hiton koppeja. Asia ei tosin muutu koska lekuriin yli 5km matka ja lekuria emme vaihda koska todistetusti hyvä paikka.

        Sitä paitsi kissat matkaa kesäisin mökillekin n.5h autossa (hui kamala mitä rääkkäystä! Joo pysähdellään usein, tarjotaan vettä, saavat valjastella ja nuuhkia välillä ulkona), ja tykkäävät olla mökillä ihan vapaina. Ulkomaanmatkojen ajan ovat hotellissa tai appivanhemmilla hoidossa.

        Meillä on tilava takapiha jossa kissoilla paljon tilaa valjastella, sekä lasitettu iso terassi. Ei noita tarvitsisi muuten, mutta kissakin kuten koira tarvitsee virikkeitä (ainakin meidän kissat - ja paljon). Eikä ole leikkimisen puutteesta, päivittäin leikitän kissojani n.tunnin ja muuten leikkivät keskenään (emo ja pentu).

        Meillä ei ole lapsia ja sanoisin että mitä väliä muiden mielipiteillä on onko siellä rattaissa kissa vai kaia. Tosin en aio mennä julkisiin kulkuneuvoihin, ihan vaan kävelylenkeille lähialueille tai miksei vähän pidemmällekin. Meidän kissat tykkää kun niiden kanssa puuhastelee ja näin tarjoan niille enemmän virikkeitä ja koen rikastuttavani niiden elämää entisestään.

        Kuka tietää mistä tällaisia kissoja vedettäviä kissan raapimisen kestäviä vedettäviä ostoskärryjä vosii ostaa? Näin kerran Espoon Tarjoustalossa yhdet eduliseen hintaan mutten älynnyt ostaa heti ja nyt olisi tarvetta.


    • ninan1

      kehtaisin kyllä, kun sopivat jostain löytäisin, kuskaan niitä usein oman kotini ja äidin väliä ja kahden kuskauskopan kanssa kera tarvikkeet on hankala liikkua -paitsi taksilla

    • Anonyymi

      Meillä on kissarattaat ollut jo useamman vuoden hankittiin meidän kahden kissan käyttöön. Hyvin toimivat. Toinen kissoista on aina nauttinut valjaiden käytöstä, kun taas toinen mieluummin katselee maailman menoa rattaista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2910
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2155
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1574
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      71
      1033
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe