4Core VSTA ja E2140 kulkevuus...

Preerian McLammas

eli Asrockin halpisemo ja E2140 kellottuvuus, onko joku kokeillut yhdistelmää ja mitä voi odottaa? Yhdistelmään tulee 2x512Mt 800MHz DDR2 muistoja. Yhteishinta lienee alle 190e, hmm...

7

1487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyseisiä härveleitä en omista mutta perehdyin tuohon jonkin verran.
      En vertaile muihin yhdistelmiin koska sitä et kysynyt.
      Emolevy:
      http://www.ocworkbench.com/2006/asrock/4CoreDual-VSTA/g1.htm

      Emolevyn väylänkesto 340MHz merkitsee sitä ettei mikään prosessori ota enempää.Sehän maksimissaan meinaisi tuolla E2140 n. 2700MHz.



      Myös jos 667MHz:n muistia saat jostain halvemmalla kuin 800MHz:n osta pois koska hyötyä 800MHz:n muistista ei ole.

      No eipä nuo kaikki E2140 prossut aina paremmallakaan emolevyllä kulje yli 3GHz:n tosin mahdollisuus siihen on olemassa jos emo on laadukkaampi.

      Jonkinnäköinen "seinä" saattaa tulla vastaan tuolla emolevyllä noin 300MHz väylällä joka merkitsisi sitä että kulkisi n. 2,4GHz.Veikkaankin että modaamattomalla lankulla jää tuohon.

      http://www.hardwarecanucks.com/hardwarecanuck-reviews/1026-asrock-4coredual-vsta-review.html

      • Preerian McLammas

        työkonetta office ja still-grafiikkahommiin haetaan kaverille ukkosenpilaaman pelin tilalle. Noin vähän ajattelin kun sanoit, taitaa olla viisainta laittaa e4400 suosiolla tuohon.
        800MHz muistit maksavat 24e 512Mt palikka enkä usko että halvemmalla saa hitaampaakaan. Tai sillei että hintaero olisi jotenkin merkittävä. Vaikka tuossa VSTA emossa on 667 muistotila niin nopeammilla muisteilla ehkä saadaan toimintavarmuutta ja kellotettuinakaan eivät mene edes spekseihin. Toisaalta latenssit hitaampana toimiessa saavat olla tiukemmat joka tuo käytännön suoritusnopeutta lisää.
        Oon tehnyt tuolla emolla e6300, e6400 ja e4400 prossuilla koneita mutta e2140 ja e2160 ovat arvoistus.

        Kiitos jeesistä ja ajatusten kirkastamisesta.


      • Preerian McLammas
        Preerian McLammas kirjoitti:

        työkonetta office ja still-grafiikkahommiin haetaan kaverille ukkosenpilaaman pelin tilalle. Noin vähän ajattelin kun sanoit, taitaa olla viisainta laittaa e4400 suosiolla tuohon.
        800MHz muistit maksavat 24e 512Mt palikka enkä usko että halvemmalla saa hitaampaakaan. Tai sillei että hintaero olisi jotenkin merkittävä. Vaikka tuossa VSTA emossa on 667 muistotila niin nopeammilla muisteilla ehkä saadaan toimintavarmuutta ja kellotettuinakaan eivät mene edes spekseihin. Toisaalta latenssit hitaampana toimiessa saavat olla tiukemmat joka tuo käytännön suoritusnopeutta lisää.
        Oon tehnyt tuolla emolla e6300, e6400 ja e4400 prossuilla koneita mutta e2140 ja e2160 ovat arvoistus.

        Kiitos jeesistä ja ajatusten kirkastamisesta.

        tuossa vuodatuksen loppuosassa ja harmittaa tommoinen moka juuri ennen ajatusten kirkastumista...


      • Jonagold

        800mhz ddr2 muisti ei ole kalliimpaa kuin 677hz ddr2.


      • Jonagold kirjoitti:

        800mhz ddr2 muisti ei ole kalliimpaa kuin 677hz ddr2.

        Hyvin hoksattu.Ise löysin 4€:n hintaeron hitaamman muisti eduksi.Varmuuden vuoksi laitoinkin alkuperäiseen vastaukseen

        "Myös jos 667MHz:n muistia saat jostain halvemmalla kuin 800MHz:n osta pois koska hyötyä 800MHz:n muistista ei ole."


        Ehkä tämä Sunnuntai on tämmöinen pilkunnussimisen ja näsäviisastelun päivä muillakin kuin allekirjoittaneella ;O


      • Preerian McLammas

        ja satavarmasti tuon sai kulkemaan E4400 2,7GHz, 280 väylä, FSB jotain 1180MHz. 2,8GHz varveilla (väylä 290) alkaa emon piirisarja tökkimään vaikka panisi muistisuhteeksi ja latensseiksi mitä vaan. Muistit on 800MHz DDR2. Ihan rivakka työkone kuitenkin eikä hinnalla pilattu. Tuohon voi sitten myöhemmin laittaa neliytimisen jos siltä tuntuu.


    • kulkee yhtään mihinkään

      Tuskin tuo prossu tuolla emolevyllä mihinkään kulkee ja tuskin tuo prossu muutenkaan mihinkään kulkee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1248
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      884
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      818
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      125
      540
    Aihe