Tämä mystinen planeetta siis ohittaa maan vuonna 2012? Kohtahan se näkyy siis jostain observatoriosta käsin, eikö niin? Ja kohta saamme siitä ensimmäiset kuvat? Vai onko se niin kavala että se lymyilee jonkun toisen planeetan takana piilossa niin ettei sitä voi nähdä? Mitä?
Planeetta Nibiru?
31
2410
Vastaukset
- Saku
Nibiru on sama kuin planetX. Sellaista planeettaa ei ole olemassa. Se on kerrottu Nasan sivulla.
http://tinyurl.com/c6yb
Is there a Planet X or 10th planet?
There is no known Planet X or 10th planet in our solar system. It was believed that such a planet was required to explain the orbital characteristics of the outer planets Uranus and Neptune. In addition, better information about...- Matrix
..että pelkästään Pluton takana on kolme jättiläisplaneettaa, joten miksiköhän planeetta Nibirua ei muka olisi olemassa? Nasa mm. saattaa kiistää Nibirun sen tähden, ettei se lietsoisi yleistä hysteriaa! Kun joku harrastelijatieteilijä laskisi planeetan radan/lähestymisen ja julkistaisi tulokset, niin monella saattaisi mennä paskat housuun.. :) Yhteiskunnan täytyy toimia suurkatastrofinkin edessä, joten mitään ylimääräistä pakokauhua ei haluta herättää tähän hätään..
- _J_
Matrix kirjoitti:
..että pelkästään Pluton takana on kolme jättiläisplaneettaa, joten miksiköhän planeetta Nibirua ei muka olisi olemassa? Nasa mm. saattaa kiistää Nibirun sen tähden, ettei se lietsoisi yleistä hysteriaa! Kun joku harrastelijatieteilijä laskisi planeetan radan/lähestymisen ja julkistaisi tulokset, niin monella saattaisi mennä paskat housuun.. :) Yhteiskunnan täytyy toimia suurkatastrofinkin edessä, joten mitään ylimääräistä pakokauhua ei haluta herättää tähän hätään..
niiden jättiläisplaneettojen takana on toinen maapallo ja sen takana sitten...
Tosissaan: Miksi patenttivastaus kaikkiin kiperiin kysymyksiin on aina kansainvälinen salaliitto? Eikö niin että kaikki harrastelija-astronomitkin on huumattu ja aivopesty Nasan toimesta?
Höpönlöpön ja hömpänpömppä sanon minä. - Saku
Matrix kirjoitti:
Oletko itse nähnyt nuo 3 jättiläisplaneettaa, vai miten tiedät? Sinun pitäisi antaa hyvät selitykset ja perustelut, mistä olet tietosi saanut. Muuten ei ole uskota.
- Cuthalu
Jotenkin voisi kyllä kyseenalaistaa tiedon mitä nasalta tulee. Osa usaa sekin on, että....
- Matrix
_J_ kirjoitti:
niiden jättiläisplaneettojen takana on toinen maapallo ja sen takana sitten...
Tosissaan: Miksi patenttivastaus kaikkiin kiperiin kysymyksiin on aina kansainvälinen salaliitto? Eikö niin että kaikki harrastelija-astronomitkin on huumattu ja aivopesty Nasan toimesta?
Höpönlöpön ja hömpänpömppä sanon minä....vaiheessa MINÄ muka olen puhunut salaliitoista?? HÄ? Jos sinä älyäisit seurata tiedotusvälineitä hieman tarkemmin, niin tietäisit itsekin niiden planeettojen olemassaolosta! MTV3:n uutisista niistä planeetoista kuulin ja ne on nimettykin! En muista niiden nimiä nyt, koska niillä oli jotkin typerät nimet tyyliin: F156 tms. Yhteen aikaan uutisista tuli paljonkin juttua planeettajärjestelmäämme planeetoista, mm. Jupiterin kuusta, josta löytyi kokonainen meri! Oma vikasi kun et osaa seurata aikaasi!
- Matrix
Saku kirjoitti:
Oletko itse nähnyt nuo 3 jättiläisplaneettaa, vai miten tiedät? Sinun pitäisi antaa hyvät selitykset ja perustelut, mistä olet tietosi saanut. Muuten ei ole uskota.
perustelut. Lue siitä!
- Saku
Matrix kirjoitti:
perustelut. Lue siitä!
Missään ei näy kirjoitustasi J:lle. Copy/pastella voit siirtää tekstin muutamassa sekunnissa, jos sellaista on. Siis miten olet hankkinut tietoja planeetoista?
- _J_
Matrix kirjoitti:
...vaiheessa MINÄ muka olen puhunut salaliitoista?? HÄ? Jos sinä älyäisit seurata tiedotusvälineitä hieman tarkemmin, niin tietäisit itsekin niiden planeettojen olemassaolosta! MTV3:n uutisista niistä planeetoista kuulin ja ne on nimettykin! En muista niiden nimiä nyt, koska niillä oli jotkin typerät nimet tyyliin: F156 tms. Yhteen aikaan uutisista tuli paljonkin juttua planeettajärjestelmäämme planeetoista, mm. Jupiterin kuusta, josta löytyi kokonainen meri! Oma vikasi kun et osaa seurata aikaasi!
kiukutella ja potkia esineitä, ota selville faktatiedot väittämistäsi, tai ei tarvitse, minä tein sen puolestasi:
http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto/9811/981125/9811250343.html
Luehan tuo linkki, ja lue se huolella, vedä happea ja mittaa pulssi. Kun olet rauhoittunut vastaa aiempaan kysymykseeni.
Jupiterin kuussa sijaitsevalla merellä ei ollut mitään tekemistä asian kanssa, kuten ei silläkään, että kolmosen sporan päättäri oli ennen Viipurin- ja Porvoonkadun risteyksessä ja nyt Eläintarhan Nesteen edessä.
Eli eipä kuumennuta asioista, joista ei ole puhe. ;-) - Matrix
_J_ kirjoitti:
kiukutella ja potkia esineitä, ota selville faktatiedot väittämistäsi, tai ei tarvitse, minä tein sen puolestasi:
http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto/9811/981125/9811250343.html
Luehan tuo linkki, ja lue se huolella, vedä happea ja mittaa pulssi. Kun olet rauhoittunut vastaa aiempaan kysymykseeni.
Jupiterin kuussa sijaitsevalla merellä ei ollut mitään tekemistä asian kanssa, kuten ei silläkään, että kolmosen sporan päättäri oli ennen Viipurin- ja Porvoonkadun risteyksessä ja nyt Eläintarhan Nesteen edessä.
Eli eipä kuumennuta asioista, joista ei ole puhe. ;-)..mitä minulla on sanottavanani!
Luin tuon artikkelin..Ja se ei liittynyt asiaan mitenkään! Minä puhuin KOLMESTA planeetasta, jotka ovat MEIDÄN AURINKOKUNNASSAMME PLUTON TAKANA, eikä "aurinkokuntamme ulkopuolella", kuten uutisartikkelissa sanottiin! Uutisessa puhuttiin kaiken lisäksi vain yhdestä planeetasta. Minkä tähden se on niin vaikea tajuta?
ps. Jupiterin kuussa sijaitseva meri liittyi asiaan, mutta ei tuohon uutiseen, jonka sinä kaivoit esille. Se UUTINEN ei liittynyt mitenkään asiaan! Niihin aikoihin, kun uutisista suorastaan pursusi tietoa avaruuden tutkimuksista, tuli mm. esille Jupiterin kuuhun kohdistuneet tutkimukset, KUIN MYÖS niiden kolmen planeetan löytyminen. Ne eivät liity siinä mielessä toisiinsa, että ne eivät olleet uutisissa yhtä aikaa! - Matrix
Saku kirjoitti:
Missään ei näy kirjoitustasi J:lle. Copy/pastella voit siirtää tekstin muutamassa sekunnissa, jos sellaista on. Siis miten olet hankkinut tietoja planeetoista?
Tällä samaisella palstalla minä käyn keskustelua J:n kanssa. Aivan meidän keskustelumme yläpuolella..näetkös? Tuolla noin..ennen meidän keskusteluamme..
- Saku
Matrix kirjoitti:
Tällä samaisella palstalla minä käyn keskustelua J:n kanssa. Aivan meidän keskustelumme yläpuolella..näetkös? Tuolla noin..ennen meidän keskusteluamme..
Väittämääsi keskustelua ei näy missään. Väität selvää pötyä.
- Ninni
Matrix kirjoitti:
...vaiheessa MINÄ muka olen puhunut salaliitoista?? HÄ? Jos sinä älyäisit seurata tiedotusvälineitä hieman tarkemmin, niin tietäisit itsekin niiden planeettojen olemassaolosta! MTV3:n uutisista niistä planeetoista kuulin ja ne on nimettykin! En muista niiden nimiä nyt, koska niillä oli jotkin typerät nimet tyyliin: F156 tms. Yhteen aikaan uutisista tuli paljonkin juttua planeettajärjestelmäämme planeetoista, mm. Jupiterin kuusta, josta löytyi kokonainen meri! Oma vikasi kun et osaa seurata aikaasi!
Matrix mä ainakin katoin sillon ne uutiset joissa puhuttiin niistä planeetoista! Mutta siitä taitaa olla jo jotain pari vuotta aikaa? Ja eikös se ollu jotenkin niin´että ne oli laskettu olevan siellä..se tais liittyä jotenkin avaruuden..johonki säteilyyn ja muiden planeettojen liikkeisiin. Kun tutkijat oli ihmetelly Pluton liikettä, niin ne oli siitä ensin päätelly että sen takana on pakko olla joku isompi planeetta joka vaikuttaa Pluton liikkeisiin..ja sitten ne oli huomannu sen säteilyn (tai jonkin) joka "väänty" oudosti Pluton takaa ja laskivat, että siellä on kolme Planeettaa..
- _J_
Matrix kirjoitti:
..mitä minulla on sanottavanani!
Luin tuon artikkelin..Ja se ei liittynyt asiaan mitenkään! Minä puhuin KOLMESTA planeetasta, jotka ovat MEIDÄN AURINKOKUNNASSAMME PLUTON TAKANA, eikä "aurinkokuntamme ulkopuolella", kuten uutisartikkelissa sanottiin! Uutisessa puhuttiin kaiken lisäksi vain yhdestä planeetasta. Minkä tähden se on niin vaikea tajuta?
ps. Jupiterin kuussa sijaitseva meri liittyi asiaan, mutta ei tuohon uutiseen, jonka sinä kaivoit esille. Se UUTINEN ei liittynyt mitenkään asiaan! Niihin aikoihin, kun uutisista suorastaan pursusi tietoa avaruuden tutkimuksista, tuli mm. esille Jupiterin kuuhun kohdistuneet tutkimukset, KUIN MYÖS niiden kolmen planeetan löytyminen. Ne eivät liity siinä mielessä toisiinsa, että ne eivät olleet uutisissa yhtä aikaa!niinkin merkittävästä asiasta kuin kolmen uuden planeetan löytymisestä OMASTA aurinkokunnastamme, ei löytynyt tietoja.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/sci/tech/1065910.stm
Onko kyseessä tuo linkki? Jos ei niin mistä löytäisin näin merkittävän tiedon, jota netistä ei tunnu löytyvän? (käsittelee aurinkokuntamme ulkopuolelta löytyneitä suuria planeettoja)
Lisäksi vielä palaisin salaliittoaiheeseen. Ihmettelit kovasti, että missä olit puhunut salaliitosta.
Ohessa uudestaan tekstisi:
Lueppa kirja "Neljäs ulottuvuus(Kaija Liisa Hiltunen) ja sieltä sivu 181.
Kirjassa sanotaan että autinkokunnassamme on 12 planeettaa joist kolma ulointa ovat Pluton takana. Kirja on luultavasti vanhempi kuin se uutinen.
Mielenkiintoista. - Saku
Arttur88 kirjoitti:
Kirjassa sanotaan että autinkokunnassamme on 12 planeettaa joist kolma ulointa ovat Pluton takana. Kirja on luultavasti vanhempi kuin se uutinen.
Mielenkiintoista.http://www.kolumbus.fi/lootuskirja/neljasulott.htm
Astu sisälle salattuun maailmaan ufokontaktihenkilö Kaija-Liisa Hiltusen ja hänen humanoidiystäviensä seurassa.
Tämä kirja sisältää tekstiä, joka on vastaanotettu automaattikirjoituksen tavoin telepaattisena puheena tajunnassani. Olen kuullut erilaisia asioita "avaruusystäviltäni" ja kirjoittanut saman tien heidän puhumansa asiat muistiin. Näin on syntynyt kirja NELJÄS ULOTTUVUUS. - Cuthalu
Matrix kirjoitti:
..mitä minulla on sanottavanani!
ps. Jupiterin kuussa sijaitseva meri liittyi asiaan, mutta ei tuohon uutiseen, jonka sinä kaivoit esille. Se UUTINEN ei liittynyt mitenkään asiaan! Niihin aikoihin, kun uutisista suorastaan pursusi tietoa avaruuden tutkimuksista, tuli mm. esille Jupiterin kuuhun kohdistuneet tutkimukset, KUIN MYÖS niiden kolmen planeetan löytyminen. Ne eivät liity siinä mielessä toisiinsa, että ne eivät olleet uutisissa yhtä aikaa!http://news.bbc.co.uk/1/hi/sci/tech/3030925.stm
Jäätä (potentiaalista vettä=merta) siellä ainakin on ja uskotaan jopa että se on hyvä paikka etsiä elämää... - Cuthalu
Saku kirjoitti:
http://www.kolumbus.fi/lootuskirja/neljasulott.htm
Astu sisälle salattuun maailmaan ufokontaktihenkilö Kaija-Liisa Hiltusen ja hänen humanoidiystäviensä seurassa.
Tämä kirja sisältää tekstiä, joka on vastaanotettu automaattikirjoituksen tavoin telepaattisena puheena tajunnassani. Olen kuullut erilaisia asioita "avaruusystäviltäni" ja kirjoittanut saman tien heidän puhumansa asiat muistiin. Näin on syntynyt kirja NELJÄS ULOTTUVUUS.Voisit sinäkin vaikka ihan pirruuttan miettiä miten Raamatun tekstit on VT:ssä pitkälti kirjoitettu... Ja monet asiat todistavat että ihmisiä on oikeasti abduktoitu senkin lisäksi että 200.000.000 ihmistä on nähnyt ufon, kuten hypnoosi ja valheenpaljastuskone (jota kyllä voi huijata, mutta kumminkin...).
- Ninni
Arttur88 kirjoitti:
Mielenkiintoista.se tais olla mutta tarkkaan en voi muistaa, mulla on niin huono muisti! :D Mutta muistan kuitenkin että kolmee planeettaa se uutinen käsitteli ja nimeomaan Pluton takana olevaa..
- Tellu
Johan se näkyisi kaukoputkissa jo nyt, jos se niin piakkoin olisi tänne saapumassa. Vai aikooko se kiristää vauhtia lähiaikoina?
Toisaalla mainittuun salaliittoon sanoisin, että jos meiltä pimitettäisiin tieto lähestyvästä planeetasta vedoten tulevaan hysteriaan, niin miettikääpä millainen hysteria syntyy kun se planeetta väistämättä sitten nähdään KUITENKIN???
Vuoden 2012 merkitys EI liity Nibiruun, uskokaa jo ihmiset hyvät.- Marcel
...olemmekin (valittu jengi 144000 kpl) siinä vaiheessa siirtyneet jo toiseen ulottuvuuteen ja jäljelle jääneet syntiset pyyhkäisee kartoilta vanha kunnon Nibiru -tyttö.
Taidan olla hieman rasistisessa moodissa just nyt. - Tellu
Marcel kirjoitti:
...olemmekin (valittu jengi 144000 kpl) siinä vaiheessa siirtyneet jo toiseen ulottuvuuteen ja jäljelle jääneet syntiset pyyhkäisee kartoilta vanha kunnon Nibiru -tyttö.
Taidan olla hieman rasistisessa moodissa just nyt.Se luku 144.000 on täysin väärin ymmärretty luku, niinkuin moni muukin Ilmestyskirjan tai Raamatun juttu. Olen jo aiemmin muistaakseni täällä maininnut Maurice Cotterellin kirjassaan esittämästä näkemyksestä, mikä ei saanut täällä kannatusta. Mutta itse mieluummin uskon siihen kuin hurmahenkisiin käsityksiin siitä että osa pääsisi Onnelaan suurimman osan päätyessä jonnekin kaatopaikalle, tai miten se stoori nyt milloinkin menee.
En erityisemmin pidä ihmisistä, minäkään, mutta tai ehkä juuri sen vuoksi en osaa ollenkaan sanoa kuka meistä olisi niin hemmetin erinomainen että kuuluisi minkään sortin Harvoihin ja Valittuihin. Sen paremmin en osaa sanoa miksi koko pelastumis-juttu YÖKÖTTÄÄ minua. No, jos joku uskoo että hänen naapurinsa pääsee Paratiisi-planeetalle niin hyvä, mutta jos uskoo itse pääsevänsä niin haistakoon home.
Varokaa omahyväisyyttä ihmiset.
- Rasismi, pai tö vei, on käsittääkseni sitä että pitää toisenrotuisia alempiarvoisena. Et kai oleta että Nibiru runttaa aasialaiset, afrikkalaiset etc.? Ethän... - Cuthalu
Tellu kirjoitti:
Se luku 144.000 on täysin väärin ymmärretty luku, niinkuin moni muukin Ilmestyskirjan tai Raamatun juttu. Olen jo aiemmin muistaakseni täällä maininnut Maurice Cotterellin kirjassaan esittämästä näkemyksestä, mikä ei saanut täällä kannatusta. Mutta itse mieluummin uskon siihen kuin hurmahenkisiin käsityksiin siitä että osa pääsisi Onnelaan suurimman osan päätyessä jonnekin kaatopaikalle, tai miten se stoori nyt milloinkin menee.
En erityisemmin pidä ihmisistä, minäkään, mutta tai ehkä juuri sen vuoksi en osaa ollenkaan sanoa kuka meistä olisi niin hemmetin erinomainen että kuuluisi minkään sortin Harvoihin ja Valittuihin. Sen paremmin en osaa sanoa miksi koko pelastumis-juttu YÖKÖTTÄÄ minua. No, jos joku uskoo että hänen naapurinsa pääsee Paratiisi-planeetalle niin hyvä, mutta jos uskoo itse pääsevänsä niin haistakoon home.
Varokaa omahyväisyyttä ihmiset.
- Rasismi, pai tö vei, on käsittääkseni sitä että pitää toisenrotuisia alempiarvoisena. Et kai oleta että Nibiru runttaa aasialaiset, afrikkalaiset etc.? Ethän...Raamatussa on kyllä selkeästi muistaakseni mainittu se luku, että kuinka monta pääsee, mutta se luki taisi myös siihen aikaan tarkoittaa jotain muuta määrää kuin se ilmaisee, ehkä.
Tokihan Nibirulaisten rasismi voi koskee myös "valko"ihoisiakin, sillä kaikki me olemme heille eri rotua...(btw, afrikkalaiset eivät ole eri rotua kuin me)
- Invisible Man
Jos tuollainen niburu tai xplaneetta olisi aiemmin sivuuttanut maapallon, (kuten vakavissaan myös kerrotaan), olisimme paiskautuneet planeettamme mukana ulos aurinkokunnastamme. The End.
Tai jotain muuta vähemmän mukavaa olisi sellaisesta seurauksena. Sellaista mukavaa että nämä jutut jäisivät automaattisesti kirjoittamatta.
Sama koskee nyt myös tuota tulevaisuutta. Eipä vaan ole niburua tulossa tänne päin. Voi voi mikä pettymys pikku pojille ja niburufaneille.
Niburu bullshittia:
http://www.detailshere.com/niburu.htm
Planet Xsiä että kuinka vain kaukana:
http://www.extrasolar.net/mainframes.html
Lainaus Xsästä netin avaruusuutiset verkkojulkaisusta:
K: Onko Planet X:ää / Niburua olemassa?.
V: Vastaus on yksinkertaisesti: EI. Jos tarkoitat huuhaa-piirien markkinoimaa planeettaa joka tulisi maapallon läheisyyteen vuonna 2003.
Jos sen sijaan tarkoitat sitä, että voiko Kuiperin vyön kohteissa olla kunnon planeetan kokoisia kohteita, niin vastaus on kyllä, vaikkakaan se ei ole luultavaa.
Pluton radan tuolla puolen auringonvalon määrä on hyvin vähäinen. Ja jos kappale on tummentunut kuten yleensä nämä Kuiperin vyön kohteet (KBO) ovat, se heijastaa valoa hyvin vähän. Näillä edellytyksin Kuiperin vyössä voisi olla isokin planeetta piilossa jos se vain on riittävän kaukana, suunnilleen 100 AU:n etäisyydellä tai kauempana. Pluton keskietäisyyshän on noin 40 AU:ä.
Miksi se ei ole luultavaa johtuu lähinnä siitä, mitä tiedetään planeettakunnan synnystä. Protoplanetaarisessa pölykiekossa suurimmat ainemäärät olivat ehkä juuri Jupiterin etäisyydellä. Tästä ulospäin mentäessä kiekossa oleva ainemäärä väheni, ja kemiallinen koostumus muuttui kevyemmiksi aineiksi.
Raskaimmat aineethan tiivistyivät lähelle Aurinkoa maankaltaisiksi kivipintaisiksi planeetoiksi. Jupiterin kohdalla kivimateriaalia alkoi olla jo selvästi vähemmän ja niinpä Jupiterista Neptunukseen planeetat sisältävät hyvin paljon vetyä ja heliumia suhteessa kiviainekseen.
Plutoa ja muita Kuiperin vyön kohteita ei vielä ole tutkittu lähietäisyydeltä, joten niiden rakenteesta ei juurikaan pystytä tekemään minkäänlaisia päätelmiä. Ainoa tieto on keskitiheys joka Plutolla on 1,1 g/cm3, eli vain 10 % tiheämpi kuin vesi. Vain Saturnus on tätä harvempaa materiaalia.
Ilmeisesti Pluto ja muuta KBO:t ovat muodostuneet lähinnä vesijäästä ja metaanista, kenties hiilidioksidista ja muista jäätyneistä kaasuista.
Toinenkin protoplanetaarisen kiekon ominaisuus kertoo, että suuria planeettoja ei kiekon ulkoreunalla voi syntyä. Se on teoria kiekon aaltohäiriöstä. Teorian mukaan protoplanetaariseen kiekkoon syntyi jostakin syystä ns. aaltohäiriö joka romahdutti aineen planeetoiksi hyvin lyhyessä ajassa, kenties vain muutamassa tuhannessa vuodessa.
Aaltohäiriö oli voimakkain juuri Jupiterin kohdalla ja siitä ulospäin sen vaikutus väheni kunnes jossakin Neptunuksen radan tuntumassa se vaimeni huomattavasti tai hävisi kokonaan ilmeisesti kiekossa olevan ainemäärän vähäisyyden seurauksena. Tämän rajan ulkopuolella syntyvät planeetat olisivat syntyneet tiivistymällä joka on hidas prosessi, planeettojen syntyminen kestäisi satoja miljoonia vuosia.
Ongelmana tässä on aika. Auringon säteily voimistui huomattavan nopeasti ja nuorena tähtenä se säteili voimakkaasti myös uv-säteilyä. UV-säteily hajottaa molekyylejä hyvin helposti. Esimerkiksi vesihöyry tuhoutuu aluksi H OH- komponenteikseen. Jälkimmäinen pilkkoontuu hieman hitaammin O ja H alkuaineiksi. Tällä tavalla esimerkiksi Marsin ajatellaan menettäneen ensin ilmakehänsä ja myöhemmin vetensä suurimmaksi osaksi.
Voimistunut auringonsäteily sisälsi voimakasta uv-säteilyä ja se rikkoi veden ja vetymolekyylit. Lisäksi voimistuntu valonpaine ajoi protoplanetaarisessa kiekossa jäljellä olevan pölyn, veden ja kaasut ulos tähtienväliseen avaruuteen ehkä muutamassa miljoonassa vuodessa, jonka jälkeen tietystikään uusia kappaleita aurinkokuntaamme ei voinut syntyä.
KBO:n ja komeettojen on ajateltu syntyneen aurinkokunnan sisäosissa ehkä Marsin ja Jupiterin ratojen välissä, tai hieman ulompana. Kolmen kappaleen teorian mukaan Jupiter on viskonut ne ulommaksi jolloin olisi syntynyt sekä Kuiperin vyö että Oortin pilvi. Valtaosa näin syntyneistä kappaleista ajatellaan kuinkin joutuneen tähtienväliseen avaruuteen ja toiseen suuntaan, Aurinkoon.
Edellä kuvatut planeettakunnan syntyvaiheet eivät tietystikään pois sulje sitä mahdollisuutta, että Jupiter olisi onnistunut paiskaamaan Kuiperin vyöhön planeetan kokoisen kappaleen. Vaikka se ei olekaan mahdotonta niin se ei kuitenkaan ole luultavaa. Aurinkokunnan sisäosissa ei ole ollut riittävästi tilaa eikä ainetta, jotta kokonainen planeetta olisi voinut syntyä.
Lisäksi Jupiterin nopea syntyminen on todennäköisesti estänyt minkään planeetankokoisen kappaleen syntymisen pääasteroidivyöhykkeelle. Luultavasti Mars on juuri ja juuri niin suuri kuin Jupiterin aiheuttamat häiriöt ovat mahdollistaneet.
Tiivistettynä, nykyinen tietomme planeettakunnan synnystä ei tue ajatusta planeetan kokoisesta (niburu) kappaleesta joka piileksisi hyvin kaukana Auringosta.
Lainaus loppu.
Ole huolehtimati, meitä ei uhkaa X planeetat, ei ylihilseenluonnoliset eikä maailmanloput. Ne ovat sellaista kiihkoilijoiden ja sensaationälkäisten aivovälipalaa, kun ei oma elämä maistu miltään.
Ainoa todellinen uhka itsellemme olemme me itse. Se on elo paljolti itsestä kiinni. Tässä ja nyt.
Se on metka ilmiö, että kaukaiset ja mystiset asiat tiedetään aina muka paremmin kuin pienet ja läheiset. Aivoissamme lienee menneet maadoitusjohdot alkuasetuksissa väärin päin. Boot ja reset ei auta. Eikä huimat tarinat avaruuden massivemöröistä.
Tiesitkö muuten että Michael Monroe on oikeasti Niburu-planeetalta maapallolle soluttautunut alien-salaliittolais-hiippari... =)
Tosi on.- Tellu
Jutussasi oletetaan että Nibiru olisi syntynyt aurinkokunnassamme muiden planeettojen tavoin. Zecharia Sitchinin näkemys on että Nibiru ei kuulunut aurinkokuntaamme alunperin (eli se oli irtolaisplaneetta), vaan päätyi osaksi planeettajärjestelmäämme ulkoplaneettojen vetovoiman vuoksi. ZS selittää mm. Uranuksen kallellaan olevan akselin ja Pluton erikoisen radan Nibirun ensimmäisellä visiitillään aiheuttamista häiriöistä johtuviksi.
ZS:n mukaan Nibiru sivuutti Maan kun tämä oli alkuperäisellä radallaan Marsin ja Jupiterin välissä, ja tämä tilannehan ei enää koskaan tule toistumaan, koska hipaisun seurauksena osa proto-Maata syöksyi nykyiselle radalleen. Ja Nibirun Aurinkoa lähin asema on siitä lähtien sijoittunut Marsin ja Jupiterin väliin, josta se ei suoranaisesti pysty uhkaamaan Maata, koska Aurinkokunnan sisäplaneettojen vetovoima tuskin moiseen riittää. Epäsuoria vaikutuksia voi tietysti olla.
(En edelleenkään menetä yöuniani ellei Nibirua olekaan olemassa, se vain on hemmetin mielenkiintoinen kapistus selittämään erinäisiä seikkoja ihmiskunnan historiassa lähinnä sen oletettujen asukkaiden takia.) - *.*
Tellu kirjoitti:
Jutussasi oletetaan että Nibiru olisi syntynyt aurinkokunnassamme muiden planeettojen tavoin. Zecharia Sitchinin näkemys on että Nibiru ei kuulunut aurinkokuntaamme alunperin (eli se oli irtolaisplaneetta), vaan päätyi osaksi planeettajärjestelmäämme ulkoplaneettojen vetovoiman vuoksi. ZS selittää mm. Uranuksen kallellaan olevan akselin ja Pluton erikoisen radan Nibirun ensimmäisellä visiitillään aiheuttamista häiriöistä johtuviksi.
ZS:n mukaan Nibiru sivuutti Maan kun tämä oli alkuperäisellä radallaan Marsin ja Jupiterin välissä, ja tämä tilannehan ei enää koskaan tule toistumaan, koska hipaisun seurauksena osa proto-Maata syöksyi nykyiselle radalleen. Ja Nibirun Aurinkoa lähin asema on siitä lähtien sijoittunut Marsin ja Jupiterin väliin, josta se ei suoranaisesti pysty uhkaamaan Maata, koska Aurinkokunnan sisäplaneettojen vetovoima tuskin moiseen riittää. Epäsuoria vaikutuksia voi tietysti olla.
(En edelleenkään menetä yöuniani ellei Nibirua olekaan olemassa, se vain on hemmetin mielenkiintoinen kapistus selittämään erinäisiä seikkoja ihmiskunnan historiassa lähinnä sen oletettujen asukkaiden takia.)löysin ja linkittelin tänne edelliseesi tämmöisen
http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?category=94&conference=3000000000000007&posting=22000000000299433 - Invisible Man
Tellu kirjoitti:
(En edelleenkään menetä yöuniani ellei Nibirua olekaan olemassa, se vain on hemmetin mielenkiintoinen kapistus selittämään erinäisiä seikkoja ihmiskunnan historiassa lähinnä sen oletettujen asukkaiden takia.)hohoo...
http://www.saunalahti.fi/sakarit/kerro-lisaa/Mietippas.JPG - Tellu
Invisible Man kirjoitti:
hohoo...
http://www.saunalahti.fi/sakarit/kerro-lisaa/Mietippas.JPGÄitisikö kuvan oikein tänne linkitit...
No enivei, kukaan ei ole sanonut että planeettoja singahtelisi ENÄÄ miten sattuu. Aurinkokunnan alkuaikoina saattoi olla toisin.
Ei oletettu Nibirukaan enää singahtele. Jos se on olemassa, sen rata on aikoja sitten vakiintunut siksi mikä se on (3600 v pitkä jne.)
Minkähän takia ihmiset eivät ikinä jaksa miettiä näitä asioita kovin pitkälle, vaan ovat sormella osoittelemassa jos itse jämähtävät jonnekin puolimatkan varrelle...?
Mielestäni Nibirun olemassaolon todennäköisyys on tasan 50/50. Sen verran vakuuttavia Zecharia Sitchinin kirjat ovat - mutta taas toisaalta sekin on mahdollista että hän on päätynyt väärään tulokseen, ja Nibiru kuuluukin toiseen aurinkokuntaan pysyvänä osana. Tai on jotain vallan muuta. - Invisible Man
Tellu kirjoitti:
Äitisikö kuvan oikein tänne linkitit...
No enivei, kukaan ei ole sanonut että planeettoja singahtelisi ENÄÄ miten sattuu. Aurinkokunnan alkuaikoina saattoi olla toisin.
Ei oletettu Nibirukaan enää singahtele. Jos se on olemassa, sen rata on aikoja sitten vakiintunut siksi mikä se on (3600 v pitkä jne.)
Minkähän takia ihmiset eivät ikinä jaksa miettiä näitä asioita kovin pitkälle, vaan ovat sormella osoittelemassa jos itse jämähtävät jonnekin puolimatkan varrelle...?
Mielestäni Nibirun olemassaolon todennäköisyys on tasan 50/50. Sen verran vakuuttavia Zecharia Sitchinin kirjat ovat - mutta taas toisaalta sekin on mahdollista että hän on päätynyt väärään tulokseen, ja Nibiru kuuluukin toiseen aurinkokuntaan pysyvänä osana. Tai on jotain vallan muuta.Hassua tuo taivaallinen biljardipeli. Harvahan sitä hallitsee edes täällä Telluksen päällä. Onhan noita palleroita havaittu muualta, oikeastikin:
Mutta eivätpä ole suurin murhe lajimme mahdollisen tuhoutumisen kannalta nekään pallerot.
Mars nyt: http://mars.jpl.nasa.gov/odyssey/gallery/images.html
Kuten sanoin, suurin uhkamme muhii taatusti omissa päissämme. Mutta senhän sinä toki tiesitkin ! Jotkut jämähtää omille tasoilleen kun kapasiteetti ei riitä omaksumaan uutta jäynää. Jota sitä tulee solkenaan, niin että ota niistä aina selvää.
Jäynäuutiset, yllätä joku:
http://www.iltauutiset.com/ - Tellu
Invisible Man kirjoitti:
Hassua tuo taivaallinen biljardipeli. Harvahan sitä hallitsee edes täällä Telluksen päällä. Onhan noita palleroita havaittu muualta, oikeastikin:
Mutta eivätpä ole suurin murhe lajimme mahdollisen tuhoutumisen kannalta nekään pallerot.
Mars nyt: http://mars.jpl.nasa.gov/odyssey/gallery/images.html
Kuten sanoin, suurin uhkamme muhii taatusti omissa päissämme. Mutta senhän sinä toki tiesitkin ! Jotkut jämähtää omille tasoilleen kun kapasiteetti ei riitä omaksumaan uutta jäynää. Jota sitä tulee solkenaan, niin että ota niistä aina selvää.
Jäynäuutiset, yllätä joku:
http://www.iltauutiset.com/EkstraGALAKTINEN planeetta...! Jestas. Kaikkea ne jo löytävätkin.
:O
Vain maailmankaikkeus on Internettiä ihmeellisempi...
;D
- Arttur88
EI OHITA SILLOIN EIKÄ KOSKAAN!!!
Se vain tulee lähemmäs maata luultavasti jo sen jälkeen kun olemme siirtyneet neljänteen ulottuvuuteen, vuonna 2012.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512852
- 562658
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 692078
- 452072