Sofialle asiaa :)

Muutto edessä

Heippa Sofia!

Oon ystäväni kanssa muuttamassa Barcelonaan 18.9 ja aluksi tietenkin hostelliin asumaan siksi aikaa, että asunto löytyisi. Haluaisinkin kysellä, että mistä niitä asuntoja kannattaa etsiä ja mitkä asuinalueet kannattaa unohtaa jo heti kättelyssä esim. turvallisuussyistä? Tarkoitus olisi viipyä ainakin joulukuuhun saakka ja pidempäänkin riippuen töistä. Tässä on mun meiliosoite, jos haluisit vastata suoraan :) [email protected]
Ajattelin, että parempi meilin välityksellä niin ei tule väliin niitä ihmekommentteja :)

8

975

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annaleena

      Heippa!

      Minäkin ajattelin vastata ja kertoa omat tietoni/vinkkini täältä Barcelonasta.

      Asuntoja kannattaa etsiä ainakin seuraavilta sivustoilta: http://www.loquo.com/, http://www.easypiso.com/, http://pisocompartido.com/ ja http://www.idealista.com/pagina/portada.

      On hyvä idea vuokrata huone kimppakämpästä, jos et aivan huippupalkkaa saa. Täällä yksiöstä joutuu maksamaan alk. 600€ vesi, sähkö, kaasu ym.

      Alueista omasta mielestäni itse Barcelonan kaupungin alueella voit asua melkein missä vain, lukuunottamatta ehkä Zona Francan aluetta, jolla on huono maine. Mukavia alueita ovat esimerkiksi El Born (nuorten aikuisten in-alue), Gracia (kansainválinen opiskelijoiden suosima kaupunginosa), Poble Sec (nousemassa "trendikkääksi" kaupunginosaksi, mutta silti vielä kohtuuhintainen ja omasta mielestäni viihtyisä lähellä Montjuicin puistoja), Eixample (keskiluokkainen alue, jossa upeita rakennuksia), Vila Olimpica (-92 olympialaisia varten rakennettu olympiakylä aivan rannan lähellä) ja tottakai myös oma asuinalueeni Sants (oma suosikkini ;), joka on enemmän "työláiskaupunginosa", mutta todella rauhallinen ja turvallinen enemmän "kylämäinen" alue kapeine kujineen ja mataline rakennuksineen ilman pelkoa taskuvarkaista.

      Aivan keskustasta Las Ramblasin läheltä en vuokraisi asuntoa, sillä asunnot saattavat olla huonokuntoisia, hintaansa nähden kalliita ja alue muutenkin rauhatonta johtuen turistimassoista ja niiden perässä juoksevista taskuvarkaista. Lisäksi aivan keskustasta on hankala löytää kohtuuhintaisia kauppoja ja supermarketteja jokapäiväiseen elämään... ;)

      Toivottavasti tästä oli jotain apua ja kysele, jos haluat tietää jotain lisää!

      • pian muutto :)

        Heippa Anna-Leena!

        Kiitoksia kovasti vastauksesta! Sivuilta löytyi paljonkin hyviä vaihtoehtoja. Osaisitko kertoa vielä työpaikoista jotakin..eli töitä on meillä tytöillä ainakin eka kuukausi, mutta halua olisi viipyä jouluun asti tai pidempään. Mistähän kannattaisi kysellä? Ollaan kumpikin 23-vuotiaita ja jonkun verran espanjaa(sekä italiaa) puhuvia ja totta kai englanti sujuu hyvin. Kuulin, että baareista voisi ulkomaalaiset saada töitä? Oot itse tainnut viipyä jo pidempääkin siellä Espanjassa? :)


      • annaleena
        pian muutto :) kirjoitti:

        Heippa Anna-Leena!

        Kiitoksia kovasti vastauksesta! Sivuilta löytyi paljonkin hyviä vaihtoehtoja. Osaisitko kertoa vielä työpaikoista jotakin..eli töitä on meillä tytöillä ainakin eka kuukausi, mutta halua olisi viipyä jouluun asti tai pidempään. Mistähän kannattaisi kysellä? Ollaan kumpikin 23-vuotiaita ja jonkun verran espanjaa(sekä italiaa) puhuvia ja totta kai englanti sujuu hyvin. Kuulin, että baareista voisi ulkomaalaiset saada töitä? Oot itse tainnut viipyä jo pidempääkin siellä Espanjassa? :)

        Nuo linkit, jotka Sofia jo antoikin, ovat hyviä työpaikan etsintään...

        Pikkuvinkkinä; tänne haetaan jatkuvasti natiivisuomenkielisiä helpdeskejä, jotka puhuvat lisäksi ainakin englantia. Näitä paikkoja voi hakea vaikka infojobs- tai loquo-sivustoilla hakusanoilla Finnish, Finish (espanjalaiset usein jostain syystä kirjoittaa kielemme ilman toista ännää...) taikka finlandes.

        Lisäksi ulkomaalaisten rekrytointiin on erikoistunut Talent Search (http://www.talentsearchpeople.com/english/barcelona/talent-search-people.html), joka tarjoaa töitä lähinnä EU-alueen asukkaille natiivin kielitaitoa vaativiin töihin.


    • Sofía

      Moi, komppaan täydellisesti Annaleenaa, sen vaan lisään, että Ravalin (barrio Xino) aluetta en suosittele (eli Ramblan ja Paralello kadun väliin jäävä alue).

      Kiva asuin alue on myös Clot, jonne pääsee metrolla keskustasta kätevästi ehkä hieman Santsin tyylinen, "tavallisia" ihmisiä, vuokrat keskustaa ehkä hieman edullisempia.

      Työtilanteesta on vaikea sanoa :-/ Osaatteko espanjaa? Jos osaatte niin vaan, suoraan kysymään CV:n kanssa baareista/hotelleista jne. Täällä käytetään paljon työnvälitystoimistoja mm. Manpower, Adecco, Katso sivua Infojobs.net, infoempleo.com tai loquo.com.

      Tervetuloa! :)

      • ohhoh..

        Me asutaan 08001 asuinalueella, aivan Ramblasin läheisyydessä ja mielestäni täällä on aivan hyvä asua, ei järjestyshäiriöitä eikä varkauksia, tosin en tiedä onko täällä tavallisia ihmisiä... Millasia "tavalliset" ihmiset ovat Sofia?


      • Sofía
        ohhoh.. kirjoitti:

        Me asutaan 08001 asuinalueella, aivan Ramblasin läheisyydessä ja mielestäni täällä on aivan hyvä asua, ei järjestyshäiriöitä eikä varkauksia, tosin en tiedä onko täällä tavallisia ihmisiä... Millasia "tavalliset" ihmiset ovat Sofia?

        Tää on niin tätä taas, uskon että suurin osa ihmisistä ymmärtää mitä tarkoitan tavallisilla ihmisillä. Ja pysyn kannassani en suosittele Ravalin aluetta.


      • annaleena
        ohhoh.. kirjoitti:

        Me asutaan 08001 asuinalueella, aivan Ramblasin läheisyydessä ja mielestäni täällä on aivan hyvä asua, ei järjestyshäiriöitä eikä varkauksia, tosin en tiedä onko täällä tavallisia ihmisiä... Millasia "tavalliset" ihmiset ovat Sofia?

        Onhan Raval siistiytynyt hurjasti siitä, mitä se on joskus (kuulemani mukaan) ollut enkä minäkään pitäisi sitä enää vaarallisena ja vältettävánä kaupunginosana kunhan ei mene sille alueelle, jossa prostituoidut myyvät itseään taikka niille kulmille, joissa kaupataan heroiinia.

        Onhan siellä kaksi suurta museotakin, MACBA ja CCCB, paljon second-hand - ja nuorten suunnittelijoiden liikkeitä, ihania pikku kahviloita ja baareja sekä ravintoloita. Alue on nykyisin maahanmuuttajien lisäksi nuorten suosima alue.

        Tavallisilla ihmisillä ainakin minä ymmärsin ei niin "fiinejä" asukkaita (Länsirannikolta olen aikanaan maailmalle lähtenyt...) kuten esimerkiksi Zona Altalla tapaa, enemmän siis työväenluokkaa (jos niin voi sanoa), joka on asunut samoilla alueilla jo sukupolvien ajan ja joka lähtee ulos viemään roskat roskiin ilman meikkejä...

        Sofia, kiva, että olet palannut kirjoittelemaan äläkä lannistu tälle palstalle tulevista kommenteista! Sinun vinkkejä eri ravintoloista ym. olen minäkin lukenut mielenkiinnolla!!!


      • Sofía
        annaleena kirjoitti:

        Onhan Raval siistiytynyt hurjasti siitä, mitä se on joskus (kuulemani mukaan) ollut enkä minäkään pitäisi sitä enää vaarallisena ja vältettävánä kaupunginosana kunhan ei mene sille alueelle, jossa prostituoidut myyvät itseään taikka niille kulmille, joissa kaupataan heroiinia.

        Onhan siellä kaksi suurta museotakin, MACBA ja CCCB, paljon second-hand - ja nuorten suunnittelijoiden liikkeitä, ihania pikku kahviloita ja baareja sekä ravintoloita. Alue on nykyisin maahanmuuttajien lisäksi nuorten suosima alue.

        Tavallisilla ihmisillä ainakin minä ymmärsin ei niin "fiinejä" asukkaita (Länsirannikolta olen aikanaan maailmalle lähtenyt...) kuten esimerkiksi Zona Altalla tapaa, enemmän siis työväenluokkaa (jos niin voi sanoa), joka on asunut samoilla alueilla jo sukupolvien ajan ja joka lähtee ulos viemään roskat roskiin ilman meikkejä...

        Sofia, kiva, että olet palannut kirjoittelemaan äläkä lannistu tälle palstalle tulevista kommenteista! Sinun vinkkejä eri ravintoloista ym. olen minäkin lukenut mielenkiinnolla!!!

        Moi Annaleena, ehkä me länsirannikkolaiset sitten ymmärretään toisiamme paremmin ;-) Kyllä mullakin on ystäviä jotka asuu Ravalin alueella mutta he ovat paikallisia, ja tosi on että aluetta on "siistitty" mutta ehkä se ei ole paras mahdollinen paikka etsiä asuntoa, ainakaan jos näyttää "guiriltä" eli turistilta. :-P

        Ootko muuten koskaan käynyt Edda (skandi) baarissa? Meillä on työporukan kanssa suunnitteilla mennä joku ilta, olis kiva tietää millanen paikka se on?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      664
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe