Auttakaa tallennettavan dvd:n ja digiboksin yhdistämisessä

tyhmää!

Mulla on Topfield 5100 PVRc sekä LG RC-278 DVD/VHS-yhdistelmä.

Miten saan ensinnäkin DVD:t näkymään yhtään mistään?
Ja toiseksi miten saan Topfieldin kaukosäätimellä vaihdettua sitten DVD-tilaan. Niin ja saanko DVD:hen näkyviin mitään kanavia?

Mä olen niin tyhmä!!!!

Mulla on digiboksi yhdistetty scartilla sekä TV:hen että DVD:hen. Ja DVD scartilla vielä tv:henkin.

Mun ei järki sano enää mittää!

6

1699

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tpi

DVD:t näkyvät televisiosta, kun telkun kaukosäätimestä valitset sen scartin, johon dvd on kytketty. Miten tämä tapahtuu kerrotaan tv ohjekirjassa.

Mitä ihmettä mahdatkaan tarkoittaa toppyn vaihtamisesta dvd-tilaan?

Ja se miten dvd:hen saa kanavia näkyviin on kerrottu noin miljoona kertaa tälläkin foorumilla. Valitset siitä dvd:stä oikean videosisääntulon, sen mihin toppari on kytketty, ja vaihdat kanavia topparista, tai painat siitä playtä, ei paljon järkeä välttämättä suoraan ole dvd:lle tallentaa, vaan enemmänkin sitten siirtää dvd:lle jos nyt telkusta sen arvoista ohjelmaa joskus sattuu tulemaan.
      Se, miten siitä dvd:stä valitaan se videokanava selviää - arvaapas mistä - sen laitteen ohjekirjasta.

• tyhmä kiittää

Kanavat on nyt näkyvissä. Mutta semmoinen ongelma on vielä, että en voi pitää digiboksia päällä kun haluan katsoa DVD:tä. Ne näkyvät samalla AV-kanavalla. Nyt mä en tajua sitte tätä systeemiä.

Sitä paitsi olen lukenut ohjekirjan läpi, mutta ilmeisesti mun topfieldissä ei se nappula toimi millä saisin DVD:n näkyviin. Tai sit mä olen edelleen ihan saapas.

• tpi
        tyhmä kiittää kirjoitti:

Kanavat on nyt näkyvissä. Mutta semmoinen ongelma on vielä, että en voi pitää digiboksia päällä kun haluan katsoa DVD:tä. Ne näkyvät samalla AV-kanavalla. Nyt mä en tajua sitte tätä systeemiä.

Sitä paitsi olen lukenut ohjekirjan läpi, mutta ilmeisesti mun topfieldissä ei se nappula toimi millä saisin DVD:n näkyviin. Tai sit mä olen edelleen ihan saapas.

..on sekä toppari että dvd erikseen scarteilla yhdistetty TV:hen, niin mihmeen nappulaa Topfieldistä haet dvd:n näkymistä varten?
        Valinta tapahtuu TV:stä, jostain kaukosäätimestä löytyy tapa vaihtaa se, mistä scartista kuvaa näytetään. Ja tämä löytyy manuaalista.
        Esim omassa noin 5-7 v vanhassa Panasonicin kuvaputkitelkussa kaukosäätimessä on näppäin "tv/av". Jos katsoo TV:n oman analogivirittimen kuvaa, tätä painamalla tulee kuvan alalaitaan kaukosäätimen värinäppäimiä vastaten mahdollisuus valita av1 - av4 eri videosisääntuloja vastaten. Jos kuva tulee valmiiksi jonkin av-sisääntulon kautta, riittää jonkin värinäppäimen painallus tuomaan valinnat näkyviin.
        Jokin vastaava tapa omassa telkussasikin on.

• kyllä ihan normaalisti
        tpi kirjoitti:

..on sekä toppari että dvd erikseen scarteilla yhdistetty TV:hen, niin mihmeen nappulaa Topfieldistä haet dvd:n näkymistä varten?
        Valinta tapahtuu TV:stä, jostain kaukosäätimestä löytyy tapa vaihtaa se, mistä scartista kuvaa näytetään. Ja tämä löytyy manuaalista.
        Esim omassa noin 5-7 v vanhassa Panasonicin kuvaputkitelkussa kaukosäätimessä on näppäin "tv/av". Jos katsoo TV:n oman analogivirittimen kuvaa, tätä painamalla tulee kuvan alalaitaan kaukosäätimen värinäppäimiä vastaten mahdollisuus valita av1 - av4 eri videosisääntuloja vastaten. Jos kuva tulee valmiiksi jonkin av-sisääntulon kautta, riittää jonkin värinäppäimen painallus tuomaan valinnat näkyviin.
        Jokin vastaava tapa omassa telkussasikin on.

Mun ongelma on se, että kun haluaisin esimerkiks jonkin boksille tallentamani konsertin taltioida ja laitan boksin pääälle, menee DVD-soitin "taustalle"(?) enkä siis pysty käsittelemään sen valikoita kun sitä ei näy missään.

Eli pitääkö mun testata että miltä DVD:n av kanavalta saan boksin juttuja tallennettua? Ja pitääkö mun siis laittaa DVD valmiiksi että kun toistan boksilta ohjelmaa niin painan sitten vaan sitä äänitysnappia? Mä olen yrittänyt etsiä että miten saisin ne eri AV-kanavalle. Tietty niiden pitää samaankin aikaan näkyä että voin tallentaa, mut joku hirvee aivohäiriö mulla nyt vaan on. Kiitos kun et hermostu mun kanssa.
        Mä olen noita ohjevihkoja tankannut, ihan suomenkielisiäkin vielä, mut ei aukee.

• sen nyt menemään
        kyllä ihan normaalisti kirjoitti:

Mun ongelma on se, että kun haluaisin esimerkiks jonkin boksille tallentamani konsertin taltioida ja laitan boksin pääälle, menee DVD-soitin "taustalle"(?) enkä siis pysty käsittelemään sen valikoita kun sitä ei näy missään.

Eli pitääkö mun testata että miltä DVD:n av kanavalta saan boksin juttuja tallennettua? Ja pitääkö mun siis laittaa DVD valmiiksi että kun toistan boksilta ohjelmaa niin painan sitten vaan sitä äänitysnappia? Mä olen yrittänyt etsiä että miten saisin ne eri AV-kanavalle. Tietty niiden pitää samaankin aikaan näkyä että voin tallentaa, mut joku hirvee aivohäiriö mulla nyt vaan on. Kiitos kun et hermostu mun kanssa.
        Mä olen noita ohjevihkoja tankannut, ihan suomenkielisiäkin vielä, mut ei aukee.

että valitsin vaan DVD:stä sen AV1 minkä kautta boksi on yhdistetty valmiiksi ja laitoin muuten talennusvalmiiks, sitten lättäsin boksin päälle ja viimeiseks tallennuksen päälle. Sillä se menee vähän niinku ummikkona mut tallentuu kuitenki.
        Mut kyllä täytyy olla hankalaa...

Kiitos vielä sulle!

• Anonyymi00006
        sen nyt menemään kirjoitti:

että valitsin vaan DVD:stä sen AV1 minkä kautta boksi on yhdistetty valmiiksi ja laitoin muuten talennusvalmiiks, sitten lättäsin boksin päälle ja viimeiseks tallennuksen päälle. Sillä se menee vähän niinku ummikkona mut tallentuu kuitenki.
        Mut kyllä täytyy olla hankalaa...

Kiitos vielä sulle!

Ole hyvä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      60
      5634
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      218
      3733
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      2478
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      22
      2395
    5. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      9
      1318
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      67
      1094
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      91
      1086
    8. Huonosti.

Oletko kohdellut kaivattuasi huonosti? Miksi?
      Ikävä
      102
      1069
    9. Rötösherra käräjillä

Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu
      Ähtäri
      18
      1052
    10. Häneen rakastuminen oli sellaista

että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta
      Ikävä
      79
      985
    Aihe