Pietariin syksyllä

kaitsu011956

Mikä mahtaa olla hintataso paikan päällä nykyisin?
Missä kannattaa vaihtaa valuuttaa?
Mikä on kohtuullinen hinta ateriasta ?
Voisko joku suositella hyvää ruokapaikkaa (hinta/laatu )miel. läheltä Moskova hotellia?
Paljon kysymyksiä, mutta jos sais hyviä vastauksia olisin kiitollinen.

7

1838

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylla..

      Ja Moskovahotellista edemmas kalaan ei valttamatta tarvitse lahtea. Usein kelpaa myos hyvin suoraan ulkomainenvaluutta, jolloin saastatselvaa rahaa! Keskustassa on miellyttavia viihderavintoloita, joissa hinta voi muodostua uskomattomankin kalliiksi, erityisesti jos kuluihin lasketaan mukaan syomiset, samppanjat, taksit, yllarimajotus vaikka Astoriassa jne..

    • Noona

      Hei Kaitsu,

      Onnea vaan kaupunkivalinnasta, Pietari on lyömätön! Vaihda rahaa ihmeessä vasta venäjän puolella vaikka jossain supermarketissa jossa sellainen mahdollisuus löytyy (tietysti mitä kauempana turistikeskustasta sen parempi)sillä kurssi on todella paljon fiksumpi. Hintataso ravintoloissa todella vaihtelee, pikaruoka blini paikoista saa herkullisen annoksen suurinpiirtein eurolla mutta suosittelen esim. Korova (Lehmä) ravintolaa jonka osoitetta voit kysyä vaikka respasta ruoka on aivan taivaallista, myös kaukaasialaiset ravintolat ovat todella kokeilemisen arvoisia. Esim. kenkiä löytyy Pietarista aivan älyttömästi kauppoja on joka kulmassa, laadusta ei tosin aina voi olla varma.
      venäläiset ovat aivan mahtavaa porukkaa ja mielettömän vieraanvaraisia, joskus suomalaiseen makuun pitävät jopa liikaa huolta vieraastaan kun kyselevät jatkuvasti onko kaikki hyvin. Mikäli vodka maistuu saa helposti ystäviä, kannattaa tosin varautua siihen että jengi ei oikeasti puhu hirveästi englantia ja kun katukyltitkin on kyrillisillä kirjaimilla voi olla ongelmia jos ei venäjää osaa laisinkaan. halvat kännit saa juomalla paikallista olutta Baltikaa joka on aivan kelvollista tai paikallista Shampanjaa joka taas on aivan hirveää ylimakeaa litkua.

      Pidä hauskaa!

      • katja

        Heips,

        Ollaan menossa Pietariin lokakuussa. Kiinnostais tämä Korova-ravintola, onko se jossain lähellä keskustaa? Majoitutaan myös Moskova-hotellissa.


      • Noona
        katja kirjoitti:

        Heips,

        Ollaan menossa Pietariin lokakuussa. Kiinnostais tämä Korova-ravintola, onko se jossain lähellä keskustaa? Majoitutaan myös Moskova-hotellissa.

        Terve,
        sain itse kyydin Korovaan autolla mutta aika keskustassa se kyllä oli ja paljon jengiä eli kyllä sen varmasti joku respassa tietää, ainakin toivottavasti :)
        Olin siellä itse illastamassa erään paikallisen kanssa joka omistaa alueella itse ravintoloita ja tiesi aina parhaat paikat, tämä paikka oli tylikäs, ruoka ja palvelu erinomaista eivätkä hinnat mitkään pahat. Suosittelen! Eikä mikään turistirysä, paikalliset kulinaristit siellä herkuttelivat.

        Hyvää reissua!


      • googlella
        Noona kirjoitti:

        Terve,
        sain itse kyydin Korovaan autolla mutta aika keskustassa se kyllä oli ja paljon jengiä eli kyllä sen varmasti joku respassa tietää, ainakin toivottavasti :)
        Olin siellä itse illastamassa erään paikallisen kanssa joka omistaa alueella itse ravintoloita ja tiesi aina parhaat paikat, tämä paikka oli tylikäs, ruoka ja palvelu erinomaista eivätkä hinnat mitkään pahat. Suosittelen! Eikä mikään turistirysä, paikalliset kulinaristit siellä herkuttelivat.

        Hyvää reissua!

        http://www.inyourpocket.com/russia/st_petersburg/restaurants/venue/10357-Korova_Bar.html
        Oliskohan tämä?
        Seikkaperäisemmin: http://www.korovabar.menu.ru/


    • Pirkku

      Hei, vietimme lomaa Pietarissa 13-16.9.07.Varasimme huoneiston netin kautta, kaikki ok kuin oli luvattukin.Paikallisista kaupoista saa ostaa ruokaa ja juomaa, 3: lla eurolla syö aterian paikallisissa kuppiloissa, älä mene mihinkään ulkolaisen näköiseen paikkaan, ulkomaalainen hintataso.Vodka Russian standard ( 50ml ) n. 1 euro kuppilassa. Ensikertalaiset matkaystävämme ihastuivat,lähtevät hekin uudelleen.Vertasivat Tukholman risteilyä ja Pietarin matkaa, Pietari tuli halvemmaksi.Olo tuntui turvalliselta,ei mitään ongelmia.

    • Pirkku

      Jos menet junalla, vaihda rahaa junassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe