Frankfurt vai Bremen ???

Bamse

Hei!

Olisi tarkoitus mieheni kanssa lähteä RyanAirilla Tampereelta joko Bremeniin tai Frankfurtiin 2-3 päiväksi ilman lapsia. Kertokaahan vähän meille näistä kohteista eli kumpaako suosittelisitte? Kummastakaan ei ole kokemusta. Olemme yli 3-kymppisiä joten discot eivät ole matkan tärkein juttu.

Tykkäämme kävellä ja kierellä kaduilla ja toreilla ja tietty shoppailla jonkun verran. Ruokapaikat myös kiinnostaa. Ja hotellejakin saisi mainostaa, eli sellaista joka mielellään keskustassa ja n. 3-4:n tähden hotelli.

Matka pitäisi pian varata joten asialla hieman kiire :)

10

2770

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bremen.

      Käytännöllinen asia. Lähdette siis kaupunkimatkalle. Bremenin lentokenttä on ihan kaupungin alueella (pääsee ratikalla). Frankfurt Hahnin kenttä on taas kymmenniä kilometrejä Frankfurtista. Sitä paitsi Bremenin keskustassa on kaikki tärkeimmät kaupat kävelymatkan päässä, Frankfurtissa ei.

      • -Bremen-

        noista kahdesta ehdottomasti Bremen


      • bremen!

      • Pipa01
        bremen! kirjoitti:

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/200709056548861_uu.shtml

        Tiesitkö, että useimmat ihmiset kuolevat omassa sängyssään? Että kaikkein vaarallisinta on lähteä ajamaan autoa? Että Irakin sodan aikana amerikkalaiset eivät lähteneet lomalle Keski-Eurooppaan kun pelkäsivät olevansa liian lähellä sotaa?
        Pelätähän voi mitä vaan.

        Bremen vaiko Frankfurt on mitä suurimmassa määrin makuasia. Hahnin kenttä vaan ei ole missään Frankfurtin lähelläkään, eli Frankfurtiin on aika matka. Tekisi mieli sanoa, että jos lennätte Hahnin kentälle, niin vuokratkaa auto ja tutustukaa Reinin laaksoon... Bremenissä kenttä taas on melkein kaupungissa.


    • molemmissa käynyt

      Bremen on tosi kiva kaupunki ja sinne on kätevä matkustaa. Vaikka aamulähtö takaisin on hyvin aikaisin, ehtii silti ratikalla lentoasemalle, sillä eka ratikka lähtee keskustasta 4.30 muistaakseni. Yövyimme rautatieasemalla Intercity hotellissa, joka oli siisti ja mukava ja sieltä sai vielä ilmaiset liput Bremenin julkisiin kulkuneuvoihin. Kahden hengen huoneen hinta oli netistä varattuna 64 euroa, siihen kuului aamiainen (lähtöaamuna sen sai pussissa mukaan).

      Sitten Hahn: en ole sieltä koskaan jatkanut Frankfurtiin vaan jäänyt Moselin laaksoon, joka on aivan ihana paikka! Jos menette nyt piakkoin, siellä on vielä ihan kelpo ilmatkin ja mukava kierrellä pienissä viinikaupungeissa. Pyörällä varsinkin on hauska kulkea pitkin Moselin rantaa! Ja kentältä lähimpään pikkukaupunkiin kestää alle puoli tuntia. Lähes rentouttavimmat lomani olen viettänyt Moselin rannalla pienissä majataloissa, jotka ovat samalla viinitiloja.

      • Bamse

        Hei!

        kiitos viestistäsi! Meilläkin Inter City hotelli varattuna. Osaisitko kertoa shoppailusta Bremenissä? Onko edullisempi kuin suomi? Onko samoja ketjuja kuin täällä (H&M yms)? Mitä ostettavaa suosittelet?

        Entäs onko jotain speciaaleja nähtävyyksiä?


      • molemmissa käynyt
        Bamse kirjoitti:

        Hei!

        kiitos viestistäsi! Meilläkin Inter City hotelli varattuna. Osaisitko kertoa shoppailusta Bremenissä? Onko edullisempi kuin suomi? Onko samoja ketjuja kuin täällä (H&M yms)? Mitä ostettavaa suosittelet?

        Entäs onko jotain speciaaleja nähtävyyksiä?

        En käynyt ollenkaan Bremenin kaupoissa (olimme olleet viikon hampurin lähellä ja siellä jo käyneet ostoksilla) mutta kyllä keskustassa näytti olevan tosi paljon muotiliikkeitä, olettaisin että ihan samojen ketjujen liikkeitä kuin joka paikassa Euroopan kaupungeissa. Hintataso lienee aika samanlainen Saksassa kuin Suomessa. Itse en kyllä oikein tykkää saksalaisten pukeutumistyylistä eikä esim. Hampurissa ollut yhtään samalla tavalla kivoja muotivaatteita kuin esim. Liverpoolissa, jossa kävin viime talvena, ja Dublinissakin oli parempia vaatekauppoja.


      • .......
        Bamse kirjoitti:

        Hei!

        kiitos viestistäsi! Meilläkin Inter City hotelli varattuna. Osaisitko kertoa shoppailusta Bremenissä? Onko edullisempi kuin suomi? Onko samoja ketjuja kuin täällä (H&M yms)? Mitä ostettavaa suosittelet?

        Entäs onko jotain speciaaleja nähtävyyksiä?

        Bremen on mun mielestä hyvä paikka shoppailulle, koska keskusta on suht pienellä alueella joten kaupatkin lähellä toisiaan, ja jos sieltä ei vielä saa tyydytettyä shoppailun nälkää niin bussilla pääsee suoraan paikalliseen Ideaparkkiin eli Weserpar, matka kestää reilun puoltuntia ja hotellista saatava lippu käy siihenkin. Intercity hotel on tosi hyvä hotelli ja mun mielestä hyvällä paikalla. Joen rannalla ihana rantakatu joka on täynnä ravintoloita ja hyvää ruokaa. C&A:lta me löysimme edullista ja mieluista shoppailtavaa, H&M:ää en muita ainakaan nähneeni. Kun lähdette hotellista rautatieasemalla ja jatkatte siitä tunnelia läpi, niin vasemmalla näkyy ruokakauppa ja ruokakaupan vieressä on myös edullinen vaatekauppa muistaakseni nimi oli kik discount tai jotain sinnepäin.


      • juuri tullut
        ....... kirjoitti:

        Bremen on mun mielestä hyvä paikka shoppailulle, koska keskusta on suht pienellä alueella joten kaupatkin lähellä toisiaan, ja jos sieltä ei vielä saa tyydytettyä shoppailun nälkää niin bussilla pääsee suoraan paikalliseen Ideaparkkiin eli Weserpar, matka kestää reilun puoltuntia ja hotellista saatava lippu käy siihenkin. Intercity hotel on tosi hyvä hotelli ja mun mielestä hyvällä paikalla. Joen rannalla ihana rantakatu joka on täynnä ravintoloita ja hyvää ruokaa. C&A:lta me löysimme edullista ja mieluista shoppailtavaa, H&M:ää en muita ainakaan nähneeni. Kun lähdette hotellista rautatieasemalla ja jatkatte siitä tunnelia läpi, niin vasemmalla näkyy ruokakauppa ja ruokakaupan vieressä on myös edullinen vaatekauppa muistaakseni nimi oli kik discount tai jotain sinnepäin.

        Olen täysin samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Mukava shoppailikaupunki, ehtii kaikenmoista parissakin päivässä ja hotelli Intercity aivan loistava valinta kaikessa.


    • heli

      Bremen on hyvä soppailun kannalta ja vanha kaupunki todella kaunis. Vaatteet eullisemmat kuin Suomessa. Samoin laukut. Alusaatteet aivan ihania ja laajat valikoimat ja edullisempia. Vaatteet laaadukkaita. Minä pidin todella paljon Ramanda -hotellista vanhan toripaikan laidassa. Hinta 115 e doupleroom/ no breakfast. Hyvää matkaa musikannttein kaupunkiin. Olin siellä kesäkuussa ja lähden sinne itsenäisyyspäivänä uudestaan. Jos lentäsin Frankfurt /Hahniin menisin Trier nimiseen ihanaan historialliseen kaupunkiin. Frankfurtissa olen ollut mutta se ei enää kiinnosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1234
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      61
      778
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      730
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      695
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      636
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      622
    Aihe