Suomi-Kroatia

jasssu-2007

hei, eli olisko ketään jolla on kroatiasta mies?
olis kiva kuulla muistakin :)

56

7913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meitä joitakin

      Mistä päin miehesi on?

      • jasssu-2007

        splitin vierestä, entä sinun? ootteko kauan olleet yhdessä? suomessako asutte?


      • asutaan
        jasssu-2007 kirjoitti:

        splitin vierestä, entä sinun? ootteko kauan olleet yhdessä? suomessako asutte?

        ja yhdessä jo vuosia!


    • ollut jo

      kohta 30 vuotta. Dubrovnikin läheltä olevasta saaresta on kotoisin ja Suomessa on asuttu koko ajan.
      Nyt tosin on suunnitelmissa kunnostaa asuttavaksi, huoneisto, minkä mieheni peri vanhempiensa kuoltua, siis osan omasta kotitalostaan siellä saaressa.
      Kävimme tänä kesänä siellä lomailemassa, viisi vuotta miehellä edellisestä kerrasta ja mulla seitsemän.
      Kaikki on muuttunut siellä parempaan suuntaan. Kiva oli todeta.
      Tekis mieli päästä useamminkin, mutta työesteitä ollut sen verran. ehkä eläkepäivillä sitten vois
      nauttia pidemmästäkin ajasta.
      Onko sulla vasta uusi tuttavuus tämä mies?
      Onko teillä yhteisiä lapsia?

      • jasssu-2007

        Itse asun keski-Euroopassa ja tapasin reilu vuosi sitten tämän miehen, lapsia ei vielä ole. Alussa riitti kaveriporukassa ihmettelijöitä, miten voin alkaa seurustella kroaatin kanssa, mutta nykyään ihmettelevät kuinka herrasmies hän on, aivan eri luokkaa kuin esim. lällyt saksalaismiehet.
        Tänä kesänä olin ensimmäistä kertaa Kroatiassa hänen synnyinseuduilla. Oli mahtava maa, ja turvallinen olo siellä.
        Tapasitteko Suomessa vai ulkomailla? Jos ulkomailla niin kuinka helposti miehesi kotiutui Suomeen? Osaako täydellisesti suomea?


      • zena
        jasssu-2007 kirjoitti:

        Itse asun keski-Euroopassa ja tapasin reilu vuosi sitten tämän miehen, lapsia ei vielä ole. Alussa riitti kaveriporukassa ihmettelijöitä, miten voin alkaa seurustella kroaatin kanssa, mutta nykyään ihmettelevät kuinka herrasmies hän on, aivan eri luokkaa kuin esim. lällyt saksalaismiehet.
        Tänä kesänä olin ensimmäistä kertaa Kroatiassa hänen synnyinseuduilla. Oli mahtava maa, ja turvallinen olo siellä.
        Tapasitteko Suomessa vai ulkomailla? Jos ulkomailla niin kuinka helposti miehesi kotiutui Suomeen? Osaako täydellisesti suomea?

        ja tuli laivan kanssa mun kotikaupunkiin.
        Se oli meidän kohtalo, mikä silloin toteutui. Siis rakkautta ensi silmäyksellä.
        Laiva tuli Suomeen ens. ja viim. kerran. Ravintolan baarissa tavattiin, kolmantena päivänä hän jo kosi, enkä epäröinyt hetkeäkään. Jotenkin vain tiesin, että tämä se on.
        Tapasimme siis Suomessa syyskuussa ja seuraavana keväänä toukokuussa mieheni muutti Suomeen.
        Oppi kielen tosi nopeasti, vajaassa vuodessa.
        Hän on myös ollut jo vuosia poliisilaitoksen virallisena tulkkina ex-Jugoslavian alueelta tulleille.
        Mies kotiutui tosi nopeesti. N. 6 vuotta Suomeen tulosta, ostimme omakotitalon. Muutaman viikon siellä asuttuamme ajoimme kerran kotiin yhdessä ja kun lähestyimme kotia, niin mies sanoi, että hänestä tuntuu kuin hän olisi aina asunut täällä, ei missään muualla.
        Sanoin, että ihanko totta, että et edes Jugossa, niin hän sanoi vaan , et just niin, vain täällä.
        Välitä kyllä tuntuu, että hän on suomalaisempi, kuin suomalaiset.
        Kaikki tuntemani Kroatit tai ex-Jugot, ovat sanoneet viihtyvänsä täällä.
        Viisi vuotta oli sitä koti-ikävää sen verran, että joka kesä sinne oli päästävä, mutta sen jälkeen on helpottanut.
        Se on ihan tutkittu juttu, että oli muutto mihin tahansa, niin aikuisella kestää viisi vuotta, ennen kuin tuntee olevansa kotona.


      • agsentti jo
        zena kirjoitti:

        ja tuli laivan kanssa mun kotikaupunkiin.
        Se oli meidän kohtalo, mikä silloin toteutui. Siis rakkautta ensi silmäyksellä.
        Laiva tuli Suomeen ens. ja viim. kerran. Ravintolan baarissa tavattiin, kolmantena päivänä hän jo kosi, enkä epäröinyt hetkeäkään. Jotenkin vain tiesin, että tämä se on.
        Tapasimme siis Suomessa syyskuussa ja seuraavana keväänä toukokuussa mieheni muutti Suomeen.
        Oppi kielen tosi nopeasti, vajaassa vuodessa.
        Hän on myös ollut jo vuosia poliisilaitoksen virallisena tulkkina ex-Jugoslavian alueelta tulleille.
        Mies kotiutui tosi nopeesti. N. 6 vuotta Suomeen tulosta, ostimme omakotitalon. Muutaman viikon siellä asuttuamme ajoimme kerran kotiin yhdessä ja kun lähestyimme kotia, niin mies sanoi, että hänestä tuntuu kuin hän olisi aina asunut täällä, ei missään muualla.
        Sanoin, että ihanko totta, että et edes Jugossa, niin hän sanoi vaan , et just niin, vain täällä.
        Välitä kyllä tuntuu, että hän on suomalaisempi, kuin suomalaiset.
        Kaikki tuntemani Kroatit tai ex-Jugot, ovat sanoneet viihtyvänsä täällä.
        Viisi vuotta oli sitä koti-ikävää sen verran, että joka kesä sinne oli päästävä, mutta sen jälkeen on helpottanut.
        Se on ihan tutkittu juttu, että oli muutto mihin tahansa, niin aikuisella kestää viisi vuotta, ennen kuin tuntee olevansa kotona.

        puheessasi, sitä se ulkomaalaisuus teettää.


      • zena
        agsentti jo kirjoitti:

        puheessasi, sitä se ulkomaalaisuus teettää.

        suomalaisuus sullakin teettää? Tyhmyytesi paljastuu jo lyhyessä kirjoituksessasi.
        Mikä on agsentti?
        Miten voit tietää miten puhun, tiettävästi tässä näkee vain kirjoitusta, aivan ilman ääntä.
        Onko sulla hajuakaan mitä yrität sanoa ja kuinka kompastuit omaan näppäryyteesi. Yrität briljeerata vierasperäisillä sanoilla tietämättä edes miten ne kirjoitetaan tai mitä ne tarkottaa. Hyvä Suomi.


      • jasssu-2007
        agsentti jo kirjoitti:

        puheessasi, sitä se ulkomaalaisuus teettää.

        kyselin tässä vaa muita, joilla on kroatialainen mies. en kaivannut keskusteluun ketään valittajaa tällä kertaa. eiköhä aiheesta poikkeeminen riitä?


      • Muuttaja

        Asutteko vielä Suomessa? Onko miehesi kotiutunut hyvin? Muutimme kroatialaisen mieheni kanssa Suomeen muutama vuosi sitten päästyämme varhaiseläkkeelle.


      • Agsentti
        zena kirjoitti:

        suomalaisuus sullakin teettää? Tyhmyytesi paljastuu jo lyhyessä kirjoituksessasi.
        Mikä on agsentti?
        Miten voit tietää miten puhun, tiettävästi tässä näkee vain kirjoitusta, aivan ilman ääntä.
        Onko sulla hajuakaan mitä yrität sanoa ja kuinka kompastuit omaan näppäryyteesi. Yrität briljeerata vierasperäisillä sanoilla tietämättä edes miten ne kirjoitetaan tai mitä ne tarkottaa. Hyvä Suomi.

        Voi voi. Sitä se ulkomaalaisuus todellakin teettää. Azentti kuuluu puheesta, agsentilla ei ole mitään tekemistä puheen kanssa. Toivottavasti käytätte skondooria jotta sivistymättömyytenne ei tartu seuraaville tsygootipolville munasolusarjoista puhumattakaan!


    • Leptir

      Moikka Jasssu,Minulla on mies kroatiasta, missäpäin suomea asusatelette, Etelä-suomessa vai? Oletko minkä ikäinen?Onko miehesi, mikä uskonnoltaan.
      Käydään joka vuosi kroatiassa.Olisi kiva vaihtaa "kuulumisia" onpas täälläkin "Budala" porukkaa..;))

      • jasssu-2007

        Asun ulkomailla ja täällä olen miehen tavannut ;) Oon parikymppinen.. Mieheni tai poikaystäväni on katolilainen. Entäs sä? Kuinka kauan olette olleet yhdessä? Mitä uskontoa miehesi on`? Entä missä ja kuinka tapasitte :) ..ja ikäsi?


      • Leptir
        jasssu-2007 kirjoitti:

        Asun ulkomailla ja täällä olen miehen tavannut ;) Oon parikymppinen.. Mieheni tai poikaystäväni on katolilainen. Entäs sä? Kuinka kauan olette olleet yhdessä? Mitä uskontoa miehesi on`? Entä missä ja kuinka tapasitte :) ..ja ikäsi?

        Aijaa, että et asustelekkaan suomessa,Olen tavannut hänet Suomessa, perinteisisti Ravintolassa, olemme olleet yli 8vuotta yhdessä.Mieheni on katolinen myös=)
        Miten te olette tavanneet?kauan olette olleet yhdessä Minä olen 25vuotias.
        Missäpäin maailmaa asustelette?


      • jasssu-2007
        Leptir kirjoitti:

        Aijaa, että et asustelekkaan suomessa,Olen tavannut hänet Suomessa, perinteisisti Ravintolassa, olemme olleet yli 8vuotta yhdessä.Mieheni on katolinen myös=)
        Miten te olette tavanneet?kauan olette olleet yhdessä Minä olen 25vuotias.
        Missäpäin maailmaa asustelette?

        ollaan tavattu baarissa, yllätys. ollaan yhdessä oltu vasta reilun vuoden ja asustellaa keski-euroopassa..


      • keski-euroopasta
        jasssu-2007 kirjoitti:

        ollaan tavattu baarissa, yllätys. ollaan yhdessä oltu vasta reilun vuoden ja asustellaa keski-euroopassa..

        Missähän piireissä oikein pyörit kun jugon sait mieheksesi? Omassa asuinmaassa ei kyllä juuri tule kuuloonkaan että paikalliset niiden tai turkkilaisten kanssa seurustelisi. En voisi omalla kohdallakaan koskaan kuvitella sellaista vaikkapa joitakin tunnenkin.


      • zena
        keski-euroopasta kirjoitti:

        Missähän piireissä oikein pyörit kun jugon sait mieheksesi? Omassa asuinmaassa ei kyllä juuri tule kuuloonkaan että paikalliset niiden tai turkkilaisten kanssa seurustelisi. En voisi omalla kohdallakaan koskaan kuvitella sellaista vaikkapa joitakin tunnenkin.

        väitätkö, ettei kukaan missään muualla euroopassa mene naimisiin Jugojen tai ex-jugojen kanssa, saatikka et seukkailisi???
        Suppea-alaisesti ajattelet, jospa vähän laajentaisit näkökenttääsi, niin saattaisit yllättyä.
        Muualla ihmiset arvostelevat tai arvostavat ihmisiä henkilön mukaan, ei kansallisuuden.


      • keski-euroopasta
        zena kirjoitti:

        väitätkö, ettei kukaan missään muualla euroopassa mene naimisiin Jugojen tai ex-jugojen kanssa, saatikka et seukkailisi???
        Suppea-alaisesti ajattelet, jospa vähän laajentaisit näkökenttääsi, niin saattaisit yllättyä.
        Muualla ihmiset arvostelevat tai arvostavat ihmisiä henkilön mukaan, ei kansallisuuden.

        mutta tapaavat seurustella ja mennä naimisiin keskenään. Tiedän kyllä että suomalaiset naiset Suomessa mielellään ottavat niitä miehikseen, täällä ei kyllä ole ollenkaan niin. Ja jos nyt kuvittelet että täällä jotenkin erityisesti arvostetaan ex-jugoja (tai turkkilaisia) niin väärässä valitettavasti olet. Olen asunut tässä maassa 8 vuotta joten uskon tietäväni aika tarkkaan mistä puhun.


      • zena
        keski-euroopasta kirjoitti:

        mutta tapaavat seurustella ja mennä naimisiin keskenään. Tiedän kyllä että suomalaiset naiset Suomessa mielellään ottavat niitä miehikseen, täällä ei kyllä ole ollenkaan niin. Ja jos nyt kuvittelet että täällä jotenkin erityisesti arvostetaan ex-jugoja (tai turkkilaisia) niin väärässä valitettavasti olet. Olen asunut tässä maassa 8 vuotta joten uskon tietäväni aika tarkkaan mistä puhun.

        tiedän vain, että pieleen menee kun ihmisiä arvostellaan syntyperänsä perusteella ja niputetaan kaikki samaan ja samanlaisiksi.
        Oletko ruotsalaisten kanssa samaa mieltä, että suomalaiset ovat kaikki tyhmiä ja alempaa kastia?


      • keski-euroopasta
        zena kirjoitti:

        tiedän vain, että pieleen menee kun ihmisiä arvostellaan syntyperänsä perusteella ja niputetaan kaikki samaan ja samanlaisiksi.
        Oletko ruotsalaisten kanssa samaa mieltä, että suomalaiset ovat kaikki tyhmiä ja alempaa kastia?

        suomalaisten ja ruotsalaisten suhtautuminen toisiinsa on kuin esim. saksalaisten suhtautuminen tiettyihin napurimaihinsa ja päinvastoin. Sitä nyt ei oikein voi verrata siihen että yhden maan väkiluku kasvaa kymmenen vuoden aikana lähes kaksi miljoonaa ja tästä on suurin osa maahanmuuttajia entisestä jugoslaviasta ja turkista. Tästä johtuu isoja ongelmia ja sen mukaisia asenteita, joista Suomessa ei tiedetä juuri mitään.


      • ????
        keski-euroopasta kirjoitti:

        mutta tapaavat seurustella ja mennä naimisiin keskenään. Tiedän kyllä että suomalaiset naiset Suomessa mielellään ottavat niitä miehikseen, täällä ei kyllä ole ollenkaan niin. Ja jos nyt kuvittelet että täällä jotenkin erityisesti arvostetaan ex-jugoja (tai turkkilaisia) niin väärässä valitettavasti olet. Olen asunut tässä maassa 8 vuotta joten uskon tietäväni aika tarkkaan mistä puhun.

        Mitä merkitystä sillä on mitä muut ex-jugoista ajattelevat ja että suomalaiset naiset menevät heidän kanssaan naimisiin? Harvemmin olen heidän kuullut kohtelevan vaimojaan huonosti (puhun nyt sitten kristitytistä ex-jugoista ja jokaisesta kansakunnasta löytyy aina muutamia mätämunia)joten eikö pääasia ole että löydetään puoliso jonka kanssa ollaan onnellisia.


      • Leptir
        keski-euroopasta kirjoitti:

        Missähän piireissä oikein pyörit kun jugon sait mieheksesi? Omassa asuinmaassa ei kyllä juuri tule kuuloonkaan että paikalliset niiden tai turkkilaisten kanssa seurustelisi. En voisi omalla kohdallakaan koskaan kuvitella sellaista vaikkapa joitakin tunnenkin.

        Mikä ihme porukkaa täällä vaivaa??
        kauheen rasistista porukkaa kyllä jotkut,Ei onneksi kaikki:) Miksi ihmeessä niitä jugoja mollaatte?! Mielestäni tämä "jugo" kenen kanssa olen ollut jo vuosia, on parempi mies kuin yksikään suomalainen, mutta ymmärrän,että "joillain" suomalaisilla on tämä lippakatse, heti leimaavat jos on ulkolaisen kanssa, saan ainakin olla oma itseni,eikä tarvitse miehen takia uskontoa tms..vaihtaa..
        Keski-Euroopalle:-voi sua, taitaa sull olla aika ahdasmielinen toi ajatumaailma..No toki ymmärrän, kun et muiden kulttuuria ymmärrä;))


      • jasssu-2007
        keski-euroopasta kirjoitti:

        mutta tapaavat seurustella ja mennä naimisiin keskenään. Tiedän kyllä että suomalaiset naiset Suomessa mielellään ottavat niitä miehikseen, täällä ei kyllä ole ollenkaan niin. Ja jos nyt kuvittelet että täällä jotenkin erityisesti arvostetaan ex-jugoja (tai turkkilaisia) niin väärässä valitettavasti olet. Olen asunut tässä maassa 8 vuotta joten uskon tietäväni aika tarkkaan mistä puhun.

        no hyvä et sä pysyt kaukana niistä jugoista ja oot onnelline! kannattas tutustuu ihmisii ennenku alkaa mollaamaa koko kansaa..
        mut so, parempaa miestä, kuin tää hirvee jugo, suomesta tuskin löytyy.

        ja edelleekää en kaivannu tänne ketää rasisteja jotka alkaa aukoo mite hirveetä kansaa jugot on.
        eläkää onnellista elämäänne suomalaiste juoppoje kaa ja tulkaa sit sanomaa, kun avioero on vireillä, kuinka mokasitte miehenne suhteen.


      • zena
        keski-euroopasta kirjoitti:

        suomalaisten ja ruotsalaisten suhtautuminen toisiinsa on kuin esim. saksalaisten suhtautuminen tiettyihin napurimaihinsa ja päinvastoin. Sitä nyt ei oikein voi verrata siihen että yhden maan väkiluku kasvaa kymmenen vuoden aikana lähes kaksi miljoonaa ja tästä on suurin osa maahanmuuttajia entisestä jugoslaviasta ja turkista. Tästä johtuu isoja ongelmia ja sen mukaisia asenteita, joista Suomessa ei tiedetä juuri mitään.

        Kyllä suomalaiset saivat kuulla kaikenlaista muuttaessaan joskus 60-luvulla sankoin joukoin ruotsiin työn perässä. Minä puhuin siis siitä ajasta, kun niin tapahtui. Suomalaiset niputettiin ihan samalla tavalla vain kielitaidottomuutensa ja kansallisuutensa perusteella.
        Nykyään, kun Ruotsissakin on jo niin paljon muita kansallisuuksia, saavat suomalaiset olla rauhassa.
        Samoin Suomen mustalaiset ovat erittäin tyytyväisiä maahanmuuttajista, koska heihin ei enää kiinnitetä niin paljon huomiota.
        Sitäpaitsi tyttäreni on asunut Saksassa jo useita vuosia, et kyllä Saksan tilanteesta jotain tiedän minäkin. Et ole ainut "asiantuntija".
        Saatanpa jopa tietää sellaistakin esim. sosiaalipuolelta, mitä sinä et ole koskaan kuullutkaan.
        En tiedä minkälaisissa piireissä itse siellä viihdyt, mutta tiedän, ettei kaikki Saksassakaan ole yhtä kielteisesti ajattelevia kuin sinä.


      • Bubamara
        keski-euroopasta kirjoitti:

        mutta tapaavat seurustella ja mennä naimisiin keskenään. Tiedän kyllä että suomalaiset naiset Suomessa mielellään ottavat niitä miehikseen, täällä ei kyllä ole ollenkaan niin. Ja jos nyt kuvittelet että täällä jotenkin erityisesti arvostetaan ex-jugoja (tai turkkilaisia) niin väärässä valitettavasti olet. Olen asunut tässä maassa 8 vuotta joten uskon tietäväni aika tarkkaan mistä puhun.

        No tiedoksesi vaan, täällä Suomessa on vähän eri juttu. Ex-jugot eivät yleisesti ottaen mene keskenään naimisiin, heitä on täällä huomattavasti vähemmän kuin siellä Keski-Euroopassa. Minä olen olen ollut 12 vuotta onnellisesti naimisissa kroaatin kanssa. Ymmärrät varmaan, että siellä kun niitä jugoja on niin paljon, niitä riittää kaikkiin yhteiskuntaluokkiin. Alimmat varmaan samoissa piireissä kuin sinä. Täällä Suomessa taas jugot ovat "paremmissa piireissä" ja tulleet Suomeen hyvin monella tapaa, erilaisin perustein kuin sinne Keski-Eurooppaan. Olet perehtynyt vain siihen kuinka jugojen asiat siellä on, sinulla ei ole harmaita aavistusta siitä kuinka asiat täällä Suomessa ovat!


      • justi*
        Bubamara kirjoitti:

        No tiedoksesi vaan, täällä Suomessa on vähän eri juttu. Ex-jugot eivät yleisesti ottaen mene keskenään naimisiin, heitä on täällä huomattavasti vähemmän kuin siellä Keski-Euroopassa. Minä olen olen ollut 12 vuotta onnellisesti naimisissa kroaatin kanssa. Ymmärrät varmaan, että siellä kun niitä jugoja on niin paljon, niitä riittää kaikkiin yhteiskuntaluokkiin. Alimmat varmaan samoissa piireissä kuin sinä. Täällä Suomessa taas jugot ovat "paremmissa piireissä" ja tulleet Suomeen hyvin monella tapaa, erilaisin perustein kuin sinne Keski-Eurooppaan. Olet perehtynyt vain siihen kuinka jugojen asiat siellä on, sinulla ei ole harmaita aavistusta siitä kuinka asiat täällä Suomessa ovat!

        "Alimmat varmaan samoissa piireissä kuin sinä"
        Asun myös keski-euroopassa ja Suomalaiset ei pyöri "alimmissa" piireissä. Suomalaiset ovat aika paljon muitten Suomalaisten kanssa ja työkavereiden, riippuen vähän mitä tekee. Ja harvoin Suomalaiset tekee sitä "alinta" työtä. Oma kaveripiirini on aika monikansallinen ja siihen kuuluu myös Kroatialaisia, mutta he eivät ole sitä "alintatasoo".


      • keski-euroopasta
        justi* kirjoitti:

        "Alimmat varmaan samoissa piireissä kuin sinä"
        Asun myös keski-euroopassa ja Suomalaiset ei pyöri "alimmissa" piireissä. Suomalaiset ovat aika paljon muitten Suomalaisten kanssa ja työkavereiden, riippuen vähän mitä tekee. Ja harvoin Suomalaiset tekee sitä "alinta" työtä. Oma kaveripiirini on aika monikansallinen ja siihen kuuluu myös Kroatialaisia, mutta he eivät ole sitä "alintatasoo".

        Täällä on ihan sama mitä "luokkaa" jugot ovat, samalla lailla niihin kyllä tunnutaan suhtautuvan ja keskenään nuo yleensä pyörivät ja seurustelevat. Ja niinkuin aiemmin sanoin, tunnen minäkin muutaman kroaatin ja serbin ja ihan työssäkäyviä ihmisiä ovat. Mutta oli miten oli, en tykkää niiden mentaliteetista ja siksikään en voisi kuvitella läheisempää suhdetta tai edes luottamuksellista ystävyyssuhdetta niiden kanssa. Taitavat ajatella minusta ihan samalla tavalla, ei siinä mitään. Kotikaupungissani ei juuri suomalaisia ole ja oma ystäväpiiri koostuu ihan paikallisista asukkaista.


      • Bubamara
        keski-euroopasta kirjoitti:

        Täällä on ihan sama mitä "luokkaa" jugot ovat, samalla lailla niihin kyllä tunnutaan suhtautuvan ja keskenään nuo yleensä pyörivät ja seurustelevat. Ja niinkuin aiemmin sanoin, tunnen minäkin muutaman kroaatin ja serbin ja ihan työssäkäyviä ihmisiä ovat. Mutta oli miten oli, en tykkää niiden mentaliteetista ja siksikään en voisi kuvitella läheisempää suhdetta tai edes luottamuksellista ystävyyssuhdetta niiden kanssa. Taitavat ajatella minusta ihan samalla tavalla, ei siinä mitään. Kotikaupungissani ei juuri suomalaisia ole ja oma ystäväpiiri koostuu ihan paikallisista asukkaista.

        Täällä Suomessa ex-jugojen mentaliteetti (joka sinulle näyttää olevan se ongelma) on niin sulautunut suomalaiseen, että ei mitenkään erotu joukosta. Taitaa ne kuumakallet ja muut epäluotettavat olla kaikki siellä Keski-Euroopassa.


      • Cindy22
        keski-euroopasta kirjoitti:

        mutta tapaavat seurustella ja mennä naimisiin keskenään. Tiedän kyllä että suomalaiset naiset Suomessa mielellään ottavat niitä miehikseen, täällä ei kyllä ole ollenkaan niin. Ja jos nyt kuvittelet että täällä jotenkin erityisesti arvostetaan ex-jugoja (tai turkkilaisia) niin väärässä valitettavasti olet. Olen asunut tässä maassa 8 vuotta joten uskon tietäväni aika tarkkaan mistä puhun.

        Ei kait viesteissä tarkoitettukaan mitään erityistä arvostusta ??
        Itse lähinnä ajattlen, että ihmiset ovat tavnneet,niinkuin nyt tavata tuppaa, ja sitten ihastuneet, rakastuneet jne.
        Näin minulle kävi suomessa. Vähän tyyliin halolla päähän,mutta meidän suhteessa minä en ollut ainoa:-) taisi sama halko heilua:-)


      • Cindy22
        ???? kirjoitti:

        Mitä merkitystä sillä on mitä muut ex-jugoista ajattelevat ja että suomalaiset naiset menevät heidän kanssaan naimisiin? Harvemmin olen heidän kuullut kohtelevan vaimojaan huonosti (puhun nyt sitten kristitytistä ex-jugoista ja jokaisesta kansakunnasta löytyy aina muutamia mätämunia)joten eikö pääasia ole että löydetään puoliso jonka kanssa ollaan onnellisia.

        Aloin miettimään samaa,kun luin väittelynpoikasta.
        Eiköhän palsta ole tarkoitettu sille, että voidaan jakaa kokemuksia, eikä väitellä kuka tietää mistäkin enemmän:-)
        Sellainen ei johda mihinkään.


      • Cindy22
        keski-euroopasta kirjoitti:

        Täällä on ihan sama mitä "luokkaa" jugot ovat, samalla lailla niihin kyllä tunnutaan suhtautuvan ja keskenään nuo yleensä pyörivät ja seurustelevat. Ja niinkuin aiemmin sanoin, tunnen minäkin muutaman kroaatin ja serbin ja ihan työssäkäyviä ihmisiä ovat. Mutta oli miten oli, en tykkää niiden mentaliteetista ja siksikään en voisi kuvitella läheisempää suhdetta tai edes luottamuksellista ystävyyssuhdetta niiden kanssa. Taitavat ajatella minusta ihan samalla tavalla, ei siinä mitään. Kotikaupungissani ei juuri suomalaisia ole ja oma ystäväpiiri koostuu ihan paikallisista asukkaista.

        Eli ollaanko tässä käyty kroaatti. serbi ja ilmeisesti albaani ym keskustelua perusteella "tunnen vain muutaman" ?
        Minä kuvittelin, että ihan puhutaan syvällä kokemuksen rintaäänellä:-)


      • Cindy22
        Leptir kirjoitti:

        Mikä ihme porukkaa täällä vaivaa??
        kauheen rasistista porukkaa kyllä jotkut,Ei onneksi kaikki:) Miksi ihmeessä niitä jugoja mollaatte?! Mielestäni tämä "jugo" kenen kanssa olen ollut jo vuosia, on parempi mies kuin yksikään suomalainen, mutta ymmärrän,että "joillain" suomalaisilla on tämä lippakatse, heti leimaavat jos on ulkolaisen kanssa, saan ainakin olla oma itseni,eikä tarvitse miehen takia uskontoa tms..vaihtaa..
        Keski-Euroopalle:-voi sua, taitaa sull olla aika ahdasmielinen toi ajatumaailma..No toki ymmärrän, kun et muiden kulttuuria ymmärrä;))

        Tuo lippakatse on sana jota me mieheni kanssa olemme käyttäneet ihmisistä,joilla ei ole ollut hajuakaan monikulttuurisista perheistä saati muista kulttuureista ja kansallisuuksista.
        Jos on avoin, saa tietää kaiken kulttuurista ja ainakin meillä kompromisseja ja vapautta ja keskustelua on enmmän kuin koskaan suomalaisen miehen kanssa on ollut. Toki voisi sanoa pehmeästi, että valitettavasti näin on todettava, sillä tämä sama ero on myös naisen arvostamisessa, huolehtimisessa ym.
        Ja kaikki ilman että milliäkään olisi tarvinnut muuttaa itseään. Meillä ei olla haluttu lähteä muuttamaan siis kumpaakaan osapuolta ja vain pidetty rikkautena, että on saatu laajempi katsomus ja tietoutta kummaltakin niin henkilökohtaisen historian kautta kuin kansojemmekin.
        Tällaisista miehistä voisin sanoa, että kannattaa uskaltautua . Minä voin rehellisesti sanoa, että paras miessuhde ikinä. Itse en ole nuori, joten siis ihan oikeita pitkiä ihmissuhdevääntöjä on elämään jo mahtunut. Koskaan ei ole ollut näin helppoa ja tasapainoista parisuhdetta. Eli olen aikalailla onnellinen :-)


      • jasssu2007
        Cindy22 kirjoitti:

        Tuo lippakatse on sana jota me mieheni kanssa olemme käyttäneet ihmisistä,joilla ei ole ollut hajuakaan monikulttuurisista perheistä saati muista kulttuureista ja kansallisuuksista.
        Jos on avoin, saa tietää kaiken kulttuurista ja ainakin meillä kompromisseja ja vapautta ja keskustelua on enmmän kuin koskaan suomalaisen miehen kanssa on ollut. Toki voisi sanoa pehmeästi, että valitettavasti näin on todettava, sillä tämä sama ero on myös naisen arvostamisessa, huolehtimisessa ym.
        Ja kaikki ilman että milliäkään olisi tarvinnut muuttaa itseään. Meillä ei olla haluttu lähteä muuttamaan siis kumpaakaan osapuolta ja vain pidetty rikkautena, että on saatu laajempi katsomus ja tietoutta kummaltakin niin henkilökohtaisen historian kautta kuin kansojemmekin.
        Tällaisista miehistä voisin sanoa, että kannattaa uskaltautua . Minä voin rehellisesti sanoa, että paras miessuhde ikinä. Itse en ole nuori, joten siis ihan oikeita pitkiä ihmissuhdevääntöjä on elämään jo mahtunut. Koskaan ei ole ollut näin helppoa ja tasapainoista parisuhdetta. Eli olen aikalailla onnellinen :-)

        onks sulla sit kans kroatiasta mies ? :-)
        puhut asiaaa!


      • Cindy22
        jasssu2007 kirjoitti:

        onks sulla sit kans kroatiasta mies ? :-)
        puhut asiaaa!

        Mieheni on Kosovon Albaani


      • Leptir
        Cindy22 kirjoitti:

        Tuo lippakatse on sana jota me mieheni kanssa olemme käyttäneet ihmisistä,joilla ei ole ollut hajuakaan monikulttuurisista perheistä saati muista kulttuureista ja kansallisuuksista.
        Jos on avoin, saa tietää kaiken kulttuurista ja ainakin meillä kompromisseja ja vapautta ja keskustelua on enmmän kuin koskaan suomalaisen miehen kanssa on ollut. Toki voisi sanoa pehmeästi, että valitettavasti näin on todettava, sillä tämä sama ero on myös naisen arvostamisessa, huolehtimisessa ym.
        Ja kaikki ilman että milliäkään olisi tarvinnut muuttaa itseään. Meillä ei olla haluttu lähteä muuttamaan siis kumpaakaan osapuolta ja vain pidetty rikkautena, että on saatu laajempi katsomus ja tietoutta kummaltakin niin henkilökohtaisen historian kautta kuin kansojemmekin.
        Tällaisista miehistä voisin sanoa, että kannattaa uskaltautua . Minä voin rehellisesti sanoa, että paras miessuhde ikinä. Itse en ole nuori, joten siis ihan oikeita pitkiä ihmissuhdevääntöjä on elämään jo mahtunut. Koskaan ei ole ollut näin helppoa ja tasapainoista parisuhdetta. Eli olen aikalailla onnellinen :-)

        Moi Cindy22, en jaksanut availla kaikkia keskusteluja, Seurusteletko sinä myös Kroaatin kanssa vai?!suomessa asut vai??!!

        Tästä suomi-kroatia aiheesta tulikin sitten aika suosittu aihe näköjään, Hyvin erilaisia "mielipiteitä" =) Huvittaa lähinnä joidenkin tuo lippakatse...Terkkuja vaan Jasssulle, Bubamaralle ja kaikille kellä nyt tuolta suunnasta se puoliso=) kiva tietää,että EN ole ainut ns.epänormaali heti, jos jugo miehenä..;))


      • Cindy22
        Leptir kirjoitti:

        Moi Cindy22, en jaksanut availla kaikkia keskusteluja, Seurusteletko sinä myös Kroaatin kanssa vai?!suomessa asut vai??!!

        Tästä suomi-kroatia aiheesta tulikin sitten aika suosittu aihe näköjään, Hyvin erilaisia "mielipiteitä" =) Huvittaa lähinnä joidenkin tuo lippakatse...Terkkuja vaan Jasssulle, Bubamaralle ja kaikille kellä nyt tuolta suunnasta se puoliso=) kiva tietää,että EN ole ainut ns.epänormaali heti, jos jugo miehenä..;))

        Eli kyllähän tässä näytän kuuluvan kanssa tähän "tuojottakaa ihmiset kun kaksi eri maalaista liikkuu kaksin tai mitä kamalampaa, yksi suomalainen blondi, ison lauman kanssa- ulkona tai ties missä:-)
        Eli Albaanimies on ja Kosovosta:-)


    • susupossu

      Mitä, onko ongelmia?

    • jassssu2007

      ei edellleenkää!! ihanaa rikkautta saada rakastaa kroatialaista miestä! nyt asutaan yhdessä, hääät tulosssa ja perhe suunnitteilla :)
      siis vuodesta 2006 jo vain rakkautta välillämme. täytyy sanoa ettei suomalaisesta miehestä ois noin hyväks..!

      jassu2007

      • kiva saada

        kuulumisia muutaman vuoden jälkeen.

        Hauska kuulla, että olette onnellisesti yhdessä ja suunnittelette yhteistä tulavaisuutta.


      • i got superman
        kiva saada kirjoitti:

        kuulumisia muutaman vuoden jälkeen.

        Hauska kuulla, että olette onnellisesti yhdessä ja suunnittelette yhteistä tulavaisuutta.

        onpa ihana lukea näitä juttuja.. :) itsellä melko tuore tuttavuus, mutta se miten huomioi muut jne. Olen myyty


    • Mun porukat olivat tätä sakkia, mutta 10 vuoden naimisissaolon jälkeen erosivat (mutsi tykkää olla villi ja vapaa sinkku, joka näkyy mussaki) .... niin ja se näkyy nimessäni D: (kröhömm... omistan nimen, jonka omistamme Suomen kamarassa vain mä ja faijani)

      Nimim. Kohtalon oma

    • i got superman

      Niin ihana mies!

      • Myös toisinpäin

        Olen itse suomalainen mies ja vaimoni on Serbiasta mutta hänen isänsä puolelta sukujuuret on Kroatiasta. Ollaan oltu lähes 10 vuotta jo naimisissa.


    • ToniHR

      Viimeinen julkaisu oli 2014. Onko vielä joku täällä sivulla? Etsin kroatialaisia suomessa mutta aloitan miettiä että ei ole enää haha. On surullista että Saksassa, Ranskassa, Irlannissa on paljon ryhmiä jossa kroatialaiset keskustelevat mutta suomessa ei ole.
      Anteeksi jos jotain on vaarin kirjoitettu, opiskelen vielä :)

      • Gem321

        Kaj sad nije uredu ?
        Evo ja sam Hrvat živim u finskoj.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe