mitä mieltä olette nuortenne seurustelusta jos he seurustelevat? minkä ikäisiä ovat?
miten paljon tiedätte mitä he tekevät keskenään ja mitä ajattelet heidän tekevän? tiedättekö miten paljon koskettelevat toisiaan? kertooko lapsenne mitä?
olisi kiva kuulla muidenkin suhtautumista asiaan, tytär tässä juuri aloittanut seurustelun ja mietityttää mitä he pojan kanssa tekevät, seksiä en kuitenkaan vielä usko.
nuorten seurustelu
7
4339
Vastaukset
- saasasasasasas
Jaa. Ja minkähän ikänen mukula sulla on? 12-vuotias vai 15-vuotias? On melkonen merkitys noilla iöillä.
Mitä he tekevät? Mistä me voimme tietää? Kysy jos vaivaa? Mitä sinä olisit tehnyt heidän iässään?
Kamooon! Luuletko todellakin että hän säästää neitsyyttään 25-vuotiaaksi asti, jolloin menee naimisiin?
Mitä pahaa seksissä on? Luonnolista. Miksei hän saisi harrastaa seksiä? Onko se niin järkyttävää? Lisääntyminenhän on ihmisen biologinen tehtävä. - miemie^^
Jos todellakin haluat tunkeutua lapsesi yksityisalueelle kysymällä hänen seksielämästään, niin tee se edes kunnioittavasti. Koulussa on opetettu ehkäisytapojen hyödyt ja haitat, mutta voithan toki itsekin keskustella lapsesi kanssa asiasta.
Sitten ensimmäiselle vastaajalle; kyllä jotkin ihmiset säästävät itseään avioliittoa varten! Se on omaista päätöksistä kiinni, toivottavasti. - mapee
Mielestäni lapsen intiimit asiat ovat lapsen asia aivan niin kuin meidän aikuistenkin eikä ne sikäli kuulu vanhemmille. Perustyö asian tiimoilta tehdään kyllä paljon aiemmin eikä vasta sitten kun lapsi alkaa seukkaamaan.
Meillä seurustelu on ihan ok. Itseasiassa jopa aika myöhään aloitettu nykyisin eli kun tyttö oli alle 16v, monihan aloittaa paljon aiemmin.
Kyhnäämistä ja pussailua kuuluu ohjelmaan, mahdollisesti muutakin, mutta se on sitä aluetta joka ei minulle kuulu. Varsinaista seksiä ei ole sen tiedän kuitenkin ihan varmasti ja se jossain määrin on helpotus vielä toistaiseksi. Tosin sen aloituksestakaan en kyllä tahdo tietää mitään, kunhan aika on lapselle itselleen sopiva.
Siis asiassa tärkeintä on se että lapsi huolehtii mahdollisen seksin aikana ehkäisystä ja se että se seksi aikanaan on omasta halusta eikä esim painostuksesta tai kun muutkin tms syyllä. Tosin pitää ola aika hyvä itsetunto että uskaltaa sanoa ei ja odottaa sopivaa aikaa.
Noista poikaystävistä vielä sen verran, että meillä poitsu on vähän vanhempi ja se ei lisää turvattomuutta meidän vanhempien silmissä vaan on nimenomaan sellainen vakauttava seikka. Kun ei ole pakko näyttää kavereille jne vaan on jo itse vähän hajulla elämästään eikä elä sitä toisten kautta. Lisäksi olemme tutustuneet toisiimme joten keskinäiset välitkin ovat olemassa. Jotenkin kammottaisi joku finninaamainen teini tytön kimpussa vonkaamassa ja ilman vastuuta ja järkeä kenties vielä... - nuoret
eli poika on kohta 18 ja tyttöystävä vuotta nuorempi. Seurustelu on jatkunut puoli vuotta. he ovat vuoroin meillä tai tytön kotona. Nyhjäämistä jne tietenkin ja yötä ollaan oltu kesän alusta lähtien. Mitä tekevät pojan huoneessa oven takana ei kuulu minulle
Mutta tekevät yhdessä muutakin. Ja hyvänä näen sen että molemmilla ja varsinkin tytöllä on omia harrastuksiaan, joka vielä välillä muunkin nuorison pariin.
Se on olennainen ero omaan nuoruuteen (itse olen vajaa 50), että reilusti tulevat toistensa kotiin. Minulle ei olisi tullut lukioaikana kysymykseenkään että joku poika olisi tullut yökylään tai edes kylään. - vastaa tähän
Vastaan sen nuoren näkökulmasta, vaikka tilanteesta onkin kahdeksan vuotta.
Aloitin seurustelun 14-vuotiaana. Äidilläni ei ollut mitään itse seurustelua vastaan, mutta kun hänelle selvisi ikäeromme, hän vaati miehen näytille. Tarkastus läpäistiin kunnialla =)
Seurustelu rauhoitti minua, eikä vanhempani sitä vastustaneet. Joskin yöpymislupa tuli vasta rippikoulun jälkeen, ja sitä ennen oli ehditty viettää jo yhdet yhteiset joulut ja juhannukset.
Seurustelun ensimmäinen kuukausi meni halaillen ja hiplaillen, mutta sitten (minun aloitteestani) harrastimme seksiä ensimmäisen kerran. Huolehdimme ehkäistystä. Vajaan vuoden kuluttua (ennen sitä yöpymislupaa) hankin e-pillerit, ja äitini oli mukana lääkärillä. Itse hän puhui kivuliaista kuukautisista, mutta tiesi kyllä mistä on kyse - hän kysyi minulta asiaa suoraan kerran, ja minä vastasin rehellisesti. Itkuhan äidiltä silloin pääsi, mutta luulen sen olleen enemminkin sellainen haikea "pikku tyttöni yrittää kasvaa isoksi" -itku kuin surullinen, pelästynyt tms. vakavaa.
Jos äitini olisi saanut päättää, asiat olisivat varmaan menneet toisin. Lähtien jo siitä, ettemme koskaan olisi alkaneet seurustella. Onneksi päätöksen tein kuitenkin minä, koska nyt kahdeksan vuotta myöhemmin tämä mies on aviomieheni ja äidin unelmavävy, mummoni suosikki ja veljenpojan kummisetä.- miemie^^
kuinkakohan suuri on teidän ikäeronne, jos saapi kysyä? kun meillä on 6 vuotta poikaystäväni kanssa.
- edellinen kirj.
miemie^^ kirjoitti:
kuinkakohan suuri on teidän ikäeronne, jos saapi kysyä? kun meillä on 6 vuotta poikaystäväni kanssa.
Meillä oli ikäeroa vielä himpun enemmän.
En suosittele kenellekään hyvin nuorena seurustelun ja seksin aloittamista, ainakaan vanhemman kumppanin kanssa, koska siinä on aina ehdottomasti riskinsä. Mutta tiedän myös sen, että sellainenkin suhde, jonka puolella tilastot ja todennäköisyys eivät ole, voivat onnistua ja vieläpä onnellisesti. Mieti siis tarkkaan mitä teet ja ole varovainen, mutta älä kiellä itseltäsi ihmissuhteita vain ennakkoluulojen vuoksi.
Seksin kanssa voi odottaa (ja mekin olisimme voineet odottaa) edes siihen asti että se on laillista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275