Hei!
Omistan BusterXL:n ja se pitää syksyin/keväin nostaa ja laskea. On käynyt mielessä että jos hankkisi mönkijän nostohommiin.Mönkkärin hankinnankin voisi vaimoväelle perustella.Minkälainen mönkijä riittäisi nostohommiin jos ajatellaan että vene ja traileri saattaisi painaa n. 700-800 kg. Odotan vastauksia ja hyviä vinkkejä kiitos. Mitä lisävarusteita olisi syytä olla (vinssi ?) ?
Mönkijän vetokyky ?
6
9382
Vastaukset
- mönkijällä
Ei taida onnistua mönkijällä veneen nosto trailerilla. jos paketti painaa 700-800kg pitäis mönkijänkin painaa melkeen sen verran. Tosin voishan sen mönkijän aina kiinnittää puuhun ja käyttää mönkijän vinssiä nostamiseen mutta en kyl suosittele. Jos mönkijä painaa vaikka 400kg ja lähet sillä vetämään 700kg massaa edes pienellä nousulla (niinkuin yleensä venerampit on vähän kaltevia) niin mönkijä kyllä lähtee keulimaan ja vene ei liiku mihinkään.
Perustele vaimoväelle mönkijän osto vaikka että sillä voi hyvin tehdä lumityöt talvisin pihasta. =)- on suska
suzukin eiger 400,automaatilla ja 2nopeus aluetta,jäykkä perä,neliveto,tuolla nousee isompikin vene koska jäykälle perälle saa panna aisapainoa reilusti eikä se keuli niinkun "risuperät"ja vaihteiston hitaalla-alueella vetää mitä tahansa,voima ei lopu...nyt nuita näkyy saavan jo alle 6000 euroon uutena,suosittelen...
- kivoi nekin
Vanha pieni rattori. painaa n. 1400 kg joku Dexta tai 35 Ferku ja hitaalla puolella vetää sen mitä pyörä pitää.
Mut jos sen mönkijä pitää olla niin sit perusteluita vaan lisää. - Honda
Mulla on ollu 450 kuutionen 4-veto honda jo 6 vuotta, olen vetänyt sillä henkilö nostinta joka painaa noin 1700-1500kg huonossa maastossa, eikä mitään ongelmaa!!!
- Kaikki onnistuu
Mulla on kans 350cc honda ja hyvin veti henkilönosturia tuola rakennuksilla...
Nyt kun vaihroon tuohon Hondan foreman 500cc sillei ei oo tullu vielä sellasta paikkaa mistä se ei vetääsi... Traktorinkin se nyppää helposti käyntiin eikä keuli! - monkihisti
Kaikki onnistuu kirjoitti:
Mulla on kans 350cc honda ja hyvin veti henkilönosturia tuola rakennuksilla...
Nyt kun vaihroon tuohon Hondan foreman 500cc sillei ei oo tullu vielä sellasta paikkaa mistä se ei vetääsi... Traktorinkin se nyppää helposti käyntiin eikä keuli!Itse olen tuolla polariksen viime vuoden traktorimallilla vedellyt n.1500 kg ja hyvin on liikkunut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3563045Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011473En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi791045Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847