öljypropun avain

Scenic00

Mistä voisi hommata öljypropun avaimen Sceniciin.Vuoden -00 malliin.
Biliassa varmaan suolaisen hintainen? Onko muita kauppoja josta neliön muotoisen oikeanlaisen työkalun löytäisi?

7

2751

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika montakin

      Tuollaisia kauppoja on kuin onkin olemassa.

      Niiden nimi on "autotarvikeliike"

      Sellainen koiranluuta muistuttava valettu avain jonka molemmista päistä sojottaa useita neliö- ja kuusikulmakantoja maksaa yleensä muutaman euron.

      • eurotettu

        Itse ostin Bauhausista parilla eurolla neliöprofiilista tehdyn taltan ja taltan toinen pää on juuri sopiva propun avaukseen (mittaa, muistaakseni 8mm/sivu. Varaosaliikkeestä olisi saanut sopivan työkalun parinkympin työkalusarjan ohessa...


      • tai viila käteen
        eurotettu kirjoitti:

        Itse ostin Bauhausista parilla eurolla neliöprofiilista tehdyn taltan ja taltan toinen pää on juuri sopiva propun avaukseen (mittaa, muistaakseni 8mm/sivu. Varaosaliikkeestä olisi saanut sopivan työkalun parinkympin työkalusarjan ohessa...

        En tiedä mikä mieltymys autotehtailla on käyttää noita neliökantoja öljypropuissa vielä 60 vuotta sen jälkeen kuin kaikissa muissa kiinnittimissä on siirrytty 6-kulmaiseen kantaan tai torxiin mutta onneksi korvike on helppo löytää jos autotallissa on vähänkään enemmän sekalaista rojua.

        Itse löysin työkalupakista tuurnan jonka varsi on neliöprofiilia ja oikean kokoinen. Toisella kerralla tuurna oli hukkunut mutta käteen tarttui jonkin sortin piirtopuikon varsi joka sekin ajoi asian. Onneksi se proppu ei ole kovinkaan tiukassa.

        Tätä ennen viilailin aiempiin autoihin sopivan työkalun tallin hyllyltä löytyneestä 6-kulmaisesta messinkitangosta jonka alkuperästä minulla ei ole aavistustakaan. Tuosta on tainnut syntyä työkalu muutamalla viilan vedolla tähän mennessä kolmeen erilaiseen proppuun.

        Onneksi uusissa on normaalit 6-kulmaiset kannat enkä toisaalta viitsi enää öljynvaihtoja tehdäkään. Öljynvaihdot tehdään käytännössä öljyn hinnalla eikä tarvitse kuskailla öljyisiä kanistereita tavaratilaa sotkemassa kierrätyspisteeseen.


      • Scenic

        Minulla on kyseinen avain ja se on liian iso


      • viila käteen
        Scenic kirjoitti:

        Minulla on kyseinen avain ja se on liian iso

        avaimia on montaa sorttia ja niille on yhteistä se että materiaali on niin pehmeää valuterästä että neliön viilaa tarvittaessa sopivan kokoiseksi muutamalla vedolla jos ei satu muuten mahtumaan.


      • kromivanadiini
        viila käteen kirjoitti:

        avaimia on montaa sorttia ja niille on yhteistä se että materiaali on niin pehmeää valuterästä että neliön viilaa tarvittaessa sopivan kokoiseksi muutamalla vedolla jos ei satu muuten mahtumaan.

        Noita avaimiahan saa siis 2 eurolla autotarvikeliikkeistä. Ongelmana on tosiaan juurikin se pehmeä materiaali. Ostin joskus erehdyksessä sellaisen hieman s-kirjaimen muotoon taivutetun avaimen, jossa oli toisessa päässä 8 mm ja toisessa 10 mm neliö. Öljypropusta vaan kun oli merkkihuollossa nuljattu ne neliön kulmat pyöreäksi ja proppu oli muutenkin vedetty pirun tiukalle niin eihän sitä tuolla 2 euron avaimella saanut auki vaan siitä meni kulmat pyöreäksi heti ensimmäisellä käyttökerralla.

        Osta tai tee itse kunnon työkaluteräksestä valmistettu, räikkään tms. kunnon vääntimeen sopiva suoravartinen työkalu. Tai jos sorrut tuollaiseen räkäraudasta tehtyyn leluun niin karkaise se ainakin ennen käyttöä.


    • Vlv_mies

      Ikkunankahva (sopiva) sopii ainakin Volvon relluversioon mainiosti ja on suht'koht' kovaa aineistakin, jottei mene heti solmuun.
      Jostain vanhasta räikästäkin saanee sopivan ainakin helmen poistamalla?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5209
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4686
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2986
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1747
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      109
      1735
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe