kihlasormus

sama minkälainen?

haluaisin teiltä mielipiteitä kihlasormuksista.
elikkäs olemme poikaystäväni kanssa katselleet sormuksia, ja minä olen jo kauan ollut ihastunut kohinoorin pitsisormukseen, jossa sydämiä sormuksen välissä. täytyykö sormuksen olla aina se perinteinen sileäpintainen sormus? en millään haluaisi sellaista, koska haluan jotain erinlaista. mieheni kyllä haluaa sellaisen, ja niinkait se onkin monella miehellä ainoa vaihtoehto.ja mitä kultaliikkeen myyjä ajattelee jos sanon haluavani sen pitsisormuksen kihlasormukseksi? onko ketään kuka olisi myös poikennut perinteisestä sormuksesta ja valinnut jonkun erinlaisen? saako niin edes tehdä, antavatko liikkeet, vai onko sen juuri oltava kihlasormus valikoimasta(se ei taida niihin kuulua)kiitos vastauksista!

12

3050

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frage

      kai se nyt ihan se ja sama mitä haluat pitää kihlasormuksena,olkoot vaikka tinanen tai tuohinen,niin ja mitä ihmettä se asia myyjälle kuuluu

    • saa olla juuri sellainen

      Mitä itse haluat. SÄ olet menossa kihloihin, ei kultakaupan myyjä. SUN on tarkoitus pitää sitä toivottavasti loppuikäsi. Missään ei määritellä sääntöjä millainen kihlasormus pitäisi olla, no, sen verran ehkä, että sitä on tapana käyttää vasemmassa nimettömässä, mutta sekään mikään pakko ole.

      Itselläni ei ole "perinteinen" sileä, vaan halusin koristeellisesti timanttileikatun sormuksen.

      Pointti on siis se että sun ja sun miehen sormuksista kyse, te itse päätätte mitä haluatte ja toivottavasti teette myös niin!

      Tsemppiä :)

    • Pohjoismaissa

      Perinne sileän kihlasormuksen ostamisesta on tullut meille tietääkseni Ruotsista, mutta monissa muissa maissa naisilla on kihlasormuksena timanttisormus. Suomessakin se tapa on yleistynyt. Katsele vaikka julkisessa liikenteessä ihmisten sormia.

    • täytyisi?

      Tottakai saa ostaa millaisen sormuksen vaan! Vaikka pääasiäismuna sormuksen. Miksi ihmeessä ei saisi? Se on jokaisen oma asia, ei missään tietenkään määrätä (esim. laissa) millainen sormus pitää olla! Tietysti moni haluaa, että sormus sopii vihkisormuksen kanssa yhteen, mutta mitkä sopii, se on makuasia. Voihan joku liikkeen myyjä sanoa mielipiteensä, mutta ei niistä tarvitse välittää. Ei kai liike kuitenkaan kieltäydy myymästä sormusta! Olette ihan yhtä paljon kihloissa vaikka teillä ei ole sormusta tai olette ostaneet sormuksen joka onkin ollut vihkisormusvalikoimassa tai ei ole ollut kummassakaan. Useimmiten moni vaan ostaa esim. sileän sormuksen ja liike mainostaa niitä kihlasormuksina. Ja jos mainitsee, että haluaisi katsoa kihlasormusta he yleensä esittelevät niitä. Mutta toki näyttävät muitakin, jos pyytää. Saahan kihlasormuksen ostaa vaikka ei ole kihloissa tai menossa kihloihin! Sormus mikä sormus...

    • mutta...

      Ns. perinteisesti molemmille tulee sileät sormukset. Mutta perinteistä tietenkin saa poiketa. Myös mies saa ostaa millaisen sormuksen haluaa, miesten sormuksissa on vain vähemmän vaihtoehtoja. Ja useimmat miehet taitaa pitää niistä perinteisistä sormuksista. Eli et tee rikosta, ostitte millaiset sormukset vaan...
      ;-)

    • tärkeä kysymys

      Mitä ajattelit sitten vihkisormukseksi? Kihla- ja vihkisormuksen olisi hyvä sopia yhteen ja kun ei ole nähnyt sormusta, on vaikea kuvitella miten siihen voisi sopia joku timanttisormus lisäksi ja yleensäkin vihkisormuksen oletetaan olevan se näyttävämpi sormus. Voisitko säästää tuon kohinoor-jutskan vihkisormukseksi? Tai ostaa sellaisen muuten itsellesi jos mies ei halua sitä tehdä?

      Pitäisi myös miettiä sitä, kuinka kestävä ja käytännöllinen kyseinen sormus on eli kestääkö se normaalin arkielämän rasitukset vuosikymmeniä ja tuleeko ongelmia esim. siitä, että sormus tarttuu joka paikkaan ja kerää likaa. Pystyykö sormukseen edes tekemään kaiverrusta? Näistä asioista kannattaisi keskustella myyjän kanssa.

      P.s. minusta tuo sormus kuulostaa siltä, että se olisi hyvä huomenlahja tai vuosipäivälahja...

      • kihloihin ja naimisiin

        Mä en ottaisi sileää kihlasormusta, koska se on tylsä. Muiden oletuksista viis.


      • tylsä.........
        kihloihin ja naimisiin kirjoitti:

        Mä en ottaisi sileää kihlasormusta, koska se on tylsä. Muiden oletuksista viis.

        se sileä on. ja ainahan voi vihkisormuksen teettää niin että se on samanmuotoinen/näköinen kihlasormukseen menevä ja sopiva:)


      • kihloihin ja naimisiin
        tylsä......... kirjoitti:

        se sileä on. ja ainahan voi vihkisormuksen teettää niin että se on samanmuotoinen/näköinen kihlasormukseen menevä ja sopiva:)

        Nainen tarvitsee timantteja. Tyylikkäitä sellaisia.


      • ///

        Vihkisormusta ei ole pakko hankkia ollenkaan, eikä ole mitään yleisoletusta, että vihkisormuksen pitäisi olla kihlaa näyttävämpi. Yhtä hyvin kihlasormus voi olla näyttävä timanttiunelma ja vihkisormus kivetön.

        Ap: jos haluat kuvailemasi sormuksen kihlasormukseksi, niin go for it! Ei ole mitään sääntöä, millainen kihlasormuksen tulisi olla. Älä tyydy sileään sormukseen vain siksi, että se joidenkin mielestä on "perinteinen" ja siksi muka ainoa oikea vaihtoehto.


      • noirre

        Kultasepän tyttärenä sanoisin, että juu, suuri osa ottaa kihlasormukseksi ihan vain sileän rinkulan, mutta kyllä kaikenlaisia sormuksia menee kihloiksi ja kun asia nyt on itsellekin ajankohtainen, niin esimerkiksi äitini esitteli minulle vaihtoehtoina lähinnä timanttisormuksia ja kalevalakorun kultasormuksia; hän on kuitenkin monessa asiassa perinteinen ihminen ja myynyt koruja parikymmentä vuotta, joten tuskin se kauhean sopimatonta sitten on. ;) Epäilen, että tuo sileiden sormusten perinne on juurtunut tänne Suomeen osittain siitä syystä, että kihloihin menevillä, usein nuorilla ihmisillä on harvoin paljoa ylimääräistä "törsättäväksi" sormuksiin, ja näin ollen ne valitaan sieltä halvimmasta päästä, eli usein ne tavalliset, sileät renkaat, ehkä pientä kuviointia tai pintahiontaa.

        Harvat ihmiset enää pitävät kihla- ja vihkisormusta samassa sormessa vierekkäin (ja jos sellaista suunnittelee, suosittelen Primavera-sarjaa, joka on tarkoitettukin näin yhdistettäväksi). Miksei kihlasormusta voisi siirtää vaikka toisen käden nimettömään - harvoin niitä molempia samaan aikaan tuijotetaan? Sitä paitsi siinä tapauksessa, että tiedossa ovat pitkätkin kihlajaiset, kannattaa ottaa huomioon että sormet usein paksuuntuvat ajan myötä eikä se kihlasormus välttämättä mahdu enää naimisiin mentäessä koko sormeen.

        Itse siis kannatan juuri sellaisen sormuksen valintaa kuin itseä sillä hetkellä sattuu miellyttämään.


    • valinta.

      Ei todellakaan tarvitse olla sileä perusrinkula. Tottakai valitset sellaisen sormuksen, josta itse pidät! Kultaliikkeen myyjä tuskin ihmettelee asiaa, aika moni valitsee jonkun muun kuin sileän sormuksen kihlaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      107
      7714
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2852
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2432
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2155
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1819
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1583
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1436
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1434
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1397
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1359
    Aihe