kertokaa

minulle...

mikä on hyvä paino saku nartulle?narttumme painaa 35kg tällä hetkellä.kuuleman ei saa kovin painava olla kun lonkat c/c ja kyynereet 0/0 miten muuten voiko c lonkkasella teetättää pentuja kun muu suku on hyvä lonkkasia?isä emo a ja b sekä sisarruksilla myös ja jne..tarkotuksena ei ole teetättää mutta kysyin vaan,luultavasti leikataan koira just sen takia kun ei käytetä jalostukseen.tai sitten en leikkuuta kun koira on täysin terve,ei kohtu tulehuksia yms..kiitos jo etukäteen!!oikein mukavaa syksyn jatkoa ja talven odotusta kaikille sakujen omistajille ja koirille!!=)

4

533

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riippuu

vähän nartun koosta. 35 kg tuntuu aika isolta painolta nartulle. Oma narttuni painaa 29 kg ja on hieman liian lihava eli voisi olla pari kiloa kevyempi. Urokset painaa tällä hetkellä 36 kg 2-vuotias ja 39 kg 6-vuotias (melko iso kokoinen)
      Kyllähän noita pentuja teetetään myös c lonkkaisilla nartuilla. Mutta jos itse käyttäisin c lonkkaista narttua niin olisi sen oltava todella hyväsukuinen ja sillä tulisi olla kunnon tulokset. Eli en aivan tuloksettomalla nartulla pentuja tekisi. Mutta tässä nämä vastaukset kysymyksiisi (omat mielipiteeni) ja oikein hyvää syksynjatkoa myös sinulle ja koirallesi.

• säkäkorkeudesta

Sopiva paino riippuu tosiaan koiran säkäkorkeudesta. Katso koiraa, kyllä sen huomaa jos on liian lihava! Kylkiluiden pitää tuntua.
      C-lonkkaisen jälkeläiset saa vielä rekisteröityä, mutta en kyllä itse käyttäisi, koska sehän on jo lievä lonkkaniveldysplasia. Maailmassa on niin paljon terve (a ja b) lonkkaisia sakuja, joten miksi jalostaa lonkkavikaa, kun se on jo muutenkin saksanpaimenkoirilla ongelmana?? Ja jos c-lonkkaisen astuttaa, niin koiran pitää kyllä muuten olla aika täydellinen, rodunomainen ja luonne erinomainen.
      Rotumääritelmä löytyy: http://www.spl.fi/jalostus/rotumaaritelma/index.php

• Missukka

Edellinen narttuni oli tosi kookas,säkä n. 63 cm ja painoa 32 kg. Siinäkin vähän liikaa koska näyttelyssä tuomari sanoi ettei ole ihan näyttelykunnossa. Nykyiseni on aika kevytrakenteinen säkä n. 58 cm ja painoa 25-26 kg., mutta se onkin sellainen vauhtimimmi, saattaa juosta täysillä tunninkin metsässä. Hyvää syksyä sinullekin

• Riippuu koosta ja tietty lihasmassasta. Lihas kun painaa enempi kun läski. Meil narttu painaa komenkympin molemmin puolin riippuu aina kuin syö. Korkeutta on 61 senttiä tuol neidil. Ja Tuosta pennutuksesta en sano mitää. Ja ei kait nuo c lonkat vaikuta normaali elämään mitenkään. Näin sano lääkäri meille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      111
      5317
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3412
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      92
      3272
    4. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      40
      3166
    5. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1857
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      127
      1605
    7. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1580
    8. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      31
      1566
    9. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      138
      1264
    10. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1169
    Aihe