kertokaa

minulle...

mikä on hyvä paino saku nartulle?narttumme painaa 35kg tällä hetkellä.kuuleman ei saa kovin painava olla kun lonkat c/c ja kyynereet 0/0 miten muuten voiko c lonkkasella teetättää pentuja kun muu suku on hyvä lonkkasia?isä emo a ja b sekä sisarruksilla myös ja jne..tarkotuksena ei ole teetättää mutta kysyin vaan,luultavasti leikataan koira just sen takia kun ei käytetä jalostukseen.tai sitten en leikkuuta kun koira on täysin terve,ei kohtu tulehuksia yms..kiitos jo etukäteen!!oikein mukavaa syksyn jatkoa ja talven odotusta kaikille sakujen omistajille ja koirille!!=)

4

509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riippuu

      vähän nartun koosta. 35 kg tuntuu aika isolta painolta nartulle. Oma narttuni painaa 29 kg ja on hieman liian lihava eli voisi olla pari kiloa kevyempi. Urokset painaa tällä hetkellä 36 kg 2-vuotias ja 39 kg 6-vuotias (melko iso kokoinen)
      Kyllähän noita pentuja teetetään myös c lonkkaisilla nartuilla. Mutta jos itse käyttäisin c lonkkaista narttua niin olisi sen oltava todella hyväsukuinen ja sillä tulisi olla kunnon tulokset. Eli en aivan tuloksettomalla nartulla pentuja tekisi. Mutta tässä nämä vastaukset kysymyksiisi (omat mielipiteeni) ja oikein hyvää syksynjatkoa myös sinulle ja koirallesi.

    • säkäkorkeudesta

      Sopiva paino riippuu tosiaan koiran säkäkorkeudesta. Katso koiraa, kyllä sen huomaa jos on liian lihava! Kylkiluiden pitää tuntua.
      C-lonkkaisen jälkeläiset saa vielä rekisteröityä, mutta en kyllä itse käyttäisi, koska sehän on jo lievä lonkkaniveldysplasia. Maailmassa on niin paljon terve (a ja b) lonkkaisia sakuja, joten miksi jalostaa lonkkavikaa, kun se on jo muutenkin saksanpaimenkoirilla ongelmana?? Ja jos c-lonkkaisen astuttaa, niin koiran pitää kyllä muuten olla aika täydellinen, rodunomainen ja luonne erinomainen.
      Rotumääritelmä löytyy: http://www.spl.fi/jalostus/rotumaaritelma/index.php

    • Missukka

      Edellinen narttuni oli tosi kookas,säkä n. 63 cm ja painoa 32 kg. Siinäkin vähän liikaa koska näyttelyssä tuomari sanoi ettei ole ihan näyttelykunnossa. Nykyiseni on aika kevytrakenteinen säkä n. 58 cm ja painoa 25-26 kg., mutta se onkin sellainen vauhtimimmi, saattaa juosta täysillä tunninkin metsässä. Hyvää syksyä sinullekin

    • Riippuu koosta ja tietty lihasmassasta. Lihas kun painaa enempi kun läski. Meil narttu painaa komenkympin molemmin puolin riippuu aina kuin syö. Korkeutta on 61 senttiä tuol neidil. Ja Tuosta pennutuksesta en sano mitää. Ja ei kait nuo c lonkat vaikuta normaali elämään mitenkään. Näin sano lääkäri meille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      193
      4566
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2853
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2274
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      133
      2260
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1526
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1441
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1362
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe