~Seeprapeipot~

-Zebrafinch-

Meillä on nyt kuusi Seeprapeippoa. Minkä kokoinen häkki olisi sopiva niille kaikille? Poikaset ovat nyt vähän yli 2 viikkoa vanhoja. Kaksi niistä ovat ruskeita ja yksi aivan musta. Minkälainen siitä mustasta tulee? :D Voiko linnut pitää, vaikka olisikin vähän allergiaa, mutta linnuista en tiedä, olenko niille allerginen. Meillä on ilmanpuhdistin huoneessa, jossa linnut ovat ja en nuku samassa huoneessa niiden kanssa, mutta joskus harvoin olen nukkunut. Mukavaa, jos joku vastailisi. :D

5

1260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

      Minimihäkki seepriksille on noin 70x50 cm pohjaltaan, mukavasti elelevät jos on vaikka 60x90 cm (tai 100x50 tms) häkki kuudelle peipolle, liikaahan kokoa ei ikinä ole.

      Eihän se allergiataipumus itsessään linnunpitoa estä ellei sitten ala tulla sen verran voimakkaita oireita ettei joku samassa talossa asuva voi enää niden kanssa elää. Mutta kannattaa tietysti seurata tilannetta ja muistaa että pari lintua altistaa eläinpölylle kuitenkin vähemmän kuin kuusi. Jos tietää olevansa allerginen ei lintuja välttämättä kannata alunperinkään ottaa, mutta kun linnut nyt kerran on jo hankittu niin tokihan ne kannattaa pitää jos suinkin pystyy.

      Seeprapeippojen väri ei kovin kauheasti muutu enää sen jälkeen kun höyhenet on kerran tulleet, pientä terävöitymistä ja kuvioiden tarkentumista lähinnä.

      Onko sinulla siis yksi emopari ja niiden poikaset? Huomaathan että jos jätät poikaset itsellesi et enää sen jälkeen voi pesittää lintujasi, koska poikaset eivät saa pesiä keskenään tai vanhempiensa kanssa. Ainoastaan niin onnistuu että _varmasti_ erotat mitkä ovat ne alkuperäiset emot sittenkin kun poikaset ovat kasvaneet ja otat ne ihan eri häkkiin pesimistä varten. Tai sitten niin että joku poikanen voi pesiä ihan jostain muualta ostetun linnun kanssa, mutta sittenkin kannattaa laittaa linnuille värirenkaat tms että erotat mahdolliset samanväriset linnut aikuisena toisistaan.

      • -Zeprafinch-

        Juu,täytyy yrittää katsella kaupoista noita häkkejä. :) Meillä on emo ja isä ja niillä on kolme vuotias poikanen ja nyt ne kolme pientä. Emme enää pesitä niitä. Nuo saavat riittää. :) Yksi poikanen taitaa olla kohta lähdössä pesästä.

        Joo, no oireita ei ole ollut oikeastaan ollenkaan. Pärjään ilman lääkkeitäkin muutaman päivän yleensä. Linnut ovat olleet meillä jotain yli kolme kuukautta jo. Ne ovat veljeni, mutta asustavat nyt sitten meillä, kun hän ei niitä jaksanut hoitaa. Pystyn kyllä olemaan lintujen lähellä ja ei ole tullut mitään oireita. Menen varmaan jossain vaiheessa allergiatesteihin, niin saa nähdä tulokset sitten.

        Onko sinulla lintuja? :) Juu, saa nähdä, mikä mustasta poikasesta tulee. Pikiksi sitä olen kutsunut. :D


    • seeprapeippo_

      meillä on 7 seeprapeippoa 1 musta aikas jännä se musta on eroo MUISTA . riippuu kuinka paha allergia linnut heittelevät ja levittelevät paljon niitten siemeniä että kyllä pystyy jos on huone jossa ite ei ole tosi iso meilla on monta häkkiä koska on vielä 6 undulaattia 2 on samassa häkissä

      • Eka kirjoittaja.

        Juuh, ei mulla oikein ole noita oireita. Olin eilen kissan kanssa tekemisissä, ja ei oikein siitäkään mitään tullut. :) Meilläki linnut kasvaa. :) Hyppii orsilla, ja opettelee syömään itse. Oon vähän yrittänyt kesyttää, pidelly kädessä ja sillee, vaikkei ne oikein kesyynny, mutta ei ne pelkää kamalasti. :) Kyllä ne kädessä pysyy. Ilmanpuhdistin on välillä päällä ja sillee. :) Juu meillä musta on nyt muuttunut harmaaksi. :D


      • -Zebrafinch-
        Eka kirjoittaja. kirjoitti:

        Juuh, ei mulla oikein ole noita oireita. Olin eilen kissan kanssa tekemisissä, ja ei oikein siitäkään mitään tullut. :) Meilläki linnut kasvaa. :) Hyppii orsilla, ja opettelee syömään itse. Oon vähän yrittänyt kesyttää, pidelly kädessä ja sillee, vaikkei ne oikein kesyynny, mutta ei ne pelkää kamalasti. :) Kyllä ne kädessä pysyy. Ilmanpuhdistin on välillä päällä ja sillee. :) Juu meillä musta on nyt muuttunut harmaaksi. :D

        Joo, aikaa on kulunut ja linnut kasvaa yhä. :) Kovasti yrittävät lentää. :D Kuviot alkaa muodostua pikkuhiljaa niiden naamoihin ja pyrstöön. :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2695
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2282
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2030
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1759
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe