WWW Deutsch: Willkommen!

Ruveta opiskelemaan tulevana talvena Saksan kieltä,"Neuvos"

19

730

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harasoo!

      venäjää? Vai osaatko jo?

      • oppia Venäjää, sijan saksaa kun vain oppisi Savoksi, sekin olisi etes jotakin, huono oppiselle neuvokselle, "Neuvos"
        Teille ei ole vielä mennyt perille, etten minä en viitsi kirjakielellä kirjoitella, siitä syystä kun minä en yksin kertaiseti osaa, eikä ole etes tarvettakaan, "Neuvos"


      • DARF ICH VORSTELLEN? - Saanko esitellä?

        Fräulein Hausmann Herr Ziehr
        Name: Lilie Hausmann    Name: Manfred Ziehr
        Geburtsdatum: 7.3.1967    Geburtsdatum: 26.1.1953
        Wohnort: Hamburg    Wohnort: Köln
        Beruf: Dolmetscherin    Beruf: Bauingenieur
        Familienverhältnisse: ledig    Familienverhältnisse: verheiratet, 2 Kinder
        Hobbys: Segeln, Reiten    Hobbys: Surfen im Internet,Gartenpflege
                 
                 

        Toinen henkilö esitellään sanomalla:

        das ist Frau .. tai das ist Herr ..
        Das ist Frau Giersberg   Das ist Frau Lenzko
        Das ist Frau Ziehr   Das ist Herr Bettelmann
        Das ist Herr Werner    Das ist Herr Schwarznegger

        Kun haluat kertoa mistä toinen henkilö on kotoisin, niin sanot:

        Sie / Er kommt aus ..
        Sie kommt aus Berlin   Sie kommt aus Oldenburg
        Er kommt aus Zittau   Er kommt aus Dresden

        Kun haluat täsmentää, missä toinen asuu, niin sanot:

        aber jetzt wohnt sie / er in ..
        aber jetzt wohnt sie in Regensburg
        aber jetzt wohnt er in Freiburg im Breisgau

        Jos halutaan kertoa tarkemmin toiselle, että paikka sijaitsee etelä-Saksassa, niin sanotaan:

        das ist eine Stadt in Süddeutschland

        Saksalaiset ovat kiinnostuneita toistensa ammateista. Kun haluat esitellä , mikä on toisen henkilön ammatti, niin sanot:

        Sie /er ist .. von Beruf
        Sie ist Lehrerin von Beruf

        Seuraavaksi on luonnollista kertoa, missä esiteltäväsi työskentelee. Sen voit sanoa esimerkiksi:

        Sie / Er arbeitet bei ..
        Sie arbeitet bei Orion    Er arbeitet bei Siemens
        Sie arbeitet bei Nokia    Er arbeitet bei Shell

        Harrastuksista tai kiinnostuksen kohteista kertominen kuuluu mahdollisesti myös esittelyyn.
        Sen voi tehdä yksinkertaisesti sanomalla esimerkiksi

        Sie / Er hat .. als Hobby
        Sie hat   Tennis spielen    Volleyball spielen   
           fotografieren    Wein trinken   
           eine Bar besuchen    Musik hören   
           tanzen    Musik machen   
           lesen    segeln    als Hobby

        Me opiskelemme Saksan kieltä, netin kautta kun se on todella mahdollista, terveisin, "Rantaneuvos"


    • opetella

      aluksi suomen kielioppi.Sitten voisi olla helpompi oppia vieraatkin kielet.

      • on yksin kertaisesti vaikeata, pitää tässä SAVON opiskelun lisäksi, oppia enemmän Saksan kieltä.
        Minä en halua oppia, sellaista kieltä, johon minulla ei ole etes mitään, mielen kiintoa, kuten Suomen kieleen.
        Suomen kielellä Euroopassa ja maailmalla on vain vähän käyttöä, "Neuvos"


    • ilmoittamasi

      asia oli taas aivan turha aloitus.
      koita noudattaa nettikettiä sinäkin. kiitos!

      • koska sinäkin sen kävit lukemassa ja vielä vastasitkin, "Neuvos"


      • minäkään aloita
        rantaneuvos1 kirjoitti:

        koska sinäkin sen kävit lukemassa ja vielä vastasitkin, "Neuvos"

        keskustelua esim. aiheesta: huomenissa aion aloittaa jlapien kärräämisen liiteriin talven varalta.

        Yhtä tyhjää tuo vouhotuksesi saksan opiskelusta. Mitä se meille kuuluu ? Ei paskan vertaa.


      • minäkään aloita kirjoitti:

        keskustelua esim. aiheesta: huomenissa aion aloittaa jlapien kärräämisen liiteriin talven varalta.

        Yhtä tyhjää tuo vouhotuksesi saksan opiskelusta. Mitä se meille kuuluu ? Ei paskan vertaa.

        opiskelu harrastus ei ole mitään uutta, sitähän on jo jatkunut 70 luvun puolelta saakka, mutta nyt on uutta kipinää iskenyt, "Neuvos"


      • minäkään aloita kirjoitti:

        keskustelua esim. aiheesta: huomenissa aion aloittaa jlapien kärräämisen liiteriin talven varalta.

        Yhtä tyhjää tuo vouhotuksesi saksan opiskelusta. Mitä se meille kuuluu ? Ei paskan vertaa.

        sen kun kirjoittelet ja yrität olla, jopa asiallinen niin kaikki menee sen jälkeen hyvin, minä vain näin kahden kesken vinkiksi annoin, eikä maksa mitään.
        "Rantaneuvos"


    • ja sitten

      sijansaksa.

      • olla mikään kaavamainen ihminen, joka puhuu ja kirjoittaa niin hienosti, tämä sivitys riittäköön mulle "Neuvos"


      • vaikeaa
        rantaneuvos1 kirjoitti:

        olla mikään kaavamainen ihminen, joka puhuu ja kirjoittaa niin hienosti, tämä sivitys riittäköön mulle "Neuvos"

        oppia vierasta kieltä jos ei osaa kunnolla äidinkieltään! Tietysti jos muutat saksaan, opit varmasti saksan hyvin.


      • jkinta
        vaikeaa kirjoitti:

        oppia vierasta kieltä jos ei osaa kunnolla äidinkieltään! Tietysti jos muutat saksaan, opit varmasti saksan hyvin.

        Voihan sitä opiskella, vaikkei oppisikaan.


      • vaikeaa kirjoitti:

        oppia vierasta kieltä jos ei osaa kunnolla äidinkieltään! Tietysti jos muutat saksaan, opit varmasti saksan hyvin.

        kellontekijöitten maahan Sveitsiin ja siellähän minä olen aloittanut, Saksankin opiskelua jo 70 luvulla, joka kesä minä joudun puhumaan Saksaa, koska vieraani puhuvat keskenään Saksaa, "neuvos"


      • jkinta kirjoitti:

        Voihan sitä opiskella, vaikkei oppisikaan.

        mutta minä, pakotan itseni vielä oppimiseen niin kauan kuin haluni riittää kehittää itseäni.
        Esimerkki on jo kolmatta vuotta olen opiskelut, ATK itsenäisesti en koulunpenkillä. Saan olla itse itse
        herra ja seppä, mitä opiskelen tältä alalta, "terveisin "Neuvos"


    • opiskelun kun meillä on tätä joutilasta aikaa välillä, mitään kiirettä ei tarvitse olla, jokainen oman aikataulunsa mukaan, "Neuvos"

      • millä

        kurssilla kuljet. Tiedänpä välttää menemistä.


      • millä kirjoitti:

        kurssilla kuljet. Tiedänpä välttää menemistä.

        joten ei mitään pelkoa,"Neuvos" Suomussalmi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1003
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      917
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      298
      798
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      758
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      658
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      599
    Aihe