WWW Deutsch: Willkommen!

Ruveta opiskelemaan tulevana talvena Saksan kieltä,"Neuvos"

19

675

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harasoo!

venäjää? Vai osaatko jo?

• oppia Venäjää, sijan saksaa kun vain oppisi Savoksi, sekin olisi etes jotakin, huono oppiselle neuvokselle, "Neuvos"
        Teille ei ole vielä mennyt perille, etten minä en viitsi kirjakielellä kirjoitella, siitä syystä kun minä en yksin kertaiseti osaa, eikä ole etes tarvettakaan, "Neuvos"

• DARF ICH VORSTELLEN? - Saanko esitellä?

Fräulein Hausmann Herr Ziehr
        Name: Lilie Hausmann    Name: Manfred Ziehr
        Geburtsdatum: 7.3.1967    Geburtsdatum: 26.1.1953
        Beruf: Dolmetscherin    Beruf: Bauingenieur
        Familienverhältnisse: ledig    Familienverhältnisse: verheiratet, 2 Kinder
        Hobbys: Segeln, Reiten    Hobbys: Surfen im Internet,Gartenpflege

Toinen henkilö esitellään sanomalla:

das ist Frau .. tai das ist Herr ..
        Das ist Frau Giersberg   Das ist Frau Lenzko
        Das ist Frau Ziehr   Das ist Herr Bettelmann
        Das ist Herr Werner    Das ist Herr Schwarznegger

Kun haluat kertoa mistä toinen henkilö on kotoisin, niin sanot:

Sie / Er kommt aus ..
        Sie kommt aus Berlin   Sie kommt aus Oldenburg
        Er kommt aus Zittau   Er kommt aus Dresden

Kun haluat täsmentää, missä toinen asuu, niin sanot:

aber jetzt wohnt sie / er in ..
        aber jetzt wohnt sie in Regensburg
        aber jetzt wohnt er in Freiburg im Breisgau

Jos halutaan kertoa tarkemmin toiselle, että paikka sijaitsee etelä-Saksassa, niin sanotaan:

das ist eine Stadt in Süddeutschland

Saksalaiset ovat kiinnostuneita toistensa ammateista. Kun haluat esitellä , mikä on toisen henkilön ammatti, niin sanot:

Sie /er ist .. von Beruf
        Sie ist Lehrerin von Beruf

Seuraavaksi on luonnollista kertoa, missä esiteltäväsi työskentelee. Sen voit sanoa esimerkiksi:

Sie / Er arbeitet bei ..
        Sie arbeitet bei Orion    Er arbeitet bei Siemens
        Sie arbeitet bei Nokia    Er arbeitet bei Shell

Harrastuksista tai kiinnostuksen kohteista kertominen kuuluu mahdollisesti myös esittelyyn.
        Sen voi tehdä yksinkertaisesti sanomalla esimerkiksi

Sie / Er hat .. als Hobby
        Sie hat   Tennis spielen    Volleyball spielen   
           fotografieren    Wein trinken   
           eine Bar besuchen    Musik hören   
           tanzen    Musik machen   
           lesen    segeln    als Hobby

Me opiskelemme Saksan kieltä, netin kautta kun se on todella mahdollista, terveisin, "Rantaneuvos"

• opetella

aluksi suomen kielioppi.Sitten voisi olla helpompi oppia vieraatkin kielet.

• on yksin kertaisesti vaikeata, pitää tässä SAVON opiskelun lisäksi, oppia enemmän Saksan kieltä.
        Minä en halua oppia, sellaista kieltä, johon minulla ei ole etes mitään, mielen kiintoa, kuten Suomen kieleen.
        Suomen kielellä Euroopassa ja maailmalla on vain vähän käyttöä, "Neuvos"

• ilmoittamasi

asia oli taas aivan turha aloitus.
      koita noudattaa nettikettiä sinäkin. kiitos!

• koska sinäkin sen kävit lukemassa ja vielä vastasitkin, "Neuvos"

• minäkään aloita
        rantaneuvos1 kirjoitti:

koska sinäkin sen kävit lukemassa ja vielä vastasitkin, "Neuvos"

keskustelua esim. aiheesta: huomenissa aion aloittaa jlapien kärräämisen liiteriin talven varalta.

Yhtä tyhjää tuo vouhotuksesi saksan opiskelusta. Mitä se meille kuuluu ? Ei paskan vertaa.

• minäkään aloita kirjoitti:

keskustelua esim. aiheesta: huomenissa aion aloittaa jlapien kärräämisen liiteriin talven varalta.

Yhtä tyhjää tuo vouhotuksesi saksan opiskelusta. Mitä se meille kuuluu ? Ei paskan vertaa.

opiskelu harrastus ei ole mitään uutta, sitähän on jo jatkunut 70 luvun puolelta saakka, mutta nyt on uutta kipinää iskenyt, "Neuvos"

• minäkään aloita kirjoitti:

sen kun kirjoittelet ja yrität olla, jopa asiallinen niin kaikki menee sen jälkeen hyvin, minä vain näin kahden kesken vinkiksi annoin, eikä maksa mitään.
        "Rantaneuvos"

• ja sitten

sijansaksa.

• olla mikään kaavamainen ihminen, joka puhuu ja kirjoittaa niin hienosti, tämä sivitys riittäköön mulle "Neuvos"

• vaikeaa
        rantaneuvos1 kirjoitti:

olla mikään kaavamainen ihminen, joka puhuu ja kirjoittaa niin hienosti, tämä sivitys riittäköön mulle "Neuvos"

oppia vierasta kieltä jos ei osaa kunnolla äidinkieltään! Tietysti jos muutat saksaan, opit varmasti saksan hyvin.

• jkinta
        vaikeaa kirjoitti:

oppia vierasta kieltä jos ei osaa kunnolla äidinkieltään! Tietysti jos muutat saksaan, opit varmasti saksan hyvin.

Voihan sitä opiskella, vaikkei oppisikaan.

• vaikeaa kirjoitti:

kellontekijöitten maahan Sveitsiin ja siellähän minä olen aloittanut, Saksankin opiskelua jo 70 luvulla, joka kesä minä joudun puhumaan Saksaa, koska vieraani puhuvat keskenään Saksaa, "neuvos"

• jkinta kirjoitti:

Voihan sitä opiskella, vaikkei oppisikaan.

mutta minä, pakotan itseni vielä oppimiseen niin kauan kuin haluni riittää kehittää itseäni.
        Esimerkki on jo kolmatta vuotta olen opiskelut, ATK itsenäisesti en koulunpenkillä. Saan olla itse itse
        herra ja seppä, mitä opiskelen tältä alalta, "terveisin "Neuvos"

• opiskelun kun meillä on tätä joutilasta aikaa välillä, mitään kiirettä ei tarvitse olla, jokainen oman aikataulunsa mukaan, "Neuvos"

• millä

kurssilla kuljet. Tiedänpä välttää menemistä.

• millä kirjoitti:

kurssilla kuljet. Tiedänpä välttää menemistä.

joten ei mitään pelkoa,"Neuvos" Suomussalmi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      234
      2180
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1808
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      61
      1456
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1215
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      61
      1085
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1068
    7. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      994
    8. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      990
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      834
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      832
    Aihe