Eliminoin autostani Egr-venan. Nyt tasasesta ajosta(kierrokset 1500-2500) kaasua painaessa tulee muutaman sekunnin viive kiihdytykseen(eli ei tapahdu mitään muutamaan sekuntiin, jonka jälkeen kiihtyy taas normaalisti). Mistähän tällainen vika. Muilla egr:n eliminoineilla tuntuu auto toimivan hienosti. Auto on -99 Passatti 1.9 Tdi (90 hp) AHU.
EGR-venttiili
7
5658
Vastaukset
- Kisälli
Kannattiko mennä manipuloimaan autoa?
Ei kannata mennä koskemaan autoonsa, kun ei ole tietotaitoa.
Viehän se autosi vaan kiltisti huoltoon niin laittavat egr:n takaisin toimintaan ja etsivät lisäksi aiheuttamasi muun vian.
Oppirahat ne on maksettava! - Taiska
Niin kannattiko mennä manipuloimaan, laita egr takaisin ja äkkiä ennen ku koko kone hajoaa!!ne onniin herkkiä nuo nykyajan koneet ettei niiden kanssa auta värkätä. Laita se egr takaisin toimimaan niin ei oo mitään vikaa autossas, miksi muuten otit tuon egr:n pois käytöstä? Tuliko siitä äkäsempi??
- Risto S
Tarkista ettei välijäähdytin ole tukossa, silloin ilmenee juurikin tälläisia vikoja ainakin omassa autossa.
- Jeps poissa mulla
Täysin tarpeeton tuo egr-vena. Se kierrättää pakokaasuja ja alkuun myös VW:n huollossa sanoivat että se pitää olla, kun sellainen sinne on suunniteltu.
Hetken tappelun jälkeen, kun kiistelin asiasta niin myöntyivät siihen että turha varuste.
Olivat kanssani samaa mieltä, että likastaa moottoria ja venttiili tukkeutuu helposti (lue niin että huollon rahastuskeino).
Venttiili PITÄÄ KYTKEÄ OIKEIN POIS. Eli tiivistämällä laipalla kokonaan pois toiminnasta. Muutoin häiritsee moottorin toimintaa (pelkkien letkujen katkominen ja tiivistys/ohitus ei riitä)
Minun AHU moottorista VW:n MERKKIHUOLLOSSA suorittivat EGR-VENTTIILIN IRTIKYTKENNÄN ASIAKKAAN PYYNNÖSTÄ. Hyvin toiminut ja eipä tartte enää vaihdella sitä venttiiliä.
PÄÄSTÖTKIN OLIVAT KATSASTUKSESSA PIENEMMÄT KUIN NORMAALISTI.
Tähän asti tyytyväinen asiakas VW:n merkkikorjaamoilla. Pitää vain osata VAATIA palvelua ja olla tai ainakin esittää hyvinkin osaavaa asioidessaan siellä. - 3b Passat
Ite kans tukin ton paskankierrätys venttiilin pasuunasta. 560tkm lasissa (1,9tdi ahu) ja kansirempan tein tuossa ja kiitos tuon EGR-venttiilin imu- ja pakokanavat täynnä paskaa. Sellaset ujot 0,5-1,0cm kerrokset karstaa kanavissa ja sarjoissa ! Kansi paikoilleen kanavat putsattuna niin tuntu kuin ois tullu 20hp lisää. Hyvin hävis teho kun ei tavara virrannu kunnolla kanavissa. Nyt jengi äkkiä tukkimaan se perkeleen venttiili....
- pas
Nonii... Pasuuna -00 1.9 tdi pwd 4wd
420 t mittarissa ja nyt on eka turbon uusiminen käsillä. Kysymys kuuluukin: laittasinko egr:n tukkoon, ja katista sisukset pihalle samalla vaivalla? Tuleeko esim päästöjen kanssa ongelmia?
- EGR
Miten tarkkoja ovat katsastuksessa ja koettavatko katsoa jokso ERG on tulpattu ja poistettu käytöstä?
Itsellä MB 220D turboton diesel ( n. 200tkm ajettu ) josta tekisi mieli pakokaasujen takaisinkierrätys tulpata ja poistaa käytöstä. http://kuvaton.com/u/ysX
Aikoinana lueskelin aiheesta ja siihen oli jopa saatavilla merkkiliikkeestä mittojen mukainen ja muotoinen tehdasvalmisteinen laippa-tulppa, joskin se kulkee jollakin hieman erikoisella nimikkeellä. Tokihan sellaisen laipan voi tehdä tai teettääkin.
Piti muistaakseni vielä letkujen tulppaamisen lisäksi sitoa EGR- läppä tiettyn asentoon. Pitääpä hieman paneutua uudestaan asiaan. Ikävä tarpeettomasti karstoittaa konetta ja nostaa kulutusta ja sitä kautta päästöjäkin.
Ohessa jotakin aiheesta. Eräällä toisella ulkolaisella MB-foorumilla oli selkeä toimintaopas hyvine kuvineen ja huomioineen, mutta valitettavasti nyttemmin ko. foorumi vaatii kirjautumista jo pelkästään lukeakseen saitteja.
Kuitenkin pääsääntöisesti vain myönteisiä kokemuksia eri merkkien foorumeilla EGR:n blokkaamisesta.
- http://mbworld.org/forums/e-class-w210/278222-e220-diesel-disabled-my-egr-today.html
- http://www.forum-auto.com/pole-technique/mecanique-electronique/sujet386237.htm
Varmasti WV:llekin löytyy foorumeilta ja yuotubesta kiinnostavia tietoja EGR:n ottamisesta pois käytöstä.
http://www.youtube.com/watch?v=qaubu8OcWR8
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212277- 701156
- 1151046
- 491025
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72999Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57957KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.14927Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31910Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55898Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(51872