Minun uskoni

ent helluntailainen homo

Jotenkin tuntuu niin merkilliseltä, että ns. uskovaisina itseään pitävät takertuvat homouteen, ihan niin kuin se olisi elämän ja kuoleman ksyymys koko uskossa.

Minä uskon 10 käskyyn (jossa ei puhuta homoudesta mitään) ja uskontunnukseen. Koen, että kristinusko antaa tai voi antaa iloa, sisältöä ja turvallisia rajoja elämälleni. En ole uskoani mitenkään muuten muuttanut, kuin siten, että homous ei ole uskossani se pointti eli ongelma. Kun en ole toisenlaiseksi tullut tai kenties syntynytkään, tärkeintä on kaikki muu elämässä.

Harmi, vaan että esim. helluntailaisuudessa tämä yhtälö tehtiin mahdottomaksi. Luterilaisessa kirkossa, vaikka sitä julkisuudessa parjataan melkein taholta kuin taholta on minusta sopivassa määrin pysytty uskon peruasioissa ja toivottavasti pysytään edellen. Äänekäs joukko radikaaleja nostaa siitä vaan kovaa metekkaa aika ajoin.

Kommentoikaa ja taas, ei (please),ei käännytystä eikä haukkumisia tai uhkailuja, vaikka kuinka tekisitte ne rakkauden nimessä.

17

1578

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskossasi.

Eikö olennaisin ole se että löydät uskostasi juuri sen minkä varaan voit rakentaa oman käsityksesi tai vakaumuksesi.

Muistatko sellaisen vertauskuvan jossa kerrottiin että "taivasten valtakunta on kuin pelto josta mies löysi aarteen. Hän meni ja möi kaiken omaisuutensa ja osti tuon pellon".
      Hän tuskin näytti löytämäänsä aarteen toisten arvioitavaksi. Samaa voi sanoa uskostasi se on aarre jonka olet löytänyt. Eikö se riitä että sinä pidät sitä aarteena ja anna piu-paut muiden mielipiteelle.
      Tämähän ei tarkoita että et voi asiasta sellaisen kanssa keskustella jota asia kiinnostaa ja joka haluaa yhdessä kanssasi tutkia. Luulisin että sellaisessa tilanteessa kummatkin löytävät uusia näkökohtia jotka lisäävät aarteesi arvoa (itselle).

Miksi meidän pitäisi kertoa mitä tai mihin jonkun muun tulee uskoa?

• miten paljon sinne

mitäkin uskoa riittää.Jos ylität paljon resulssejasi,voit löytää itsesi höyrähtäneiden paratiisista hoitoa saamassa.Mutta jos kapasiteettisi on sopivaa,voit elää vapaata uskonnollista elämää ja laulella toreilla ja teltoissa kuten saleissakin Jeesuksesta joka pelasti kaiken silloin ja silloin.

• kuin hyttysen kakka

valtameressä.Maapallolla on niin paljon asukkaita ja osalla uskonvapaus.Jos olet homo tai lespo,on se myös oma asiasi.Jos taas tartutat tieten aidsia tietämättömään,on asia kai toinen.Olet tartuttanut silloin toiseen kuolemaan ehkä päättyvään tautiin.Kuoleman aiheuttaminen kielletään raamatussa 10:ssä käskyssä kuten Suomen Laissakin.

• hirveä pelko

ihmisillä homopelon syynä aidsin pelko? Vai tietääkö tämän kirjoittaja, että hänen vastaamansa viestin kirjoittajalla on hiv? Vai luuleeko että kaikilla tai edes useimmilla on? Vai miksi se pitää tässä mainita? Helpommin sen saa vaikka venäläiseltä huoralta. En tunne montaa homoa, joka kulkisi niillä asioilla...

• aidsista?
        hirveä pelko kirjoitti:

ihmisillä homopelon syynä aidsin pelko? Vai tietääkö tämän kirjoittaja, että hänen vastaamansa viestin kirjoittajalla on hiv? Vai luuleeko että kaikilla tai edes useimmilla on? Vai miksi se pitää tässä mainita? Helpommin sen saa vaikka venäläiseltä huoralta. En tunne montaa homoa, joka kulkisi niillä asioilla...

Pitääkö kaikesta ottaa itseensä?Kai itse tiedät onko sinulla aids vai ei,ja levitätkö sitä vai ei?Eikö asia ole aivan selvää sinulle? ei kai siitä tarvitse enempää rautalangasta vääntää?On toinen asia miten kumppanuksiasi valistat?Aivan kuin olisi jokin rikos puhua sukupuoli elämän vaaroista?

• hirveä pelko
        aidsista? kirjoitti:

Pitääkö kaikesta ottaa itseensä?Kai itse tiedät onko sinulla aids vai ei,ja levitätkö sitä vai ei?Eikö asia ole aivan selvää sinulle? ei kai siitä tarvitse enempää rautalangasta vääntää?On toinen asia miten kumppanuksiasi valistat?Aivan kuin olisi jokin rikos puhua sukupuoli elämän vaaroista?

Sulla oli kysymysmerkki joka virkkeen lopussa, niin että vastaan siihen mitä luulen sinun kysyneen.

Ei, ei se ole väärin valistaa sukupuolielämän vaaroista. Kuten klamydiasta, genitaaliherpeksestä, ei-toivotusta raskaudesta - ja hivistäkin.

Oliko se tämän aloituksen aihe tai erityisesti läheltä liippaavaa? Vai ajatteletko, että noi varoitukset on aiheellisia joka tapauksessa seksiin liittyvissä keskusteluissa, aivan kuin tupakoinnin ja keuhkosyövän yhteys, eikä vain homouden yhteydessä?

Siinä tapauksessa pyydän anteeksi etten liittänyt kaikkia muita vaaroja jonon jatkeeksi. Minusta vaan tässä ketjussa ei puhuttu seksistä vielä mitään, mutta heti tulee joillekin aids ja muut kamaluudet mieleen.

Juu, kyllä itse tiedän terveydentilani. Ja sinä varmaan valistat jokaista seurustelun aloittavaa paria ja kaupungille lähtevää sinkkua ja kaikkia muitakin uhan alaisia, eikä vain homojen lähellä liikkuvia.

Kyllä tämmöisellä palstalla kaikki mahdolliset asiat ja asian vieret tuppaa olemaan kysyttyjä, kun homoseksuaalien elämää pääsee tölvimään. Siinä olen kyllä kokemuksen vuoksi hiukan asenteellinen. Saa osoittaa käsitykseni vääräksi.

• ippi69
        aidsista? kirjoitti:

Totta kai saa varoitella riskeistä. Täytyy kuitenkin pitää mielessä tosiasiat. Hyökkäätkö heteroille heti ensimmäiseksi varoittelemaan sukupuolitaudeista, vaikka puhe on uskon asioista? Jos et, miksi teet niin homoille? Se on paitsi syrjivää ja loukkaavaa myös täydellisen harhateillä itse keskustelun aiheen suhteen. Ja osoittaa vain oman asenteellisuutesi kertomatta mitään homoista.

Ja ihan vain tiedoksi: yli 97% maailman hiv-tartunnoista on heteroiden levittämiä ja sama luku pätee myös aids-potilaisiin. Olisi ehkä järkevämpää, tässä valossa, hyökätä heteroiden kimppuun

• gsgfs
        ippi69 kirjoitti:

Totta kai saa varoitella riskeistä. Täytyy kuitenkin pitää mielessä tosiasiat. Hyökkäätkö heteroille heti ensimmäiseksi varoittelemaan sukupuolitaudeista, vaikka puhe on uskon asioista? Jos et, miksi teet niin homoille? Se on paitsi syrjivää ja loukkaavaa myös täydellisen harhateillä itse keskustelun aiheen suhteen. Ja osoittaa vain oman asenteellisuutesi kertomatta mitään homoista.

Ja ihan vain tiedoksi: yli 97% maailman hiv-tartunnoista on heteroiden levittämiä ja sama luku pätee myös aids-potilaisiin. Olisi ehkä järkevämpää, tässä valossa, hyökätä heteroiden kimppuun

kumallakin kolikon puolella varmasti omat ongelmansa mutta jos kaikki noudattaisi sääntöä että vain avioliitossa seksiä niin ei olisi koko HIV juttua olemassakaan.

• ratkaisu ongelmaan
        gsgfs kirjoitti:

kumallakin kolikon puolella varmasti omat ongelmansa mutta jos kaikki noudattaisi sääntöä että vain avioliitossa seksiä niin ei olisi koko HIV juttua olemassakaan.

Lisäksi tietysti edellytettäisiin, että kaikki menee vain kerran naimisiin ja silloinkin neitsyen kanssa. Ei olisi myöskään raiskauksia (edellyttäen tietysti, ettei puolisot raiskaa toisiaan), lasten hyväksikäyttöä eikä prostituutiota. Jos seksiä harrastettaisiin vain silloin, kun aiotaan siittää lapsi, ei olisi aborttejakaan.

Harmi ettei ihmiset osaa. Huonoa ainesta.

• weqweq

Tämä kertoo vastauksen asiaan kuin asiaan.

Tunnetko/tunsitko koskaan huonoa omatuntoa/katumusta homoudesta?

• weqweq

itsekkin tunnen joskus homo-halua tai mitä se onkaan. omatunto/pyhä henki kertoo minulle itselle ainenkin että se ei ole oikein ja pyristelen jatkuvasti omaa homouttani vastaan.

• huono ihminen
        weqweq kirjoitti:

itsekkin tunnen joskus homo-halua tai mitä se onkaan. omatunto/pyhä henki kertoo minulle itselle ainenkin että se ei ole oikein ja pyristelen jatkuvasti omaa homouttani vastaan.

Sä oot niin paljon parempi ihminen. Mä en tunne huonoa omatuntoa siitä että rakastan kumppaniani.

Ajattele, silloin kun olin heteroavioliitossa, tunsin itseni koko ajan likaiseksi väärintekijäksi. Ja puolisokin kärsi. Miksei omatuntoni voinut antaa sen jatkua... Kävi niin sääliksi viatonta heteropuolisoa... heikkouttani erosin ja heikkouttani nyt elän liitossa rakastamani ihmisen kanssa, onnellisena vielä. Olen paatunut.

• ippi69
        huono ihminen kirjoitti:

Sä oot niin paljon parempi ihminen. Mä en tunne huonoa omatuntoa siitä että rakastan kumppaniani.

Ajattele, silloin kun olin heteroavioliitossa, tunsin itseni koko ajan likaiseksi väärintekijäksi. Ja puolisokin kärsi. Miksei omatuntoni voinut antaa sen jatkua... Kävi niin sääliksi viatonta heteropuolisoa... heikkouttani erosin ja heikkouttani nyt elän liitossa rakastamani ihmisen kanssa, onnellisena vielä. Olen paatunut.

Tuo ei ole heikkoutta vaan suunnatonta vahvuutta. Muuttaa kaikki ja aloittaa alusta asetelmasta, jonka tietää aiheuttavan vastareaktioita. Rehellisyys maan perii. Onnea sinulle!

• PITÄÄ!!!
        huono ihminen kirjoitti:

ollakkin minkä hemmetin takia edes yritit olla hetero,olisit tehnyt itsellesi selväksi että sinä olet sinä ja sinulla on lupa rakastaa ja nauttia elämästä.onnea teille.

• pyhäkoulun muinoin homoja?

käynyrt. Vau! Är det verkligen mögligt?

• rockface

Jos vastauksia haluaa etsiä Raamatusta,niin vastaus on se,että homosuhteita on mahdotonta tehdä hyväksyttäviksi Raamatun opetusten mukaan.

Toisaalta,jos haluat pitää kiinni homoudestasi,niin se on sinun valintasi,enkä lähde sitä enempää ruotimaan.

• kukaan???

lukenut viimeisintä raporttia aids sairaudesta ja miksi se aina yhdistetään homoihin, se on yhtä paljon heterojen sairaus. Mutta kun siitä on niin monta eri myyttiä mistä aids on saanut alkunsa niin nämä homofobikot ovat omaksuneet myytin että se olisi homoseksulisien alkuun panema sairaus.Entäs raportti apinoista jotka ovat sen tartuttaneet ihmisiin,voi raukkoja kun tuomion kelloja soittavat jumalan nimissä. Jos minulla on usko jumalaan niin luulisin että hän hyväksyy minut sellaisena kuin olen ihan kaikkine vikoineni. Olis kiva olla kärpäsenä katossa kun nämä homo vihaajat uhoavat ja ovat maailman parhaita ihmisiä. Halleluja.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      84
      2727
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      58
      2634
    3. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      70
      2594
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      95
      2551
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      89
      2075
    6. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      50
      2012
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      141
      1866
    8. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      52
      1539
    9. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      16
      1476
    10. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      35
      1467
    Aihe