Itse puu-apurunko

aaprunk

Ajatuksena rakentaa itse alustana olevaan autoon puuvarusteet. Siis aivan alusta loppuun (melkein) kaikki itse.
Mutta kysymys onkin että kuinka tarkkaa katsastuksessa on. Onko väljä miten tehdyt vai pitääkö löytyä joka vipstaakista jonkunsortin tyyppihyväksyntä?

9

2252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---------

Kestäviä täytyy olla että ei niitä ihan mistä vaan saa rakentaa. ja etusermistä saatetaan vaatia joku kestävyys todistus tai vastaava.

• tekijöitä

on oikeen olemassa ja tietävät mitätekevät ja mistä.tosin maksaahan se mutta ei se puu-autoilukaan ilmasta ole.

• hintasia
        tekijöitä kirjoitti:

on oikeen olemassa ja tietävät mitätekevät ja mistä.tosin maksaahan se mutta ei se puu-autoilukaan ilmasta ole.

ne timbermaxxin ruostumattomasta apurunkopaketti oliko peräti 28 ja alvi

• Weckman
        hintasia kirjoitti:

ne timbermaxxin ruostumattomasta apurunkopaketti oliko peräti 28 ja alvi

Ota Weckmannilta paketti ja laita ite päälle jos kerran haluat ite tehä. Siinä on se hyvä' että kaikki reiät on jo valmiiks okealla kohalla ettei tarvi ku pulttailla kiini ja tulee ketjurauat sekä muut hilut kerralla oikeisiin paikkoihin.

jos pakko on rakentaa alusta asti ni kysy valmiita runkopalkkia joltain päällirakentajalta.

Rekalta Äänekoskeelta vois löytyä runkopalkkia alumiinista jos vain suostuu myymään ja maliselta sermiä. Siellä oli ainakin päälirakenteet paljon edullisemmat asennettunakin ku toi timbermaxxin hinta ja kevyt tuli.

• aaprunk
        Weckman kirjoitti:

Ota Weckmannilta paketti ja laita ite päälle jos kerran haluat ite tehä. Siinä on se hyvä' että kaikki reiät on jo valmiiks okealla kohalla ettei tarvi ku pulttailla kiini ja tulee ketjurauat sekä muut hilut kerralla oikeisiin paikkoihin.

jos pakko on rakentaa alusta asti ni kysy valmiita runkopalkkia joltain päällirakentajalta.

Rekalta Äänekoskeelta vois löytyä runkopalkkia alumiinista jos vain suostuu myymään ja maliselta sermiä. Siellä oli ainakin päälirakenteet paljon edullisemmat asennettunakin ku toi timbermaxxin hinta ja kevyt tuli.

Siis valmiit tolpat ja sermit tietenkin.
        Juuri tätä ajattelinkin että itse kasailemalla ja osia hommaamalla sais huomattavasti edullisemmin. Ei oikein näin alkuun tohtis laittaa 30k€ pelkkään upurunkoon.
        Mutta katsastuksen ja muuntoiminnan kannalta ei siis merkitystä onko valmiina ostettu vai itse kasailtu?

• Diesel-fani
        aaprunk kirjoitti:

Juuri tätä ajattelinkin että itse kasailemalla ja osia hommaamalla sais huomattavasti edullisemmin. Ei oikein näin alkuun tohtis laittaa 30k€ pelkkään upurunkoon.
        Mutta katsastuksen ja muuntoiminnan kannalta ei siis merkitystä onko valmiina ostettu vai itse kasailtu?

Kiinnostaisiko Scaniasta irrotettu alumiini apurunko ilman pankoja? Minusta apurunko on hyvässä kunnossa. Etusärmissä on hieman käytönjälkiä, mutta nosturi pukit ym. hyvässä kunnossa. PS. Scanian runkoleveys 770. Hydrauliikka osia ei apurungossa ole. Lainsäädäntö konsultointi tulisi kaupan päälle tai asennus eri palveluna.

• Auto,.-
        aaprunk kirjoitti:

Jos sulla on uus auto niin ei käy 2.60m leveät pankot vaan pitää olla 2.55m. Sama sääntö voi päteä kun katsastat vanhan auton johon on laitettu puu vermeet päälle.

• aaprunk kirjoitti:

En tiijä katsastuksista tai tyyppihyväksynnöistä, mutta näinköhän issekseen tehty kestää käyttöä? Voihan olla että olet päteväkin tekemään, mutta jos meinaat ihan tosissaan puuta ajaa niin saattaisi olla järkevämpää ja pitkässä juoksussa tulla kuitenkin halvemmaksi ostaa valmis paketti.

Noista en tiedä että jos jostain saa valmiit osat ja niistä sitten kokoaan, niin millaisia kokonaisuuksia niistä sitten loppujenlopuksi tulee. Joskushan valmistajaltakin ostettu voi paljastua romukasaksi. Ja se kannattaa muistaa, että normaalitilanteessa apurunkoa ei kannata siirtää puuautosta toiseen puuautoon. Mitä suurempi mottimäärä kyseisellä apurungolla on kiikkunut, sitä lyhyempi on sen käyttöikä. Ja viimeistään siinä vaiheessa pää tulee vetävän käteen ja voi todeta että uusi apurunko olisi sitten kuitenkin tullut halvemmaksi.

• dfuih
        Auto,.- kirjoitti:

Jos sulla on uus auto niin ei käy 2.60m leveät pankot vaan pitää olla 2.55m. Sama sääntö voi päteä kun katsastat vanhan auton johon on laitettu puu vermeet päälle.

EIKÖ UUS LAINSÄÄDÄNTÖ AJON.LEVEYDESTÄ OLE YLI 22METRISIÄ VARTEN? JOTEN PUUAUTO VOISI KÄSITTÄÄKSENI OLLA 2,60M LEVIÄ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      3163
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1167
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1142
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      52
      1075
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      33
      1011
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    7. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      857
    8. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      45
      847
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      831
    Aihe