Ajatuksena rakentaa itse alustana olevaan autoon puuvarusteet. Siis aivan alusta loppuun (melkein) kaikki itse.
Mutta kysymys onkin että kuinka tarkkaa katsastuksessa on. Onko väljä miten tehdyt vai pitääkö löytyä joka vipstaakista jonkunsortin tyyppihyväksyntä?
Itse puu-apurunko
9
2339
Vastaukset
- ---------
Kestäviä täytyy olla että ei niitä ihan mistä vaan saa rakentaa. ja etusermistä saatetaan vaatia joku kestävyys todistus tai vastaava.
- tekijöitä
on oikeen olemassa ja tietävät mitätekevät ja mistä.tosin maksaahan se mutta ei se puu-autoilukaan ilmasta ole.
- hintasia
tekijöitä kirjoitti:
on oikeen olemassa ja tietävät mitätekevät ja mistä.tosin maksaahan se mutta ei se puu-autoilukaan ilmasta ole.
ne timbermaxxin ruostumattomasta apurunkopaketti oliko peräti 28 ja alvi
- Weckman
hintasia kirjoitti:
ne timbermaxxin ruostumattomasta apurunkopaketti oliko peräti 28 ja alvi
Ota Weckmannilta paketti ja laita ite päälle jos kerran haluat ite tehä. Siinä on se hyvä' että kaikki reiät on jo valmiiks okealla kohalla ettei tarvi ku pulttailla kiini ja tulee ketjurauat sekä muut hilut kerralla oikeisiin paikkoihin.
jos pakko on rakentaa alusta asti ni kysy valmiita runkopalkkia joltain päällirakentajalta.
Rekalta Äänekoskeelta vois löytyä runkopalkkia alumiinista jos vain suostuu myymään ja maliselta sermiä. Siellä oli ainakin päälirakenteet paljon edullisemmat asennettunakin ku toi timbermaxxin hinta ja kevyt tuli. - aaprunk
Weckman kirjoitti:
Ota Weckmannilta paketti ja laita ite päälle jos kerran haluat ite tehä. Siinä on se hyvä' että kaikki reiät on jo valmiiks okealla kohalla ettei tarvi ku pulttailla kiini ja tulee ketjurauat sekä muut hilut kerralla oikeisiin paikkoihin.
jos pakko on rakentaa alusta asti ni kysy valmiita runkopalkkia joltain päällirakentajalta.
Rekalta Äänekoskeelta vois löytyä runkopalkkia alumiinista jos vain suostuu myymään ja maliselta sermiä. Siellä oli ainakin päälirakenteet paljon edullisemmat asennettunakin ku toi timbermaxxin hinta ja kevyt tuli.Siis valmiit tolpat ja sermit tietenkin.
Juuri tätä ajattelinkin että itse kasailemalla ja osia hommaamalla sais huomattavasti edullisemmin. Ei oikein näin alkuun tohtis laittaa 30k€ pelkkään upurunkoon.
Mutta katsastuksen ja muuntoiminnan kannalta ei siis merkitystä onko valmiina ostettu vai itse kasailtu? - Diesel-fani
aaprunk kirjoitti:
Siis valmiit tolpat ja sermit tietenkin.
Juuri tätä ajattelinkin että itse kasailemalla ja osia hommaamalla sais huomattavasti edullisemmin. Ei oikein näin alkuun tohtis laittaa 30k€ pelkkään upurunkoon.
Mutta katsastuksen ja muuntoiminnan kannalta ei siis merkitystä onko valmiina ostettu vai itse kasailtu?Kiinnostaisiko Scaniasta irrotettu alumiini apurunko ilman pankoja? Minusta apurunko on hyvässä kunnossa. Etusärmissä on hieman käytönjälkiä, mutta nosturi pukit ym. hyvässä kunnossa. PS. Scanian runkoleveys 770. Hydrauliikka osia ei apurungossa ole. Lainsäädäntö konsultointi tulisi kaupan päälle tai asennus eri palveluna.
- Auto,.-
aaprunk kirjoitti:
Siis valmiit tolpat ja sermit tietenkin.
Juuri tätä ajattelinkin että itse kasailemalla ja osia hommaamalla sais huomattavasti edullisemmin. Ei oikein näin alkuun tohtis laittaa 30k€ pelkkään upurunkoon.
Mutta katsastuksen ja muuntoiminnan kannalta ei siis merkitystä onko valmiina ostettu vai itse kasailtu?Jos sulla on uus auto niin ei käy 2.60m leveät pankot vaan pitää olla 2.55m. Sama sääntö voi päteä kun katsastat vanhan auton johon on laitettu puu vermeet päälle.
aaprunk kirjoitti:
Siis valmiit tolpat ja sermit tietenkin.
Juuri tätä ajattelinkin että itse kasailemalla ja osia hommaamalla sais huomattavasti edullisemmin. Ei oikein näin alkuun tohtis laittaa 30k€ pelkkään upurunkoon.
Mutta katsastuksen ja muuntoiminnan kannalta ei siis merkitystä onko valmiina ostettu vai itse kasailtu?En tiijä katsastuksista tai tyyppihyväksynnöistä, mutta näinköhän issekseen tehty kestää käyttöä? Voihan olla että olet päteväkin tekemään, mutta jos meinaat ihan tosissaan puuta ajaa niin saattaisi olla järkevämpää ja pitkässä juoksussa tulla kuitenkin halvemmaksi ostaa valmis paketti.
Noista en tiedä että jos jostain saa valmiit osat ja niistä sitten kokoaan, niin millaisia kokonaisuuksia niistä sitten loppujenlopuksi tulee. Joskushan valmistajaltakin ostettu voi paljastua romukasaksi. Ja se kannattaa muistaa, että normaalitilanteessa apurunkoa ei kannata siirtää puuautosta toiseen puuautoon. Mitä suurempi mottimäärä kyseisellä apurungolla on kiikkunut, sitä lyhyempi on sen käyttöikä. Ja viimeistään siinä vaiheessa pää tulee vetävän käteen ja voi todeta että uusi apurunko olisi sitten kuitenkin tullut halvemmaksi.- dfuih
Auto,.- kirjoitti:
Jos sulla on uus auto niin ei käy 2.60m leveät pankot vaan pitää olla 2.55m. Sama sääntö voi päteä kun katsastat vanhan auton johon on laitettu puu vermeet päälle.
EIKÖ UUS LAINSÄÄDÄNTÖ AJON.LEVEYDESTÄ OLE YLI 22METRISIÄ VARTEN? JOTEN PUUAUTO VOISI KÄSITTÄÄKSENI OLLA 2,60M LEVIÄ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai908326Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki424728Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414391Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit452595Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.981478- 401296
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441246Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641152Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota391150Kannattaa toimia yleisesti ottaen
Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo1671090