että autökuskikin saa 80h työllä toimeentulon.
Siihen on
17
2925
Vastaukset
- ------
78h/2 viikkoa 2400 käteen/kk ilman niitä tessejänne.
- työpaikkas nimen?
olet joku pelle joka vaan tahallaa v...lee täällä tai jos et niin sano missä oot töissä, jos sanoo jotai nii pitää seisoa sanojen takana!!
- liikennöitsijänä.
työpaikkas nimen? kirjoitti:
olet joku pelle joka vaan tahallaa v...lee täällä tai jos et niin sano missä oot töissä, jos sanoo jotai nii pitää seisoa sanojen takana!!
Ei se sen kummempaa selitystä tarvi.
- nqevnq
työpaikkas nimen? kirjoitti:
Eiköhän kundi aja Ruohtiin kilsapalkalla, kuukausiliksassa on kato päivärassat mukana. Naapurissa kontraan joutuminen o sen verran yleistä, ettei kannata pelleillä. Kun svedukyttä on saanu sut pysäytettyä, nii toine ampuu hyttiin hantin puolelta silmänräpäyksessä, ettet kerkee niellä kiekkoja...
- ....
5000euroa/kahdessa viikossa ja tunteja 29. Tessin palkka korotettuna HYVÄN MIEHEN lisällä.
- myös korotettuna
.... kirjoitti:
5000euroa/kahdessa viikossa ja tunteja 29. Tessin palkka korotettuna HYVÄN MIEHEN lisällä.
hyvän miehen lissällä! Kyllä oonkin hyvä,just kerroin vaimollekkin ja sen kavereillekkin,jäivät kuulemma haikaileen mun perään,kun lähin ruottiin viikoks?
- stycke
nqevnq kirjoitti:
Eiköhän kundi aja Ruohtiin kilsapalkalla, kuukausiliksassa on kato päivärassat mukana. Naapurissa kontraan joutuminen o sen verran yleistä, ettei kannata pelleillä. Kun svedukyttä on saanu sut pysäytettyä, nii toine ampuu hyttiin hantin puolelta silmänräpäyksessä, ettet kerkee niellä kiekkoja...
"Eiköhän kundi aja Ruohtiin kilsapalkalla, kuukausiliksassa on kato päivärassat mukana."
Jaa arvaankin melkein auton värin...
"Naapurissa kontraan joutuminen o sen verran yleistä, ettei kannata pelleillä. Kun svedukyttä on saanu sut pysäytettyä, nii toine ampuu hyttiin hantin puolelta silmänräpäyksessä, ettet kerkee niellä kiekkoja..."
Kuka hullu pitää hantin ovea auki ja ennenkaikkea päästää sieltä jonkun sisälle, millä ei ole asiaa sieltä tunkea? Minä kun en päästä minkään maalaista kyttää sisälle ilman hyvää syytä, asioin ikkunasta kunnes tiedetään mistä on kyse; kiekot ja paperit voi kaikki ojentaa ikkunasta ja ajokorttia ei anneta käteen, ei mielellään Suomessa, ei oikein Ruotsissakaan ja Norjassa ei missään tapauksessa. Tylyksi ei silti pidä ruveta, olen perustellut asian kohteliaasti sillä, että minulla on ollut huonoja kokemuksia yliaggressiivisista poliiseista joilla ei oikeasti ollut edes asiaa, vain liikaa testosteronia. No missäs muuallakaan kuin kotosuomessa. - saan ukolta
.... kirjoitti:
Viiden auton firma ja kk-palkka 2560 ei saa kiekkoihin tulla liikaa, sanoo isäntä.
- (nainen)
stycke kirjoitti:
"Eiköhän kundi aja Ruohtiin kilsapalkalla, kuukausiliksassa on kato päivärassat mukana."
Jaa arvaankin melkein auton värin...
"Naapurissa kontraan joutuminen o sen verran yleistä, ettei kannata pelleillä. Kun svedukyttä on saanu sut pysäytettyä, nii toine ampuu hyttiin hantin puolelta silmänräpäyksessä, ettet kerkee niellä kiekkoja..."
Kuka hullu pitää hantin ovea auki ja ennenkaikkea päästää sieltä jonkun sisälle, millä ei ole asiaa sieltä tunkea? Minä kun en päästä minkään maalaista kyttää sisälle ilman hyvää syytä, asioin ikkunasta kunnes tiedetään mistä on kyse; kiekot ja paperit voi kaikki ojentaa ikkunasta ja ajokorttia ei anneta käteen, ei mielellään Suomessa, ei oikein Ruotsissakaan ja Norjassa ei missään tapauksessa. Tylyksi ei silti pidä ruveta, olen perustellut asian kohteliaasti sillä, että minulla on ollut huonoja kokemuksia yliaggressiivisista poliiseista joilla ei oikeasti ollut edes asiaa, vain liikaa testosteronia. No missäs muuallakaan kuin kotosuomessa.Alkaa jo ihan pelottaa. mitä tarkoitit tällä?:
"Minä kun en päästä minkään maalaista kyttää sisälle ilman hyvää syytä, asioin ikkunasta kunnes tiedetään mistä on kyse; kiekot ja paperit voi kaikki ojentaa ikkunasta ja ajokorttia ei anneta käteen, ei mielellään Suomessa, ei oikein Ruotsissakaan ja Norjassa ei missään tapauksessa."
Miksi ei? *vapisee ihan jo*
Eikö poliisiinkaan voi luottaa siis, ja miksi ei?
Mitä kokemuksia noitten maitten poliiseista tai poliiseista yleenä? Hitsi, oonko menos väärälle alalle tai jotain? *masentuu jo etukäteen* :( - (nainen) pitäs saaha
myös korotettuna kirjoitti:
hyvän miehen lissällä! Kyllä oonkin hyvä,just kerroin vaimollekkin ja sen kavereillekkin,jäivät kuulemma haikaileen mun perään,kun lähin ruottiin viikoks?
selville, sil yks tuttu rekkakuski on vaimonsa palkalla baarissakin. (ei mun ukko, mä kun en ukkoo enää huoliska sotkees...) mut ihan käy sääliks kuski parkaa, mitä tänäänki kuulin, muutamasta kymmenest sentist oli kii, et kaljan sai ja akka kiristi... että se sen sai. Jessus, eli kertokaa toki, missä noin hyvin on, tieto menee ihan hyväntekeväisyyteen. :D
ps, pian kuski itsekin. :) - stycke
(nainen) kirjoitti:
Alkaa jo ihan pelottaa. mitä tarkoitit tällä?:
"Minä kun en päästä minkään maalaista kyttää sisälle ilman hyvää syytä, asioin ikkunasta kunnes tiedetään mistä on kyse; kiekot ja paperit voi kaikki ojentaa ikkunasta ja ajokorttia ei anneta käteen, ei mielellään Suomessa, ei oikein Ruotsissakaan ja Norjassa ei missään tapauksessa."
Miksi ei? *vapisee ihan jo*
Eikö poliisiinkaan voi luottaa siis, ja miksi ei?
Mitä kokemuksia noitten maitten poliiseista tai poliiseista yleenä? Hitsi, oonko menos väärälle alalle tai jotain? *masentuu jo etukäteen* :(Ei niitä pelätä tarvitse, normaalisti ovat aivan asiallisia - mutta ei niillä mitään asiaa sinne hyttiin pitäisi olla. Yhteen liikaa elokuvia katsoneeseen partioon törmänneenä sitä vain tulee varovaiseksi. Ruotsissa ilmeisesti poliisikoulun psykologiset testit ovat täkäläistä paremmat, siellä eivät ota työtään aivan niin tunteella ja henkilökohtaisesti kuin jotkut yksilöt Suomessa.
Norjan poliisia ovat paljon kehuneet viime aikoina, ovat kuulemma kaikkein järkevimmällä linjalla, ymmärtävät vähän tosielämääkin eivätkä vain sitä "todellisuutta" mikä kirjaan on painettu. Siellä vain pitää olla kortin kanssa tarkkana, mm. yhdelle kaverille sattui niin, että hänen edessään suistui väärin lastattua perävaunua vetänyt pakettiauto tieltä, poliisit tulivat hänen perässään terminaalille ja nappasivat kortin "sinä aiheutit"! No, parissa tunnissa toivat lapun takaisin kun ensin oli käyty melkoinen puhelinrumba; tuollaisessa tapauksessa missä on korkeintaan epäily asiasta, ei mitään tutkimusta eikä näyttöä (eikä tosiaan ollut siitä kyse että kaveri olisi pakuun mitenkään osunut, päinvastoin jarrutteli nähdessään tilanteen kehityksen ettei itse joutuisi mukaan) ei niillä ole mitään oikeutta viedä sitä korttia. Siksi sitä ei kannata antaa käteenkään, niiden ei tarvitse saada sitä käteensä, voivat lukea sinun pitelemänäkin sitä. - (nainen)
stycke kirjoitti:
Ei niitä pelätä tarvitse, normaalisti ovat aivan asiallisia - mutta ei niillä mitään asiaa sinne hyttiin pitäisi olla. Yhteen liikaa elokuvia katsoneeseen partioon törmänneenä sitä vain tulee varovaiseksi. Ruotsissa ilmeisesti poliisikoulun psykologiset testit ovat täkäläistä paremmat, siellä eivät ota työtään aivan niin tunteella ja henkilökohtaisesti kuin jotkut yksilöt Suomessa.
Norjan poliisia ovat paljon kehuneet viime aikoina, ovat kuulemma kaikkein järkevimmällä linjalla, ymmärtävät vähän tosielämääkin eivätkä vain sitä "todellisuutta" mikä kirjaan on painettu. Siellä vain pitää olla kortin kanssa tarkkana, mm. yhdelle kaverille sattui niin, että hänen edessään suistui väärin lastattua perävaunua vetänyt pakettiauto tieltä, poliisit tulivat hänen perässään terminaalille ja nappasivat kortin "sinä aiheutit"! No, parissa tunnissa toivat lapun takaisin kun ensin oli käyty melkoinen puhelinrumba; tuollaisessa tapauksessa missä on korkeintaan epäily asiasta, ei mitään tutkimusta eikä näyttöä (eikä tosiaan ollut siitä kyse että kaveri olisi pakuun mitenkään osunut, päinvastoin jarrutteli nähdessään tilanteen kehityksen ettei itse joutuisi mukaan) ei niillä ole mitään oikeutta viedä sitä korttia. Siksi sitä ei kannata antaa käteenkään, niiden ei tarvitse saada sitä käteensä, voivat lukea sinun pitelemänäkin sitä.siis korttia ei anneta ees poliisin käteen, vaan näytetään se omasta kädestä.
Näin muuten oudon rekkaratsian tuossa viikko sitten. Olivat pysäyttäneet lavettirekan, jolla ei ollut kyydissä yhtään mitään. Olin toisella puolella tietä parkissa ja katselin kun ne tutki sitä rekkaa ja ilmeisesti punnitsivat? Mitä punnitsemista on rekassa, jolla ei ole mitään kyydissä? Vai testasivatko ne jarruja? Voi olla tietysti niinkin, mutta oudolta se touhu vaikutti. stycke kirjoitti:
Ei niitä pelätä tarvitse, normaalisti ovat aivan asiallisia - mutta ei niillä mitään asiaa sinne hyttiin pitäisi olla. Yhteen liikaa elokuvia katsoneeseen partioon törmänneenä sitä vain tulee varovaiseksi. Ruotsissa ilmeisesti poliisikoulun psykologiset testit ovat täkäläistä paremmat, siellä eivät ota työtään aivan niin tunteella ja henkilökohtaisesti kuin jotkut yksilöt Suomessa.
Norjan poliisia ovat paljon kehuneet viime aikoina, ovat kuulemma kaikkein järkevimmällä linjalla, ymmärtävät vähän tosielämääkin eivätkä vain sitä "todellisuutta" mikä kirjaan on painettu. Siellä vain pitää olla kortin kanssa tarkkana, mm. yhdelle kaverille sattui niin, että hänen edessään suistui väärin lastattua perävaunua vetänyt pakettiauto tieltä, poliisit tulivat hänen perässään terminaalille ja nappasivat kortin "sinä aiheutit"! No, parissa tunnissa toivat lapun takaisin kun ensin oli käyty melkoinen puhelinrumba; tuollaisessa tapauksessa missä on korkeintaan epäily asiasta, ei mitään tutkimusta eikä näyttöä (eikä tosiaan ollut siitä kyse että kaveri olisi pakuun mitenkään osunut, päinvastoin jarrutteli nähdessään tilanteen kehityksen ettei itse joutuisi mukaan) ei niillä ole mitään oikeutta viedä sitä korttia. Siksi sitä ei kannata antaa käteenkään, niiden ei tarvitse saada sitä käteensä, voivat lukea sinun pitelemänäkin sitä.poliisit voi tulla tekemään kotietsintää hyttiin jos kuljettajaa on syytä epäillä esim. ajoaikarikkomuksesta? Mielestäni tällainen muutos tuli lakiin tuossa joku aika sitten.
- stycke
puukuski kirjoitti:
poliisit voi tulla tekemään kotietsintää hyttiin jos kuljettajaa on syytä epäillä esim. ajoaikarikkomuksesta? Mielestäni tällainen muutos tuli lakiin tuossa joku aika sitten.
Juu ilmeisesti sellainenkin gestapopykälä on tosiaan tullut, vaikka aika hyvässä hiljaisuudessa sekin tuli. Kyllähän ne sitten päästetään sisälle kun asian hyvin perustelevat ja käyttäytyvät kuin asialliset aikuiset, kun meinaan on niitäkin nähty ja kuultu jotka räyhäävät ja rähisevät vaikkeivät vielä pysäytysvaiheessa tiedä itsekään mistä epäilisivät. Sellaisilla ei ole asiaa sisälle ennenkuin ottavat asiallisen linjan, ihan omankin turvallisuuteni vuoksi; voi lisäksi vain kuvitella miltä se hytti näyttää jos sitä tullaan räyhäenergian voimin tutkimaan.
Lähinnä tarkoitin tuossa aiemmin sitä, ettei niiden tarvitse tunkea hyttiin "sadetta pitämään" eikä tosiaankaan ensi töikseen. - niin joo
Mikähän vitun ihme tuokin on ihan kotimaan liikenteessä? Mitenhän halvalla nämä muut kirjoittelijat ajavat??
n.10-20 auton säiliöfirmassa voi noin hankkia. stycke kirjoitti:
Juu ilmeisesti sellainenkin gestapopykälä on tosiaan tullut, vaikka aika hyvässä hiljaisuudessa sekin tuli. Kyllähän ne sitten päästetään sisälle kun asian hyvin perustelevat ja käyttäytyvät kuin asialliset aikuiset, kun meinaan on niitäkin nähty ja kuultu jotka räyhäävät ja rähisevät vaikkeivät vielä pysäytysvaiheessa tiedä itsekään mistä epäilisivät. Sellaisilla ei ole asiaa sisälle ennenkuin ottavat asiallisen linjan, ihan omankin turvallisuuteni vuoksi; voi lisäksi vain kuvitella miltä se hytti näyttää jos sitä tullaan räyhäenergian voimin tutkimaan.
Lähinnä tarkoitin tuossa aiemmin sitä, ettei niiden tarvitse tunkea hyttiin "sadetta pitämään" eikä tosiaankaan ensi töikseen.Miten lie virallisesti muotoiltu tuo "jos on syytä epäillä ajoaikarikkomusta" sillä voivathan poliisit kaikissa tilanteissa "epäillä" ajoaikarikkomuksia tapahtuneen ja tulla sen varjolla tutkimaan.
Muistanpa itsekkin - ennen kuin kyseistä lakia oli edes olemassa - kuinka eräs poliisi hilasi itsensä ovenraosta hytin kynnykselle kuikuilemaan kun etsin papereita ja kiekkoja. Ka jos ois tuonkin tiennyt etukäteen niin olisi pitänyt huudella sieltä ikkunanraosta ja viskoa kiekkoja olan yli ;)- tarvi pelätä
stycke kirjoitti:
Norjan poliisia ovat paljon kehuneet viime aikoina, ovat kuulemma kaikkein järkevimmällä linjalla, ymmärtävät vähän tosielämääkin eivätkä vain sitä "todellisuutta" mikä kirjaan on painettu. Siellä vain pitää olla kortin kanssa tarkkana, mm. yhdelle kaverille sattui niin, että hänen edessään suistui väärin lastattua perävaunua vetänyt pakettiauto tieltä, poliisit tulivat hänen perässään terminaalille ja nappasivat kortin "sinä aiheutit"! No, parissa tunnissa toivat lapun takaisin kun ensin oli käyty melkoinen puhelinrumba; tuollaisessa tapauksessa missä on korkeintaan epäily asiasta, ei mitään tutkimusta eikä näyttöä (eikä tosiaan ollut siitä kyse että kaveri olisi pakuun mitenkään osunut, päinvastoin jarrutteli nähdessään tilanteen kehityksen ettei itse joutuisi mukaan) ei niillä ole mitään oikeutta viedä sitä korttia. Siksi sitä ei kannata antaa käteenkään, niiden ei tarvitse saada sitä käteensä, voivat lukea sinun pitelemänäkin sitä.Meillä pohjoismaissa onneksi, muut kun rahakuskit voi vielä luotttaa poliisiin pelkäämättä.
Meilläkin on kyllä terminaalissa isot plakaatit jotka käskee pitään ovet lukossa ja asioimaan ikkunanraosta, kun jokapaikassa kun ei voi luottaa pysäyttäjien todelliseen henkilöllisyyteen.
Tuolla keskieuroopassa niiden on vaikea ymmärtää että näin lähellä Baltiaa ja Venäjää on näin turvallista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022186- 1021612
- 821308
- 1211283
- 1171236
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘571044Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis601034- 511007
- 36942
- 33814