Hei!
Tietääkö kukaan, saako "autofilteröintiflägin" värin muutettua? Nyt se on sininen ja vaikea havaita, mikä sarake on suodatettu ja mikä ei.
Kiitos, jos joku tietää mitä tarkoitan ja osaa sanoa voiko värin muuttaa vai ei.
Auto filter
2
286
Vastaukset
- googlaili
niin vastaus tuntuu olevan ettei sitä voi vaihtaa...
mutta voihan suodatettavan kentän otsikkorivin vaihtaa helposti...
alla oleva koodi vaatii jonkun excelin VOLATILE funktion käyttämistä ko taulukossa
jaa, että mitä ne VOLATILE funktiot on? Jääköön se lukijan selvitettäväksi, mutta lisää taulukkoosi johonkin soluun kaavaksi esim lontoonkielellä =TODAY tai suomiversiossa =TÄMÄ.PÄIVÄ() niin allaoleva koodi toimii...
eli koodi muuttaa suodatetun kentän taustavärin nyt keltaiseksi, joten sen ainakin huomaa
taulukon moduuliin...
Private Sub Worksheet_Calculate()
Dim SuodatusRivi As Integer
Dim laskuri As Integer
Dim Kentat As Integer
On Error Resume Next
Application.EnableEvents = False
SuodatusRivi = Me.AutoFilter.Range.Row
Kentat = Me.AutoFilter.Filters.Count
Range(Cells(SuodatusRivi, 1), Cells(SuodatusRivi, Kentat)).Interior.ColorIndex = xlNone
If ActiveSheet.FilterMode = True Then
For laskuri = 1 To Kentat
If ActiveSheet.AutoFilter.Filters.Item(laskuri).On Then
'nyt keltainen muuta allaolevaa numeroa
Cells(SuodatusRivi, laskuri).Interior.ColorIndex = 6
End If
Next laskuri
End If
Application.EnableEvents = True
On Error GoTo 0
End Sub
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 948421
- 444127
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021926- 241440
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html371438Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,341169Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121140Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53867Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31842Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29817