Rakkulat varpaan väleissä

Bokseri tyttö

Bokseri tytölle on tullut tassuihin varpaan väleihin isoja punaisia rakkuloita.Tuntuu,että mikään ei auta.Ne ovat kipeitä koska tyttö karkealla hiekalla ontuu.Edellisellä bokserilla oli sama vaiva,lääkäri ei auttanut,tuli vaan kalliiksi.Siltä bokserilta ne hävisivät mentyämme Espanjaan pitemmäksi aikaa.Kai merivedessä lotraaminen auttoi.Menehtyi myöhemmin vanhuuteen suomessa.Nykyinen bokseri ei pääse piakkoin Espanjaan "hoitoon",joten täällä täytyisi jotain keksiä,onko kokemuksia?

14

3668

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minttu

Furunkuloosi on sairaus, jota ei milloinkaan parane kokonaan. Oireet useimmiten pystyy pitäämään kurissa kovalla työllä. Oireiden aiheuttaja pitää saada ensin selville. Se on joko ulkoinen ärsyke tai yliherkkyys (esim. ruoka-aineallergia), hiiva- tai sieni–infektio tai stressi. Hoidoksi voi kokeilla esim. tassujen liotusta laimennetussa mäntysuopaliuoksessa. Tassut on pyrittävä pitämään puhtaina ja ehdottoman kuivina. Antibioottikuuri ei useinkaan auta kuin hetkeksi ja kahden viikon kuureja on aivan turha antaa, kuurin on oltava pituudeltaan vähintään 4 viikkoa.

• Spu

Meijän koiruudella Furunkuloosi tuli ikään kuin jälkitautina autoimmuunitaudista ja ruoka-aine allergiasta. Päivittäin puhdisteltiin ja kuivailtiin varpaanvälejä, ja vaihto parempaan ruokaan ja vähitellen päästiin niistä eroon. Eipä ole tullut uudestaan.

• Jami

Kokeiltu ollaan vaikka mitä; Terra poly-rasva on aika hyvä paikallishoitona, desinfioivia suihkeita on saatavana eläinlääkäreiltä, samoin desinfioivia shamppoita kannattaa kokeilla, olen kuullut homeopatian myös auttavan ja kipulääkitystäkään ei kannata sulkea pois. Tietysti kaikki maksaa eli kalliiksi tulee, mutta täytyyhän sitä rakkaastaan huolta pitää, parempi edes yrittää kuin vain antaa toisen kärsiä. Vaikea vaivahan se on, tiedän todellakin mistä puhun, tämän kanssa on taisteltu jo vuosia. Märällä säällä vaan tossut jalkaan! Meillä kokeillaan parhaillaan lääkitystä jonka pitäisi parantaa elimistön omaa puolustusmekanismia ja siten poistaa kokonaan tämä ikävä vaiva, toivotaan nyt vaan että se tehoaisi. Aina ei kuulema siitäkään ole apua.

• labbis furukolosia

mikä on semoinen lääkitys

• 12+19
        labbis furukolosia kirjoitti:

mikä on semoinen lääkitys

Maitohappobakteerit päivittäiseen käyttöön ja ruoka mahdollisimman lihapitoiseksi ja mielellään raakaa (jauhelihaa, kalaa, mahaa yms. sisäelimiä. Viljat ja sokerit minimiin. Tassujen puhdistus kerran päivässä lämpimällä vedellä ja huolellinen kuivaus. Jos korvissa ongelmia, sama juttu, pelkällä lämpimällä vedellä, chifonet tiskirätti hyvä tässä hommassa. Ellillä saa myös canaural tippoja korviin jotka hyviä jos vaiva on pitkittynyt.

http://www.mustijamirri.fi/tuote/biobak-150-g/002198/

• mahtaisko auttaa?

Meillä oli koira jolle tuli varpaan väliin "nysty", jota eläinlääkärikin ihmetteli; ensimmäisellä käynnillä se oli hänen mielestään leikattava pois, mutta kun se ei ehtinyt edes kunnolla parantua (yx koira iski) ja jouduimme käymään uudestaan vastaanotolla, oli ko.eläinlääkäri selvittänyt, et vaiva vois hävitä vahvalla ja laskevalla kortisonikuurilla. Se auttoi ainakin meillä...
      Mut jos vaiva on furunkuloosia siihen voi auttaa sekin et laittaa märillä ilmoilla kuivaamisen jälkeen tassuihin perunajauhoa, joka imee kosteuden.

• tiibetinmastiffi 28

Huomasin koiran tassun päällä varpaanvälissä tumman pahkuran.Luulin sitä puutiaiseksi, ja yritin poistaa punkkipuhdeillä.Ei irronnut,joten ei ollut punkki.
        Ei ole kipeä,koska koira antoi minun kiskoa nystyrää .Alue ympärillä ei ole myöskään tulehtunut, eikä kora nuole tassuansa. Märkinä aikoina koira on kulkenut tossut jalassa, muuten en ole tassuja kuivaillut. Maanantaina täytyy otta yhteyttä eläinlääkäriin jos tietäisi enemmän.Ei ole furunkoloosi.

• Bokseri tytto

Kiitos tiedoista,täytyy vain kokeilla.Kyseessä on ilmeisesti Furunkuloosi. Vahvasti olen alkanut epäillä ruuan osuutta taudin syntyyn.Edellisellä bokseri tytöllä tassut parantuivat mentyämme Espanjaan,olen ajatellut sitä meriveden ansioksi,mutta tarkemmin ajateltuna myös ruokavalio muuttui jonkin verran.Ehkä se ,tai molemmat yhdessä auttoivat ,kuka tietää.

• vielä

Voit olla kyllä täysin oikeassa siinä et vaiva on jotenkin riippuvainen koirasi ravinnosta! Meidän koirista toisella on aivan selkeästi oireita, kun se on saanu liikaa vehnää tai maksaa sisältävää ruokaa esim. isovanhemmat syöttävät mielellään maksalaatikkoa tai lättyjä ja sitten nuollaan tassuja...

• Milli

Eihän vain ole punkkeja?Punkit viihtyvät hyvin
      koiran kaulassa ,korvissa ja varpaiden välissä.

• Päin seinää

Kyllä sitä on meidänkin muorilla furunkoloosia. Sen kiusallisuus vaihtelee sateiden mukaan; kosteana aikana enemmän. Olen huomannut saman asian kuin Bokserityttö: kun koira on kesällä meren rannassa kahlaamassa rantavedessä niin oireet ovat sen jälkeen pienemmät. Liekö tällä vaikutusta kuitenkaan ja onko taustalla kuitenkin muut asiat?

• minttuliisanen

miks te ette tajuu?

• koiramainennnnnnn

Olisiko barffauksesta apua??
      Ja jos on epäilystäkään siitä,että suolavesi auttoi niin suolavesi-kylpyjä tassuille.
      Suolahan kuivattaa... Mutta varovasti,ettei tassut kuivu liikaa.

Barffaus on luonnollinen ruokavalio koiralle.
      Kuka oikeasti haluaisi syödä jatkuvasti kuivamuonaa??
      Söisitkö itse jatkuvasti yhtä ja samaa???

Ihminen,kuin koirakin haluaa luonnollisesti vaihtelua ravintoonsa.

Tämä on perusasia,jonka lähes kaikki tuntuvat unohtaneen.

• Tuttu tunne

Meillä staffi tytöllä oireet alkoivat vuoden ikäisenä , mutta rajusti noin 2 vko ssa koiran kyljet, kainalot ja varpaan välit rakkuloita / iho oli veres lihalla ihan kuin olis saanu asfaltti ihottumaa.. Noh ei kun lääkäriin. Todettiin runsasta hiiva kasvua korvissa tassujen väleissä ja patteja myös löytyi useita. Koira oli 3 vko tötterö päässä koska ei vain lakannut hoitamasta / syömästä tassujaan. Tilanne rauhoittui malaseb vet shamppoo hoidolla ja korvatippoja laitettiin niin korviin kuin tassuihinkin... Ruoka valio vaihdettiin kuivaruokaan joka EI SISÄLLÄ soijaa , vehnää, riisiä , nautaa, sianlihaa eikä mtn muutakaan ylimääräistä tälläinen merkki kuin brit care saa mustista ja mirristä, nykyään koirani syö samasta tehtaasta tuleva carnilove ruokaa joka sisältää hieman enemmän proteiineja ja rasvaa kun on työ-/ käyttö koira jolla energian tarve suuri. Myös syö ainostaan raakaluita välipaloiksi ja herkkuina on natural planetin 100% lihaa sisältävät namit. Teen hänelle nykyään myös puuroja jossa on :
        Pakaste vihannes parsakaalia ja kukkakaalia Ei porkkanaa (sis sokeria ja se pahentaa tassuja , hiiva siis pääsee kasvaan ) tattari rouhittua ja kana/kalkkuna/ Poro/ lammas/ kala sitten lihana. Piimää menee noin 2 litraa vko ssa oon ajatellut et on tarpeeksi hapanta niin ei ainakaan pääse se hiiva sit kasvaan. Sit on skin and coat vet öljyä kuureittain noin 4 plo vuodessa eli 6 kk kestää aina keväisin 3 kk ja syksyllä toiset 3 kk näin pysyy turkki ja iho hyvänä. Myös ihon ja Turkin puhtaana pidosta kannattaa huolehtia. Pesen tällä hetkellä lääkeshampoolla 3 krt / vkossa tassut ainostaan jonka jälkeen tassut kuivataan huolellisesti ja pistän yöksi betadine rasvaa ja siteen tassuihin ja 1 krt / kk koko koiran LR aloe Vera mild soap shampoolla ja hoitoaineella vielä päälle. Kesäisin käytän LR emergency spayrtä iltaisin noin joka 3 päivä niin on pysynyt oireet poissa. Kovaa duunia se on mutta jo toista vuotta tehneenä niin meille se on jo rutiinia ja tosiaan ei ole oireita näkynyt eikä tassujaan ole koira sen jälkeen " syönyt" ...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4451
    2. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2345
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      14
      2337
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      51
      2108
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1667
    6. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1466
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1451
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1274
    9. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1231
    10. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      40
      1084
    Aihe