Nyrkkirauta

Dommy

haluaisin ostaa jostakin nyrkkiraudan. mutta en ole nähnyt missään..?

21

17447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Esapekka

      Ostaisin myös nyrkkiraudan, mutta suomesta ja lähivaltioista ilmeisesti aika vaikea saada, ehkä laittomuuden vuoksi.

      www.brassknucklescompany.com

      tuolla niitä kaupataa, mutta harmi vaan, että ovat ison veden toisella puolella

    • Se Joku

      voipi tulla laki eteen hankintoihi

      3 luku
      Kielletyt esineet ja aineet
      9 §
      Vaaralliset esineet
      Nyrkkirautojen, stilettien ja heittotähtien sekä muuksi esineeksi naamioitujen teräaseiden samoin kuin sähkölamauttimien ja -patukoiden, jousipatukoiden sekä tarkkuussinkojen ja -linkojen valmistus, maahantuonti, kauppa sekä hallussapito yleisellä paikalla ja yleisellä paikalla olevassa kulkuneuvossa on kielletty, jollei 2 tai 3 momentissa taikka 12 §:ssä muuta säädetä.

      • Se Joku

        pikku korjaus, kyseessä oli järjestyslaki


    • sillä...

      Miten nyrkkiraudalla metsästetään.
      Vetästäänkö kettua turpaan...

    • ak69

      et tee itse?

      • dommy

        no kun osaisinkin ;D


      • Ei todellakaan kannata.
        dommy kirjoitti:

        no kun osaisinkin ;D

        Ei kannata hankkia _MITÄÄN_ jousipamppua, nyrkkirautaa tai vastaavaa. Kannoin aikoinani autossa jousipamppua mukana, kerran unohtui näkyville ja poliisit veivät. Puhumalla selvisin, kun tässä pienessä kylässä kaikki tuntee toisensa. Kerroin etten todellakaan ketään ole lyömässä kyseisellä pampulla, pääosin vain pelotteluun tiukan paikan tullen. Kerran jopa oli hyötyä.
        Sama kohtalo on nyrkkiraudalla jos jää kiinni, hyvällä tuurilla saat vielä sakot ja käytöstä mahdollisesti kakkua.
        Nykyään autossani matkaa muutama suuri Maglite joka ajaa saman asian kuin pamppu, paitsi että on laillinen.
        Jotenka jos hankitte tai valmistatte ks. "aseita" niin pitäkää ne kotona niin ei tule viranomaisten kanssa ongelmia tai et tee juovuksissa asioita joita tulet katumaan.


      • On kätevä
        Ei todellakaan kannata. kirjoitti:

        Ei kannata hankkia _MITÄÄN_ jousipamppua, nyrkkirautaa tai vastaavaa. Kannoin aikoinani autossa jousipamppua mukana, kerran unohtui näkyville ja poliisit veivät. Puhumalla selvisin, kun tässä pienessä kylässä kaikki tuntee toisensa. Kerroin etten todellakaan ketään ole lyömässä kyseisellä pampulla, pääosin vain pelotteluun tiukan paikan tullen. Kerran jopa oli hyötyä.
        Sama kohtalo on nyrkkiraudalla jos jää kiinni, hyvällä tuurilla saat vielä sakot ja käytöstä mahdollisesti kakkua.
        Nykyään autossani matkaa muutama suuri Maglite joka ajaa saman asian kuin pamppu, paitsi että on laillinen.
        Jotenka jos hankitte tai valmistatte ks. "aseita" niin pitäkää ne kotona niin ei tule viranomaisten kanssa ongelmia tai et tee juovuksissa asioita joita tulet katumaan.

        Autossa. Löytyy myös poliisiautosta. Ja kannattaa tosiaan pysyä laillisissa välineissä, esim. heittotähtihän on täysin hyödytön ja tehoton, vaikka on jostakin oudosta syystä laiton.


      • Jack Swift
        On kätevä kirjoitti:

        Autossa. Löytyy myös poliisiautosta. Ja kannattaa tosiaan pysyä laillisissa välineissä, esim. heittotähtihän on täysin hyödytön ja tehoton, vaikka on jostakin oudosta syystä laiton.

        "Löytyy myös poliisiautosta."
        Kerro lisää?


      • Aikansa lusinut
        Ei todellakaan kannata. kirjoitti:

        Ei kannata hankkia _MITÄÄN_ jousipamppua, nyrkkirautaa tai vastaavaa. Kannoin aikoinani autossa jousipamppua mukana, kerran unohtui näkyville ja poliisit veivät. Puhumalla selvisin, kun tässä pienessä kylässä kaikki tuntee toisensa. Kerroin etten todellakaan ketään ole lyömässä kyseisellä pampulla, pääosin vain pelotteluun tiukan paikan tullen. Kerran jopa oli hyötyä.
        Sama kohtalo on nyrkkiraudalla jos jää kiinni, hyvällä tuurilla saat vielä sakot ja käytöstä mahdollisesti kakkua.
        Nykyään autossani matkaa muutama suuri Maglite joka ajaa saman asian kuin pamppu, paitsi että on laillinen.
        Jotenka jos hankitte tai valmistatte ks. "aseita" niin pitäkää ne kotona niin ei tule viranomaisten kanssa ongelmia tai et tee juovuksissa asioita joita tulet katumaan.

        Tuossa yllä on järkipuhetta nimimerkiltä "Ei todellakaan kannata".

        Unohtakaa ne nyrkkiraudat, jousipamput sun muut. Koristeeksi niistä ei ole ja itsepuolustukseen käytettynä tulee kovat rapsut.

        Lisäpointtina vielä sellainen, että jos sellaisen hallussapidosta käryää, saa samalla sanoa hyvästit mahdollisille tulevaisuuden aseluville jos poliisi asian loppuun asti vie. Saattaa lähteä jo hallussaolevatkin luvat jos sellaisia on, ihan täysin tuurista kiinni.

        Tollasilla nyrkkiraudoilla ja jousipampuilla kaivaa muutenkin verta omasta nenästään. Jos on tyyppi, joka ei ilman niitä pärjää ja joutuu tappeluun, niin melkoisella varmuudella selkään tulee kahta kovemmin kun vastapuoli suuttuu entistä enemmän kun toisella on kättäpidempää.

        Olen itse nuorempana tehnyt näitä virheitä ja niistä aika kovankin hinnan maksanut. Oma moka. Voin syyttää vain itseäni. En saarnaa sen kummemmin, vaikka mulla kokemuksen tuomaa kredibiliteettiä asiasta onkin. Jokainen tehköön omat valintansa mutta kannattaa ihan oikeasti miettiä ekaksi mitä seurauksia asialla saattaa pahimmillaan olla. Ei paljon naurata kun rikosrekisteri häipyy vasta kun täyttää 90 vuotta. (Minulla siis tuo tilanne) Vaikuttaa yllättävän moneen käytännön asiaan ja uravalintaan tässä maailmassa hyvin negatiivisesti.


      • minä itse
        Aikansa lusinut kirjoitti:

        Tuossa yllä on järkipuhetta nimimerkiltä "Ei todellakaan kannata".

        Unohtakaa ne nyrkkiraudat, jousipamput sun muut. Koristeeksi niistä ei ole ja itsepuolustukseen käytettynä tulee kovat rapsut.

        Lisäpointtina vielä sellainen, että jos sellaisen hallussapidosta käryää, saa samalla sanoa hyvästit mahdollisille tulevaisuuden aseluville jos poliisi asian loppuun asti vie. Saattaa lähteä jo hallussaolevatkin luvat jos sellaisia on, ihan täysin tuurista kiinni.

        Tollasilla nyrkkiraudoilla ja jousipampuilla kaivaa muutenkin verta omasta nenästään. Jos on tyyppi, joka ei ilman niitä pärjää ja joutuu tappeluun, niin melkoisella varmuudella selkään tulee kahta kovemmin kun vastapuoli suuttuu entistä enemmän kun toisella on kättäpidempää.

        Olen itse nuorempana tehnyt näitä virheitä ja niistä aika kovankin hinnan maksanut. Oma moka. Voin syyttää vain itseäni. En saarnaa sen kummemmin, vaikka mulla kokemuksen tuomaa kredibiliteettiä asiasta onkin. Jokainen tehköön omat valintansa mutta kannattaa ihan oikeasti miettiä ekaksi mitä seurauksia asialla saattaa pahimmillaan olla. Ei paljon naurata kun rikosrekisteri häipyy vasta kun täyttää 90 vuotta. (Minulla siis tuo tilanne) Vaikuttaa yllättävän moneen käytännön asiaan ja uravalintaan tässä maailmassa hyvin negatiivisesti.

        Mikä on jousipamppu?


      • Anonyymi
        Ei todellakaan kannata. kirjoitti:

        Ei kannata hankkia _MITÄÄN_ jousipamppua, nyrkkirautaa tai vastaavaa. Kannoin aikoinani autossa jousipamppua mukana, kerran unohtui näkyville ja poliisit veivät. Puhumalla selvisin, kun tässä pienessä kylässä kaikki tuntee toisensa. Kerroin etten todellakaan ketään ole lyömässä kyseisellä pampulla, pääosin vain pelotteluun tiukan paikan tullen. Kerran jopa oli hyötyä.
        Sama kohtalo on nyrkkiraudalla jos jää kiinni, hyvällä tuurilla saat vielä sakot ja käytöstä mahdollisesti kakkua.
        Nykyään autossani matkaa muutama suuri Maglite joka ajaa saman asian kuin pamppu, paitsi että on laillinen.
        Jotenka jos hankitte tai valmistatte ks. "aseita" niin pitäkää ne kotona niin ei tule viranomaisten kanssa ongelmia tai et tee juovuksissa asioita joita tulet katumaan.

        Poliisit toimivat oikein,minulla on kotona teleskooppipatukoita kaksin kappalein ja kotona niitä saakin olla,Hassua tapauksessa on se että auto lasketaan kotirauhan suojaamaksi paikaksi (tarvitaan kotietsintälupa tai näkyvä todiste) niin minkä helvetin takia sitä ei saa autossa mukana Outo logiikka kylläkin,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisit toimivat oikein,minulla on kotona teleskooppipatukoita kaksin kappalein ja kotona niitä saakin olla,Hassua tapauksessa on se että auto lasketaan kotirauhan suojaamaksi paikaksi (tarvitaan kotietsintälupa tai näkyvä todiste) niin minkä helvetin takia sitä ei saa autossa mukana Outo logiikka kylläkin,

        Miksi menit kaivamaan tämän vanhan jutun esiin, etkä tuonut mitään uutta asiaa esille? Levität myös virheellistä tietoa kotirauhan suojaamista paikoista. Henkilöautoa ei suojaa kotirauha. Kotirauhan piiriin kuuluvat vain asuttavat kulkuneuvot.

        "Kotirauhan suojaamia paikkoja ovat asunnot, loma-asunnot ja muut asumiseen tarkoitetut tilat, kuten hotellihuoneet, teltat, asuntovaunut ja asuttavat alukset, sekä asuintalojen porraskäytävät ja asukkaiden yksityisaluetta olevat pihat niihin välittömästi liittyvine rakennuksineen."


    • 11111111e
    • ei ilmaa päässä

      Laittomia aseita urpot. No ship ketjut poistetaan.

    • ei liimaa päässä

      Ei ole nyrkkirauta laiton.
      Ainoastaan " hallussapito yleisellä paikalla ja yleisellä paikalla olevassa kulkuneuvossa on kielletty" eli kotona saat laittaa vaikka seinälle.

    • comet

      itse tilasin wish netti kaupasta ei maksanu paljoa ja oli ihan hyvä kuntonen siinä myös tuli pehmus nauha mukana ärsytti vaan että se piti laittaa itse kiinni meni semmone 30 min ihan tehokas on en ole kehenkään ihmiseen tosin kokeillu mutta olen esim nyrkkeily säkkiä sillä hakannut luulen että se on ihan hyvä itse puolustuksen kannalta että kannatan hankkimaan wishistä sen kaupan nimi on (wish) jos ei vielä tarttunut mukaan :)

    • Anonyymi

      Laittomia Suomessa,Venäjältä saa,mutta... En suosittele.

    • Anonyymi

      Niin minäkin

    • Anonyymi

      Nyrkkirauta on tosi helppo valmistaa ite youtubesta löytyy ohjevideoita vaikka kuinka.

    • Anonyymi

      Tehkää tai ostakaa ne saatanan lyijy hanskat, ei tuu mitään ylimäärästä pahoinpitelyn päälle vaikka itsepuolustaudut. Jäljetkin naamassa samanlaiset niikuin nyrkillä lyödessä mutta enemmän tuhoa, selittelet sitten että hyvällä tuurilla omaan käteesi ei käynyt mitään tai lyöt betoni seinää jos uskottavamman tarinan haluat. Netistä saattaa löytää "sap gloves" nimellä ohjeet tai kaupan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1937
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1609
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1549
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1497
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1445
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1390
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1347
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      649
      1246
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1177
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1128
    Aihe