onko teidän cavalierinne ollut pentuja ujo että ei uskalla mennä muoden koirien luokse mun cava on 5kk.
vastatkaa ja kertokaa mitä voisin tehdä.
cava pentu ujo
4
495
Vastaukset
- ujo tyttö
Mulla on myös ujo cavatyttö,joka pennusta lähtien ollut arka muiden koirien suhteen. Eikä mielellään kyllä nykyäänkään halua tutustua muihin koiriin. Mun cava jo 6 vuotta,on yritetty vaikka mitä mutta ei halua tutustua muihin. En tiedä onko geeneissä jotain häikkää vai onko vaan luonne sellainen ettei halua tutustua koiriin. Ihmisistä tykkää kovasti ja on seurallinen ja leikkisä.
- cavaliers
Koirasi on vielä niin pentu, että on luonnollista pelätä isompiaan =) On olemassa pentutapaamisia, pentukouluja tms, missä muutkin on pieniä. Sosiaalistaminen kannattaa, jos haluaa että koira on aikuisena reipas ja sosiaalinen. Kun et vie väkisin pentuasi tutustumaan muihin koiriin, sen mielenkiinto varmasti herää pikkuhiljaa. Meillä oli pentuna pari koirakaveria, joihin pentu tottui ja luotti, ja sitä kautta sitten sai rohkeutta tutustua muihinkin. Toki huonojakin kokemuksia saatiin isoista riehuvista koirista, ja siitä jäikin toiselle trauma isoista mustista koirista.
Myös liikkuminen esim, kaupungin laitamilla on mielestäni iso osa sosiaalistamista. Itse olen vienyt molempia pentuna ja vien nyt aikuisenakin silloin tällöin pois kotiympyröistä. Näin helpottuu esim. eläinlääkärikäynnit ja näyttelyihin menot tms. Meillä koirat on mukana melkein aina, lomareissuissa ja kylävierailuilla.
Onnea pennusta, ja kyllä se siitä reipastuu =) - cavalierit<3
meillä on ja oli aika arkakin
- cavalierin omistaja
mulla on toisinaan ujo cava uros pentu, ikäää 5,5 kk. Manu on aika villi ja innokas, siksi se on mennyt muutaman kerran liian innokkaasti koiran luo, tai koira ei ole pitänyt kun ei ole tullut luokse häntä koipien välissä. Tapasimme yhteen aikaan lenkillä rähjäävää kultaistanoutajaa (harvinaista), minkä jälkeen olemme ujosteleet kaikkia vähänkin isompia ja vaaleita koiria. Koiarat eivät päässeet lähellekään toisiaan mutta ääni vissiin pelotti niin. Lenkillä jos tulee vastaan koira joka pyrkii luoksemme tai muuten näyttää innokkaalta tai rähisee, Manu kiertää sen takaani. Olemme kuitenkin tutustuneet kiltteihinkin koiriin emmekä sen vuoksi pelkäää kakkia koiria, eikä se oikeastaan edes haittaa lenkkeilyämmekään. On tärkeää ettei päästä muita koiria pelkääväm koiran luokse ja antaa koiran tutustua kiltteihinkin koiriin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397880Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412039Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251970- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822